آیا بک لینک سازی برای فرآیند سئو ضروری است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8850

5/5 - (3 امتیاز)

بک لینک سازی از ضروریات سئو می باشد و می تواند ترافیک خوبی به وب سایت ها هدایت کند. بک لینک سازی اگر با تولید محتوای غنی، ایجاد تجربه کاربری خوب و پیاده سازی دیگر اصول سئو همراه باشد، می تواند در رتبه بندی وب سایت ها و جذب کاربر بسیار مؤثر است. برنامه ریزی برای بک لینک سازی می تواند موفقیت طولانی مدت را برای کسب و کار های آنلاین به ارمغان بیاورد.

بک لینک ها یکی از موارد پیاده سازی اصول و فرآیند سئو است. بک لینک ها، پیوند هایی هستند که سایت های دیگر به سایت شما می زنند. وقتی سایتی به وب سایت شما لینک می زند بدین معناست که آدرس یک صفحه از وب سایت شما را در سایت خود قرار می دهد. با به عرصه آمدن الگوریتم پنگوئن، علاوه بر تعداد بک لینک ها مرتبط بودن و کیفیت آنها نیز برای رتبه بندی یک سایت در نظر گرفته می شوند.

الگوریتم جستجوی گوگل دائماً در حال تغییر و بروزرسانی می باشد. این آپدیت ها برای ارائه ی UX بهتر می باشد. لینک سازی ها نیز با این آپدیت ها دستخوش تغییر شدند. بنابراین برای اینکه بتوانید سئو سایتتان را از طریق لینک سازی تحت تأثیر قرار دهید بایستی از وب سایت های معتبر، با کیفیت و مرتبط لینک دریافت کنید.

لیست مطالب

منظور از لینک سازی چیست؟

لینک ها همان پیوند هایی هستند که وب سایت ها با یکدیگر ایجاد می کنند. ایجاد لینک ها باعث می شود تا کاربران بتوانند بین چندین صفحه وب سایت حرکت کنند. بعلاوه، موتور های جستجو با استفاده از لینک ها به سایت های مختلف سر می زنند. ساخت لینک های با کیفیت باعث می شود تا یک تجارت و کسب و کار نسبت به کسب و کار های دیگر موفق تر باشد.

چرا بک لینک سازی مهم است؟

از دیدگاه موتور های جستجو، بک لینک ها مهم هستند. لینک های ورودی با کیفیت می توانند باعث بهبود سئو سایت شوند. لینک زدن به وب سایت ها معتبر و بک لینک گیری از آنها می تواند یک سیگنال مثبت به موتور های جستجو ارسال کند. اگر تعداد لینک های وارد شده به یک سایت زیاد باشد، نشان دهنده ی این است که آن سایت محتوای با ارزش و با کیفیتی دارد. این موضوع می تواند رتبه ی سایت را جابجا کند.

بک لینک ها مانند رأی اعتماد هستند. در واقع بک لینک ها برای موتور های جستجو سیگنالی به این معنا هستند که سایت های دیگر به وب سایت شما اعتماد دارند. وقتی تعداد زیادی سایت به یک سایت لینک می زنند، موتور های جستجو متوجه می شوند آن سایت ارزشمند است. در نتیجه این ارزشمندی در SERP نیز نمایش داده می شود. کسب بک لینک زیاد و با کیفیت می تواند دید وب سایت ها را افزایش دهد و ترافیک خوبی به سایت ها هدایت کند. کسب لینک یکی از استراتژی های سئو خارج صفحه است. بک لینک هایی که از سایت های معتبر، پر مخاطب و محبوب به دست آیند ارزش بیشتری دارند.

سئو و بک لینک سازی

آیا بک لینک سازی برای فرآیند سئو ضروری است؟

لینک سازی و اثر آن بر سئو چیست؟

برای اینکه به اهمیت لینک سازی و تأثیر آن بر سئو پی ببرید لازم است درک کنید که موتور های جستجو لینک ها را چگونه تفسیر می کنند. لینک ها با تگ <a> به موتور های جستجو نمایش داده می شود. وقتی موتور های جستجو تگ <a> را می بینند، متوجه می شوند که با یک لینک روبرو هستند. href آدرس لینک مقصد را نمایش می دهد. تگ </a> به معنای خاتمه ی لینک می باشد.

موتور های جستجو با استفاده از لینک ها وب سایت های جدید را پیدا می کنند و همچنین از لینک ها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند. موتور های جستجو برای پیدا کردن بهترین مطالب به محتوای وب سایت ها می خزند. وقتی محتوای سایت ها با کیفیت باشند و از کلمات کلیدی مرتبط، مناسب و به اندازه استفاده کرده باشند، این شانس را دارند تا در صفحه نتایج موتور های جستجو رتبه های بالاتر را به دست آورند. اما موتور های جستجو برای رتبه بندی سایت ها، علاوه بر محتوای با کیفیت به فاکتور های دیگری مانند تعداد و کیفیت لینک های ورودی یک سایت نیز اهمیت می دهند. هر چه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می زنند معتبرتر باشند، رتبه ی سایت شما نیز می تواند بهبود یابد. لینک های ورودی یکی از فاکتور های رتبه بندی هستند. اما اگر وب سایت ها به طور غیر طبیعی لینک سازی کنند، مورد جریمه ی گوگل قرار خواهند گرفت.

چگونه می توانم از سایت های معتبر و با کیفیت لینک دریافت کنم؟

برای اینکه از وب سایت های دیگر لینک دریافت کنید، استراتژی های متعددی را می توانید پیاده سازی کنید.

ایجاد محتوای با کیفیت

همیشه وب سایت ها به دنبال سایت هایی هستند که اطلاعاتی ارزشمند و با کیفیت دارند. سایت ها می خواهند که کاربران خود را به سایت هایی هدایت کنند که اطلاعاتی بیشتر از وب سایت خودشان داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید از وب سایت های دیگر لینک دریافت کنید، به تولید محتوای با کیفیت سایت خود اهمیت دهید.

از دوستان خود بخواهید به سایت شما لینک بزنند

اگر دوستان و شرکای کاری شما وب سایتی مرتبط به صنعت و تجارت شما دارند، از آنها بخواهید تا به سایت شما لینک بزنند.

مرور سایت توسط متخصصین

وب سایت خود را در پیش روی افرادی که در صنعت و حرفه ی شما متخصص و پیشرو هستند، بگذارید. با این کار می توانید آنها را تشویق و ترغیب کنید تا در رسانه های اجتماعی و …. به وب سایت شما اشاره کنند.

لینک سازی چه نفعی برای کسب و کار من دارد؟

لینک سازی از چندین جهت برای کسب و کار های آنلاین مفید است. لینک سازی می تواند ترافیک ارگانیک خوبی برای سایت ها به دست آورد و رتبه ی آنها را در SERP ارتقاء دهد. وقتی شما محصول جدید وارد بازار می کنید و یا اطلاعاتی بسیار با ارزشمند در سایت خود دارید، می توانید لینک های با ارزشی به دست آورید. لینک سازی ها به معرفی وب سایت شما به کاربران نقش زیادی دارند. لینک سازی ها به ایجاد رابطه های جدید و استحکام رابطه های قدیمی کمک می کنند.

وقتی شما از سایت خود به یک وب سایت دیگر لینک می زنید و یا دیگر وب سایت ها به محتوای با کیفیت شما لینک می زنند، می توانید یک رابطه ی موفق کاری را برای طولانی مدت ایجاد و حفظ کنید. بر اساس مطالعات، بخش زیادی از ترافیکی که از لینک ها به دست می آیند، باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می شوند. این ترافیک حتی اگر باعث افزایش فروش سایت شما نشود، آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

سئو چیست؟

سئو، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت ها در SERP و افزایش دید آنها می شود. وقتی وب سایت ها بتوانند دید بهتری در موتور های جستجو کسب کنند فرصت جذب ترافیک بیشتری دارند. در نتیجه می توانند موقعیت های فروش و کسب درآمد بیشتری نیز به دست آورند. در یک دسته بندی سئو به دو دسته ی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم می شود. سئو استراتژی های زیادی دارد. برخی از مهمترین تکنیک های سئو عبارتند از: تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند، استفاده از کلمات کلیدی، ریسپانسیو سازی، بهینه سازی سرعت سایت، بک لینک سازی از وب سایت های معتبر و ….

بهینه سازی سایت نیاز به مهارت و دانش دارد. استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر می تواند تضمینی بر کیفیت بهینه سازی سایت باشد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، طراحی سایت و بهینه سازی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

بک لینک سازی چیست؟

آیا بک لینک سازی برای فرآیند سئو ضروری است؟

مقایسه ی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

درک تفاوت های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه بسیار مهم است. اگر دارندگان سایت ها از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنند، ممکن است از طرف موتور های جستجو جریمه شوند.  تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه مربوط به تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد.

سئو کلاه سفید برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتور های جستجو از قوانین موتور های جستجو پیروی می کند. در حالیکه سئو کلاه سیاه این قوانین را زیر پا می گذارد. موتور های جستجو می خواهند که کاربران بهترین UX را از مرور وب سایت ها به دست آورند. تکنیک های سئو کلاه سیاه به نحوی است که مخاطبان و کاربران را در نظر نمی گیرد. اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود برای طولانی مدت هستید، حتماً از اصول و قواعد سئو کلاه سفید در سایت خود استفاده نمایید. پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه فقط برای یک مدت کوتاه خوب است.

تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید که مطابق قوانین موتور های جستجو می باشد، تکنیک های زیادی دارد. مانند:

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت بسیار ارزشمند است. وقتی وب سایتی محتوای با کیفیت تولید می کند این قدرت را پیدا می کند که کاربران را بیشتر به خود جذب کند و مدت زمان ماندگاری آنها در سایت را افزایش دهد. استفاده از کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه در متن و محتوای وب سایت ضروری است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب باعث می شود تا موتور های جستجو به ارزش سایت شما پی ببرند.

از کلمات کلیدی بایستی در عناوین، متن و صفحات مختلف وب سایت استفاده کنید. هر چقدر در تولید محتوای با کیفیت موفق تر باشید شانس شما برای دریافت لینک از دیگر وب سایت ها نیز افزایش می یابد. ایجاد محتوای با کیفیت شاید کمی زمانبر باشد، اما در بلند مدت متوجه خواهید شد که تولید محتوای با کیفیت بسیار ارزشمند است.

لینک های ورودی

لینک های ورودی ارگانیک یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید هستند. دریافت این لینک ها در مقابل لینک های پرداختی قرار دارند. لینک های ورودی که از سایت های دیگر به دست می آیند می توانند رتبه ی سایت ها را در SERP جابجا کنند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه اصول و قواعد موتور های جستجو را نقض می کند. برخی تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

پر کردن محتوا با کلمات کلیدی

خیلی از کاربران می خواهند با پر کردن محتوای سایت خود با کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو را به دست آورند. گوگل با آپدیت هایی که در مورد الگوریتم های خود انجام داد، امروزه براحتی می تواند به استفاده ی بیش از اندازه و غیر طبیعی کلمات کلیدی در محتوای سایت ها پی ببرد.

متن های پنهان

متن های پنهان، متن هایی به رنگ پس زمینه هستند که قابل مشاهده نیستند. متن های پنهان با هدف جلب توجه موتور های جستجو استفاده می شوند. متن های پنهان از کلمات کلیدی پر می شوند. گاهی اندازه ی قلم متن های پنهان صفر است. این کار برای فریب دادن موتور های جستجو می باشد. اگر موتور های جستجو به چنین دستکاری های پی ببرند، سایت مربوطه را جریمه می کنند.

لینک های دستکاری شده

لینک های دستکاری شده یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند، لینک ها را در بخش های مختلف سایت خود مانند پست های وبلاگ و …. پنهان می کنند. لینک ها بایستی به صورت طبیعی و با هدف ایجاد ارزش برای کاربران ایجاد شوند. اما لینک هایی که به صورت دستکاری شده به دست می آیند هیچ ارزشی برای کاربر خلق نمی کنند و فقط برای به دست آوردن رتبه های بالاتر می باشند.

دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به مشاغل می کند؟

بازاریابی آنلاین امروزه به یکی از تکنیک های مهم برای هر کسب و کار آنلاینی تبدیل شده است. مشاغل مختلف با بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتنیگ می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند، کاربران بیشتری را به حرفه ی خود جذب کنند و آگاهی از برند تجاری خود را افزایش دهند.

پیاده سازی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین در کنار اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند به کسب ترافیک بیشتر و بهبود رتبه ی سایت ها کمک کند. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از بستر اینترنت و رسانه های آنلاین برای جذب کاربر و فروش بیشتر می باشد. برخی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، استفاده از تبلیغات PPC، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات، ایمیل مارکتینگ و ….

نتیجه

سئو یکی از مهمترین بخش های هر طراحی وب سایتی است. سئو و بهینه سازی سایت باعث کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو می شود. سئو تکنیک های زیادی دارد. بک لینک سازی یکی از فرآیند های ضروری سئو می باشد. برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید عبارتند از بک لینک سازی های با کیفیت، تولید محتوای با کیفیت، ریسپانسیو سازی و ….

استفاده از سئو کلاه سیاه می تواند باعث جریمه ی موتور های جستجو شود. گاهی این جریمه ها بسیار آسیب زننده هستند و باعث حذف وب سایت از فهرست بندی می شوند. جبران چنین خساراتی خیلی زمانبر و پرهزینه است. اگر به دنبال موفقیت های بلند مدت هستید از سئو کلاه سفید در سایت خود استفاده کنید.

سئو یک علم بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. اگر به دنبال بالاترین میزان کیفیت سئو برای سایت خود هستید، بهترین راه حل استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای مشاغل مختلف می باشد.

بک لینک سازی از ضروریات سئو می باشد و می تواند ترافیک خوبی به وب سایت ها هدایت کند. بک لینک سازی اگر با تولید محتوای غنی، ایجاد تجربه کاربری خوب و پیاده سازی دیگر اصول سئو همراه باشد، می تواند در رتبه بندی وب سایت ها و جذب کاربر بسیار مؤثر است. برنامه ریزی برای بک لینک سازی می تواند موفقیت طولانی مدت را برای کسب و کار های آنلاین به ارمغان بیاورد.

بک لینک ها یکی از موارد پیاده سازی اصول و فرآیند سئو است. بک لینک ها، پیوند هایی هستند که سایت های دیگر به سایت شما می زنند. وقتی سایتی به وب سایت شما لینک می زند بدین معناست که آدرس یک صفحه از وب سایت شما را در سایت خود قرار می دهد. با به عرصه آمدن الگوریتم پنگوئن، علاوه بر تعداد بک لینک ها مرتبط بودن و کیفیت آنها نیز برای رتبه بندی یک سایت در نظر گرفته می شوند.

الگوریتم جستجوی گوگل دائماً در حال تغییر و بروزرسانی می باشد. این آپدیت ها برای ارائه ی UX بهتر می باشد. لینک سازی ها نیز با این آپدیت ها دستخوش تغییر شدند. بنابراین برای اینکه بتوانید سئو سایتتان را از طریق لینک سازی تحت تأثیر قرار دهید بایستی از وب سایت های معتبر، با کیفیت و مرتبط لینک دریافت کنید.

منظور از لینک سازی چیست؟

لینک ها همان پیوند هایی هستند که وب سایت ها با یکدیگر ایجاد می کنند. ایجاد لینک ها باعث می شود تا کاربران بتوانند بین چندین صفحه وب سایت حرکت کنند. بعلاوه، موتور های جستجو با استفاده از لینک ها به سایت های مختلف سر می زنند. ساخت لینک های با کیفیت باعث می شود تا یک تجارت و کسب و کار نسبت به کسب و کار های دیگر موفق تر باشد.

چرا بک لینک سازی مهم است؟

از دیدگاه موتور های جستجو، بک لینک ها مهم هستند. لینک های ورودی با کیفیت می توانند باعث بهبود سئو سایت شوند. لینک زدن به وب سایت ها معتبر و بک لینک گیری از آنها می تواند یک سیگنال مثبت به موتور های جستجو ارسال کند. اگر تعداد لینک های وارد شده به یک سایت زیاد باشد، نشان دهنده ی این است که آن سایت محتوای با ارزش و با کیفیتی دارد. این موضوع می تواند رتبه ی سایت را جابجا کند.

بک لینک ها مانند رأی اعتماد هستند. در واقع بک لینک ها برای موتور های جستجو سیگنالی به این معنا هستند که سایت های دیگر به وب سایت شما اعتماد دارند. وقتی تعداد زیادی سایت به یک سایت لینک می زنند، موتور های جستجو متوجه می شوند آن سایت ارزشمند است. در نتیجه این ارزشمندی در SERP نیز نمایش داده می شود. کسب بک لینک زیاد و با کیفیت می تواند دید وب سایت ها را افزایش دهد و ترافیک خوبی به سایت ها هدایت کند.

کسب لینک یکی از استراتژی های سئو خارج صفحه است. بک لینک هایی که از سایت های معتبر، پر مخاطب و محبوب به دست آیند ارزش بیشتری دارند.

لینک سازی و اثر آن بر سئو چیست؟

برای اینکه به اهمیت لینک سازی و تأثیر آن بر سئو پی ببرید لازم است درک کنید که موتور های جستجو لینک ها را چگونه تفسیر می کنند. لینک ها با تگ <a> به موتور های جستجو نمایش داده می شود. وقتی موتور های جستجو تگ <a> را می بینند، متوجه می شوند که با یک لینک روبرو هستند. href آدرس لینک مقصد را نمایش می دهد. تگ </a> به معنای خاتمه ی لینک می باشد.

موتور های جستجو با استفاده از لینک ها وب سایت های جدید را پیدا می کنند و همچنین از لینک ها برای رتبه بندی سایت ها استفاده می کنند. موتور های جستجو برای پیدا کردن بهترین مطالب به محتوای وب سایت ها می خزند. وقتی محتوای سایت ها با کیفیت باشند و از کلمات کلیدی مرتبط، مناسب و به اندازه استفاده کرده باشند، این شانس را دارند تا در صفحه نتایج موتور های جستجو رتبه های بالاتر را به دست آورند. اما موتور های جستجو برای رتبه بندی سایت ها، علاوه بر محتوای با کیفیت به فاکتور های دیگری مانند تعداد و کیفیت لینک های ورودی یک سایت نیز اهمیت می دهند. هر چه وب سایت هایی که به سایت شما لینک می زنند معتبرتر باشند، رتبه ی سایت شما نیز می تواند بهبود یابد. لینک های ورودی یکی از فاکتور های رتبه بندی هستند. اما اگر وب سایت ها به طور غیر طبیعی لینک سازی کنند، مورد جریمه ی گوگل قرار خواهند گرفت.

چگونه می توانم از سایت های معتبر و با کیفیت لینک دریافت کنم؟

برای اینکه از وب سایت های دیگر لینک دریافت کنید، استراتژی های متعددی را می توانید پیاده سازی کنید.

ایجاد محتوای با کیفیت

همیشه وب سایت ها به دنبال سایت هایی هستند که اطلاعاتی ارزشمند و با کیفیت دارند. سایت ها می خواهند که کاربران خود را به سایت هایی هدایت کنند که اطلاعاتی بیشتر از وب سایت خودشان داشته باشد. بنابراین اگر می خواهید از وب سایت های دیگر لینک دریافت کنید، به تولید محتوای با کیفیت سایت خود اهمیت دهید.

از دوستان خود بخواهید به سایت شما لینک بزنند

اگر دوستان و شرکای کاری شما وب سایتی مرتبط به صنعت و تجارت شما دارند، از آنها بخواهید تا به سایت شما لینک بزنند.

مرور سایت توسط متخصصین

وب سایت خود را در پیش روی افرادی که در صنعت و حرفه ی شما متخصص و پیشرو هستند، بگذارید. با این کار می توانید آنها را تشویق و ترغیب کنید تا در رسانه های اجتماعی و …. به وب سایت شما اشاره کنند.

لینک سازی چه نفعی برای کسب و کار من دارد؟

لینک سازی از چندین جهت برای کسب و کار های آنلاین مفید است. لینک سازی می تواند ترافیک ارگانیک خوبی برای سایت ها به دست آورد و رتبه ی آنها را در SERP ارتقاء دهد. وقتی شما محصول جدید وارد بازار می کنید و یا اطلاعاتی بسیار با ارزشمند در سایت خود دارید، می توانید لینک های با ارزشی به دست آورید. لینک سازی ها به معرفی وب سایت شما به کاربران نقش زیادی دارند. لینک سازی ها به ایجاد رابطه های جدید و استحکام رابطه های قدیمی کمک می کنند.

وقتی شما از سایت خود به یک وب سایت دیگر لینک می زنید و یا دیگر وب سایت ها به محتوای با کیفیت شما لینک می زنند، می توانید یک رابطه ی موفق کاری را برای طولانی مدت ایجاد و حفظ کنید. بر اساس مطالعات، بخش زیادی از ترافیکی که از لینک ها به دست می آیند، باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می شوند. این ترافیک حتی اگر باعث افزایش فروش سایت شما نشود، آگاهی از برند شما را افزایش می دهد.

سئو چیست؟

سئو، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت ها در SERP و افزایش دید آنها می شود. وقتی وب سایت ها بتوانند دید بهتری در موتور های جستجو کسب کنند فرصت جذب ترافیک بیشتری دارند. در نتیجه می توانند موقعیت های فروش و کسب درآمد بیشتری نیز به دست آورند. در یک دسته بندی سئو به دو دسته ی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم می شود. سئو استراتژی های زیادی دارد. برخی از مهمترین تکنیک های سئو عبارتند از: تولید محتوای با کیفیت و ارزشمند، استفاده از کلمات کلیدی، ریسپانسیو سازی، بهینه سازی سرعت سایت، بک لینک سازی از وب سایت های معتبر و ….

بهینه سازی سایت نیاز به مهارت و دانش دارد. استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر می تواند تضمینی بر کیفیت بهینه سازی سایت باشد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، طراحی سایت و بهینه سازی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

مقایسه ی سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه

درک تفاوت های سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه بسیار مهم است. اگر دارندگان سایت ها از تکنیک های سئو کلاه سیاه استفاده کنند، ممکن است از طرف موتور های جستجو جریمه شوند.  تفاوت سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه مربوط به تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد.

سئو کلاه سفید برای به دست آوردن رتبه های بالاتر در موتور های جستجو از قوانین موتور های جستجو پیروی می کند. در حالیکه سئو کلاه سیاه این قوانین را زیر پا می گذارد. موتور های جستجو می خواهند که کاربران بهترین UX را از مرور وب سایت ها به دست آورند. تکنیک های سئو کلاه سیاه به نحوی است که مخاطبان و کاربران را در نظر نمی گیرد. اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود برای طولانی مدت هستید، حتماً از اصول و قواعد سئو کلاه سفید در سایت خود استفاده نمایید. پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه فقط برای یک مدت کوتاه خوب است.

برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید

سئو کلاه سفید که مطابق قوانین موتور های جستجو می باشد، تکنیک های زیادی دارد. مانند:

تولید محتوای با کیفیت

تولید محتوای با کیفیت بسیار ارزشمند است. وقتی وب سایتی محتوای با کیفیت تولید می کند این قدرت را پیدا می کند که کاربران را بیشتر به خود جذب کند و مدت زمان ماندگاری آنها در سایت را افزایش دهد. استفاده از کلمات کلیدی دم بلند و دم کوتاه در متن و محتوای وب سایت ضروری است. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب باعث می شود تا موتور های جستجو به ارزش سایت شما پی ببرند.

از کلمات کلیدی بایستی در عناوین، متن و صفحات مختلف وب سایت استفاده کنید. هر چقدر در تولید محتوای با کیفیت موفق تر باشید شانس شما برای دریافت لینک از دیگر وب سایت ها نیز افزایش می یابد. ایجاد محتوای با کیفیت شاید کمی زمانبر باشد، اما در بلند مدت متوجه خواهید شد که تولید محتوای با کیفیت بسیار ارزشمند است.

لینک های ورودی

لینک های ورودی ارگانیک یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید هستند. دریافت این لینک ها در مقابل لینک های پرداختی قرار دارند. لینک های ورودی که از سایت های دیگر به دست می آیند می توانند رتبه ی سایت ها را در SERP جابجا کنند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه اصول و قواعد موتور های جستجو را نقض می کند. برخی تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از:

پر کردن محتوا با کلمات کلیدی

خیلی از کاربران می خواهند با پر کردن محتوای سایت خود با کلمات کلیدی به صورت غیر طبیعی رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو را به دست آورند. گوگل با آپدیت هایی که در مورد الگوریتم های خود انجام داد، امروزه براحتی می تواند به استفاده ی بیش از اندازه و غیر طبیعی کلمات کلیدی در محتوای سایت ها پی ببرد.

متن های پنهان

متن های پنهان، متن هایی به رنگ پس زمینه هستند که قابل مشاهده نیستند. متن های پنهان با هدف جلب توجه موتور های جستجو استفاده می شوند. متن های پنهان از کلمات کلیدی پر می شوند. گاهی اندازه ی قلم متن های پنهان صفر است. این کار برای فریب دادن موتور های جستجو می باشد. اگر موتور های جستجو به چنین دستکاری های پی ببرند، سایت مربوطه را جریمه می کنند.

لینک های دستکاری شده

لینک های دستکاری شده یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه است. افرادی که از این تکنیک استفاده می کنند، لینک ها را در بخش های مختلف سایت خود مانند پست های وبلاگ و …. پنهان می کنند. لینک ها بایستی به صورت طبیعی و با هدف ایجاد ارزش برای کاربران ایجاد شوند. اما لینک هایی که به صورت دستکاری شده به دست می آیند هیچ ارزشی برای کاربر خلق نمی کنند و فقط برای به دست آوردن رتبه های بالاتر می باشند.

دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به مشاغل می کند؟

بازاریابی آنلاین امروزه به یکی از تکنیک های مهم برای هر کسب و کار آنلاینی تبدیل شده است. مشاغل مختلف با بازاریابی آنلاین و دیجیتال مارکتنیگ می توانند کسب و کار خود را توسعه دهند، کاربران بیشتری را به حرفه ی خود جذب کنند و آگاهی از برند تجاری خود را افزایش دهند.

پیاده سازی تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی آنلاین در کنار اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند به کسب ترافیک بیشتر و بهبود رتبه ی سایت ها کمک کند. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ استفاده از بستر اینترنت و رسانه های آنلاین برای جذب کاربر و فروش بیشتر می باشد. برخی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، استفاده از تبلیغات PPC، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تبلیغات، ایمیل مارکتینگ و ….

نتیجه

سئو یکی از مهمترین بخش های هر طراحی وب سایتی است. سئو و بهینه سازی سایت باعث کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو می شود. سئو تکنیک های زیادی دارد. بک لینک سازی یکی از فرآیند های ضروری سئو می باشد. برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید عبارتند از بک لینک سازی های با کیفیت، تولید محتوای با کیفیت، ریسپانسیو سازی و ….

استفاده از سئو کلاه سیاه می تواند باعث جریمه ی موتور های جستجو شود. گاهی این جریمه ها بسیار آسیب زننده هستند و باعث حذف وب سایت از فهرست بندی می شوند. جبران چنین خساراتی خیلی زمانبر و پرهزینه است. اگر به دنبال موفقیت های بلند مدت هستید از سئو کلاه سفید در سایت خود استفاده کنید.

سئو یک علم بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. اگر به دنبال بالاترین میزان کیفیت سئو برای سایت خود هستید، بهترین راه حل استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای مشاغل مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز