روش های تبلیغ در گوگل

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE
تبلیغ در گوگل
تبلیغ در گوگل

تبلیغات در گوگل

تبلیغات در گوگل موضوع بسیار مهمی در دنیای پر از کسب و کار امروزی است. گوگل هم اکنون یکی از بهترین ابزارهای تبلیغاتی برای افراد و شرکت ها می باشد و روش های بازاریابی از طریق آن هم اکنون جزو بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ می باشد. در ادامه روش های تبلیغ کسب و کار در گوگل را برای شما شرح خواهیم داد.

 سه روش تبلیغ در گوگل

  • SEO
  • 1.6 میلیون تومان
    • پر بازده ترین روش
    • نیاز به زمان دارد
  • Google Ads
  • 5 میلیون تومان
    • فوری
    • کم بازده

تبلیغ گوگل سه راه دارد. (SEO) سئو، (Google Adwords) گوگل ادز و (Google Discover) گوگل دیسکاور سه روش اصلی می باشند. هزینه تبلیغات گوگل بسته به روش انتخابی شما متفاوت است. سئو به روش طبیعی بالا آوردن وب سایت صفحه اول گوگل گفته می شود که فرآیندهای اصلی آن شامل بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربر، تولید محتوا و بک لینک سازی می باشد. تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز Google Adwords به این صورت می باشد که مبلغی در ازای نمایش و یا کلیک سایت شما برای عبارات کلیدی مورد نظر شما به گوگل پرداخت می گردد، که این نتایج در گوگل با عبارت Ad مشخص می گردند. زمانی که کاربری در گوگل عبارت مورد نظر شما را جستجو می نماید تبلیغ شما در صفحه اول گوگل در بالا و پایین نتایج طبیعی گوگل نمایش داده می شود. روش گوگل دیسکاور نیز به این صورت می باشد که گوگل در مرورگر کروم خود پیشنهادهایی را به کاربر ارائه می نماید که بودن در این نتایج یکی از راه های دیجیتال مارکتینگ است. جهت تبلیغات گوگل این سه راه، روش های اصلی می باشند و لازم است با توجه به شرایط خود یکی از آنها و یا هر سه را انجام دهید. تبلیغ در گوگل به روش سئو زمان بر اما پر بازده می باشد و در مقابل ادوردز سریع تر می تواند برای شما جذب مشتری نماید، اما بازده آن در بلند مدت نسبت به سئو بسیار پایین تر می باشد.  روش گوگل دیسکاور جدید می باشد اما بازدهی بسیار بالایی دارد و رقابت در آن کم می باشد.

برای آن که تبلیغات در صفحه اول گوگل داشته باشید اول از همه نیاز به یک وب سایت بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو دارید تا در هزینه های مربوط به دیجیتال مارکتینگ شما نظیر گوگل ادوردز و سئو صرفه جویی نماید. دقت نمایید سایت های که بتوانند در تست لایت هاوس شرکت گوگل رتبه خوبی بگیرند می توانند نتیجه بهتری در تبلیغات گوگلی بگیرند. به عنوان مثال نتیجه تست لایت هاوس سایت دپارتمان طراحی سایت شرکت دارکوب قرار داده شده است.

تست لایت هاوس

همانطور که در تصویر مشاهده می نمایید این تست وبسایت را از نظر Performance, Accessibility, Best Practices, SEO و PWA چک می نماید و در صورت بالاتر بودن از نتیجه 90 به رنگ سبز نمایش داده می شود. در صورتی که وبسایت شما بتواند در کلیه موارد رتبه سبز دریافت نمایید به احتمال قوی هزینه کلیک های مربوط به ادوردز آن پایین تر خواهد آمد و در مدت زمان کوتاه تری صفحه اول گوگل خواهد رسید. بنابراین لایت هاوس سبز به معنای قیمت تبلیغات در گوگل ارزان تر می باشد.

سه روش اصلی برای تبلیغات در گوگل وجود دارد که روش اول و مقرون به صرفه تر سئو و بهینه سازی وب سایت و روش دوم گوگل ادوردز می باشد. در روش سئو، سایت بهینه سازی می گردد تا با عبارات مرتبط به زمینه فعالیت شرکت صفحه اول و جزو رتبه های اول گوگل باشد. در روش گوگل ادوردز، هزینه به گوگل پرداخت می گردد تا سایت برای عبارات کلیدی مورد نظر شما صفحه اول گوگل باشد که گوگل به ازای هر کلیک بر روی تبلیغ شما از مبلغ پرداخت شده شما کسر می نماید.

گوگل به عنوان پربازدید ترین سایت موجود یکی از بهترین سایت هایی می باشد که می توانید توسط آن تبلیغات وب سایت خود را انجام دهید که در این روش تبلیغات سایت شما برای کلمات جستجو شده و مربوط به زمینه فعالیت شما در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. وب سایت شما به دو صورت در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود که روش اول با پرداخت هزینه می باشد و گوگل این روش را نتایج جستجوی پرداخت شده (paid search results) می نامد که همان طور که در زمانی که در گوگل جستجو می نماید مشخص است، شما به گوگل هزینه پرداخت می نمایید تا تبلیغ شما در نتیجه جستجوها نمایش داده شود، که تبلیغات در بالا و پایین نتایج اصلی نمایش داده می شود و این روش Adwords نامیده می شود. در روش دوم، بر روی وب سایت شما عملیات سئو و بهینه سازی وب سایت انجام می گردد تا وب سایت شما برای کلمات کلیدی مربوط به سایت شما صفحه اول گوگل باشد که گوگل وب سایت هایی را که در نتایج اصلی آن نمایش داده می شود نتایج طبیعی جستجو (organic search results) می نامد و به این عملیات سئو گفته می شود. پس تبلیغ در صفحه اول گوگل را می توان به دو روش ادوردز (Adwords) و سئو (SEO) انجام داد که در بخش زیرین به توضیحات هر بخش می پردازیم:

 تبلیغ در گوگل از طریق ادوردز Adwords

برای تبلیغ به این صورت می بایست وارد وب سایت ادوردز گوگل به آدرس http://adwords.google.com شوید و تبلیغ خود را فعال نمایید. فعال نمودن تبلیغ نیاز به کارت اعتباری معتبر ویزا کارت و یا مستر کارت و یا همچنین حساب پی پال دارد و همچنین گوگل پس از مدتی حساب شما را فعال خواهد نمود و انجام این کار نیاز به تجربه بسیار داد. در این روش شما می توانید کلمات کلیدی را برای موتور جستجوی گوگل مشخص نمایید تا زمانی که کاربر کلمه مورد نظر را جستجو نمود سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده شود. این تبلیغ در بالا و یا سمت راست نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. پس زمانی که کاربر در موتور جستجو مطلب مورد نظر شما را جستجو نمود سایت شما جزو موارد Ad در نتایج جستجوی گوگل نمایش داده می شود. هزینه این نوع تبلیغ به دو روش پرداخت می گردد که روش اول و مناسب ترین روش زمانی است که کاربر بر روی تبلیغ شما کلیک می نماید که هزینه کلیک از حساب شما کسر می گردد. هزینه بابت هر کلیک بسته به کلمه کلیدی می باشد در برخی از کلمات کلیدی هزینه تبلیغ در حدود 30 سنت و در برخی دیگر در حدود چند دلار نیز حتی می باشد. در روش دوم پرداخت هزینه تبلیغ به این صورت می باشد که گوگل برای تعداد نمایش معینی از حساب شما مبلغی را کسر می نماید به عنوان مثال هر 1000 نمایش سایت شما در نتایج تبلیغ 10 دلار. تبلیغ به روش ادوردز Adwords هم اکنون در ایران فیلتر می باشد و کاربران پس از کلیک بر روی تبلیغ شما نمی توانند وارد وب سایت شما شوند. اخیرا شماره تماس ها در تبلیغ در نظر گرفته می شوند تا زمانی که کاربری قصد تماس با مجموعه را داشت بتواند با رویت شماره تماس های شرکت در تبلیغات Adwords با شرکت تماس برقرار نماید. این نوع تبلیغ کماکان برای کاربران خارج از ایران بدون مشکل قابل نمایش می باشد. جهت هر گونه مشاوره جهت تبلیغ adwords با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید. در صورتی که هم اکنون جزو نتایج اصلی در صفحه اول گوگل نیستید می توانید این روش تجربه نمایید. شما در ادوردز حتی می توانید موقعیت نمایش تبلیغ را مشخص نمایید به عنوان مثال انتخاب نمایید قصد دارید تبلیغ شما در چه کشورهایی و همچنین در چه نواحی و شهرهایی نمایش داده شود. ساعات نمایش تبلیغ را نیز همچنین می توانید مشخص نمایید به عنوان مثال می توانید مشخص نمایید تبلیغ شما در ادوردز فقط در ساعات کاری نمایش داده شود. برای ثبت سفارش Adwords می توانید فرم زیر را تکمیل نمایید. هزینه تبلیغ در گوگل به صورت Adwords برای هر دلار شارژ به قیمت دلار روز می باشد به این صورت که در صورتی که دلار روز 3000 تومان باشد در صورتی که شما قصد شارژ تبلیغ خود به مبلغ 100 دلار را داشته باشید می بایست مبلغ لازم را به دارکوب پرداخت نمایید.

تعرفه تبلیغ Adwords

مبلغ قیمت
300 دلار موجود نیست
100 دلار ثبت سفارش گوگل ادز
70 دلار موجود نیست
25 دلار موجود نیست

* خبر جدید: فعلا Google Adwords برای دامنه های IR مسدود می باشد و دامنه ها با این پسوند نمی توانند از این خدمت گوگل استفاده نمایند. البته امکان تبلیغ در گوگل فارسی وجود دارد.

چند نکته در مورد تبلیغ Adwords

بهتر است برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از تبلیغ شما و انجام کلیک بی مورد بر روی تبلیغ شما توسط رقیبان شما تبلیغ شما فقط برای داخل ایران نمایش داده شود. گزارش تبلیغ به صورت روزانه به صورت مستقیم از وب سایت گوگل برای شما ارسال خواهد شد و به این صورت از آمار کلیک بر روی تبلیغات خود با گزارش رسمی از گوگل با خبر خواهید شد.

نکته: با توجه با پایین آمدن بازدهی Google Adwords با توجه به بالا رفتن تعداد رقبا و سیاست های جدید گوگل مبنی بر آنکه نمی توانید فقط محدوده ایران را برای تبلیغ خود مشخص نمایید این روش فعلا توصیه نمی گردد.

تبلیغات در گوگل برای چه کسانی نشان داده می شود؟

یک ویژگی فوق العاده در این روش، دسته بندی کردن و مشخصه بندی کردن مخاطبان یا کاربران می باشد که بر اساس معیارهای مختلف می باشد. با این معیار رده سنی افراد، علایق متفاوت آن ها، جنسیت آن ها، موقعیت مکانی، نوع دستگاه مورد استفاده (کامپیوتر، تبلت، گوشی و غیره) و بازاریابی مجدد (Remarketing) هستند. حالا منظور از بازاریابی مجدد چیست؟ بازاریابی مجدد یعنی تبلیغ به افرادی است که قبلا با شما آشنا شده اند ولی خرید نکرده اند. برای مثال به شما این امکان را می دهد تا از گوگل بخواهید شما را به خانم ها با رده سنی 20 تا 30 سال نشان دهد. و یا اینکه متناسب با شهری که کسب و کار شما می باشد ساکنان آن شهر تبلیغات شما را ببینند.  

در واقع گوگل ادز سیستمی است که کاربران و مخاطبان برای دیده شدن از آن استفاده می کنند. و برای این که کسب و کارها بتوانند بیشتر و بهتر دیده شوند به کار گرفته می شوند. بهتر است بگوییم تبلیغاتی که در گوگل برای افراد نمایش داده می شوند آن ها را تبدیل به مشتری می کنند. اما اگر برایتان سوال پیش آمد که چرا از این روش استفاده می کنیم جوابش این است که استفاده از این روش کمک می کند که تبلیغات هدفمندی داشته باشیم. با این کار تبلیغات خود را برای مشتریانی که به اصطلاح بالقوه هستند نمایش می دهید.

با توجه به افزایش نرخ ارز و سیاست های جدید گوگل از بابت افزایش درآمدهای خود از تبلیغات گوگل ادوردز، بهتر است مبنای بازاریابی و جذب مشتری خود را بر اساس سئو و بهینه سازی وب سایت بنا نمایید. برای کسب اطلاعات کامل در زمینه گوگل ادز می توانید مقاله گوگل ادوردز چیست را مطالعه نمایید. اخیرا تغییرات بسیاری در تبلیغات کلیکی گوگل ادوردز به وجود آمده است که باعث کاهش بازدهی آن شده است. یکی از این تغییرات آن می باشد که در به روز رسانی اخیر در صورتی که کشور ایران برای مکان تبلیغ فعال گردد تبلیغ شما ممکن است توسط گوگل مسدود گردد و برای آنکه تبلیغ شما غیرفعال نشود لازم است مکان تبلیغ خود را بر روی تمامی کشورها قرار دهید و همین مورد باعث کاهش بازدهی تبلیغ می گردد.

آموزش گوگل ادز

در ضمن در ضمن مجموعه دارکوب دارای آموزشگاه فنی و حرفه ای می باشد که با آموزش مباحث مربوط به دیجیتال مارکتینگ اختصاص دارد. جهت آموزش گوگل ادوردز به صفحه آموزش سئو مراجعه نمایید. یکی از سرفصل های این دوره آموزش Google Ads  می باشد.

از سال 81 تا کنون در زمینه طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت فعالیت داریم و تجربه نشان داده شرکت هایی که بودجه تبلیغات اینترنتی خود را بر مبنای سئو و بهینه سازی سایت می گذارند موفق تر از شرکت هایی هستند که بازاریابی اینترنتی خود را از طریق گوگل ادوردز انجام می دهند. در ادامه چند دلیل برای آن بیان می نماییم. تبلیغات در گوگل ادوردز روش پیشنهادی دارکوب برای تبلیغات کسب و کار شما نیست و توصیه این مجموعه به شما انجام سئو و گوگل دیسکاور می باشد. تبلیغات گوگل ادز تنها در صورتی پیشنهاد می گردد که شما زمان کافی برای انجام فرآیندهای بهینه سازی وب سایت را نداشته باشید. جهت مشاوره تبلیغات ادوردز لطفا از طریق لینک پشتیبانی موجود در انتهای صفحه درخواست ثبت نمایید.

تبلیغ در گوگل از طریق سئو

این روش در حقیقت بالا آوردن سایت به صورت طبیعی در نتایج جستجوی گوگل می باشد و هزینه های تبلیغی آن به مراتب پایین تر نسبت به ادوردز می باشد. در این روش هزینه ای به گوگل پرداخت نمی گردد بلکه اصول و قواعد سئو رعایت می گردد تا سایت در موتور جستجوی گوگل برای کلمات کلیدی مورد نظر وب سایت بالا باشد. برای آنکه سایت در نتایج جستجو به صورت طبیعی بالا باشد می بایست در سایت اصول و قواعد سئو رعایت گردد و سایت به صورت منظم به روز رسانی گردد. همچنین برای وب سایت می بایست بک لینک سازی انجام گردد تا رنک وب سایت در موتور جستجوی گوگل بالا رود. امروزه این روش یکی از بهترین روش های تبلیغات در اینترنت می باشد و هزینه های مربوط به آن به مراتب پایین تر از سایر روش های تبلیغات اینترنتی می باشد. همچنین دائمی بودن از دیگر ویژگی های این روش می باشد و در صورتی که اصول و قواعد سئو به درستی رعایت گردد و بر روی وب سایت فعالیت مناسبی انجام شود وب سایت همیشه در موتور جستجو نمایش داده می شود. دارکوب یک سایت را برای کلمات کلیدی معمولی با هزینه یک میلیون تومان بالا می آورد و نحوه نگهداری سایت را در موتور جستجو به مشتریان خود آموزش می دهد. در این روش مالک وب سایت می بایست به طور مستمر مطالب جدید در زمینه فعالیت خود و مورد نیاز مشتریان خود در وب سایت خود بارگذاری نماید و سایت می بایست فعال باشد. جهت انجام تبلیغ در گوگل به این روش با کارشناسان دارکوب تماس حاصل فرمایید. سئو و بهینه سازی وب سایت که در نهایت منجر به نمایش وب سایت شما در نتایج طبیعی جستجوی گوگل می شود، در چند فاز متفاوت می بایست انجام گردد که در بخش زیر به آن اشاره می شود.

  • رعایت اصول سئو در وب سایت و طراحی سایت با آخرین متد و قواعد سئو
  • به صورت منظم و دوره ای در سایت شما می بایست مطالب و محتوای جدید و مفید و همچنین مورد نیاز کاربران شما بارگذاری گردد.
  • بک لینک سازی برای وب سایت به منظور افزایش رتبه وب سایت در موتورهای جستجو به روش کلاه سفید
  • استمرار بک لینک سازی و تولید محتوا برای همیشه در وب سایت
  • استفاده از شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید و اعتبار شغلی مجموعه
  • استفاده از سایر روش های تبلیغاتی برای جذب بازدید کنندگان بیشتر و افزایش اعتبار برند و برندینگ برای وب سایت

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهینه سازی وب سایت می توانید صفحه خدمات سئو شرکت دارکوب را مطالعه نمایید. در ضمن برای یادگیری سئو می توانید در دوره آموزش SEO آموزشگاه دارکوب شرکت نمایید.

تبلیغ در گوگل مپ

یکی از راههای گذاشتن تبلیغ در گوگل استفاده از گوگل مپ می باشد. سئو محلی یکی از روش های زود بازده سئو می باشد که یکی از مواردی که در آن انجام می گردد ثبت گوگل مپ و بیزینس و فعالیت بر روی آن می باشد. در این روش از مشتریان و همکاران درخواست می گردد که بر روی مکان کسب و کار در گوگل مپ نظر بگذارند و همین مورد می تواند به بیشترین دیده شدن کسب و کار منجر گردد. در صورتی که در جستجوی تبلیغات ارزان گوگل می باشید تبلیغ در نقشه گوگل ارزان ترین روش دیجیتال مارکتینگ می باشد، زیرا حتی نیازی به وبسایت ندارد. البته وجود وبسایت می تواند بازدهی آن را بالا ببرد. جهت ثبت مکان در گوگل مپ کلیک نمایید.

گوگل دیسکاور Google Discover

 جدیدترین روش بازاریابی از طریق گوگل، گوگل دیسکاور می باشد. گوگل در مرورگر کروم خود، زمانی که کاربر این اپلیکیشن را در موبایل باز می نماید مطالبی را به عنوان پیشنهاد نمایش می دهد که این نتایج با توجه به علاقه مندی ها و جستجوهای قبلی انجام گرفته به کاربر ارائه می گردد. بودن در این نتیجه ها می تواند بازدید وبسایت شما را بسیار بالا ببرد. البته برای بودن در این نتیجه ها لازم است اصول و قواعد را در زمینه تولید و انتشار محتوا رعایت نمایید و در ضمن وبسایت از نظر گوگل معتبر باشد. معمولا سایتهای در بین این نتایج قرار میگیرند، که حجم تولید محتوای بالایی دارند. به عنوان مثال سایتهای خبری زیاد در نتایج دیسکاور گوگل نمایش داده می شوند پس بنابراین در صورتی که تمایل دارید جزو این نتیجه ها باشید لازم است حجم تولید محتوای خود را بالا ببرید و در ضمن لازم است محتواهای شما کیفیت بالایی داشته باشند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع می توانید مقاله "چگونه در Google Discover باشیم" را مطالعه نمایید.

همچنین می توانید مقاله آموزش سئو به صورت رایگان را مطالعه نمایید. خدمات تبلیغ در گوگل ماهانه می باشد و پس از هر ماه لازم است گزارش کار ماه قبل و نتیجه آن بررسی گردد و با توجه به ماه قبل برای ماه آینده برنامه ریزی انجام گردد.

همچنین برای آنکه از تبلیغات خود در گوگل بهترین نتیجه را بگیرید لازم است وب سایت خود را برای بازاریابی اینترنتی بهینه سازی نمایید. جهت طراحی سایت بهینه سازی شده کلیک نمایید. در ضمن برای آگهی در گوگل و تبلیغات در گوگل به صورت رایگان کلیک نمایید.

چرا سئو از گوگل ادوردز بهتر است

  • سئو و بهینه سازی وب سایت بلندمدت و دائمی است حال آنکه در صورتی که بودجه ادورز شما تمام شود نمایش وب سایت صفحه اول گوگل قطع خواهد شد
  • با توجه به افزایش نرخ ارز تعرفه تبلیغات در گوگل افزایش یافته است حال آنکه تغییر چندانی در تعرفه های انجام امور سئو و بهینه سازی وب سایت به وجود نیامده است
  • گوگل ادوردز باعث خروج ارز از کشور می گردد حال آنکه سئو و بهینه سازی وب سایت باعث ایجاد شغل های جدید نظیر بک لینک ساز و تولید کننده محتوا می گردد که باعث اشتغال زایی در کشور و بهبود اقتصاد کشور می گردد
  • ممکن است در آینده گوگل خدمات ادوردز خود را برای ایران به صورت کامل مسدود نماید و این باعث ضرر فراوانی برای شرکت هایی خواهد گردید که بودجه تبلیغاتی خود را بر روی گوگل ادوردز می گذارند
  • قبلا گوگل ادوردز در ایران فیلتر شده بود و امکان استفاده از آن وجود نداشت و ممکن است این اتفاق مجدد پیش آید

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موضوع این مقالات زیر را مطالعه نمایید

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز