مزایای عکاسی برای طراحی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

هنگام ایجاد وب سایت های سفارشی برای سایت های بزرگ، همیشه ما از مشتریان می خواهیم که خودشان عکس برداری کنند، در حالی که بعضی افراد عکس ها را از جایی کپی می کنند، این کار اصلا روش مناسبی نیست.

چرا عکاسی برای وب سایت شما نیاز است؟ آیا وب سایت های تصویری رایگان وجود ندارد؟ پس چه لزومی دارد که خودمان تصاویر را خلق کنیم؟

از آنجا که انسان ها موجودات بصری هستند بنابراین آنچه که دیگران مشاهده می کنند تاثیر به سزایی بر موفقیت ما دارد. تصاویر فراتر از زبان و کلمات هستند و این امکان را می دهد تا درک بیشتری از موضوع مورد بحث را بدهد. از آنجا که اولین تصورات در چند ثانیه ابتدایی رخ می دهد، طراحی با کیفیت سایت به همراه استفاده از تصاویر خلاقانه، می تواند باعث شود نام تجاری شما در ذهن مشتری بماند.

چرا ذهن ما تصویری است؟

ذهن ما به محرک های بصری واکنش نشان می دهد. زیرا مغز انسان فورا عناصر تصویری را تجزیه و  تحلیل می کند. مطالعات نشان می دهد که 90 درصد اطلاعات انتقال یافته به مغز بصری هستند و تصاویر 60000 بار سریع تر از متن پردازش می شوند. مشاهدات همیشه قبل از کلمات به ذهن می آید. کودک قبل از اینکه صحبت کند ، می تواند ببیند.

طراحی خوب چگونه است؟

طراحی موثر باید بتواند پیام خاصی را ارسال کند، یک داستان را بگوید و یا هر کسی بتواند آن را به راحتی درک کند. عوامل متعددی همچون یکپارچگی، رنگ؛ عکس و سادگی در طراحی تاثیر خواهند داشت.

چگونه طراحان می توانند از عکاسی بهره مند شوند؟

برای هنرمندان بصری بسیار مرسوم است که از عکاسی در طراحی های خود بهره می برند. طراحان گرافیکی ممکن است تعجب کنند چطور می توانند کاری را انجام دهند که یک نقاش انجام  می دهد و یا برعکس.

با این حال ، دانش و درک درست از دیگر اشکال هنری، اغلب می تواند مهارت های هنرمندان را در زمینه ی کاری خود افزایش دهد. این نیز قابلیت فروش را افزایش می دهد. در این زمان مهارت های عکاسی می تواند به گرافیک و طراحی وب کمک کند.

اهمیت رنگ و نور در طراحی

طراحان وب نه تنها با بهره گیری از فضاهای اطرافشان از عکاسی سود می برند، بلکه درک بیشتری از نحوه تاثیر رنگ و نور روی یک تصویر دارند. طراحی وب سایت گرافیکی در فضای مجازی رخ می دهد که در آن سازندگان دارای امکانات نامحدود هستند. کسانی که تجربه در عکاسی دارند، به تاثیر رنگ و نور در عکاسی آگاهی دارند و به آن اهمیت می دهند.

از آنجا که فرآیند گرفتن عکس خوب بر اساس عملکرد چشم انسان می باشد، یک عکاس با توجه به خلق و خو و سلیقه مشتری می تواند ایده های خوبی را در مورد عکاسی ارائه دهد. هر طراح گرافیک حرفه ای باید اصول عکاسی و رنگ ها را بشناسد( رنگ های گرم باعث جذابیت بیشتری می شوند ، رنگ های سرد باعث آرامش می شوند)، اما طراحان با تجربه عکاسی بهتر می داند که چگونه عکس ها و نور و رنگ ها را استفاده کند که چشمگیر باشد.

چرا وب سایت شما باید از عکاسی های شخصی بهره مند شوند؟

با داشتن عکس های سفارشی، سایت شما حرفه ای  تر و سفارشی به نظر می رسد و مسلما باعث جذب مشتریان بیشتری خواهد شد. با ایجاد تصاویر بصری از کسب و کار خود می توانید با  مشتریان و کاربران خود ارتباط بهتری برقرار کنید.

 از نظر هزینه ، عکاسی های حرفه ای ممکن است در ابتدای شروع کسب و کار کمی به نظرتان سنگین باشد. غیر از آن شاید با خود فکر کنید که می توانید از عکس هایی که همه جا پخش است استفاده کنید و همان هزینه را برای موارد دیگر هزینه کنید.  ولی این اشتباه است. حقیقت این است که هر کسب و کاری در هر صنعتی با استفاده از عکاسی های حرفه ای می تواند به  میزان قابل توجهی سود ببرد. صرف نظر از این که مشتریان شما چه کسانی هستند و شما چه چیزی می خواهید بفروشید، عکاسی با کیفیت بالا دارای اهمیت زیادی است که می تواند به موفقیت شما کمک به سزایی کند.

چرا عکاسی حرفه ای برای کسب و کار شما بسیار با اهمیت است؟

مزایای زیادی برای داشتن عکس های حرفه ای از سازمان و محصول ویا خدمات شما وجود دارد. در زیر تنها چند دلیل عمده که هر کسب وکاری باید برای عکاسی حرفه ای سرمایه گذاری کند، گفته شده است.

یک تصویر ارزش هزار کلمه را دارد

شما احتمالا این جمله را قبلا شنیده اید، این روز ها تصاویر حداقل هزار برابر ارزش بیشتری از کلمات را دارند. عکس ها شما را قادر می سازند که آنچه را که به مشتریان خود می خواهید ارائه دهید ، نشان دهید. امروزه مردم علاقه دارند قبل از تصمیم گیری برای خرید، آنچه را که می خواهند بخرند را اول ببینند. اینترنت این امکان را به طور فزاینده ای ایجاد کرده است تا بتوانید قبل از خرید عکس و تصاویر محصولی را که می خواهید خریداری کنید، ببینید.

رسانه ها نشان دهنده کسب وکار شما هستند

اغلب هزینه های عکاسی های حرفه ای باعث می شود که صاحبان کسب و کارها به جای سرمایه گذاری بر روی عکاسی حرفه ای، جایگزین های ارزان تری را به جای آن در نظر بگیرند. اگر همچنین فکری به ذهن شما خطور کرد همیشه این موضوع را در نظر داشته باشید که عکس های شما نشان دهنده کسب و کار شما هستند.  کیفیت پائین عکس ها و غیر حرفه ای بودن آنها ، نشان دهنده سازمان شما و محصولات و خدماتی است که ارائه می دهید. زمانی که یک کاربر برای اولین بار بر روی وب سایت شما بیاید، عکس ها و تصاویر وب سایت شما بسیار مهم خواهد بود که می تواند باعث جذب و یا دفع مشتریان بالقوه شود.

مشتریان می خواهند که شما را بشناسند

زمانی که عکس گرفتن و یا عکاسی حرفه ای برای برخی سازمان ها سخت باشد آنها فکر می کنند که می توانند از عکس های کپی که در همه جا یافت می شود استفاده کنند. در حالی اینجور عکس ها مطمئنا برای نشان دادن کسب و کار شما مناسب نمی باشند. چرا؟ زیرا آن عکس ها مسلما عکس های کسب و کار شما و منحصر به  فرد برای شما نمی باشند.

زمانی که مردم از وب سایت شما بازدید می کنند آنها می خواهند شما را ببینند. مسلما عکس های کپی شده و یا دزدیده شده این کار را برای آنها انجام نمی دهند، یعنی آنها نمی توانند شما و کسب وکار شما را به درستی بشناسند.  بهترین راه برای مشتریان بالقوه برای شناخت کسب وکار شما نشان دادن عکس های واقعی از کسب و کارتان و اعضای تیم و محصولاتتان است.

تصاویر می توانند به شما در طراحی وب سایتتان کمک کنند

 اگر کسب وکار شما یک وب سایت داشته باشد، ممکن است در مورد بهینه سازی موتورهای جستجو شنیده باشید.  سئو بخشی از استراتژی بهینه سازی عناصر مختلف بر روی وب سایت است که به وب سایت شما کمک می کند تا نتایج بهتری را در مورد رتبه بندی موتورهای جستجو کسب کنید. عناصر زیادی برای سئو وجود دارند و یکی از آن عناصر، تصاویر هستند.

عکس های بهینه شده می توانند به وب سایت شما در نتایج موتورهای جستجو بیشترکمک کنند. آنها همچنین می توانند به تعامل به مشتریان و حفظ ماندگاری آنها بر روی وب سایت شما بیشتر کمک کنند و یا آنها را تشویق کنند که ، شما را بر رقبایتان ترجیح دهند.

عکس های حرفه ای دارای خواص چند منظوره هستند

ممکن است شنیده باشید که "محتوا پادشاه است". مسلما این جمله صحیح است و هنوز هم همینطور است و محتوا همیشه پادشاه است. اما چیزی که مهم است این است که عکس ها نه تنها محتوا هستند بلکه یک شکل قدرتمند و قوی از محتوا هستند.

عکس ها می توانند به عنوان بروشور و  موارد تبلیغاتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. با سرمایه گذاری بر روی عکاسی حرفه ای ، می توانید تلاش های بازاریابی خود را افزایش دهید.

برای کسب و کار خود بر روی عکاسی حرفه ای سرمایه گذاری کنید

زمانی که می خواهید برای کسب و کار خود بازاریابی حرفه ای داشته باشید و کسب وکار خود را ترویج دهید، مسلما عکس های حرفه ای از کسب و کارتان بسیار اهمیت دارد.

چرا تصاویر بخش مهمی از استراتژی طراحی وب سایت شما است؟

همانطور که وب سایت خود را طراحی می کنید ممکن است تصور کنید که عکس ها یک عنصر خوب در طراحی سایت شما هستند، اما شاید فکر نکنید که آنها یک عنصر ضروری در طراحی سایت شما هستند. اما اهمیت تصاویر در سایت شما بسیار مهم تر از رنگ ها و زیبایی هستند.

تصاویر می توانند شامل عکس ها، فتوشاپ، کارتون ها، انیمیشن ها و گیف ها و سایر عناصر بصری باشند.

مسلما استفاده از تصاویر در وب سایت شما ، منجر به جذب بازدیدکنندگان بیشتربه وب سایت شما می شود. تبلیغات اجتماعی شما را افزایش می دهد و در نتیجه منجر به فروش بیشتر می شود. در زیر دلایل بیشتری برای استفاده از تصاویر در وب سایتتان گفته شده است:

وب سایت های حاوی تصاویر بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند

وب سایت هایی که در آن از تصاویر جذاب استفاده می کنند تقریبا دو برابر بیشتر مورد بازدید قرار می گیرند.

تصاویر به محصولات و خدمات شما زندگی می بخشد

شاید شما این ضرب المثل قدیمی را شنیده باشید که "شنیدن کی بود مانند دیدن". تصاویر در وب سایت شما مانند قصه گوینده عمل می کند. تصاویر به بازدیدکنندگان وب سایت اجازه می دهد تا سرویس و یا محصول شما را تجسم کنند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مغز انسان می تواند تصاویر را در کمتر 100 میلی ثانیه تشخیص دهد. ساخت تصاویر برای محصولات و یا خدمات شما که منعکس کننده کسب و کار شما می باشد، می تواند تاثیر به سزایی بر روی جذب بازدیدکنندگان وب سایت شما بگذارد. مسلما باعث جذب ترافیک بیشتر و در نهایت فروش و سود آوری بیشتری می شود. هدف عکس ها تولید احساسات مثبت در بازدیدکنندگان است.

تصاویر به شما کمک می کنند تا در نتایج موتورهای جستجو بهتر نمایش داده شوید

مزایای استفاده از تصاویر، برای سئو نیز می باشد. اگر تصاویر خود را به درستی برچسب گذاری کنید و متادیتا های جستجو و زیرنویس ها را به درستی انجام دهید ، در واقع محتوای بیشتری را برای موتورهای جستجو ایجاد می کنید تا فهرست شوند. محتوای شما پس از نمایش ، در هر دو نتایج جستجوی وب سایت و نتایج جستجو تصاویر نمایش داده خواهد شد و این فرصت جستجو وب سایت را دو برابر می کند.

زمانی که شما در نتایج جستجو ظاهر می شوید، تصاویر می تواند باعث افزایش نرخ کلیک شوند

وب سایت هایی که تصاویر دارند نه تنها در رتبه بندی وب سایت بهتر عمل می کنند بلکه، آنها توجه بیشتری را به خود جلب می کنند. این به این معنا است که وب سایت هایی که تصاویر دارند ، نرخ کلیک آنها بالاتر می رود. برای مثال، برای دیدن این موضوع به طور عملی به گوگل بروید و عبارتی مانند "کوکی های شکلاتی"  را سرچ کنید. توجه کنید که چگونه صفحات وب سایت که دارای عکس های بزرگ و با کیفیت و منحصر به فرد هستند، بالاتر از بقیه نمایش داده می شوند.  حال تصور کنید که کاربر کسب وکاری را سرچ کند و فقط چند تصویر کوچک ببیند. چه اتفاقی خواهد افتاد؟

به نظرتان کدام وب سایت بیشتر مورد بازدید قرار می گیرد؟

تصاویر وب سایت ها، سوخت رسانه اجتماعی هستند

تصاویر با کیفیت و عالی می توانند نقش مهمی در انتشار وب سایت شما در رسانه های اجتماعی ایفا کنند. مطالعات نشان می دهد که انتشار حداقل یک تصویر با کیفیت می تواند احتمال به اشتراک گذاری صفحه وب سایت شما در فیس بوک را بالا ببرد. همچنین سایر تحقیقات نشان می دهد که پست های رسانه های اجتماعی که شامل تصاویر هستند، میزان افزایش تعامل بیشتری را نسبت به پست های متنی دارند. برای به دست آوردن بیشترین منفعت از تصاویر در وب سایت خود، مطالب خود را با استفاده از تصاویر تماس های فوری با رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توئیتر و اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

از تصاویر برای بهبود سئو وب سایتتان استفاده کنید

همانطور که در بالا گفتیم ،گوگل دقیقا معتقد است که "یک عکس از هزاران کلمه ارزش بیشتری دارد."  برای بیان منظور خود به جای استفاده از دو پاراگراف کلمه از تصاویر استفاده کنید. با این حال ربات های جستجو قادر نیستند که تصاویر را مشاهده کنند، بلکه آنها بر روی نام فایل، زیر نویس، متن alt و عنوان متنی تکیه می کنند. شما همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تصاویر شما دارای اندازه فایل مناسب ، ریسپانسیو و مقیاس پذیر است. به طوری که وب سایت شما به سرعت در هر دستگاهی ، متناسب با آن دستگاه بارگزاری می شود.

هنگام افزودن تصاویر به وب سایت خود این عوامل رادر نظر بگیرید:

  • تصاویر باید مستقیم با محتوای شما مرتبط باشد. محتوای بصری نسبت به محتوای نوشته شده در وب سایت بسیار مهم تر است. به عنوان مثال ، اگر محتوای شما در مورد مزایای کنترل واحد آب و هوا صحبت می کند، تصاویری که در آن استفاده می کنید نیز باید با آن مرتبط باشند.
  • تگ های عنوان تصاویرو توضیحات alt text بسیار مهم هستند. تگ های توضیحات متن و برچسب های عنوان توسط موتورهای جستجو خوانده می شوند و بنابراین برای کمک به رتبه بندی وب سایت شما بسیار مهم هستند. اما برچسب های خود را با کلمات کلیدی نزنید، فقط تصاویر را توصیف کنید.
  • از نام فایل های هوشمند استفاده کنید. فراموش نکنید تصاویر خود را با آنچه که به آن مربوط است ، نام گذاری کنید.
  • با متخصصان طراحی وب سایت همکاری کنید. دانستن اینکه اندازه فایل، زمان بارگزاری صفحه و طراحی ریسپانسیو برای سئو مهم است، کافی نمی باشد. باید بتوانید این دانش را به سایت خود اعمال کنید. شما با همکاری با یک تیم متخصص حرفه ای وب سایت، می توانید تصاویر با کیفیت را به سایت خود اضافه کنید تا بتوانید وب سایت خود را به صورت کاملا کارآمد وسریع بهینه کنید، تا بتواند درهمه دستگاه ها به خوبی نمایش داده شود.
  • برای وب سایت خود عکس برداری کنید. فقط استفاده از تصاویر در وب سایت کافی نیست. تصاویری که شما برای وب سایت خود می خواهید اسنفاده کنید باید منحصر به فرد و خلاقانه باشد و خودتان آنها را عکس برداری کرده باشید. سپس آنها را از گوشی و یا دوربین خود آپلود کنید.

با رعایت این موارد علاوه بر اینکه زمانی که موتورهای جستجو بر روی وب سایت شما می خزند از وب سایت شما لذت می برند؛ بلکه فرصت های بیشتری برای استفاده کاربران از وب سایت خود را به آنها می دهید و نرخ کلیک وب سایت بالا می رود. جهت مشاوره در مورد طراحی وب سایت حرفه ای می توانید با ماخصصان دارکوب تماس حاصل فرمائید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز