تاثیر وردپرس (Wordpress) بر روی وب سایت

رتبه بندی کاربر: 5 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVE

وردپرس یک ابزار ایجاد وب سایت با منبع باز است. وردپرس ، احتمالا ساده ترین و قوی ترین سیستم مدیریت محتوا (cms) است که در حال حاضر وجود دارد. وردپرس نرم افزار انتشار وب سایت است که می توانید از آن برای ایجاد وب سایت و یا وبلاگ خود استفاده کنید. وردپرس از سال 2003 منتشر شد، یکی از محبوب ترین پلت فرم های انتشار وب سایت است. امروزه حدود 30 درصد از کل وب سایت های جهان را پوشش می دهد.

بسیاری از مردم نمی دانند که وردپرس خیلی بیشتر از یک ابزار وبلاگ نویسی است. وردپرس در واقع یک سیستم مدیریت محتوا بسیار انعطاف پذیر است که شما را قادر به ساخت و مدیریت وب سایت خود از طریق مرورگر می کند. از همه مهمتر یک سیستم مدیریت محتوا کاملا رایگان است.

به همین دلیل است که وردپرس یک پروژه متن باز است. این به این معنا است که هزاران داوطلب در سراسر جهان در حال اصلاح و ایجاد کدها در وردپرس هستند.

چه کسانی از وردپرس (Wordpress) استفاده می کنند؟

اگر برای انتشار مطالب بر روی سایت، شرکت شما از وردپرس (wordpress) استفاده می کند، احتمالا شرکت خوبی است.  بسیاری از وبلاگ های معروف، رسانه های خبری، سایت های موسیقی و بسیاری از شرکت های مشهور از وردپرس استفاده می کنند. وبلاگ های خبری مانند نیویورک تایمزو وبلاگ های شخصی مانند CNN  از وردپرس استفاده می کنند.

چگونه می توانم شروع به استفاده از وردپرس (wordpress) کنم؟

اکنون احتمالا می پرسید چگونه می توانم آن را دریافت کنم؟ وردپرس رایگان است.  بله وردپرس 100% رایگان است. وردپرس را می توانید از سایت رسمی وردپرس دانلود کنید.

وردپرس (wordpress) چگونه کار می کند؟

از اولین روزهای خلق اینترنت ، وب سایت ها توسط زبان های برنامه نویسی مانند PHP ،  CSS  و HTML  ایجاد می شدند تا بتوانند متون را غالب بندی کنند و پوسته های صفحه و تصاویر و صفحه نمایش و غیره را ایجاد کنند. سپس مرورگر این کد ها را می خواند و آنها تگ ها را جهت نشان دادن محتوا ، تفسیر می کند.

اما امروزه  شما می توانید وردپرس (wordpress) را در کمتر از 5 دقیقه در وب سرور خود نصب کنید . پس از نصب شما با استفاده از مرورگر مورد علاقه خود وارد سایت شوید و سپس از یک ویرایشگر ساده برای ایجاد صفحات وب سایت بدون نیاز به دانش برنامه نویسی استفاده کنید. شرکت های میزبان وب مانند وردپرس و باقی شرکت ها به شما کمک می کنند تا بتوانید تنها با چند کلیک ساده ، ساخت وب سایت خود را آغاز کنید.

دلایلی که وردپرس انتخاب خوبی برای ساخت وبلاگ و یا وب سایت شما است

  1. اول از همه، وردپرس (wordpress) منبع باز است. این به این معنا است که هزاران نفر در سراسر جهان به طور مداوم از وردپرس استفاده می کنند. این به این دلیل است که وردپرس یک پروژه منبع باز و کاملا رایگان است.
  2. فوق العاده انعطاف پذیر است. وردپرس هزاران تم و پلاگین دارد که شما را قادر می سازد تا به راحتی تمام ابعاد وب سایت خود را تغییر دهید یا حتی ویژگی های جدیدی لیست های پستی، گالری تصاویر و فروشگاه های آنلاین را اضافه کنید.
  3. استفاده و یادگیری آن آسان است. هر زمان که بخواهید تغییر و یا ویرایشی در وب سایت خود داشته باشید خودتان می توانید به راحتی آن را انجام دهید. همچنین می توانید به راحتی محتوای خود را بدون نیاز به کدنویسی به روز کنید. در واقع اگر بتوانید با استفاده از ابزارهای غالب بندی مانند مایکروسافت ورد استفاده کنید ، می توانید سایت خود را ویرایش کنید.
  4. بعد از آن اگر مشکلی به وجود آمد و یا اگر می خواهید آن را سفارشی کنید می توانید با هاست خود تماس بگیرید.
  5. وردپرس ( wordpress )، سئو دوستانه است. wordpress شامل همه چیز هایی است که شما نیاز دارید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما برای موتورهای جستجو، بهینه سازی شده است. این برای موفقیت سایت شما بسیار مهم و ضروری است.
  6. و در آخر، شما می توانید محتوای خود را کنترل کنید. سایر سیستم عامل های انتشاری ممکن است محدودیت هایی جهت انتشار مطالب داشته باشد اما در وردپرس ، کنترل محتوا ، کاملا دست خودتان است.

آیا وردپرس برای شما مناسب است؟

اگر شما به دنبال یک ابزار ساده هستید که به شما کمک می کند تا وب سایت و وبلاگ خود رابدون نیاز به کد گذاری ، بسازید، وردپرس بهترین ابزار است. وردپرس فوق العاده انعطاف پذیر است، با هزاران تم و پلاگین و گزینه های پشتیبانی برای اطمینان از اینکه سایت شما در آینده رشد خواهد کرد.

چرا وردپرس (wordpress) رایگان است؟

یکی از پرسش هایی که اغلب کاربران می پرسند، این که آیا برای وردپرس باید هزینه ای پرداخت کنم؟ وردپرس یک نرم افزار منبع باز و رایگان است. نرم افزار منبع باز به شما این امکان را می دهد که به هر نحوی که دوست دارید از آن استفاده کنید. با این حال ممکن است وردپرس برای شما هزینه هایی هم داشته باشد، در زیر برخی از هزینه هایی که وردپرس ممکن است داشته باشد را می گوئیم.

چرا آنها وردپرس (wordpress) را به عنوان یک نرم افزار نمی فروشند؟

اغلب این سوال پرسیده می شود که چرا شرکت ها وردپرس را نمی فروشند؟ اگر وردپرس تمام مزایایی که گفته شد را داشته باشد مسلما با فروش آن منفعت خوبی به آنها می رسد.

وردپرس یک پروژه منبع باز است، که در ساخت آن ده ها هزار نفر از افراد با استعداد کمک کرده اند تا بتوانند آن را به یک نرم افزار عالی تبدیل کنند. هنگامی که یک نرم افزار را ایجاد می کنید، می توان آن را چندین بار با هزینه کمی کپی کرد.  بیایید نمونه ای از یک کارخانه اسباب بازی را بگوئیم. هر اسباب بازی دارای قطعات متفاوتی است که هر بخش دارای هزینه جداگانه است. از سوی دیگر، هزینه ایجاد یک نرم افزار و کپی آن یکسان نیست.

نکاتی برا بهینه سازی عملکرد وردپرس

وردپرس wordpress محبوب ترین نرم افزار وب سایت در جهان است. بنابراین مطمئنا عملکرد فوق العاده وردپرس آسان است.  در اینجا پنج نکته برای کمک به مشتریان، دردستیابی به اهداف وردپرس شما وجود دارد.

5 نکته برای بهینه سازی عملکرد وردپرس

  • مقیاس های اندازه گیری
  • ذخیره و پنهان کردن پرونده
  • به روز رسانی های مکرر
  • بهینه سازی پایگاه داده ها
  • CDN ها و گوگل AMP

عملکرد وردپرس بستگی به اقدامات امنیتی جامع دارد؟

بدون امنیت، یک وب سایت ممکن است به طور کامل نابود شود و یا بسیار آسیب پذیر شود. بارگیری ممکن است به صورت غیر قابل تحمل آهسته شود، صفحات ممکن است ظاهر نشوند و سایت به راحتی هک شوند.

شرکت های امنیتی چندین پلاگین عالی وردپرس مانند پلاگین Sucuri را برای جلوگیری از دسترسی هکرها به پایگاه داده ها، فایل ها و ابزارهای مدیریت فایل توسعه داده است. اگر به دنبال اقدامات امنیتی در سایت وردپرسی خود هستید می توانید از سایت وردپرس بازدید کنید.

پنهان کردن و کاهش استفاده از پلاگین های فشرده سازی

سرعت وب سایت بسیار مهم است. توسعه دهندگان وردپرس، پلاگین های متعددی را برای کش کردن، حذف کردن و فشرده سازی وب سایت ارائه داده اند.  ابزار Google PageSpeed Insights ابزاری رایگان است که عملکرد وب سایت های موبایل و دسکتاپ را تجزیه و تحلیل می کند و توصیه هایی برای بهبود ارائه می دهد که شامل پیشنهادات برای کش صفحه و فشرده سازی و حذف کد است.

کش صفحه چیست؟

کش صفحه اساسا  به وب سایت ها اجازه می دهد تا داده های صفحه را ذخیره کنند. ابزار ذخیره سازی، فایل های استاتیک را برای هر صفحه و پست ایجاد می کند. سرور ها آنها را ذخیره می کند تا سریعا مطالب را برای کاربرانی که در حال جستجو هستند ، ارائه دهند. فایل های استاتیک سریعا ، بارگزاری می شوند. ابزارهایی مانند گوگل آنالیز، می توانند تعداد بازدیدکنندگان را تعیین کنند. ابزارهای رایگان دیگری نبر وجود دارند.

دو ابزار رایگان برای ویدئو

lossy و lossless دو ابزار برای فشرده سازی ویدئو است. ابزار lossy در هنگام فشرده سازی کیفیت ویدئو را کاهش می دهد .  اما ابزار lossless ، در هنگام فشرده سازی ، فایل ها را بسیار بزرگتر می کند وبارگیری آن آهسته می شود.

پایگاه داده های وردپرس را بهینه سازی کنید

وردپرس یک CMS  کاربرپسندانه است. به طوری که بسیاری از کاربران حتی متوجه نمی شوند که یک پایگاه داده در پشت آن وجود دارد. داده های وردپرس خود را با استفاده از یک افزونه مانند WP-Optimize  بهینه سازی کنید.

تاثیر به روزرسانی PHP  بر روی سایت وردپرسی

زمانی که ارائه دهنده میزبان وب سایت شما، PHP را به روزرسانی می کند، مشکلات خاصی ممکن است بر روی وب سایت به وجود بیاید . PHP  زبان برنامه نویسی مورد استفاده برای ایجاد وب سایت های وردپرسی است. به روزرسانی های PHP  ضروری است اما گاهی اوقات می تواند مشکلات زیادی را برای مدیران وب سایت ها ایجاد کند. اقدامات صحیح قبل و بعد از این به روزرسانی ها می تواند برخی از مشکلات رایج را جلوگیری کند.

قبل از به روزرسانی PHP ، اعلام کنید

 اکثر ارائه دهندگان PHP  قبل از اجرای برنامه ها و به روزرسانی های PHP یک اطلاعیه ارسال می کنند. پس از ارسال این اطلاعیه لازم است که یک نسخه پشتیبان از سایت ایجاد کنید تا بتوانید هر عنصر از سایت را در هر زمان که بخواهید به روز رسانی کنید و سپس نسخه پشتیبان آن را به روز رسانی کنید. این کار به محافظت از مشکلات ناشی از به روزرسانی های زبان های برنامه نویسی کمک کند. داشتن یک کپی ذخیره شده از سایت به این معنا است که اگر با به روز رسانی ها چیزی اشتباه شد وب سایت خود را ایمن می کنید.

پشتیبان گیری از سایت های وردپرسی برای محافظت در برابر مشکلات مربوط به به روزرسانی ها

به کاربران وردپرس همواره توصیه می شود که سایت های خود را صورت منظم پشتیبان گیری کنند . این امر به ویژه هنگامی مهم است که سرویس های میزبان به روزرسانی های PHP را انجام دهند. ذخیره کردن یک سایت به ویژه قبل از به روز رسانی آن می تواند از بسیاری از مشکلات ناشی از خراب شدن سایت جلوگیری کند.

قبل از به روز رسانی های PHP ، تمام عناصر یک سایت وردپرس را به روزرسانی کنید

قبل از اینکه زبان برنامه نویسی PHP  به روز رسانی شود؛ از نسخه های به روز وردپرس استفاده کنید. بعضی از مردم سایت خود را به صورت دستی پشتیبان گیری می کنند اما برخی دیگر به وسیله برنامه هایی به صورت خودکار این کار را انجام می دهند. هر دو گزینه های خوبی هستند تا زمانی که همه چیز به درستی انجام شود. حتی پس از اتمام این مراحل؛ عناصر خاصی از سایت ممکن است پس از اتمام به روز رسانی های PHP کار

کنند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز