آیا تولید محتوا برای فرآیند سئو ضروری است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8866

5/5 - (1 امتیاز)

در پاسخ به این سؤال که آیا محتوا برای فرآیند سئو ضروری است بایستی بگوییم “بله”. محتوا پادشاه است. کاربران برای به دست آوردن اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوای با کیفیت یکی از مهمترین جنبه های فرآیند سئو و بهینه سازی سایت است. تولید محتوای با کیفیت می تواند رضایت و اعتماد کاربران و موتور های جستجو را جلب کند. تولید محتوای مناسب، مرتبط و با کیفیت باعث کسب رتبه های بالای SERP می شود.

محتوای سئو بیس و با کیفیت یکی از مهمترین فاکتور های رتبه بندی می باشد. اگر می خواهید ترافیک ارگانیک خوبی را به سایت خود بکشانید و رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو را به دست آورید، بایستی تولید محتوای با کیفیت و سئو بیس را در اولویت کار خود قرار دهید.

منظور از محتوا چیست؟

تعریف دقیق و مشخصی برای محتوا وجود ندارد. اما به طور کلی، منظور از محتوا، اطلاعات دقیق و با کیفیتی است که برای تعامل بیشتر با کاربر ارائه می شود و یک هدف و موضوع خاص دارد. محتوا اشکال گوناگونی دارد. مانند صدا، تصویر، ویدئو، متن و یا ترکیبی از اینها.

سئو و تولید محتوا

آیا تولید محتوا برای فرآیند سئو ضروری است؟

اهمیت محتوا برای سئو چیست؟

در میان موتور های جستجوی گوناگونی که وجود دارد، گوگل بیشترین میزان جستجو را دارد. بر اساس گزارشات، گوگل روزانه بیش از 6.5 میلیارد جستجو را پردازش می کند. نحوه ساماندهی محتوا در موتور های جستجو طی سال های اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده است. الگوریتم های گوگل در طول یک سال چندین بار بروزرسانی می شوند و تغییر می کنند تا بتوانند بهترین و با کیفیت ترین و مرتبط ترین نتایج را به کاربران باز گردانند. گوگل می خواهد که کاربران بهترین UX را از مرور وب سایت ها به دست آورند.

محتوا و مطالبی که در وب سایت ها وجود دارد بر اساس مرتبط بودن و کیفیت رتبه بندی می شوند. زمانی که کاربران موضوعی را جستجو می کنند، مرتبط ترین محتوا به جستجوی کاربر به او نمایش داده می شود. تولید محتوا با کیفیت به سئو سایت کمک می کند. دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند در رتبه های بالاتری قرار بگیرند، بایستی اقدام به تولید محتوای سئو فرندلی کنند.

محتوا سئو بیس برای رتبه بندی در موتور های جستجو اهمیت زیادی دارند. در واقع، محتوایی که بهینه نباشند، نمی توانند رتبه به دست آورند. اما بایستی در نظر داشته باشید که در وهله ی اول کاربران مهم هستند. بدین معنا که شما باید محتوا را برای کاربران تولید کنید و نه برای موتور های جستجو. محتوای خود را بر اساس نیاز های کاربران تولید کنید. از سوی دیگر برای اینکه محتوای شما در موتور های جستجو رتبه بندی شوند، اصول سئو را به درستی در محتوای خود پیاده سازی نمایید. استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و مناسب، استفاده از برچسب های عنوان، توضیحات متا و URL ها و … در محتوا منجر به تولید محتوا سئو بیس می شود.

تولید محتوا سئو بیس چگونه است؟

تولید محتوا سئو بیس بسیار مهم است. تولید محتوا سئو بیس می تواند ترافیک خوبی برای سایت شما به دست آورد و رتبه ی سایت شما را جابجا کنید. برای اینکه بتوانید محتوا سئو فرندلی تولید کنید، نکات ذیل می تواند کمک کننده باشد.

کاربران را در نظر بگیرید

مخاطبان خود را بشناسید. با استفاده از نظر سنجی ها و نرم افزار های تجزیه و تحلیل بهتر می توانید کاربران خود و سلایق و علایق آنها را بشناسید.

برنامه ریزی کنید

برای تولید محتوای سئو بیس خود برنامه ریزی داشته باشید. مثلاً به طور هفتگی تولید محتوا کنید. اگر برای وبلاگ تولید محتوا می کنید مرتباً آن را بروزرسانی کنید.

ارزیابی و تجزیه و تحلیل مجدد

محتوا سئو فرندلی طراحی سایت خود را مرتباً تجزیه و تحلیل و ارزیابی کنید. ببینید چه محتوایی خوب هستند و چه محتوایی غیر مفید هستند. محتوای خوب و مفید بازدید طراحی وب سایت شما را افزایش می دهد، پیوند به دست می آورد، نظرات کاربران و اشتراکات اجتماعی را به دست می آورد. در ارزیابی محتوا باید بررسی کنید آیا مطالب طراحی سایتتان این موفقیت ها را به دست می آورد یا نه! محتوایی که می تواند این موفقیت ها را بیشتر به دست آورد را در سایتتان بیشتر تکرار کنید. به طور مثال اگر کاربرانتان ویدئو بیشتر دوست دارند و در مورد ویدئو ها بیشتر کامنت می گذارند و فیلم ها را بیشتر با دیگران به اشتراک می گذارند، از ویدئو ها بیشتر در سایت خود استفاده کنید. محتوای قدیمی طراحی وب سایت خود را بروزرسانی کنید. گاهی ایجاد تغییرات کوچک در محتوای قدیمی می تواند نتایج شگفت انگیزی داشته باشد.

موضوع محتوا و کلمات کلیدی را مشخص کنید

پیش از هر چیز موضوع محتوا را مشخص کنید. برای تعیین موضوع ببینید کاربران شما به چه اطلاعاتی نیاز دارند. در محتوایی که تولید می کنید از کلمات کلیدی به خوبی بهره ببرید. از کلمات کلیدی دم بلند در مطالب سایتتان استفاده نمایید. بهتر است از کلمات کلیدی که رقابت زیادی دارند،  استفاده نکنید. از کلمات کلیدی در عناوین مطالب استفاده کنید. برای اینکه ببینید چه کلمات کلیدی مناسب تر هستند ابزار های زیادی وجود دارد.

برای اینکه مطالب سایتتان خوانایی خوبی داشته باشد، یک طرح کلی انتخاب کنید

استفاده از یک طرح کلی میزان خوانایی مطالب را افزایش می دهد. مطالب و محتوا را به زیر مجموعه هایی تقسیم کنید. استفاده از پاراگراف های کوتاه بهتر از پاراگراف های بلند است. کاربران خیلی کم حوصله هستند و علاقه ای به خواندن پاراگراف های بلند ندارند. در مقالات خود حتماً از تصاویر مرتبط با متن استفاده کنید. حتماً در مورد یک موضوع بنویسید و از کلمات کلیدی محدودی استفاده نمایید. نوشتن در مورد چند موضوع مختلف در یک مقاله کار چندان جالبی نیست. با نوشتن در مورد یک موضوع می توانید مطالب مفیدتر و مرتبط تری ارائه دهید.

استفاده از پیوند ها در محتوا

از محتوای سایت خود به دیگر سایت ها لینک بزنید. لینک زدن به وب سایت های مرتبط و معتبر می تواند برای سایت شما اعتبار خلق کند. اطمینان حاصل کنید که کلماتی که از آنها به دیگر سایت ها لینک می زنید با سایت مقصد مرتبط هستند. کاربران را به وب سایت های مرتبط هدایت کنید.

اهمیت تولید محتوا برای سئو

آیا تولید محتوا برای فرآیند سئو ضروری است؟

چگونه می توانم محتوای سایتم را بعد از تولید بهینه سازی کنم؟

در بهینه سازی محتوا مهمترین بخش هایی که باید بهینه سازی شوند، عبارتند از: عناوین، توضیحات متا، URL

بهینه سازی برچسب عناوین

وقتی کاربران موضوعی را جستجو می کنند، عناوین را می بینند و بر روی عناوین کلیک می کنند. برچسب عناوین به موتور های جستجو کمک می کنند تا تشخیص دهند که موضوع صفحه ی شما درباره ی چیست! برای بهینه سازی عناوین بهتر است:

  • عناوین کمتر از 60 کاراکتر باشند.
  • از چند کلمه ی کلیدی در عناوین استفاده ننمایید.

بهینه سازی توضیحات متا

اگرچه بنابر گفته های گوگل توضیحات متا به طور مستقیم بر رتبه بندی تأثیر ندارند، اما برای به دست آوردن کلیک کاربر نقش پررنگی دارند. نرخ کلیک به طور غیر مستقیم برای به دست آوردن رتبه های بالاتر مهم هستند. برای بهینه سازی توضیحات متا بهتر است:

  • توضیحات متا کمتر از 160 کاراکتر باشند.
  • نمایی کلی از متن محتوا به نمایش بگذارد.
  • توضیحات متا شامل کلمات کلیدی باشند.

بهینه سازی URL

URL صفحه به طور غیر مستقیم برای رتبه بندی صفحه مهم است. URL از این جهت که می تواند کلیک کاربر را به دست آورد، مهم است. عنوان URL بایستی ساده و خوانا باشد. URL های مبهم و سخت معمولاً کلیک کمتری کسب می کنند. محتوای بهینه شده می تواند دید وب سایت شما را در موتور های جستجو افزایش دهد. محتوایی که در صفحه ی خود می گذارید بایستی دائماً بروزرسانی شوند. محتوا تازه و با کیفیت برای کاربران جذابیت بیشتری دارد. وقتی کاربران از مرور مطالب یک وب سایت راضی باشند و بتوانند پاسخی برای سؤال هایشان بیابند، بیشتر جذب آن طراحی وب سایت می شوند. موتور های جستجو بر اساس معیار هایی که دارند متوجه رضایت کاربران می شوند. همین موضوع می تواند منجر به کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو بشود.

سئو چیست؟

سئو، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است. پیاده سازی اصول سئو در سایت باعث می شود تا دید وب سایت شما در موتور های جستجو بیشتر شود. سئو و بهینه سازی سایت می تواند ترافیک ارگانیک خوبی را به وب سایت ها هدایت کند. بهینه سازی سایت تکنیک های زیادی دارد. یکی از مهمترین تکنیک های سئو تولید محتوای با کیفیت و مرتبط است. برخی دیگر از تکنیک های بهینه سازی سایت عبارتند از: ریسپانسیو سازی، بهبود سرعت سایت، استفاده از کلمات کلیدی مرتبط و به اندازه در محتوا و صفحات مختلف سایت و ….

بهینه سازی سایت علمی بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. دارندگان وب سایت ها اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود با بالاترین میزان کیفیت هستند، بهتر است یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت استخدام کنند. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه ی کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

ریسپانسیو سازی

با توجه به رشد روز افزون کاربران تلفن های همراه، ریسپانسیو سازی سایت ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. بر اساس مطالعات، بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی سایت شما از طریق هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری بدون مشکل قابل مشاهده و مرور باشد.

بازاریابی اینترنتی

در کنار پیاده سازی اصول سئو، استفاده از تکنیک های بازاریابی اینترنتی می تواند به جذب ترافیک بیشتر و کسب رتبه های بالاتر وب سایت ها کمک کند. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ یعنی استفاده از بستر اینترنت برای جذب کاربر و فروش بیشتر. برخی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: بازاریابی محتوایی، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات PPC و ….

بازاریابی محتوایی چیست؟

منظور از بازاریابی محتوایی، تولید محتوا با هدف بازاریابی است. بازاریابی محتوایی به توسعه ی کسب و کار های مختلف کمک زیادی می کند. بازاریابان اینترنتی با بازاریابی محتوا می توانند کاربران زیادی را به وب سایت خود جذب کنند. با بازاریابی محتوا می توان آگاهی از برند را افزایش داد. بازاریابی محتوایی به سئو سایت نیز کمک زیادی می کند. در بازاریابی محتوا بایستی اقدام با تولید محتوایی جذاب با یک موضوع منحصر به فرد کنید و در آن از کلمات کلیدی بهترین بهره را ببرید.

محتوای سئو

محتوا انواع و اشکال زیادی دارند. مانند:

صفحه ی محصولات

صفحه ی محصولات اگر به خوبی بهینه سازی شده باشد، می تواند قدرت جذب بالایی داشته باشد. صفحه ی محصولات سئو فرندلی حتی می تواند یک صفحه ی فرود خوب هم باشد.

پست های وبلاگ

پست های وبلاگ جذابیت زیادی دارند و براحتی می توانند کاربران را جذب کنند. پست های وبلاگ مکان خوبی برای دریافت لینک هستند. انواع مقالات و تصاویر را در پست های وبلاگ می توانید استفاده نمایید.

ویدئو ها

با ایجاد یک ویدئو مناسب برای یک کلمه ی کلیدی خاص در صفحه ی اول می توانید به رقابت بپردازید. ویدئو ها می توانند آموزشی و یا اطلاع دهنده باشند. ویدئو ها می توانند ترافیک خوبی به وب سایت ها بکشانند.

اینفوگرافیک ها و تصاویر

اینفوگرافیک ها و یا تصاویر بزرگ در سایت ها قدرت جذب بالایی دارند. اینفوگرافیک ها و تصاویر می توانند پیوند ها و مخاطبان زیادی را جذب کنند. اما چون موتور های جستجو اینفوگرافیک ها و تصاویر را درک نمی کنند، خیلی مهم است که آنها را خیلی خوب بهینه سازی کنید.

نمایش اسلاید

نمایش اسلاید نوع دیگری از محتواست که اگر به خوبی بهینه شوند، می توانند کاربران زیادی جذب کنند. نمایش اسلاید گاهی مهمتر از متن است. درک تصاویر برای کاربران راحتتر است. با انتخاب تصاویر مرتبط و مناسب از طریق نمایش اسلاید می توانید اطلاعات زیادی به کاربران منتقل کنید.

نتیجه

سئو و بهینه سازی سایت برای هر طراحی سایتی ضروری است. در واقع پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند دید وب سایت ها را در موتور های جستجو افزایش دهد و ترافیک ارگانیک خوبی برای سایت ها به دست آورد. بهینه سازی سایت تکنیک های زیادی دارد. یکی از مهمترین تکنیک های سئو، تولید محتوا است. محتوا پادشاه است. کاربران برای به دست آوردن اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوای سئو بیس می تواند رضایت و اعتماد کاربران و موتور های جستجو را جلب کند. برای اینکه در تولید محتوا سئو فرندلی موفق باشید بایستی به برچسب های عنوان، توضیحات متا، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و لینک ها توجه ویژه داشته باشید. فرآیند تولید محتوا علاوه بر اینکه بایستی از استراتژی های سئو پیروی کند، بایستی به طور مرتب بروزرسانی شود تا نتایج خوبی برای طراحی وب سایت ها به ارمغان بیاورد. بهینه سازی سایت علاوه بر تولید محتوای با کیفیت استراتژی های زیاد دیگری دارد. مانند ریسپانسیو سازی، بک لینک گیری از وب سایت ها معتبر، بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت و ….

بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو در طراحی سایت نیاز به دانش و مهارت دارد. اگر در این زمینه به اندازه کافی مهارت ندارید، بهترین راهکار استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر می باشد. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، طراحی وب سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز