قبل از خرید هاست چه سوالاتی می بایست از هاستینگ پرسیده شود

رتبه بندی کاربر: 4 / 5

PLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_ACTIVEPLG_VOTE_STAR_INACTIVE

در صورتی که قصد تهیه هاست را داشته اید و نمی دانید چه سوالاتی را می بایست از ارائه کننده خدمات هاستینگ خود بپرسید این مقاله را مطالعه نمایید البته بهتر است در این مورد حتما با طراح سایت خود مشورت نمایید و ترجیحا کار تهیه هاست را به او بسپارید زیرا مشکلی که در زمان پشتیبانی وب سایت ها معمولا پیش می آید و به آن خواهید رسید آن است که در صورت بروز مشکل در وب سایت ممکن است طراح اعلام نمایید مشکل از هاستینگ می باشد و هاست نیز اعلام نماید مشکل از طراح وب سایت است و قضاوت درست در این مورد ممکن است در تخصص یک حرفه ای باشد و مشکل شما به این زودی ها بر طرف نگردد و بهتر است تهیه هاستینگ را به طراح بسپارید. قیمت هاست و میزان فضای هاستینگ معمولا اولین سوالاتی است که از شرکت ارائه دهنده پرسیده می شود و در کنار آن می بایست به جنبه های مختلف هاست توجه گردد که در زیر به آن می پردازیم:

 

سیستم عامل هاست

سیستم عامل هاستینگ ها معمولا لینوکس می باشد و در صورتی که وب سایت شما با PHP برنامه نویسی شده باشد بهتر است هاست لینوکس تهیه نمایید و در صورتی که وب سایت شما توسط ASP.NET پیاده سازی شده است حتما می بایست هاست ویندوزی تهیه نمایید. زبان برنامه نویسی وب سایت را از طراح سایت سوال نمایید. همچنین نسخه زبان برنامه نویسی نیز می بایست از سوال گردد تا برنامه نوشته شده در وب سایت شما راه اندازی گردد مثلا در صورتی که سایت شما توسط جوملا 3 پیاده سازی شده باشد نسخه PHP هاست شما حتما می بایست 5.3 به بالا باشد.

نوع کنترل پانل هاستینگ

کنترل پانل های هاستینگ مختلفی نظیر Cpanel و Parallel وجود دارند که هر یک امکانات مختلفی دارند و ممکن است برنامه نویس شما به امکان خاصی در یکی از این کنترل پانل ها احتیاج داشته باشد.

دیتابیس هاستینگ

دیتابیس های پشتیبانی شده در هاست را سوال نمایید و این مورد را نیز همچنین از طراح خود سوال نمایید تا سرور شما از دیتابیس مورد نظر پشتیبانی نمایید. دو دیتابیس اصلی که محبوب MYSQL و MSSQL می باشد. همچنین نسخه دیتابیس پشتیبانی شده مهم می باشد و حتما می بایست از سرور خود و همچنین طراح سوال نمایید. همچنین تعداد دیتابیس های قابل ساخت نیز مسئله مهمی است.

موقعیت جغرافیایی سرور

موقعیت جغرافیایی سرور را سوال نمایید. هر چه موقعیت بازدید کننده وب سایت به سرور وب سایت نزدیکتر باشد سرور پینگ تایم کمتر و در نتیجه سرعت بالاتری خواهد داشت و بنابراین در صورتی که کاربران شما داخل کشور می باشند بهتر است سرور داخل ایران را تهیه نمایید. البته مشکلی که معمولا سرورهای داخلی دارند قطعی بیشتر نسبت به سرورهای اروپایی و آمریکایی دارند و می توانید با مشورت برنامه نویس وب سایت خود سرورهای اروپایی تهیه نمایید زیرا سرعت این سرورها نیز قابل قبول می باشد و اختلاف چندانی با سرورهای داخلی ندارند.

نوع هارد سرور

هارد سرور سوالی که که معمولا پرسیده نمی شود و در سرعت وب سایت شما تاثیر بسزایی دارند. امروزه هاردهای نوع SSDs  آمده که سرعت بهتری به نسبت هاردهای قبلی دارند و بنابراین بهتر است هارد هاست شما از این نوع باشد.

پهنای باند ماهیانه سرور

هر چه میزان بازدید کنندگان بیشتری داشته باشید پهنای باند بیشتر مصرف خواهید نمود و پهنای باند ماهیانه بیشتر به معنای توانایی پشتیبانی از تعداد بازدید کنندگان بیشتر می باشد و پهنای باند سرورها موردی است که می توانید بین سرورهای مختلف با یکدیگر مقایسه نمایید.

پشتیبانی

حتما از طریق های پشتیبانی هاست و روش های آن سوال نمایید و حتی در صورت لزوم آن را چک نمایید. خیلی از شرکت ها ادعای پشتیبانی 24 ساعته دارند در صورتی که در همان زمان های معمولی نیز وب سایت را پشتیبان نمی نمایند.

ایمیل

تعداد ایمیل های قابل ساخت در هاستینگ و انواع وب میل پشتیبانی شده نیز مسئله مهمی است که می بایست به آن توجه گردد.

پشتیبان گیری

تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت بسیار مهم می باشد و در صورتی که برای وب سایت مشکلی پیش بیاید می توانید نسخه پشتیبان وب سایت خود را بر روی نسخه دارای مشکل بارگذاری نمایید. تعداد نسخه های پشتیبان و زمان های آن را نیز سوال نمایید.

هزینه ثبت دامنه

هزینه ثبت دامنه به هزینه های هاست شما اضافه می کردد بنابراین در در قیمت کلی هاستینگ تاثیر گذار خواهد بود.

قبل از خرید هاست مورد نظر خود حتما پیش نیازهای هاست و امکانات مورد نیاز طراح را سوال نمایید تا هاست مناسبی برای وب سایت خود تهیه نمایید.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258
ایمیل: info@sitedar.com
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز