نکات سئو در نویسندگی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5549

5/5 - (2 امتیاز)

تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند یکی از کلید های طلایی موفقیت در بازاریابی آنلاین است. خیلی از بازاریابان دیجیتالی و وبلاگ نویسان برای کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو به دنبال درک این موضوع هستند که چگونه می توانند محتوا و مقالاتی با کیفیت تولید کنند.

یکی از نکات مهم برای دستیابی به تولید مقالات و محتوای با کیفیت این است که محتوای خود را در وهله ی اول برای کاربران تولید کنید. یا به عبارت دیگر به کاربران بیش از موتور های جستجو اهمیت دهید.

اگر به دنبال پیروزی در رقابت های آنلاین هستید باید سعی کنید مقالاتی با کیفیت ایجاد کنید که در آن ارزشمندی و راه حلی را به کاربر ارائه دهید.

خیلی از افراد هنوز بر این باورند که اگر صرفاً از کلمات کلیدی در مقالات خود استفاده کنند در تولید محتوای با کیفیت موفق هستند. اما باید بگوییم اگرچه بخشی از نویسندگی و تولید محتوا استفاده از کلمات کلیدی مناسب می باشد، اما برای کسب رتبه های بالای SERP این موضوع به تنهایی کافی نیست.

نویسندگی یک هنر است و زمانی این هنر به اوج خود می رسد که اصول سئو با هنر نویسندگی با یکدیگر ترکیب شوند.

منظور از محتوا چیست؟

منظور از محتوای وب سایت هر موضوع یا مطلبی که در سایت قرار می گیرد. این محتوا می تواند متنی مانند مقالات باشد و یا بصری مانند تصاویر و ویدئو ها باشد.

 

نکات سئو در نویسندگی

نکات سئو در نویسندگی

سئو چیست؟

سئو فرآیند بهینه سازی محتوا برای موتور های جستجو می باشد. برای سئو شما باید در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید و با انتخاب یک کلمه ی کلیدی مناسب و استفاده از آن در نویسندگی سعی کنید محتوای وب سایت خود را برای موتور های جستجو بهینه کنید.

شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه طراحی وب، مدرن ترین خدمات سئو و طراحی سایت را ارائه می دهد.

نکات سئو در نویسندگی

در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید

اگر می خواهید در نویسندگی و به دست آوردن جایگاه های بالاتر موتور های جستجو موفق باشید، باید از کلمات کلیدی مناسب استفاده کنید. در حقیقت یکی از اصول سئو استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و خوب است. برای انتخاب کلمات کلیدی مناسب و مرتبط باید به اندازه ی کافی تحقیق و از ابزار های مناسب استفاده کنید. می توانید از خواندن مقالات راجع به این موضوع در اینترنت شروع کنید. کلماتی را تنتخاب و امتحان و نتایج آن را مشاهده کنید و مناسب ترین ها را برگزینید.

برای مشاهده ی نتایج انتخابات خود می توانید دوره های چند ماهه ای را در نظر بگیرید و در هر دوره از یک سری از کلمات کلیدی استفاده کنید و نتایج را بررسی کنید.

این موضوع به شما فرصت بهتر دیده شدن توسط کاربران و موتور های جستجو را می دهد.

بررسی کلمات کلیدی رقبا

یکی از راه حل های پیدا کردن کلمات کلیدی بهتر مطالعه ی مقالات رقبا و درک کلمات کلیدی است که آنها در نویسندگی مقالات خود به کار برده اند.

استفاده از این قبیل کلمات کلیدی می تواند تا حد زیادی مقالات شما را در نظر موتور های جستجو بیاورد و همچنین کاربران بیشتری را جذب کند.

از کلمات کلیدی در جایگاه های مناسب استفاده کنید

استفاده از کلمات کلیدی در برخی جایگاه ها خیلی ضروری است و می تواند باعث تغییرات زیادی شود. برخی از این جایگاه ها عبارتند از: برچسب های عنوان، توضیحات متا، ویژگی های alt، پیوند های داخلی.

استفاده ی درست از بالت ها

گوگل به جاهایی از متن که شما آن را با برخی ویژگی ها مثلاً استفاده از بالت ها، متمایز از بقیه ی متن کرده اید، بیشتر اهمیت می دهد. بنابراین سعی کنید در این موارد از کلمات کلیدی، بیشتر استفاده کنید.

تگ عنوان هنوز یکی از قدرتمند ترین عناصر است

در تگ های عنوان حتماً حتماً از کلمات کلیدی استفاده کنید. برچسب های عنوان باید در حدود 60 کاراکتر باشند، برای این کار به اندازه ی کافی انرژی بگذارید و با دقت این کار را انجام دهید. ارزش برچسب های عنوان کمتر از محتوایی که تولید می کنید، نیست. بنابراین برای آن به اندازه ی کافی وقت صرف کنید.

برچسب عنوان صفحه ی اصلی از همه ی موارد دیگر مهمتر است. در این برچسب از 3 کلمه ی کلیدی مهتر استفاده کنید بگونه ای که وب سایت شما را به بهترین نحو تعریف کند.

نکات سئو در نویسندگی

نکات سئو در نویسندگی

ساده بنویسید

در نویسندگی و تولید مقالات از زبانی ساده و قابل فهم استفاده کنید. برای اینکه بتوانید کاربران بیشتری را به وب سایت خود بکشانید، جذاب بنویسید. برای این کار می توانید به زبان مخاطبان خود، مقاله بنویسید و از فوت و فن های داستان نویسی استفاده کنید. قبل از نوشتن به داستانی که می خواهید بنویسید، فکر کنید. جذاب نوشتن باعث جذب کاربران می شود و استفاده از کلمات کلیدی در متن مقالات باعث جذب موتور های جستجو.

برای ساده نوشتن چندین بار مقاله ی خود را بازبینی و ویرایش کنید و در حد امکان ساده سازی انجام دهید.

در نویسندگی خود ضمن رعایت اصول سئو، انسجام و یکپارچگی را رعایت کنید. معمولاً متونی که خیلی سریع، تغییر موضوع می دهند از دیدگاه کاربران جذاب نیست. چنین نوشته هایی شاید در جذب موتور های جستجو موفق باشند، چون موتور های جستجو تیکه تیکه متن ها را بررسی می کنند، اما از دیدگاه کاربران اغلب غیر جذاب هستند.

از عناوین نوشته بیشترین بهره را ببرید. زیرا عناوین خوانندگان به فکر کردن و خواندن ادامه ی مقاله وا می دارند.

به هر جمله ای که می نویسید، فکر کنید. قبل از نوشتن جمله ی بعدی، جمله ی فعلی را ویرایش کنید. ساده و مختصر بنویسید. خوانندگان از خواندن متون طولانی بیزارند.

هر روز بنویسید. نوشتن روزانه شما را در نویسندگی قوی می کند. نوشتن روزانه مانند تمرین روزانه است. همانطور که تمرین مرتب و روزانه باعث قویتر شدن عضلات شما می شود، نویسندگی روزانه نیز باعث قویتر شدن ذهن شما می شود.

برای اینکه در نویسندگی قوی شوید در مورد هر موضوعی که به آن علاقه مند هستید، بنویسید. هر چه بیشتر بنویسید، بیشتر رشد خواهید کرد.

اگر برای کاربران می نویسید، سعی کنید آنها را بشناسید و با شناخت این کار را انجام دهید. اما در نویسندگی سبک خود را داشته باشید. اینگونه می توانید خودتان را از دیگر نویسنده ها متمایز کنید.

تا جایی که امکان دارد مطالعه کنید. مطالعه ی مقالات و یا کتاب های دیگر می تواند ایده های جدید و خوبی به شما بدهد. با مطالعه می توانید با نقطه نظرات دیگران آشنا شوید.

جملات ابتدایی و انتهایی مقاله قویترین جملات هستند که بیشتری تأثیر را دارند. بنابراین این جملات را به بهترین نحو بنویسید.

در نویسندگی، سو گیری و تعصب نداشته باشید و بی طرف صحبت کنید.

نتیجه

اگر می خواهید در نویسندگی متبحر شوید و مقالاتی بنویسید که باعث جذب مخاطبان و افزایش نرخ تبدیل شود، نه تنها باید اصول سئو را در مقالات خود رعایت کنید، بلکه باید به اندازه ی کافی با فوت و فن نویسندگی آشنایی داشته باشید.

اگر می خواهید بیشترین تأثیر را بر خوانندگان بگذارید باید هنر نویسندگی و اصول سئو را با هم ترکیب کنید.

محتوای جذاب تولید کنید، صبور باشید و در تولید مقالات خود نظم داشته باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز