آیا افزایش بازدید سایت تأثیری بر سئو دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8960

5/5 - (1 امتیاز)

میزان بازدید یک سایت در ظاهر شدن وب سایت در نتایج SERP بسیار مؤثر است. هر چه محبوبیت وب سایت ها بیشتر باشد، بهتر است. افزایش بازدید سایت بر موفقیت آن مؤثر است، اما بایستی در نظر داشته باشید گوگل بیشتر از اینکه بر میزان بازدید یک سایت تمرکز داشته باشد، بر این موضوع تمرکز دارد که کاربران چگونه یک وب سایت را می یابند و در آن وب سایت چه کار هایی انجام می دهند.

بازدید مستقیم

در گذشته بازدید مستقیم به کاربرانی که گفته می شد که URL وب سایت شما را به طور دستی در مرورگر وب خود وارد می کردند. اما این مفهوم امروزه گسترده تر شده است. بازدید مستقیم می تواند از پیوند های رسانه های اجتماعی، ایمیل ها و … به دست آید. بازدید مستقیم بر سئو و بهبود رتبه ی سایت تأثیر زیادی دارد. وقتی بازدید مستقیم یک وب سایت زیاد باشد، گوگل متوجه ارزش و اعتبار آن دامنه می شود. افزایش بازدید مستقیم نشانگر قدرت سایت شما می باشد. بر اساس گزارشات، گوگل برای رتبه بندی وب سایت هایی که از یک سری کلمات کلیدی خاص استفاده کرده اند و حجم جستجوی بالایی دارند، اولویت را به وب سایت هایی می دهد که اعتبار و بازدید بیشتری دارند.

آگاهی رسانی از برند باعث افزایش بازدید سایت می شود. بنابراین صاحبین کسب و کار ها باید به ساخت یک تصور قوی از برند خود در ذهن کاربران اهمیت دهند. یکی از بهترین استراتژی های آگاهی رسانی از برند ها، تبلیغ در گوگل می باشد. البته بایستی در نظر داشته باشید که کیفیت ترافیک نیز برای گوگل مهم است. گوگل می خواهد که کاربران از مرور یک وب سایت تجربه خوبی به دست آورند و نیاز هایشان برآورده شود. برخی از عواملی که گوگل پس از ورود کاربران به یک سایت بررسی می کند، عبارتند از:

مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت

مدت زمان ماندگاری کاربر در سایت یکی از معیار ها مهم برای گوگل می باشد. اگر کاربران مدت زیادی در سایت بمانند، این معنا را می دهد که وب سایت شما نیاز های کاربر را برآورده می کند. کاربران در سایتی زمان می گذارنند که پاسخی برای سؤالات آنها داشته باشد.

صفحات مورد مشاهده در هر جلسه

یکی دیگر از فاکتور هایی که برای گوگل مهم است، تعداد صفحاتی است که کاربر در یک جلسه مشاهده می کند. وقتی کاربر تعداد صفحات بیشتری از سایت شما را مرور می کند گوگل اینطور برداشت می کند که وب سایت شما محتوای جذاب و پیمایش ساده ای دارد. بر اساس گزارشات، تعداد صفحاتی که در یک جلسه توسط یک کاربر مشاهده می شود برای چهار رتبه ی اول SERP تقریباً یکسان است.

نرخ ترک از صفحه

منظور از نرخ ترک از صفحه کاربرانی هستند که پس از مشاهده ی یک سایت بدون انجام اقدامی مانند کلیک و یا نظردهی و … سایت را ترک می کنند. وقتی نرخ ترک از صفحه یک وب سایت زیاد باشد، نشاندهنده ی وجود یک مشکل در سایت می باشد. مطالعات نشان می دهد، وقتی نرخ ترک از صفحه ی وب سایت ها پایین تر باشد، می توانند رتبه های بالاتری به دست آورند. اگر نرخ ترک از صفحه ی شما زیاد است شاید لازم است بر روی کلمات کلیدی سایت خود بیشتر کار کنید و از کلمات کلیدی مناسب تری استفاده نمایید. اطمینان حاصل کردن از موارد گفته شده به جذب ترافیک بیشتر و بهبود سئو سایت کمک زیادی می کند.

تأثیر افزایش یازدید سایت بر سئو سایت چیست؟

آیا افزایش بازدید سایت تأثیری بر سئو دارد؟

ترافیک ارجاعی

ترافیک ارجاعی از لینک زدن وب سایت شما به دیگر وب سایت ها به دست می آید. اگر می خواهید رتبه ی وب سایت خود را تحت تأثیر قرار دهید بایستی به ترافیک ارجاعی و ترافیک مستقیم و هر فاکتور دیگری که باعث جذب کاربر به وب سایت شما می شود، اهمیت دهید. اگر می خواهید که برای یک کلمه کلیدی خاص رتبه ی خوبی به دست آورید، بایستی حضور آنلاین قوی داشته باشید. حضور آنلاین قوی باعث می شود تا آگاهی از وب سایت و برند تجاری شما بیشتر شود و کاربران محتوای سایت شما بیشتر به اشتراک بگذارند. راه های زیادی برای به دست آوردن پیوند وب سایت های دیگر وجود دارد. مانند ارسال پست مهمان و یا وبلاگ نویسی و …

چرا افزایش بازدید سایت مهم است؟

وب سایت ها راهی آسان برای برقراری ارتباط با کاربران هستند. وب سایت ها یکی از مهمترین کانال های بازاریابی اینترنتی می باشند. یک وب سایت زمانی باعث موفقیت یک تجارت می شود که بازدید زیادی داشته باشد. وقتی وب سایت های تجاری بازدید های بیشتری داشته باشند، مشتریان بالقوه بیشتری دارند. افزایش ترافیک یک وب سایت به معنای کسب فرصت های بیشتر برای تأثیر گذاری، اطلاع رسانی، اشتراک گذاری محتوای سایت، کسب درآمد و افزایش اعتبار کسب و کار می باشد.

سئو چیست؟

یکی از راه حل های افزایش بازدید سایت، کار کردن بر روی سئو سایت می باشد. سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت باعث می شود تا ترافیگ ارگانیک و با کیفیت وب سایت شما از طریق موتور های جستجو افزایش یابد. منظور از ترافیک با کیفیت بازدیدکنندگانی هستند که به محصولات و اطلاعات وب سایت شما علاقه مند هستند. با پیاده سازی استراتژی های سئو می توانید بدون پرداخت هزینه برای وب سایت خود ترافیک ارگانیک به دست آورید.

سئو یک علم بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. کار کردن بر روی سئو و بهینه سازی سایت نیاز به دانش و مهارت دارد. اگر خودتان به اندازه کافی در این زمینه مهارت ندارید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر و یا یک متخصص سئو می باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت سئو را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار سئو و بهینه سازی سایت و طراحی وب سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

سئو چگونه باعث بهبود رتبه ی سایت می شود؟

موتور های جستجو برای اینکه بتوانند به گزارش های جستجوی کاربران پاسخ دهند، وب سایت ها و محتوای آنها را بررسی می کنند. در واقع موتور های جستجو خزنده هایی دارند که به همه ی وب سایت ها سر می زنند. این خزنده ها اطلاعاتی که از وب سایت ها به دست آورده اند را به موتور های جستجو بازمی گردانند. موتور های جستجو وب سایت ها را ارزیابی و فهرست بندی می کنند. سپس سعی می کنند تا بر اساس گزارش کاربر مرتبط ترین نتایج را به او باز گردانند. در فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت ها فاکتور های زیادی از سوی الگوریتم گوگل و سایر موتور های جستجو در نظر گرفته می شود. برخی از این معیار ها عبارتند از: تولید محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط، بک لینک سازی از وب سایت های معتبر، بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو سازی و …وقتی شما بر روی سئو سایت خود کار می کنید، گوگل به کیفیت وب سایت شما پی می برد و شانس طراحی سایت شما برای کسب رتبه های بالاتر SERP افزایش می یابد.

ریسپانسیو سازی

ریسپانسیو سازی یکی از تکنیک های سئو می باشد. با توجه به رشد کاربران موبایل، ریسپانسیو سازی وب سایت ها اهمیت زیادی دارد. بر اساس مطالعات، بیش از نیمی از ترافیک از وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. بعلاوه گوگل به طور رسمی اعلام کرده است طراحی سایت های ریسپانسیو برای رتبه بندی در اولویت قرار دارند. منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی سایت شما بدون هیچ مشکلی از طریق هر دستگاهی با هر اندازه صفحه ای قابل مشاهده و مرور باشد.

چگونه می توانم بازدید وب سایتم را افزایش دهم؟

برای افزایش بازدید سایت و بهبود سئو سایت راهکار های زیادی وجود دارد. برخی از این راه حل ها رایگان است و برخی نیازمند صرف هزینه می باشد.

راهکار های پرداختی افزایش بازدید سایت

برخی از راه حل های پرداختی افزایش بازدید سایت عبارتند از:

تبلیغ در گوگل

یکی از راه های جذب ترافیک تبلیغ در گوگل  می باشد. با تبلیغ در گوگل می توانید آگاهی از برند تجاری خود را افزایش دهید، اعتماد کاربران را جلب کنید و آنها را به وب سایت خود جذب کنید. اگر می خواهید ترافیکی که از طریق تبلیغ در گوگل به دست می آورید منجر به افزایش نرخ تبدیل و فروش شود، در کنار استراتژی های تبلیغاتی خود بایستی بر روی کلمات کلیدی نیز کار کنید. رقابت بر روی برخی کلمات کلیدی زیاد است و ارزش تبلیغ در گوگل را دارند. با تبلیغ در گوگل برای یک کلمه کلیدی خاص می توانید این شانس را داشته باشید تا وب سایت خود را در رتبه های بالاتر SERP ببینید. در تبلیغ در گوگل، شما زمانی هزینه پرداخت می کنید که کاربری بر روی تبلیغات شما کلیک کند.

راهکار های رایگان افزایش بازدید سایت

برخی از راهکار های رایگان افزایش بازدید سایت عبارتند از:

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت یکی از مهمترین استراتژی های سئو است. تولید محتوای با کیفیت باعث جذب ترافیک بیشتر و جلب اعتماد کاربران می شود. در واقع کاربران برای اینکه برای سؤالات خود پاسخی بیابند به وب سایت ها مراجعه می کنند. در محتوایی که برای وب سایت خود تولید می کنید بایستی به سؤالات و نیاز های کاربران پاسخ دهید. بعلاوه با استفاده از کلمات کلیدی مناسب و مرتبط و به اندازه بایستی محتوای سایت خود برای موتور های جستجو بهینه سازی کنید. محتوایی که برای وب سایت خود تولید می کنید، هر چیزی از جمله ویدئو ها، پادکست ها، تصاویر، اینفوگرافیک ها، مقالات و …. می تواند باشد. می توانید اشکال مختلفی از محتوا را با هم مخلوط تا بر جذابیت محتوای وب سایتتان بیافزایید. به طور مثال استفاده از تصاویر در مقالات جذابیت بیشتری دارد.

فعالیت در شبکه های اجتماعی

با فعالیت در شبکه های اجتماعی می توانید با کاربران زیادی ارتباط برقرار کنید. با انتشار محتوای وب سایت و لینک سایتتان در شبکه های اجتماعی می توانید کاربران زیادی را به سایت خود هدایت کنید. امروزه بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی حضور دارند. فعالیت در شبکه های اجتماعی به معنای دستیابی به گستره ی وسیعی از کاربران می باشد. برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی عبارتند از: فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …..

بک لینک سازی

بک لینک پیوندی است که یک وب سایت دیگر به سایت شما می زند. بک لینک سازی باعث افزایش اعتبار کسب و کار و طراحی سایت شما می شود. بک لینک سازی می تواند ترافیک خوبی برای سایت شما به دست آورد. از سوی دیگر وقتی وب سایت شما بک لینک های زیادی از طراحی سایت های معتبر به دست آورد، گوگل متوجه ارزش و اعتبار طراحی وب سایت شما می شود. وقتی گوگل بیشتر به سایت شما اعتماد کند، رتبه ی سایت شما بهبود می یابد. با به دست آوردن بک لینک های معتبر می توانید به طور رایگان مورد توجه گوگل قرار بگیرید.

چگونه بازدید سایتم را افزایش دهم؟

آیا افزایش بازدید سایت تأثیری بر سئو سایت دارد؟

ارسال پست مهمان

ارسال پست مهمان برای وب سایت های دیگر یک راه حل عالی برای بک لینک سازی، افزایش بازدید سایت و افزایش رتبه صفحه می باشد. برای ارسال پست مهمان حتماً بررسی کنید که وب سایتی که انتخاب می کنید مرتبط به صنعت شما، با کیفیت و معتبر است.

استفاده از صفحه فرود

یک صفحه فرود خوب جذابیت زیادی برای کاربران ایجاد می کند. می توانید در صفحه فرودی که طراحی می کنید، پیشنهادات ویژه ای بدهید تا کاربران را هر چه بیشتر جذب وب سایت خود کنید. با طراحی یک صفحه فرود با کیفیت می توانید نرخ تبدیل و میزان درآمد طراحی سایت خود را افزایش دهید.

ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از راه حل های رایگان و بسیار عالی افزایش بازدید سایت است. با ارسال ایمیل های تبلیغاتی و یا خبری می توانید ترافیک خوبی برای طراحی وب سایتتان کسب کنید. در بازاریابی از طریق ایمیل می توانید لینک وب سایتتان را در ایمیل های ارسالی قرار دهید و از کاربران بخواهید تا به وب سایت شما مراجعه کنند. اطمینان حاصل کنید که ایمیل هایی که ارسال می کنید برای کاربران موبایل هم بهینه هستند. بر اساس گزارشات، در حدود 46% از ایمیل ها از طریق موبایل ها بررسی می شوند.

چرا دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی استفاده از بستر اینترنت برای جذب مشتری و فروش می باشد. بازاریابی اینترنتی به کسب و کار ها کمک زیادی می کند. امروزه استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی برای مشاغل مختلف نقش مهمی در موفقیت آنها بازی می کند. دنیای تجارت بسیار رقابتی است. بنابراین دارندگان وب سایت ها از هر راه حلی برای تقویت حضور آنلاین خود و جذب مشتری باید استفاده کنند. صاحبین مشاغل با دیجیتال مارکتینگ می توانند آگاهی از برند تجاری خود را افزایش دهند و کاربران بیشتری جذب کنند. برخی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات PPC و ….

نتیجه

امروزه وب سایت ها یکی از مهمترین بخش های هر تجارتی هستند. وب سایتی که ترافیک خوبی داشته باشد در موفقیت یک کسب و کار نقش پررنگی بازی می کند. بازدید زیاد از یک سایت به معنای معتبر بودن آن سایت می باشد. افزایش بازدید مستقیم سایت تأثیر زیادی بر سئو سایت دارد و یک سیگنال خوب برای گوگل محسوب می شود. وقتی وب سایت شما محبوب تر باشد، بازدید های بیشتری هم خواهد داشت. بازدید های بیشتر فرصت های بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر، جذب مشتری، افزایش نرخ تبدیل و …. در یک طراحی سایت ایجاد می کند. برای افزایش بازدید سایت راهکار های مختلفی مانند تبلیغ در گوگل، تبلیغ در رسانه های اجتماعی و …. وجود دارد. با تبلیغات می توانید اعتماد کاربران را جلب کنید و ترافیک خوبی برای سایت خود به دست آورید.

پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت در کنار تکنیک تبلیغات، به افزایش بازدید سایت کمک زیادی می کند. اگر به دنبال افزایش بازدید وب سایتتان هستید با استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر می توانید بیشترین میزان ترافیک را به دست آورید. شرکت طراحی سایت دارکوب با داشتن کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز