چرا وب سایت شما نیازی به اسلایدر تصاویر ندارد

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

اسلایدر چیست؟

در دنیای طراحی وب، اصطلاح اسلایدر برای نمایش تصاویر استفاده می شود. بسیاری از افزونه های اسلایدر وردپرس وجود دارد که به شما اجازه می دهند اسلایدر های خود را بسازید و آنها را به صفحه اصلی، صفحات فرود، پست ها و یا هر جا دیگری که می خواهید ، اضافه کنید.

اسلایدرها می توانند  در انواع وب سایت ها مورد استفاده قرار بگیرند، اما اغلب آنها در وب سایت های کسب و کار و یا وب سایت های نمونه کارهای حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند.  یکی از مزیت های استفاده از یک نوار اسلایدر این است که صاحبان وب سایت ها می توانند محتوای مهم خود را به صورت نمایش اسلایدرهای بصری جذاب و تعاملی در بالای صفحه وب سایت اصلی خود قرار دهند.

اسلایدر ها می توانند به صورت اتوماتیک و با فواصل زمانی مشخص و از پیش تعیین شده ، نمایش داده شوند. اسلایدرها همچنین می توانند به تعامل کاربران پاسخ دهند و نیز می توانند دکمه ای داشته باشند که کاربران با کلیک بر روی آن اسلاید ها را ببینند.

هنگام استفاده از یک نوار اسلایدر در یک سایت وردپرس، مواردی وجود دارد که باید آنها  را در نظر بگیرید.

اولا؛ اسلایدرها معمولا تصاویر و متن ها را در اسلاید ها بارگزاری می کنند، که این ممکن است کمی سرعت سایت شما را آهسته کند. همچنین پلاگین های کشویی از جاوا اسکریپت و همچنین JQURRY استفاده می کنند که جداگانه به صورت اسکریپت بارگزاری می شوند. این نیز بر  سرعت  صفحه تاثیر می گذارد.موضوعات مهم استفاده از نوار اسلایدر در وردپرس ، آمادگی تلفن همراه است. اگر سایت وردپرس شما از یک تم ریسپانسیو استفاده کند، سپس از یک اسلایدر غیر ریسپانسیو استفاده کند، طرح بندی سایت در دستگاه های مختلف تلفن همراه شکسته خواهد شد. یعنی اسلایدر سایت در هر دستگاهی به راحتی مشاهده نخواهد شد.

برخی از افزونه های کشویی مانند Soliloquy با بهینه سازی سرعت بارگزاری اسلایدر ها و استفاده از طراحی ریسپانسیو، این معایب را به حداقل می رساند.

پلاگین های ریسپانسیو اسلایدرها، قادر به تنظیم کانتینرهای اسلایدر ها و محتویات آن ها بر روی هر دستگاه تلفن همراه هستند.

اسلایدر تصاویر می تواند یک روش راحت برای نشان دادن تصاویر ، عکس ، فیلم و یا گرافیک در وب سایت شما باشد.  استفاده از تصاویر اسلایدر بزرگ و زیبا در صفحه وب سایت می تواند بسیار جذاب باشد. تصاویر جذاب می توانند بازدیدکنندگان جدید را به وب سایت شما جذب کنند.  بسیاری از پلاگین های وردپرس  و تصاویر اسلایدر وردپرس در بازار وجود دارد. فقط کافی است آنها را به سادگی نصب کنید و از آنها استفاده کنید.

مشکل اینجاست که اسلایدر ها همیشه نمی توانند بهترین انتخاب باشند زمانی که به صفحه وب سایت می آیند. کارشناسان معتقدند که اسلایدر ها می توانند باعث سردرگمی پیام کلیدی صفحه وب سایت شما شوند و تاثیر منفی بر روی سئو، زمان بارگزاری وب سایت و حتی تعداد بازدیدها بگذارد.

بنابراین قبل از نصب و راه اندازی هر گونه اسلایدر توجه داشته باشید که آیا نیازی به اسلایدر دارید یا خیر؟

آیا اسلایدر های تصاویر همیشه بهترین انتخاب هستند؟

پیش از اینکه شروع به صحبت کردن در مورد محبوب ترین اسلایدرها کنیم، می خواهیم ببینیم که آیا استفاده از تصاویر اسلایدر همیشه بهترین انتخاب است؟

تا قبل از اینکه مطمئن نشدید که تصاویر و اسلایدرها بر روی تجربه کاربر، سئو و زمان بارگزاری چقدر تاثیر می گذارند شروع به طراحی نکنید.

مطالعات بیشماری نشان می دهد که اسلایدرها به ندرت باعث جذب مشتری می شوند. مشتریان بیشتر آنها را به عنوان تبلیغات نگاه می کنند.

چه چیزی را در پلاگین های اسلایدر تصاویر جستجو می کنید؟

بنابراین اگر هنوز بخواهید از اسلایدر بر روی وب سایت خود استفاده کنید، در زیر ویژگی هایی گفته شده است که پیشنهاد می شود آنها را رعایت کنید:

  • اطمینان حاصل کنید نوار اسلایدر تصاویر که استفاده می کنید، دارای قابلیت top-notch باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که شما یک نوار اسلایدر ریسپانسیو را انتخاب می کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که توانایی تغییر تنظیمات تصاویر اسلایدر از جمله ظاهر و سرعت آن را دارید.

همچنین تاکتیک های زیر می تواند بسیار موثر باشد:

  • به کاربران توانایی کامل کنترل اسلایدر خود را بدهید.
  • بنابراین اسلایدر شما، واقعا نمی تواند اسلاید کند مگر اینکه کاربر خودش بخواهد. این کار شامل فلش های تصاویر در هر دو طرف تصویر است، طوری که بازدیدکنندگان می توانند بر روی آن کلیک کنند.
  • اطمینان حاصل کنید که تصاویر اسلایدر شما بسیار بزرگ نیست. اسلایدر نباید کل ناحیه بالای صفحه را اشغال کند. همیشه باید در بالای صفحه خود، محتوای کتبی هم وجود داشته باشد.

پلاگین های اسلایدر تصاویر در وردپرس

بنابراین اگر تصمیم گرفتید که اسلایدر در وب سایت خود داشته باشید. در زیر برخی از پلاگین های محبوب افزونه های وردپرس گفته شده است:

گالری NextGen

محبوب ترین پلاگین گالری تصاویر و اسلایدر در بازار است (و مسلما یکی از محبوب ترین افزونه های وردپرس تا کنون) که در حدود 11 میلیون بار تا کنون دانلود شده است.

با استفاده از این پلاگین شما می توانید دسته ای از عکس ها را با یک کلیک آپلود کنید. می توانید با یک کلیک تمام تصاویر را وارد کنید و تصاویر را ویرایش کنید.

یک نسخه plus  از این اسلایدر وجود دارد که حاوی نمایشگرهای گالری اضافه، طراحی کاملا واضح و گزینه های اشترک گذاری است.

همچنین یک نسخه pro  از این نسخه وجود دارد که با قابلیت تجارت الکترونیک همراه است که امکان فروش نسخه های چاپی و حتی دریافت دیجیتال را فراهم می کنند.

متا اسلایدر که توسط کشور بریتانیا ساخته شده است. یک پلاگین کاملا محبوب اسلایدر وردپرس است که  با بیش از 1میلیون و 200 هزار بار دانلود و رتبه بندی 4 و نیم ستاره، به سادگی قابل استفاده است.

این پلاگین نمایش اسلایدر تصاویر می تواند تصاویر را بهینه سازی کند. ویژگی های دیگر این اسلایدر عبارتند از: برداشت تصویر هوشمند، درگ اند دراپ اسلایدر، API توسعه گستر و از همه مهمتر سرعت بالای آن است. این اسلایدربا 15 زبان مختلف دسترسی دارد.

متا اسلایدر دارای 4 گزینه مختلف با تعداد زیادی از ویژگی های قابل استفاده و قابل تنظیم است:

  • Flex Slider 2: یک اسلایدر ریسپانسیو تصاویر است. که با دو حالت چرخ و فلکی متفاوت می آید.
  • Nivo Slider: یکی دیگر از نوار اسلایدرهای ریسپانسیو است که دارای 16 افکت و 4تم مختلف است.
  • Responsive Slides: یک نوار اسلایدر ریسپانسیو است که فوق العاده سبک وزن است. (و بعید است که باعث کاهش سرعت بارگزاری وب سایت شود).
  • Coin Slider: که شامل 4 انتقال مختلف است.

متا اسلایدر مانند Gallery NextGen اسلایدر دارای نسخه PRO  است، که بر اساس وضعیت وب سایت، اسلایدرها رانمایش خواهد داد.

اسلایدر Soliloquy

 در حالی که این افزونه به محبوبی متا اسلایدر و NextGen اسلایدر نیست، ولی ادعا دارد که از اسلایدرهای محبوب و شناخته شده است. می توانید مطمئن باشید که این اسلایدر، یک اسلایدر امن و قدرتمند است. این افزونه با سایر اسلایدرهای تصاویر کمی تفاوت دارد. همچنین این اسلایدر بر انواع پست های سفارشی تکیه دارد.

این اسلایدر به شما اجازه می دهد تا تعداد نامحدودی از اسلایدرها را ایجاد کنید، همچنین برای سئو بهینه سازی شده است. با این اسلایدر می توانید وارد عناوین، زیرنویس های HTML  و برچسب های ALT برای تمام تصاویر شوید. این اسلایدر به طور کامل ریسپانسیو برای تلفن همراه است.

از اسلایدرهای تصاویر خودکار استفاده نکنید

مطمئنا شما تا به حال از اسلایدر ها استفاده کرده اید، حتی ممکن است آنها را دوست داشته باشید، اما حقیقت این است که آنها قاتل افزایش بازدید سایت هستند.
بنابراین اگر آنها موثر نباشند، چرا مردم از آنها استفاده می کنند؟

  • برخی ها فکر می کنند آنها فوق العاده هستند، اما در حقیقت، فوق العاده بودن برای شما پول نمی شود.
  • ادارات و مدیران مختلف می خواهند پیام خود را از صفحه اصلی دریافت کنند.

آیا داشتن اسلایدرهای تصویری خوب است یا خیر؟

حقیقت این است که آنها تکنولوژی تاریخ گذشته هستند و تحقیقات ثابت کرده است که نمایش اسلایدر در صفحه اصلی شما واقعا می تواند صفحه وب سایت شما را در معرض خطر قرار دهد. در زیر میخواهیم نگاهی دقیق تر به اسلایدرها داشته باشیم.

تحقیقات چه می گوید؟

اریک ریون برخی اطلاعات جالب در مورد اسلایدرها را جمع آوری کرده است . همانطور که می دانید بیشتر بازدیدکنندگان فقط با اولین اسلایدر ارتباط برقرار می کنند وبقیه آنها را نادیده می گیرند. بنابراین ساخت گالری طولانی برای شما فایده ای ندارد.

بنابراین چرا آنها مناسب نیستند؟

  • سرعت: سرعت بارگزاری چندین عکس بزرگ به صفحه وب سایت می تواند وزن خود را به سرعت بارگزاری صفحه اضافه کند. همچنین بیشتر به jquery و اسکریپت ها وابسته هستند. بنابراین باعث کاهش سرعت بارگزاری صفحه می شود.
  • به عنوان یک دکمه تماس فوری موثر نیستند: اسلایدرها فقط برای اهداف نمایشی موثر هستند.  اما نمی توان از آن به عنوان یک تصویر تماس فوری استفاده کرد.
  • برای تلفن همراه خوب نیستند: امروزه با تمام تلاشی که می شود جهت نشان دادن صحیح وب سایت در دستگاه های تلفن همراه، اما اسلایدر ها در تلفن همراه به خوبی دیده نمی شود. همچنین سرعت بارگزاری آن برای تلفن های همراهی که 3g   و کمتر از 3g  دارند ، مناسب نیست.

چرا ما هنوز باید از اسلایدر ها در صفحه اصلی خود استفاده کنیم؟

  • طراحی آن نسبتا طبیعی و مورد انتظار است.
  • به آسانی به روز رسانی می شوند، بنابراین شما می توانید محتوای جدید را به سادگی اضافه کنید.
  • مشتریان آنها را به عنوان فاکتورهای بصری می خواهند.
  • شما می توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری را در بالای صفحه نشان دهید.

بنابراین چه چیز بهتر است؟

  • از یک پیام اصلی استفاده کنید، فقط کمی تمرکز می خواهد.
  • همان محتوا را در هر اسلاید نگاه دارید.
  • نهایتا از 3 یا 4 اسلایدر استفاده کنید و اسلایدر های را از تبلیغات بمباران نکنید.
  • به کاربران کنترل بیشتری دهید. به آنها اجازه دهید تا خودشان اسلایدر ها را کنترل کنند.
  • از آنها برای اهداف نمایش استفاده کنید.
  • از آن برای اهداف طراحی استفاده کنید.

اسلایدرهای تصاویر مطمئنا جایگاه خود را دارند و بدون شک در آینده نیز از آنها استفاده خواهد شد ولی موضوعی که هست باید با دقت بیشتری از آنها استفاده کرد.

مشکلات اسلایدرهای تصاویر

اسلایدرها گیج کننده هستند

چیزهایی که حرکت می کنند توجه بیشتری را جلب می کنند نسبت به چیزهایی که ثابت هستند و اغلب تصاویر توجه بیشتری را نسبت به متن جلب می کنند. بنابراین سعی کنید تصاویر و عکس ها را با هم و به صورت متحرک استفاده کنید.

اسلایدرها بازدیدکنندگان وب سایت شما را به مشتری تبدیل نمی کند

مطالعات نشان می دهد که اگر شما دکمه تماس های فوری  را در اسلایدر های خود بگذارید، تنها 1 درصد از بازدیدکنندگان بر روی آن کلیک می کنند. بسیاری از طرفداران اسلایدرها به اشتباه فکر می کنند که تصاویر اسلایدر ها بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل می کنند. اما تحقیقات نشان می دهد که اینطور نیست.

آیا از اسلایدر ها استفاده کنیم یا خیر؟

بیشتر طراحان در خیلی موارد با شک و تردید مواجه هستند که آیا از اسلایدر ها در طراحی استفاده کنند یا خیر؟

چرا از اسلایدر ها استفاده نکنیم؟

 در اینجا برخی از شایع ترین دلایلی که از اسلایدر ها استفاده نکنیم گفته شده است:

  • سرعت بارگزاری آهسته صفحه: اسلایدرها باعث بارگزاری پائین صفحه می شوند که علاوه بر اینکه باعث می شوند کاربران صفحه وب سایت شما را ترک کنند همچنین تاثیر منفی بر روی سئو سایت خواهد گذاشت.
  • تاثیر منفی بر روی سئو می گذارد: از آنجا که بر روی یک نوار اسلایدر محتوای بسیار زیادی است،  بهینه سازی و سئو صفحه دشوارتر خواهد بود.
  • حواس پرتی های غیر ضروری: اسلایدر ها باعث حواس پرتی بازدیدکنندگان خواهد شد.
  • دشواری استفاده از آن: اسلایدرهای چندگانه به بازدیدکنندگان گزینه های زیادی را می دهند، بنابراین استفاده از آنها دشوار می باشد.
  • قطع کردن UX : برای بازدیدکنندگانی که ترجیح می دهند با یک اسکورول سریع وب سایت را مشاهده کنند، اسلایدرها باعث می شوند که آنها با سرعت کمتری بتوانند سایت را اسکورول کنند.
  • ضریب نفوذ پذیری: بر اساس برخی تحقیقات، اسلایدر ها در جذب برخی بازدیدکنندگان ، بسیار ناکارآمد هستند. در حالی که ممکن است بازدیدکنندگان علاقه مند به خواندن و یا دیدن برخی از اسلایدرها و نوشته های آن باشند ولی اغلب اوقات این کار را نمی کنند.
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز