اهمیت سئو (seo)

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

سئو (seo) چیست؟

بهینه سازی موتورهای جستجو که به آن سئو (seo) می گویند ، مجموعه ای از قوانین است که توسط صاحبان وب سایت ها جهت بهینه سازی وب سایت خود در موتورهای جستجو به منظور بهبود رتبه بندی وب سایت در موتورهای جستجو انجام می شود. علاوه  بر این، این روش یک راه عالی برای افزایش کیفیت وب سایت است.

چرا سئو اهمیت دارد؟

در بازار رقابتی امروز، بازاریابی سئو مهم تر از همیشه شده است. موتورهای جستجو هر روز به میلیون ها کاربر که در اینترنت سردرگم هستند و به دنبال جواب سوالات خود هستند و یا به دنبال راه حلی برای مشکلات خود هستند، خدمت رسانی می کنند.

بهینه سازی موتورهای جستجو ضروری است زیرا:

  • بیشتر کاربران که در موتورهای جستجو به دنبال اهداف خود هستند معمولا بر روی 5 وب سایت برتر کلیک می کنند. بنابراین برای اینکه در خدمات آنلاین و یا فروشگاه ها و محصولات آنلاین خود به سود آوری برسید، باید بتوانید در موتور های جستجو در بالاترین موقعیت ها قرار بگیرید. هر چه بالاتر قرار بگیرید سود بیشتری عادتان خواهد شد.
  • سئو فقط در رابطه با بهینه سازی موتورهای جستجو نیست، بلکه روش های سئو خوب باعث بهینه سازی تجربه کاربران می شود و قابلیت استفاده از وب سایت را بهبود می بخشد.
  • کاربران به موتورهای جستجو اعتماد می کنند و حضور در موقعیت های بالا در موتورهای جستجو باعث جلب اعتماد کاربران نسبت به آن سایت ها می شود.
  • سئو برای تبلیغات اجتماعی وب سایت شما مناسب است. افرادی که وب سایت شما را با جستجو در موتورهای جستجو مانند یاهو و گوگل پیدا می کنند، بیشتر علاقه مند هستند که آنها را در کانال های اجتماعی مانند فیس بوک، توئیتر و گوگل پلاس تبلیغ کنند.
  • سئو برای اجرای صحیح یک وب سایت مهم است. وب سایت های دارای بیش از یک نویسنده، می توانند از طریق سئو به روش های مستقیم و غیر مستقیم بهره مند شوند. مزایای مستقیم آنها افزایش ترافیک موتورهای جستجو؛ و مزایای غیر مستقیم آن داشتن فریم ورک مشترک است.
  • سئو مناسب می تواند شما را در رقابت جلو بیاندازد.

مقدمه ای بر سئو برای تازه کاران

برای مبتدیان ممکن است تعریف سئو کمی پیچیده باشد. بهینه سازی موتورهای جستجو یک راه ساده برای بهبود وب سایت شما است به طوری که وب سایتتان به موقعیت های بالاتر در موتورهای جستجو مانند یاهو، گوگل، بینگ وغیره نزدیک تر خواهد شد.

زمانی که جستجویی در گوگل انجام می شود، ترتیبی که در موتورهای جستجو نمایش داده می شود ، بر اساس الگوریتم ها متفاوت است. این الگوریتم های گوگل بر اساس تعدادی از عوامل، تصمیم می گیرند که کدام صفحات وب باید به ترتیب قرار بگیرند.

مراحل اصلی بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، بهینه سازی موتورهای جستجو یک فرآیند استاتیک نیست، بلکه یک فریم ورک با قوانین خاص خود است. سئو شامل دو مرحله می شود:

  • سئوی بر صفحه: قوانینی که به سایت شما اعمال می شود تا موتورهای جستجو به صورت دوستانه شوند.
  • سئوی خارج از صفحه: چگونه وب سایت و یا وبلاگ خود را ترویج دهید تا بتواند در نتایج جستجو بهتر رتبه بندی شود.

سئو بر صفحه

ترفندهایی که شما می توانید به وب سایت خود اعمال کنید و دیدگاه موتورهای جستجو را نسبت به سایت خود افزایش دهید. اگر نکات بهینه سازی برون صفحه به درستی اعمال شود می تواند اعتبار وب سایت و یا وبلاگ شما را بهبود ببخشد. علاوه بر این ، ساختار یک وب سایت نیز به سئو اهمیت می دهد.

اگر به طور جدی این دو عامل یعنی ساختار وب سایت و سئو را به درستی رعایت کنید، این تمام چیزی است که نیاز دارید تا موتورهای جستجو به وب سایت شما اعتماد کنند.

سئو خارج از سایت

علاوه بر تغییراتی که می توانید برای سئو به سایت خود بدهید که در Serp بالاتر باشید، راه دیگری برای بهبود موقعیت رتبه بندی وب سایت شما وجود دارد که به آن سئو خارج از سایت می گویند.

سئو خارج از سایت عموما به شکل ساخت لینک مشاهده می شود . ولی ما ترجیح می دهیم از اصطلاح ارتقاء وب سایت استفاده کنیم که از قوانین و مقررات فراتر از سایت بک لینک استفاده می کند.

عموما، بهینه سازی موتورهای جستجو تلاش می کند تا مهمترین صفحات وب سایت ها را پیدا کند و آنها را در بالاترین رتبه در موتورهای جستجو نمایش دهد.

لینک های ورودی در واقع یک سیگنال اعتماد هستند و بسته به اینکه این لینک های ورودی از کجا می آیند، میزان اعتبارآنها متفاوت است و می تواند تا حد زیادی بر روی رتبه بندی وب سایت شما تاثیر بگذارد.

برای ایجاد بک لینک های بیشتر چه کار می توانید بکنید؟

 این یک سوال بسیار خوب است و من مطمئن هستم اگر آن را در موتورجستجو سرچ کنید پاسخ های زیادی دریافت خواهید کرد. و این همان چیزی است که ما می خواهیم در این مقاله توضیح دهیم. شما باید همه چیز را در مورد ساخت بک لینک ها فراموش کنید و بر روی ساخت محتوای با کیفیت تمرکزکنید.  شما با داشتن محتوای خوب مسلما لینک های با کیفیت دریافت خواهید کرد و ترافیک خوبی را به سمت وب سایت خود می کشانید که  در نهایت باعث سودآوری بیشتری کسب و کارتان خواهد شد.

اگر سعی کنید که بک لینک ها را خریداری کنید و یا به روش های آسان  آنها را دریافت کنید ، مسلما به موفقیت موقت دسترسی پیدا خواهید کرد و بعد از بروز رسانی های مجدد گوگل دوباره رتبه بندی وب سایتتان ناپدید خواهد شد.

تفاوت سئو و بازاریابی دیجیتالی چیست؟

بسیاری از افراد این سوال را می پرسند که آیا سئو همان بازاریابی دیجیتالی است؟ ساده ترین پاسخ این است که سئو یکی از ابزارهای موجود در بازاریابی دیجیتال است.

سئو، بازاریابی دیجیتال نیست، اما می تواند بخشی از کمپین بازاریابی دیجیتال باشد که معمولا شامل موارد دیگر مانند ارتقاء رسانه های اجتماعی، استراتژی محتوایی و غیره باشد.

محتوا خوب هنوز هم مهمترین عامل رتبه بندی است

همیشه این را به یاد داشته باشید که در صورتی که محتوای خوب نداشته باشید ، سئو نمی تواند به شما کمک کند.  به عبارت دیگر اگر شما سعی کنید وب سایتی را بهینه سازی کنید ولی محتوای وبسایت خوب نباشد، شانس موفقیت شما به حداقل می رسد.

از سوی دیگر یک وب سایت با محتوای خوب را می توانید به راحتی بهینه سازی کنید.

چرا لازم است بر روی سئو سایت خود سرمایه گذاری کنیم؟

در زیر یک لیست از دلایلی که چرا وب سایت شما لازم دارد که بر روی سئو سایت سرمایه گذاری کنید، گفته شده است:

  • سئو هنوز هم کار می کند: مهمترین و اولین دلیل برای استفاده از تکنیک های سئو این است که سئو هنوز هم کار می کند. بسیاری از مطالعات در مورد تکنیک های سئو این طور نشان می دهد که الگوریتم مرغ مگس خوار را تائید می کنند.
  • به این زودی ها از متوقف نخواهد شد. بر اساس شیوه هایی که موتورهای جستجو در حال حاضر برای سئو از آن استفاده می کنند، به نظر می رسد که تکنیک های سئو به این زودی ها از بین نخواهد رفت. در برخی از سطوح ، حتی جستجو های صوتی و تصویری نیز در نهایت به کلمات کلیدی بستگی دارد.
  • مقرون به صرفه است. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی آنلاین مانند، تبلیغات ppc ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و یا بازاریابی ایمیل ،  این روش بسیار مقرون به صرفه است.
  • موتورهای جستجو سهم بیشتری از بازار را دارند. بین 80 تا 90 درصد مشتریان قبل از خرید، نظرات آنلاین را بررسی می کنند. البته این تعداد در حال افزایش نیز می باشد. بدون سئو ارگانیک ، مردم به سختی شما را پیدا خواهند کرد و به جای آن ممکن است رقبای شما را پیدا کنند.
  • افزایش باند تلفن همراه و بهینه سازی جستجو محلی. امروزه میزان ترافیک دستگاه های تلفن همراه، از ترافیک حاصل از کامپیوترهای رومیزی و دسکتاپ بیشتر شده است. با توجه به این انفجاری که در استفاده از دستگاه های تلفن همراه به وجود آمده است، یک دنیای کاملا جدید از تکنیک های سئو موثر برای شرکت ها مانند بهینه سازی جستجو های محلی، به وجود آمده است.
  • عدم داشتن محتوای سالم بسیار ضرر دارد. با هریک از بروزرسانی های الگوریتم های گوگل، شاخص های بهینه سازی تغییر خواهد کرد. چیزهایی که چند سال پیش وجود نداشتند مانند رسانه های اجتماعی، امروزه بر روی سئو سایت شما تاثیر به سزایی می گذارد.

 امروزه سرمایه گذاری بر روی سئو برای جستجوهای آلی اهمیت بسیارزیادی نسبت به قبل پیدا کرده است. اگر شما علاقه مند به موفقیت در بازاریابی آنلاین هستید، قطعا باید استراتژی های سئو را به خوبی رعایت کنید. سئو موفق یکی از مهمترین عوامل موفقیت در حضور آنلاین کسب و کار شما است.

سئو چیست و چرا برای کسب و کار شما اهمیت دارد؟

بهینه سازی موتورهای جستجو (seo)، اشاره به روش هایی برای افزایش موقعیت وب سایت در صفحات موتورهای جستجو، در سایت هایی مانند گوگل، یاهو ، بینگ و غیره است.  ایجاد استراتژی های سئو برای کسب و کار شما می تواند باعث افزایش ترافیک مصرفی وب سایت و درنتیجه افزایش سودآوری سایت می شود.

هدف موتورهای جستجو، ارائه نتایچ اطلاعاتی است که کاربران به دنبال آن هستند. به منظور انجام این کار، موتورهای جستجو قادر به شناسایی تمام اطلاعات مرتبط به اینترنت هستند. هنگامی که موتورهای جستجو، یک وب سایت را در یک جستجو ارگانیک رتبه بندی می کنند، صدها عامل برای رتبه بندی آن سایت وجود دارد. اقداماتی که شما برای بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، تاثیر مستقیمی بر رتبه بندی سئو سایت شما دارند. عناصری مانند برچسب h1 ، کلمات کلیدی استفاده شده در وب سایت شما، توصیفات متا، محتوا و تراکم کلمات کلیدی و لینک ها ، تمام این ها می توانند بر رتبه بندی وب سایت شما تاثیر بگذارند.

در زیر نگاه سریع بر این اجزاء و  نحوه ارتباط آنها با موتورهای جستجو می اندازیم:

  • برچسب های h1 : برچسب های h1 هدرهای بزرگتری هستند که شما برای عناوین خود استفاده می کنید. مطمئن شوید که کلمات کلیدی شما در تگ های h1  نیز استفاده می شود.
  • تراکم کلمات کلید: زمانی که مخاطبان شما در حال جستجو شما با کلمات کلیدی خاصی هستند شما را پیدا می کنند. علاوه بر قرار دادن کلمات کلیدی در برچسب h1  باید کلمات کلیدی را در متن هم به کار ببرید. باید از کلمات کلیدی به اندازه کافی استفاده کنید. یعنی نه زیاد و نه کم باشد. به یاد داشته باشید، گوگل استفاده از کلمات کلیدی مترادف را در نظر خواهد گرفت.
  • توصیفات متا. این توصیفی است که شما در تگ های Html خود در توصیفات متا می گذارید. توصیفات متا که برای وب سایت خود استفاده می کنید، باید شامل کلمات کلیدی مورد نظر شما باشد.
  • بک لینک ها. زمانی که وب سایت های دیگر به سایت شما با url وب سایت شما لینک داده می شوند. البته اگر چه رتبه بندی کلمات کلیدی نیز بسیار مهم هستند اما با این حال منبع لینک های شما نیز نقش مهمی در رتبه بندی وب سایت دارند. هیچ گاه بک لینک ها را از سایر وب سایت ها خریداری نکنید. گوگل این کار را به عنوان کلاه برداری سئو کلاه سیاه می داند و وب سایت شما را مجازات خواهد کرد.

Serp در دسکتاپ و موبایل: آیا وب سایت شما در تلفن همراه نیز مناسب است؟

موتورهای جستجو به طور مداوم به منظور نگه داری با جدیدترین تکنولوژی ها در حال تغییر الگوریتم های خود هستند، با افزایش کاربران تلفن های همراه، افراد بیشتری در راه رفتن در حال سرچ کردن هستند. اگر وب سایت شما موبایل دوستانه نباشد، گوگل آن را در موتورهای جستجو رتبه بندی نخواهد کرد. با این حال ، این فقط رتبه بندی جستجو تلفن همراه شما را تحت تاثیر قرار خواهد  داد.

استراتژی سئو یک پروسه طولانی مدت است

رسیدن به نقطه مناسب در رتبه بندی موتورهای جستجو یک شبه اتفاق نمی افتد. استراتژی سئو شما باید یک فرآیند مداوم باشد. با پیشرفت تکنولوژی موتورهای جستجو نیز الگوریتم های خود را تغییر داده است و آن را هر روز به روز رسانی می کند.

استراتژی سئو شما راه بسیار مناسبی برای سودآوری کسب و کار شما خواهد بود. یک راه حل خوب برای حفظ استراتژی سئو، این است که تاکتیک های مورد استفاده رقبای خود را بررسی کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز