آیا گرافیک سایت بر سئو تأثیر گذار است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8937

5/5 - (1 امتیاز)

گرافیک سایت و ظاهر سایت بر سئو سایت تأثیر زیادی دارد. یک گرافیک سایت زیبا، جذاب و مدرن براحتی می تواند کاربران را به خود جذب کند. وقتی کاربران جذب یک وب سایت شوند، زمان بیشتری را به مرور سایت اختصاص می دهند. گرافیک سایت خوب این پتانسیل را دارد تا درآمد وب سایت را افزایش دهد. زیرا باعث جلب اعتماد کاربران و افزایش شانس فروش می شود. برعکس یک گرافیک سایت قدیمی و ضعیف باعث می شود تا کاربران زود از طراحی سایت شما خسته شوند. در خیلی از موارد نیاز به بازطراحی سایت نیست. با ایجاد چند تغییر کوچک در ظاهر سایت می توان یک وب سایت مدرن و بروز داشت.

امروزه مشاغل بسیار رقابتی شده اند. صرفاً داشتن یک وب سایت کافی نیست. دارندگان مشاغل و کسب و کار ها اگر می خواهند در دنیای به شدت رقابتی تجارت پیروز شوند، بایستی به هر جنبه از طراحی وب سایت و حضور آنلاین خود اهمیت دهند. در واقع طراحی سایت برای هر صنعتی همان استراتژی بازاریابی اینترنتی است. یکی از بخش های مهم طراحی سایت، گرافیک سایت است. بهبود گرافیک سایت می تواند باعث جذب و حفظ مشتری و افزایش نرخ تبدیل شود. هر صنعتی نیاز های بازاریابی اینترنتی متفاوتی دارد. کار کردن بر روی گرافیک و ظاهر سایت باعث بهبود سئو و بهتر و سریعتر برآورده شدن نیاز های تجاری مشاغل مختلف می شود.

قالب سایت چیست؟

قالب سایت، ظاهر سایت شما را تشکیل می دهد. یک قالب سایت، یک طراحی سایت است که از قبل انجام شده است. قالب ها ویژگی های متفاوتی دارند. صاحبین مشاغل مختلف با توجه به نیاز های تجاری و کاربران خود بایستی بهترین قالب سایت را انتخاب کنند. یک قالب سایت مناسب علاوه بر اینکه ظاهر سایت شما را زیبا می کند، کیفیت طراحی سایت شما را نیز افزایش می دهد. استفاده از قالب سایت روند طراحی سایت را تسریع می بخشد.

برای خرید قالب سایت بهتر است به یک شرکت طراحی سایت معتبر مراجعه کنید. قالب سایتی بخرید که ریسپانسیو باشد و از خدمات پشتیبانی برخوردار باشد. زیرا حتی بهترین طراحی سایت ها نیز ممکن است روزی با مشکل روبرو شوند. فروشگاه قالب دارکوب انواع قالب سایت را برای طراحی های مختلف ارائه می دهد. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب، ریسپانسیو هستند، خدمات پشتیبانی دارند و به سفارش شرکت طراحی سایت دارکوب طراحی شده اند.

تأثیر گرافیک سایت بر سئو سایت چیست؟

آیا گرافیک سایت بر سئو تأثیر گذار است؟

چرا گرافیک سایت بر سئو سایت اثر می گذارد؟

یکی از مهمترین عناصر وب سایت، گرافیک سایت است. گرافیک سایت ضعیف باعث می شود تا کاربران خیلی زود سایت شما را ترک کنند و احتمالاً جذب رقبای شما شوند. گرافیک سایت ضعیف بر سئو وب سایت تجاری شما نیز اثر منفی می گذارد.

ارتباط گرافیک سایت و سئو سایت

طراحی سایت و سئو سایت با هم در ارتباط هستند. محتوا مهمترین بخش سئو می باشد. در یک وب سایت علاوه بر کیفیت محتوا، جایگاه محتوا نیز مهم است. جایگاه محتوا با گرافیک سایت مشخص می شود. وقتی گرافیک سایت ضعیف باشد و محتوای سایت در جایگاه اشتباهی قرار گیرد، کاربران کمتر به وب سایت شما اعتماد می کنند. اگر مطالب و محتوا در جای درست خود نباشند، اصلاً شاید به چشم کاربر نیایند. شما حتی اگر بهترین محتوا را هم که داشته باشید، وقتی گرافیک سایتتان ضعیف باشد، اثر محتوای با کیفیت شما از بین خواهد رفت. وقتی از یک گرافیک سایت خوب استفاده کنید، می توانید درک بهتری از سایت خود به کاربر دهید. وقتی کاربران بتوانند تجربه ی بهتری از مرور یک وب سایت کسب کنند، بیشتر به آن سایت اعتماد می کنند. اگر می خواهید تأثیر اولیه ی خوبی بر کاربران داشته باشید، بایستی به گرافیک سایت خود اهمیت دهید. گرافیک سایت خوب بر جذب ترافیک و سئو سایت تأثیر مستقیم دارد.

قلم ها

قلم ها بخش بزرگی از گرافیک سایت هستند. قلمی که برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید، باید خوانا باشد. یک فونت خوانا می تواند کاربران را به خواندن مطالب سایت ترغیب کند. استفاده از قلم های فانتزی که خوانایی خوبی ندارند می تواند اثر خوب گرافیک سایت شما بر سئو را از بین ببرد. استفاده از قلم های خوانا، اعتماد کاربران را جلب می کند. کاربران در وب سایت هایی که بیشتر مورد اعتمادشان هستند، بیشتر زمان می گذرانند. بنابراین با انتخاب قلم مناسب می توانید ترافیک و سئو وب سایتتان را افزایش و بهبود دهید.

گرافیک سایت ریسپانسیو

بایستی اطمینان حاصل کنید که گرافیک سایت شما ریسپانسیو است. طراحی گرافیک سایت نامناسب باعث ارائه ی تجربه کاربری ضعیف می شود. گرافیک سایتی که ریسپانسیو نباشد، کاربران تلفن همراه خود را از دست می دهد. وقتی گرافیک سایت تلفن همراه شما مناسب نباشد، کاربران پیش از مرور وب سایت، آن را ترک می کنند. کاربران تلفن همراه در حال افزایش هستند. بنابراین به ریسپانسیو سازی سایت خود بایستی اهمیت زیادی دهید. برای بهینه سازی طراحی گرافیک سایت خود برای گوشی های همراه اطمینان حاصل کنید که عناصر صفحه ریسایز می شوند و صفحه به سرعت بارگذاری می شود.

نحوه بهینه سازی تصاویر در طراحی وب سایت برای سئو

گرافیک سایت علاوه بر جایگذاری مناسب محتوا، قلم ها و ریسپانسیو بودن شامل تصاویر نیز می باشد. تصاویر بخش بزرگی از گرافیک سایت را تشگیل می دهند. بهینه سازی تصاویر یک استراتژی سئو است که خیلی وقت ها نادیده گرفته می شود. در بازاریابی اینترنتی تصاویر اهمیت زیادی دارند. برند هایی که از تصاویر مناسب و بهینه شده ای استفاده می کنند می توانند در دنیای رقابتی تجارت از شرکاء و رقبای خود سبقت بگیرند.

تصاویر براحتی می توانند توجه خواننده را به خود جلب کنند. تصاویر تأثیر زیادی در جذب اولیه ی کاربر دارند. تصاویر می توانند در کاربر ایجاد احساس و انگیزه برای ادامه ی مرور وب سایت دهند. گوگل به تصاویر اهمیت می دهد. بهینه سازی تصاویر می تواند باعث بهبود رتبه ی طراحی سایت شود. در بهینه سازی تصاویر موارد گوناگونی بایستی در نظر گرفته شود. مانند طراحی تصویر، تجربه کاربر، ملاحظلات فنی و ….

طراحی تصویر

انتخاب تصاویر مختلف، تأثیر متفاوتی در سئو سایت می گذارد. برای انتخاب تصاویر برای طراحی سایت خود وقت بگذارید و با دقت این کار را انجام دهید. بسیاری از کاربران از اهمیت تصاویر در طراحی وب سایت آگاه نیستند و صرفاً برای پر کردن سایت خود تصاویر و عکس هایی را پست می کنند. جالب است بدانید اغلب کاربران پیش از خواندن یک مقاله به تصاویر استفاده شده در مقاله توجه می کنند. بنابراین بهتر است از تصاویر بسیار خوب و مرتبط به طراحی سایت و مقالات خود استفاده کنید. با این تکنیک می توانید توجه بسیاری از مخاطبان خود را به محتوا و طراحی سایت خود جلب کنید. تصاویری که برای محتوا و وب سایت خود استفاده می کنید بایستی حس آرامش و اعتماد و دوستی را در مخاطبان شما زنده کند. با انتخاب تصاویر خوب می توانید یک ارتباط دوستانه با کاربرانتان برقرار کنید.

ارتباط گرافیک سایت و سئو سایت

آیا گرافیک سایت بر سئو تأثیر گذار است؟

به تصاویر متن اضافه کنید

اگرچه تصاویر می توانند اطلاعات زیادی را به کاربران منتقل کنند، اما با اضافه کردن متن می توانید دقیقاً آنچه که می خواهید را به کاربرانتان بگویید. با اضافه کردن متن به تصاویر طراحی سایت خود می توانید اثر بخشی آن را دو چندان کنید.

تجربه کاربر

در بهینه سازی تصاویر، تجربه کاربر بسیار مهم است. وضوح و قالب بندی تصاویر می تواند تجربه کاربر را بهتر و یا خراب کند. الگوریتم گوگل به نحوی طراحی شده است که کیفیت تصاویر را تشخیص می دهد. از سوی دیگر کاربران از تصاویر کم کیفیت خوششان نمی آید. بنابراین بایستی از تصاویری استفاده کنید که به اندازه ی کافی کیفیت داشته باشند تا بتوانید تجربه کاربری خوبی ارائه دهید. فرمت فایل تصویری نیز در تجربه کاربر مؤثر است. برخی از فرمت های عکس عبارتند از:

JPEG

فرمت JPEG بهترین کیفیت تصویر را در کمترین اندازه ارائه می دهد.

PNG

فرمت PNG یک فرمت مناسب جایگزین JPEG است. این فرمت کیفیت خوبی از عکس ارائه می دهد و اندازه آن نیز کوچک است. از این فرمت اغلب برای تصاویر طراحی سایت و تصاویری که متن دارند مانند لوگو استفاده می شود.

GIF

از فرمت GIF برای تصاویر متحرک استفاده می شود. این فرمت اندازه ی بزرگی دارد که قابل کاهش نیست.

SVG

برای آرم ها و نماد ها فرمت SVG بهترین انتخاب است. زیرا هر چقدر تصویر را بزرگ کنید، کیفیت آن حفظ می شود. اما سعی کنید از یک اندازه مناسب استفاده کنید تا اندازه ی فایل زیاد نشود.

اندازه تصویر بر سرعت صفحه تأثیر زیادی دارد

سرعت صفحه خوب باعث ایجاد UX خوب می شود. گوگل به وب سایت هایی که سرعت صفحه ی خوبی دارند، پاداش می دهد. وقتی از تصاویر خیلی سنگین و یا خیلی بزرگ در سایت خود استفاده کنید، سرعت بارگذاری سایت کاهش می یابد. کاهش سرعت بارگذاری سایت باعث افزایش نرخ ترک از صفحه می شود. افزایش نرخ ترک از صفحه یک سیگنال منفی برای گوگل محسوب می شود و می تواند در رتبه بندی سایت شما تأثیر منفی داشته باشد. دارندگان وب سایت ها باید ضمن حفظ کیفیت تصاویر، حجم آن را کاهش دهند. برای این کار ابزار های زیادی وجود دارد.

اندازه ی پیکسل تصاویر نیز مهم هستند. بهتر است اندازه ی تصاویر را پیش از بارگذاری در سایت بهینه کنید. به طور مثال اگر یک عکس به اندازه ی 2000 پیکسل را در سایت خود بارگذاری کنید و سپس در ویرایشگر وب سایت خود، اندازه ی پیکسل آن را تغییر دهید، مرورگر پیش از نمایش عکس، ابتدا باید تصویر به اندازه ی 2000 پیکسل را بارگذاری کند. بنابراین بهتر است پیش از بارگذاری تصاویر، اندازه ی پیکسل آن را بهینه کنید.

تصاویر ریسپانسیو

تصاویر ریسپانسیو امروزه بسیار مهم هستند. برای اینکه طراحی وب سایت شما در هر دستگاهی به خوبی قابل مشاهده باشد، بایستی از تصاویر ریسپانسیو استفاده نمایید. تصاویر در پلتفرم وردپرس به طور خودکار ریسپانسیو هستند.

استفاده از نام های توصیفی برای فایل تصاویر

برای فایل تصاویر خود بهتر است از نام های توصیفی استفاده کنید. استفاده از نام های توصیفی به گوگل کمک می کند تا متوجه شود که عکس مورد نظر در مورد چیست. توصیفی که برای عکس استفاده می کنید بایستی مرتبط باشد. اما بهتر است نام فایل را با کلمات کلیدی پر نکنید.

استفاده از متن alt

استفاده از متن alt به کاربران کمک می کند تا تصور بهتری از تصاویر استفاده شده در طراحی سایت شما داشته باشند. بعلاوه، استفاده از متن alt به موتور های جستجو نیز کمک می کند تا بتوانند ارتباط بهتری با محتوای سایت شما برقرار کنند. وقتی خزنده های موتور جستجو گوگل بتوانند محتوا و تصاویر وب سایت شما را بهتر و بیشتر درک کنند، شانس وب سایت شما برای ارتقاء رتبه، افزایش می یابد. در متن alt از کلمات کلیدی استفاده کنید. اما متن alt را از کلمات کلیدی پر نکنید. متن alt باید تصویر را توصیف کند و شامل کلمات کلیدی نیز باشد. اگر تصویر مربوط به یک محصول است، در متن alt حتماً نام محصول را ذکر کنید. این کار بر سئو سایت تأثیر زیادی دارد.

استفاده از تقشه سایت تصاویر

در طراحی وب سایت خود حتماً از نقشه سایت تصاویر استفاده کنید. اگر برای طراحی سایت خود از وردپرس استفاده کرده باشید، تصاویر به طور خودکار در نقشه سایت تصاویر قرار می گیرند. برای اطمینان می توانید نقشه سایت تصاویر را در طراحی سایت خود چک کنید. نقشه سایت تصاویر به خزنده های موتور جستجوی گوگل کمک می کند تا همه ی صفحات وب سایت شما را به درستی بخواند. خزنده های وب نمی توانند به تصاویری که کد منبع آنها در طراحی سایت فراخوانی نمی شود، بخزند. داشتن یک نقشه سایت تصاویر به موتور های جستجو برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تصاویر بکار رفته در وب سایت، کمک زیادی می کند. هنگام ایجاد یک نقشه ی سایت تصویر می توانید اطلاعات بیشتری در مورد تصویر مانند مکان تصویر، عنوان و …. اضافه کنید.

سئو چیست؟

سئو، بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. بهینه سازی سایت باعث می شود تا وب سایت شما رتبه های بهتری در موتور های جستجو کسب کند. کسب رتبه های بالاتر باعث افزایش دید سایت شما می شود. وب سایت هایی که رتبه های بهتری دارند موقعیت های بیشتری برای جذب ترافیک و کسب درآمد دارند. سئو استراتژی های زیادی دارد. برخی از تکنیک های بهینه سازی سایت عبارتند از: تولید محتوای با کیفیت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به اندازه، بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو سازی، بک لینک سازی و ….

سئو و بهینه سازی سایت یک علم بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. اگر خودتان در بهینه سازی سایت به اندازه ی کافی مهارت ندارید، بهتر است یک شرکت طراحی سایت معتبر استخدام کنید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا، طراحی وب سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

بازاریابی اینترنتی

منظور از بازاریابی اینترنتی، استفاده از بستر اینترنت برای جذب کاربر و فروش می باشد. بازاریابی اینترنتی یا همان دیجیتال مارکتینگ تکنیک های زیادی دارد. برخی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، استفاده از تبلیغات PPC و … برخی از کانال های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از: طراحی وب سایت، رسانه های اجتماعی، رسانه های جمعی مانند رادیو، تلویزیون و ….

رسانه های اجتماعی

امروزه بسیاری از کاربران بسیاری از زمان خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند. استفاده از رسانه های اجتماعی رواج زیادی پیدا کرده است. خیلی از افراد نیاز های روزمره ی خود را از رسانه های اجتماعی تأمین می کنند. بنابراین فعالیت در این رسانه ها شانس جذب مشتری و فروش بیشتر را برای مشاغل ایجاد می کند.

نتیجه

گرافیک سایت و عناصر مختلف ظاهر سایت بر سئو سایت تأثیر زیادی دارند. یک گرافیک سایت ضعیف در ارائه ی UX خوب، عملکرد ضعیفی دارد. اگر ظاهر سایت شما قدیمی و منسوخ به نظر برسد، نمی تواند کاربران را به خود جذب کند. برعکس یک گرافیک سایت مناسب و مدرن، علاوه بر اینکه ظاهر سایت شما را زیبا می کند، می تواند اعتماد کاربران را به خود جلب کند. وقتی ظاهر سایت به خوبی طراحی شده باشد، محتوا در جای مناسب قرار داشته باشند، فونت و قلم های بکار رفته در طراحی سایت خوانا باشند، عکس ها ریسپانسیو باشند و …. سئو سایت بهبود پیدا می کند. چنین طراحی سایتی این قدرت را دارد تا ترافیک خوبی را به خود جذب کند و موقعیت های کسب درآمد بیشتری خلق کند.

اگر برای بهبود گرافیک سایت و سئو سایت خود نیاز به اطلاعات بیشتر دارید، در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، خدمات طراحی سایت و سئو سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز