درآمد رشته طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6309

5/5 - (9 امتیاز)

به همان تناسب که تکنولوژی های جدید در حال رشد و پیشرفت هستند، تقاضا برای رشته ی طراحی سایت نیز رو به رشد است. بر اساس آمار و تخمین ها، تقاضا برای این رشته تا سال 2026 رشد صعودی خواهد داشت.

یکی از پر درآمدترین رشته های فنی مهندسی در دنیا، رشته ی طراحی سایت می باشد. بازار کار رشته ی طراحی سایت خیلی خوب است و سالیانه تعداد افراد زیادی جذب این رشته می شوند.

طراح وب سایت چه کاری انجام می دهد؟

طراحان وب برای بازاریابی دیجیتالی، برنامه های وب و یا تلفن همراه، وب سایت ها و ….ایده و تجربیات بصری ایجاد می کنند. در حقیقت طراحان وب با ایجاد ایده های بصری سعی می کنند تا با مخاطبان ارتباط برقرار کنند و آنها را تحت تأثیر قرار دهند.

مسئولیت طراحی و راه اندازی وب سایت ها بر عهده ی طراحان و توسعه دهندگان وب می باشد. آنها هم قابلیت تصویری و هم تعاملی وب سایت ها را فراهم می کنند. اگرچه این دو شغل خیلی شبیه و نزدیک به هم هستند، اما در واقع دو شغل متمایز از یکدیگرند.

توسعه دهندگان وب سعی می کنند تا طرح های طراحان را با کدنویسی، پویا کنند. توسعه دهندگان وب اغلب با سیستم های مدیریت محتوا کار می کنند و طرح های طراحی شده را پویا می کنند تا بتواند نیاز های دسترسی و تجربه ی کاربر را فراهم کنند. در خیلی از شرکت ها طراحان، کار توسعه ی وب نیز انجام می دهند.

کار طراحی وب سایت

در اوایل راه اندازی شبکه ی جهانی وب، وب سایت ها معمولاً توسط برنامه نویس ها راه اندازی می شدند. اما امروزه، طراحان با استفاده از ابزار های دیجیتال مانند ویرایش عکس ها و طرح ها، ظاهر بصری یک وب سایت را طراحی می کنند. آنها همچنین ممکن است آرم، آیکون و موارد دیگر یک وب سایت را ایجاد کنند.

برخی از عناوین شغلی رشته ی طراحی سایت

برای رشته ی طراحی سایت، عناوین مختلفی وجود دارد. بعضی از عناوین شغلی رشته ی طراحی سایت با هم همپوشانی دارند، اما برخی هم مستقل از یکدیگرند. برخی از این عناوین عبارتند از:

طراح وب سایت

طراح UI

طراح UX

طراح تعاملی

توسعه دهنده ی وب

Front end developer

Back end developer

به ندرت از طراحان گرافیک، تحت عنوان طراح وب یاد می شود. زیرا کار طراحان گرافیک ایجاد محصولات غیر تحت وب مانند بروشور ها، تبلیغات مجله ای و … می باشد.

درآمد رشته ی طراحی وب سایت

درآمد رشته ی طراحی وب سایت

طراحان وب کجا کار می کنند؟

بسیاری از طراحان وب در شرکت ها و سازمان های طراحی سایت کار می کنند. اما گروهی از طراحان وب نیز به صورت دورکاری و از منزل کار می کنند. به خصوص طی چند سال اخیر، طراحی سایت از منزل و به صورت دورکاری رواج زیادی پیدا کرده است.

خیلی از طراحان و توسعه دهندگان وب شرکت های شخصی خود را دارند و از دیگر سازمان ها و شرکت ها پروژه می پذیرند. کار کردن به این شکل به طراحان آزادی بیشتری در برنامه ریزی و تعیین قیمت های نهایی پروژه های طراحی سایت می دهد.

در سراسر دنیا، رشته ی طراحی وب یک رشته ی مورد نیاز مداوم است. طراحان وب بسته به تخصص و سطح دانش فنی خود می توانند درآمد های خوبی از این رشته در هر نقطه از دنیا کسب کنند.

درآمد رشته ی طراحی سایت

طراحان و توسعه دهندگان سایت بر اساس تخصص و دانش فنی که دارند، سطوح دستمزد متفاوتی دارند. دستمزد طراحان و توسعه دهندگان وب همچنین تحت تأثیر شرکت هایی که کار می کنند نیز می باشد. به عنوان مثال درآمد طراحان سایت در شرکت ها و کشور های خارجی بیشتر است. اما به طور متوسط طبق آمار، درآمد یک طراح با سطح تخصص متوسط سالانه در حدود 48000 دلار می باشد.

در شهر های بزرگ دنیا که فناوری به سرعت در حال رشد است، نیاز به رشته ی طراحی سایت بیشتر می باشد و به همین دلیل حقوق و دستمزد طراحان و توسعه دهندگان سایت به تناسب آن بیشتر است.

حقوق طراحان سایت به مسئولیت های شغلی آنها نیز بستگی دارد. با تکامل و رشد مهارت های طراحان سایت به خصوص در شرکت ها و محیط های اداری، درآمد آنها می تواند به سرعت افزایش یابد.

درآمد طراحان وب فریلنسر

فریلنسر به کسی گفته می شود که خودش به طور مستقل کار می کند و به سازمان و یا شرکتی وابسته نیست. طراحان فریلنسر معمولاً یک حقوق پایه به صورت ساعتی برای خود در نظر می گیرند. این حقوق پایه بر اساس سختی و آسانی پروژه ها معمولاً متغیر است.

درآمد ماهانه ی طراحان فریلنسر به فاکتور های مختلفی مانند اینکه چند پروژه انجام دهند و سختی و آسانی پروژه ها و سطح تخصص طراح بستگی دارد.

چگونه می توانم یک طراح سایت شوم؟

بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب با گذراندن دوره های آکادمیک رشته ی طراحی سایت در دانشگاه ها وارد بازار کار می شوند. برخی با گذراندن دوره های کارآموزی در شرکت ها، تخصص ها و مهارت های طراحی وب را به دست می آورند. این راه حل به افراد مبتدی کمک زیادی می کند تا با شیوه های کار آشنا شوند.

خیلی از محیط های آکادمیک و آموزشگاهی، رابطی بین شرکت ها برای معرفی دانشجویان به عنوان کارآموز می شوند. از این طریق کارآموزان می توانند طراحی وب را به صورت حرفه ای یاد بگیرند و با رشته ی طراحی سایت به صورت عملی آشنا شوند.

راه حل های دیگر آموزش از راه دور و یا تقاضا از یک طراح سایت برای آموزش می باشد.

برای طراحی سایت یک سری مهارت های اولیه را باید بدانید. مانند مهارت ها و تئوری های طراحی سایت، برنامه های ضروری طراحی سایت مانند فتوشاپ و یا CSS، HTML، جاوااسکریپت، اصول بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو و ….

نکاتی برای کسب درآمد به عنوان یک طراح وب سایت

همه ی افراد با هدف کسب درآمد به کاری مشغول می شوند. اگرچه درآمد طراحان رشته ی طراحی وب خیلی خوب است و سالیانه بالغ بر چندین هزار دلار کسب درآمد می کنند، اما برای اینکه در این امر موفقتر باشید و به سود بیشتری برسید بایستی نحوه ی مدیریت یک تجارت را بدانید. بسیاری از طراحان در خلق و ایجاد ایده های بصری استعداد و هنر زیادی دارند اما از نحوه و چگونگی اداره ی یک تجارت هیچ سررشته ای ندارند. برای موفقیت بیشتر طراحان باید بدانند که چگونه کاربران و مشتریان را جذب کنند و چگونه آنها را حفظ نمایند. از سوی دیگر در زمینه های بازاریابی دیجیتالی و ایجاد برنامه های وب و موبایل و دیگر ابعاد رشته ی طراحی سایت بایستی مطابق با تغییرات روز، پیشرفت و رشد داشته باشند.

تماس با مشتریان جدید

اگرچه حفظ مشتریان فعلی، برای کسب درآمد یک راه حل خوب است، اما کافی نیست. اگر به دنبال یافتن مشتریان جدید نیستید، بایستی در استراتژی های کسب درآمد خوب تجدید نظر کنید. یافتن مشتریان جدید به درآمدزایی بیشتر کمک می کند. بعلاوه، اگر یکی از مشتریان قدیمی خود را از دست دهید، یافتن مشتریان جدید می تواند جایگزینی برای درآمد از دست رفته باشد. با شبکه سازی با مشاغل محلی و یا پیوستن به برخی وب سایت ها و انجمن ها می توانید به گروهی از مشتریان جدید دست یابید. تقاضا از مشتریان قدیمی برای معرفی افراد جدید در عوض تخفیف و یا جایزه می تواند یک راهکار دیگر برای یافتن کاربران جدید باشد.

وقتی بتوانید به گروهی از مخاطبان جدید دسترسی داشته باشید، می توانید از رشته ی طراحی سایت خود درآمد بیشتری به دست آورید.

درآمد رشته ی طراحی وب سایت

درآمد رشته ی طراحی وب سایت

ایجاد وبلاگ

دنبال کردن مشتریان، کاری زمانبر است. حالت ایده آل این است که کاربران و مشتریان به شما مراجعه کنند. برای این منظور می توانید یک وبلاگ ایجاد کنید و در آن راجع به رشته ی طراحی سایت و جنبه های مختلف آن و تخصص و حرفه ی خود و مزایای طراحی سایت و …. پست بگذارید و توجه کاربران را به حرفه ی خود جلب کنید. در وبلاگ خود با انتشار مقالات مختلف درباره ی رشته ی طراحی سایت و بازاریابی در مقالات می توانید مشتریان جدیدی به دست آورید.

برای ایجاد درآمد بیشتر، از دیگر مهارت هایتان نیز استفاده کنید

از ایده ی فروشگاه های بزرگ در طراحی سایت خود استفاده کنید. فروشگاه های بزرگ با گردآوری مجموعه ی وسیعی از کالاها و اجناس و خدمات گوناگون در یک مرکز، سعی در ارائه ی بهترین تجربه ی کاربری را دارند. واقعیت این است که هنگامی که کاربران و مشتریان به چنین مراکزی مراجعه می کنند، می توانند تمام مایحتاج خود را تهیه کنند. طراحان وب هم بهتر است از این ایده در وب سایت های خود استفاده کنند. یعنی بجای صرفاً کار طراحی، خدمات دیگری مانند سئو و یا میزبانی وبلاگ و دیگر فعالیت های مربوط به طراحی سایت را به کاربران خود پیشنهاد دهند. در این حالت ضمن اینکه در ارائه ی تجربه ی کاربری خوب بهتر عمل کرده اید، درآمد بیشتری نیز کسب خواهید کرد و همچنین مشتریان، بیشتر جذب حرفه ی شما خواهند شد.

با یک متخصص توسعه ی وب همکاری کنید

برخی توسعه دهندگان وب در زمینه ی طراحی وب متخصص هستند. می توانید از حضور چنین افرادی در تیم طراحی خود بهره ی بیشتری ببرید.

وقتی یک تیم حرفه ای و تخصصی از چندین متخصص متفاوت تشکیل دهید، می توانید خدمات ارزنده ای به کاربران خود ارائه دهید و همچنین درآمد بیشتری از این راه به دست آورید.

رشته ی طراحی وب فراتر از صرفاً ایجاد جلوه های بصری زیبا و جذاب می باشد. طراحان وب باید در ایجاد تعاملات و روابط خوب با کاربران و دیگر متخصصین رشته ی طراحی سایت قوی باشند.

با ایجاد روابط خوب با کاربران و دیگر متخصصین، فرصت های درآمد زایی بیشتری به دست خواهید آورد.

به عنوان یک مبتدی چگونه از رشته ی طراحی سایت کسب درآمد کنم؟

اگر در رشته ی طراحی سایت مبتدی هستید، شاید سخت ترین مرحله پیدا کردن مشتری باشد. برای اینکه بتوانید از رشته ی طراحی سایت کسب درآمد کنید، کافی است چند اقدام ساده انجام دهید.

چگونه مانند یک طراح حرفه ای کسب درآمد کنم؟

برای کسب درآمد و ایجاد فرصت های درآمدزایی اولین کاری که باید انجام دهید این است که در معرض دید عموم باشید. شما باید شناخته شوید و کاربران براحتی بتوانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند.

برای این کار باید یک وب سایت ساده داشته باشید که معرف شما و حرفه ی شما باشد.

از نظر محتوایی، 10% از محتوا باید مربوط به معرفی شما و باقی آن باید بایستی مربوط به کاربران شما باشد.

باید نیاز های مشتری هایتان را درک کنید و خودتان را کسی معرفی کنید که می تواند خواسته های آنها را برآورده کند.

از یک صفحه ی فرود شروع کنید

صفحه ی فرود شما باید ساده و قدرتمند باشد و بگونه ای طراحی شده باشد که کاربران را به اقدام و یا مرور بقیه ی صفحات ترغیب کند.

صفحه ی فرود باید آنقدر قوی باشد که کاربران را به ماندن بیشتر در صفحه تشویق کند.

برای ایجاد صفحه ی فرود کاربردی و درآمدزا نیاز به دانش کدنویسی ندارید. با استفاده از افزونه های موجود و سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس براحتی می توانید این کار را انجام دهید.

در صفحه ی فرود چه چیز هایی لحاظ کنم؟

  • دلیل اینکه چرا مشتریان باید به شما مراجعه کنند.
  • مشاوره های رایگان و بدون اجبار.
  • ایجاد یک فرم ساده تماس که به کاربران امکان اضافه کردن نام، آدرس و شماره تماسشان را بدهد.

برای طراحی وب از ابزار های درست استفاده کنید

طراحان سایت ابزار های زیادی برای ایجاد یک وب سایت در اختیار دارند. اما اگر فرد تازه کاری هستید و می خواهید از رشته ی طراحی سایت خود کسب درآمد کنید، چند ابزار اولیه برای این کار کافی است:

  • یک میزبان وب
  • یک وب سایت ساز
  • قالب های حرفه ای وب سایت

برای طراحی سایت به عنوان یک فرد مبتدی فقط کافی است یک قالب سایت ایده آل انتخاب کنید و با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوای خوب مانند وردپرس کار طراحی سایت خود را شروع کنید.

برخی اقداماتی که با استفاده از آنها می توانید درآمد بیشتری از رشته ی طراحی سایت به دست آورید

به عنوان یک طراح سایت مبتدی با راهکار های ذیل می توانید درآمد بیشتری به دست آورید.

از تبلیغات در رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک و اینستاگرام برای جذب مشتری استفاده کنید.

برای چند مشتری اول به طور رایگان وب سایت طراحی کنید.

در تعیین مبلغ نهایی برای طراحی سایت به طور توافقی و با در نظر گرفتن رأی مشتریان این کار را انجام دهید.

خدمات طراحی سایت خود با چند سرویس دیگر مانند سئو و یا طراحی لوگو یا هر تخصصی که خودتان دارید ترکیب کنید.

نتیجه

رشته ی طراحی سایت یکی از پرطرفدار ترین و پردرآمد ترین رشته های فنی مهندسی و زنده ی دنیا می باشد که تقاضا برای آن بسیار زیاد است.

طراحان وب سایت با هر میزان دانش فنی و مهارت از افراد مبتدی تا افراد حرفه ای می توانند براحتی از رشته ی طراحی سایت کسب درآمد کنند.

میزان درآمد طراحان وب سایت به فاکتور های زیادی بستگی دارد. به عنوان مثال میزان تخصص طراح، سطح دانش فنی، میزان تعاملات طراح با سایر متخصصین و کاربران، شهر و کشور محل زندگی و …

طراحان وب سایت از راه های گوناگونی مانند ترکیب مهارت های طراحی با سایر مهارت های فنی که دارند می توانند درآمد بیشتری به دست آورند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز