ریسک های سئو که باید و یا نباید انجام دهیم

رتبه بندی کاربر: 2 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

بسیاری از افرادی که کسب و کار دارند ، ارزش سئو در کسب و کار خود را می دانند. اطلاعات زیاد ( صحیح و یا غلط) در مورد سئو وجود دارد و این واقعا می تواند، تصمیم گیری را سخت کند و اشتباهات را زیاد کند.

یک استراتژی عالی برای سئو مطمئنا چندین ماه طول می کشد تا نتایج مثبت را برای یک کسب و کار به ارمغان بیاورد.

سئوهای ریسکی باارزش

ساخت و آزمایش تغییرات بزرگ و کوچک

هدف کلی سئو به دست آوردن ترافیک هدفمند و در نهایت رسیدن به سودآوری برای شرکت شما است.  تمام این ها تا زمانی که کسی از وب سایت شما بازدید نکند رخ نخواهد داد. اگر که شما وب سایت خود را برای تعدادی از کلمات کلیدی رتبه بندی کنید ولی  کسی از وب سایت شما بازدید نکند چطور؟

تنها راه آزمایش این کار تست a/b است. شما باید یک عنصر واحد را در یک زمان و همه آنها را در برابر تغییرات جدید آزمایش کنید.

لینک های با کیفیت بالا

بک لینک ها ، بخش مهمی از استراتژی های سئو هستند. بنابراین بسیاری از کسب و کار ها می خواهند که از آنها بهره مند شوند. آنها به افزایش رتبه بندی کمک به سزایی می کنند.  با این حال، این فقط به این معنا نیست که هر چه تعداد بک لینک ها بیشتر باشد بهتر است. بنابراین باید کمی دقت کنید. زمانی که شما یک بک لینک به یک سایت پربازدید می دهید، ممکن است ریسک  از دست دادن برخی از بازدیدکنندگان وب سایت خود را از دست دهید.

به یاد داشته باشید، صفحاتی که به سایت های مخرب، با کیفیت پائین و اسپم شده لینک می دهند در معرض خطر مجازات توسط گوگل قرار می گیرند.

افزایش ساختار url  سایت شما

در حالت مطلوب، آدرس صفحه اصلی شما باید کوتاه، مختصر و ساده و به راحتی قابل یادآوری باشد. با این حال، صفحات بعدی باید کلمات کلیدی را هدف قرار دهند، به علاوه آنها باید در رابطه با محتوا صفحات وب خاص تر باشند.

دادن و گرفتن بک لینک های با کیفیت

داشتن بک لینک ها، بخش مهمی از استراتژی سئو هر کسب وکاری است و امروزه بسیاری از کسب وکارها می خواهند هر روزه تعداد بیشتری از آنها را به دست بیاورند.  آنها به افزایش رتبه بندی شما در serp کمک زیادی می کنند.

ساختار url  سایت خود را افزایش دهید

زمانی که url  به صفحه اصلی شما می آید باید ترجیحا  کوتاه باشد و فقط یک نام شرکت باشد. نام url باید ساده و کوتاه باشد و به سادگی به خاطر سپرده شود. صفحات بعدی باید دارای کلمات کلیدی باشند که به راحتی به صفحه بعدی هدایت شوند و باید در مورد محتوای صفحه وب خاص تر باشند. بنابراین مطمئن شوید که url های شما، ساختار کوتاه، مختصر و مرتبط دارند. در اینجا خطری که وجود دارد این است  که هر نوع تغییری می تواند رتبه وب سایت شما را تحت تاثیر قرار دهد. با این حال، اگر شما این کار را درست انجام دهید، می توانید یک ساختار ساده و متناسب با تمام موتورهای جستجو را داشته باشید.

خرید دامنه های موجود و یا منقضی شده

 بسیاری از صاحبان وب سایت ها ، دامنه های خود را تائید نمی  کنند و این باعث می شود تا دیگران بتوانند از آن دامنه ها  استفاده کنند. هنگام خرید یک دامنه با سابقه و هدایت آن به وب سایت دیگر ، این کار به طور بالقوه می تواند راهی سریع برای افزایش تعداد لینک های ارزشمند به سایت شما باشد.

ممکن است برخی از خطرات برای انجام این کار وجود داشته باشد و تنها زمانی از این تکنیک استفاده کنید که می دانید که چه کاری انجام می دهید.  

شما باید مطمئن شوید که دامنه مربوط به کسب و کار شما است. این تکنیک ارزان است و اگر شما از بهترین شیوه ها پیروی کنید، ممکن است ترافیک جدی به سمت وب سایت شما هدایت شود.

ریسک هایی که برای سئو وجود دارد و شما باید از آن اجتناب کنید

استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به اندازه کافی

ممکن است فکر کنید منظور از استفاده از کلمات کلیدی در متن یعنی چه؟ این کار در گذشته توسط بسیاری از مدیران سئو محبوب بوده است.  اما متاسفانه این تکنیک توسط گروه "کلاه سیاه" که از کلمات کلیدی در متن خیلی استفاده می کردند مورد سوء استفاده قرار گرفت. از آن به بعد گوگل وب سایت هایی را که از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنند، مجازات می کند.

تکنیک های کلاه سیاه که باید از آن اجتناب کنید

در دنیای بهینه سازی موتورهای جستجو، انواع مختلفی از تکنیک ها وجود دارد که بسیاری از افراد و شرکت ها از آن استفاده می کنند. در حالی که برخی روش ها برای سئو سایت امن می باشد، اما برخی دیگر نیز خطرناک می باشد که توسط گوگل ممنوع شده اند. این روش های خطرناک بهینه سازی موتورهای جستجو که به عنوان روش های کلاه برداری کلاه سیاه شناخته می شوند،  در حقیقت تکنیک هایی هستند که قوانین موتورهای جستجو را زیر پا می گذارند.

برای تمام سئوکاران مبتدی، تکنیک های سئو کلاه سیاه، به روش های به دست آوردن رتبه های بالاتر به صورت غیر اخلاقی اشاره دارد. اگر گوگل سایتی با این ویژگی ها را دریافت کند، آن را مجازات می کند. تکنیک های کلاه سیاه بر روی موتورهای جستجو تمرکز دارد و نه بر روی مخاطبان انسانی.

تکنیک های کلاه سیاه هنوز هم توسط افرادی که می خواهند به سرعت به نتیجه مطلوب برسند مورد استفاده قرار می گیرد. در هنگام استفاده از سئو کلاه سیاه، خطرات زیادی وجود دارد.  برخی از آن عبارتند از: جریمه گوگل، ممنوعیت سایت از موتورهای جستجو و یا حذف آن از SERP .

تکنیک های  کلاه سیاه چیست و چرا باید از آن اجتناب کنید؟

کلمات کلیدی بیش از حد

گاهی اوقات این کلمات کلیدی پنهان هستند بطوری که توسط کاربر مشاهده نمی شوند اما هنوز توسط موتورهای جستجو اسکن می شوند.  استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی می تواند منجر به تجربه نامطلوب کاربرشود و در نهایت به سئو وب سایت شما آسیب برساند.

به روز رسانی های بیش از حد سئو وب سایت در موتورهای جستجو

در واقع گوگل از اینکه شما محتوای وب سایت خود را همیشه به روز نگه دارید راضی است اما اگر به روز رسانی ها بیش از حد شود ، آن وقت گوگل وب سایت را جریمه می کند. ایجاد تغییرات زیاد در وب سایت، به مرور باعث پنالتی وب سایت از موتورهای جستجو می شود.

ریسک های سئو: کدام یک مناسب و کدام یک نامناسب هستند

خطرات مربوط به از دست دادن رتبه بندی موتورهای جستجو می تواند، وحشتناک باشد. طبیعتا اگر وب سایت خود را مجددا طراحی کنید و URL   آن را تغییر دهید رتبه بندی وب سایتتان در معرض خطر قرار می گیرد.  آیا این کار می تواند باعث سقوط وب سایت شود یا خیر؟  خطر یا پاداش؟؟ این دو در مقابل هم هستند و مسائلی هستند که قبل از انجام سئو باید آن را در نظر بگیرید. همیشه در نظر داشته باشید کاری که انجام می دهید به ضرر سئو وب سایتتان یا به سود آن است.  در زیر راهکارهایی گفته شده است که با رعایت آنها می توانید، خطر سقوط وب سایتان را کاهش دهید.

ریسک های سئو که باید به دست بیاورید

  • تست های A/B اطلاعات متا
  • تغییر ساختار url
  • بهبود ux
  • طراحی وب سایت جامع و جدید
  • به دست آوردن لینک های با کیفیت بالا

ریسک های سئو که باید از آن اجتناب کنید

  • نادیده گرفتن لینک های خنثی
  • حذف یا ادغام صفحات
  • ساخت اولین تغییرات سایت

ریسک های سئو که شما باید انجام دهید

برای اینکه بتوانید در نتایج موتورهای جستجو رتبه بندی خوبی داشته باشید، لازم است که کارهای زیادی را انجام دهید. در زیر برخی از خطراتی که ممکن است با آن مواجه شوید گفته شده است.

طراحی مجدد وب سایت شما

ساخت وب سایت موضوعی است که معمولا هر کسی در هنگام راه اندازی کسب و کار جدید خود به آن فکر می کند. ابتدا باید الویت های سرویس های خود را تعیین کنید.  سپس باید برای پروژه خود بودجه ای  که مد نظر دارید را در نظر بگیرید. زمانی که شما نیاز به افزایش حضور آنلاین دارید لازم است که وب سایت خود را مجددا طراحی کنید.

ساختار URL سایت خود را مجددا ارزیابی کنید

ساختار URL سایت شما بسیار مهم است زیرا موتورهای جستجو زمانی که می خواهند سایت را ارزیابی کنند ، آن را می بینند. بنابراین اگر شما یک ساختار ضعیف دارید، موتورهای جستجو به راحتی وب سایت شما را رتبه بندی نمی کنند. در این صورت رتبه بندی شما به شدت افت خواهد کرد. شما باید URL  های خود را به عنوان بخشی از استراتژی سئو در نظر بگیرید.  با این حال انجام این کار کمی خطرناک است زیرا شما باید پول و زمان زیادی صرف کنید.

انجام تست A/B بر روی سایت شما

تست A/B یک فرآیند پیچیده است که متخصصان برای بررسی تاثیر تغییرات کوچک و قابل توجه در عملکرد سایت استفاده می کنند. اگر تصمیم به استفاده از آن دارید باید تغییرات کوچک در وب سایت خود ایجاد کنید و سپس تاثیر تغییرات را بررسی کنید. ممکن است مجبور شوید از بازدیدکنندگان بخواهید تا تغییرات را برای شما ارزیابی کنند تا متوجه شوید که آیا لازم است آیا آن را به طور کامل پیاده سازی کنید و یا نیاز دارید که به آن چیزهایی اضافه کنید. انجام این فرآیند ممکن است هزینه های مالی و زمانی داشته باشد. همچنین نمی توانید به راحتی  متوجه شوید که مردم چه می خواهند، زیرا سلایق آنها با یکدیگر تفاوت دارد.

ساختن بک لینک ها

بک لینک ها ستون فقرات سئو هستند. اولا اگر شما لینک های با کیفیت بالا داشته باشید، موتورهای جستجو تمایل دارند که وب سایت شما را رتبه بندی کنند. اما دقت کنید، اگر تعداد زیادی بک لینک های اسپم شده و یا بی کیفیت داشته باشید، این کار باعث افت رتبه بندی شما می شود. شما باید برای ایجاد لینک های با کیفیت وقت بگذارید. همچنین ممکن است این کار برای شما هزینه داشته باشد. ولی در هر صورت اگر همه چیز به خوبی پیش رود، این کار برای شما بسیار سودمند خواهد بود.

سئو های ریسکی که باید از آن اجتناب کنید

برای موفقیت در بازاریابی آنلاین خود، شما باید از بسیاری از خطراتی که سئو شما را تهدید می کند اجتناب کنید.

حذف تمام صفحات از وب سایت شما

اگر شما متوجه شدید که یک صفحه را به دلیل برخی از تغییرات باید حذف کنید حتما قبل از انجام این کار مجددا در مورد این  موضوع فکر کنید. هر صفحه از وب سایت شما دارای کلمات کلیدی خاص است. این صفحات به دلیل کلیدواژه هایی که دارند، به رتبه بندی سایت شما کمک می کنند. اگر یک صفحه را حذف کنید، تعادل کلمات کلیدی در صفحه شما بر هم می خورد و در نتیجه ممکن است رتبه بندی وب سایت شما به خطر بیافتد.

به طور مداوم تغییرات کوچک را بر روی وب سایت خود انجام دهید

نپذیرفتن لینک های خنثی

ساختن بک لینک ها ، به کسب و کار شما اعتبار می دهد. با انجام این کار می توانید به کسب و کار خود اعتبار بدهید. گاهی اوقات شما لینک هایی را دریافت می کنید که نه بد هستند نه خوب هستند. به این لینک ها لینک های خنثی می گویند زیرا آنها هیچ منفعت و ضرری برای وب سایت شما ندارند. شما نباید این لینک ها  را رد کنید. حتی باید در برخی مواقع آن ها را حفظ کنید زیرا ممکن است گاهی منفعت داشته باشند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز