استخدام کارآموز طراحی وب سایت در تهران

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=13711

5/5 - (4 امتیاز)

این روزها اکثر افراد به ویژه صاحبان کسب و کارها تمایل دارند برای خود یک وب سایت را طراحی نمایند که در آن محصولات و خدمات خود را به نمایش گذاشته و به فروش برسانند.

یکی از روش هایی که برای تبلیغات و جذب مشتری بسیار ایمن و مفید است طراحی وب سایت می باشد. بنابراین برنامه نویس و طراح وب سایت شدن می تواند شغل خوبی برای افراد علاقمند به این حرفه باشد.

استخدام کارآموز طراحی وب سایت در تهران

در این مقاله قصد داریم درمورد نحوه ی آموزش طراحی وب سایت و روش های استخدام کارآموز طراحی سایت در تهران صحبت کنیم.

آموزش طراحی وب سایت

امروزه هر کسب و کاری به یک وب سایت نیاز دارد بنابراین برای رقابت با سایر کسب و کارها باید یک وب سایت را برای کسب و کار خود طراحی نمایید. بنابراین لازمه ی ورود به رقابت در بازاریابی دیجیتال طراحی وب سایت می باشد. در ادامه درباره ی مراحل آموزش طراحی وب سایت و ویژگی های یک وب سایت توضیح می دهیم.

تعیین نوع سایت

با توجه به این که هر نوع وب سایت دارای امکانات مربوط به خود می باشد پس بهتر است در مرحله ی اول نوع وب سایتتان را مشخص نمایید. وب سایت ها دارای انواعی هستند مانند:

  • وب سایت های شرکتی: هدف از ساخت وب سایت های شرکتی معرفی خدمات یا محصولات یک شرکت می باشد.
  • وب سایت های فروشگاهی: هدف از طراحی وب سایت های فروشگاهی فروش کالا یا انجام خدمات دیگر می باشد. معمولا وب سایت های فروشگاهی دارای درگاه پرداخت آنلاین می باشند حتی می توانند کالا یا خدمات معرفی شده را به صورت آفلاین به فروش برسانند.
  • وب سایت های تخصصی: معمولا وب سایت های تخصصی را برای کسب و کارهای خاص با اهداف ویژه ای طراحی می کنند. طراحی این گونه وب سایت ها به گونه ای می باشد که مهم ترین اهداف مورد درخواست را در نظر بگیرد و تمام نیازهای مربوط به آن را رفع نماید.

تعیین مخاطبان

در مرحله ی بعدی لازم است مخاطبان سایت خود را بشناسید. شناختن مخاطبان سایت در زمینه ی طراحی ظاهر سایت به شما کمک می کند به گونه ای که می توانید امکانات را متناسب با نیاز مخاطب در سایت قرار دهید.

تعیین امکانات

بهتر است قبل از شروع به طراحی یک وب سایت درمورد امکانات مورد نیاز خود، مشتری و بازدید کنندگان تحقیق نمایید. در این بخش در مورد ویژگی های یک وب سایت موفق صحبت می کنیم.

  • طراحی ریسپانسیو: برای این که سایت شما بتواند در هر دستگاهی از جمله موبایل های هوشمند، کامپیوتر و لپ تاپ به درستی نمایش داده شود باید به صورت ریسپانسیو یا واکنش گرا طراحی شود. بخصوص در این زمان که بیشتر افراد با گوشی های هوشمند خود در سایت ها جست و جو می کنند.
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو: بیشتر افرا از طریق موتورهای جست و جو از سایت ها بازدید می کنند. در صورتی که وب سایت ها برای موتورهای جست و جو بهینه شده باشند در نتایج جست و جو در رتبه اول و به صورت رایگان به کاربران نمایش داده می شوند. بنابراین باید اصول سئو را در وب سایت خود رعایت نمایید و محتوای خوبی را در سایت خود نشر دهید.
  • سرعت سایت: یکی از عوامل مهم در جلب رضایت کاربران سرعت سایت می باشد. در صورتی که سرعت وب سایت بالا باشد خیلی زود به کاربران نمایش داده می شود.
  • بروزرسانی: یکی از عوامل تاثیر گذار در جایگاه یک سایت از نظر موتورهای جست و جو بروزرسانی محتوای وب سایت می باشد. در یک وب سایت خوب به راحتی می توانید محتوا را بروزرسانی نمایید.
  • پشتیبانی سایت: از طریق پشتیبانی سایت کاربران می توانند با مدیر سایت ارتباط داشته باشند و انتقادات و پیشنهادات و یا سوالات خود را درباره ی سایت بیان کنند بنابراین یک سایت خود دارای خدمات مربوط به پشتیبانی می باشد.

روش های استخدام طراح سایت در تهران

بسیاری از افراد مخصوصا فارغ التحصیلان رشته ی کامپیوتر و علاقمندان به حرفه طراحی سایت، تمایل دارند شروع به یادگیری طراحی وب سایت نمایند و پس از یادگیری مشغول به کار شوند. قبل از هر چیز توصیه می کنیم برای یادگیری بهترین شرکت طراحی وب را انتخاب نمایید زیرا بسیار مهم است که از اساتید ماهر و با تجربه آموزش ببینید. شرکت های مربوط به طراحی وب سایت زیاد هستند که برخی از این شرکت ها پس از برگزاری دوره های آموزشی از میان کارآموزان استخدام می کنند. یکی از پرطرافدارترین مشاغل در سال 2022 برنامه نویسی و طراحی سایت می باشد. امروزه صاحبان کسب و کارها سعی می کنند با استفاده از اینترنت درآمد خود را افزایش دهند. درواقع یکی از راه های وارد شدن به دنیای اینترنت طراحی وب سایت می باشد. زمانی که یک شرکت تصمیم به استخدام کارشناس طراح سایت می گیرد، ابتدا باید از میزان دانش و تخصص طراح وب سایت مطمئن شود. یکی از بهترین روش ها برای پی بردن به میزان تخصص فرد متقاضی استخدام در شرکت دیدن نمونه سایت های ساخته شده توسط او می باشد. در ادامه قصد داریم درباره ی نکات مهمی که شرکت ها قبل از استخدام طراح سایت در تهران به آن ها توجه می کنند صحبت نماییم. یکی از مهم ترین مواردی که در زمان بررسی نمونه کارها به آن توجه می شود گرافیک سایت می باشد. یعنی به مواردی مانند رنگ استفاده شده با نوع سایت، رابط کاربری سایت، سرعت سایت، امنیت سایت، منو سایت و … توجه و بررسی می شود. علاوه بر این ها لازم است یک طراح سایت بتواند با کارفرما تعامل خوبی برقرار نماید تا بتواند کسب و کار را به خوبی بشناسد و متناسب با آن سایت را طراحی نماید. یکی از ویژگی های خوب کار طراحی وب سایت این است که این کار به صورت اینترنتی قابل انجام است و افرادی که این حرفه را به خوبی تعلیم دیده اند می توانند به صورت دورکاری به کار طراحی سایت در منزل بپردازند.

استخدام طراح سایت وردپرس

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای محبوب می باشد که برای طراحی سایت بسیار از آن استفاده می شود. وردپرس به صورت متن باز است و استفاده از آن آسان می باشد. در فرآیند استخدام طراح سایت وردپرس باید دقت شود زیرا افرادی که طراح سایت وردپرس هستند باید این پلتفرم را به صورت کامل بشناسند و بتوانند سایت را به خوبی بالا بیاورند. زمانی که شرکت ها می خواهند اقدام به استخدام طراح سایت وردپرس نمایند می دانند که وردپرس دارای ویژگی های مختلفی می باشد از جمله:

  • استفاده از وب سایت های ساخته شده با وردپرس به راحتی مورد استفاده قرار می گیرند.
  • بر روی سایت های وردپرسی می توان افزونه های مختلفی را نصب کرد که همین ویژگی باعث افزایش قابلیت سایت های وردپرسی شده است.
  • قالب های مختلفی برای وب سایت های وردپرسی وجود دارد که کاربران می توانند با توجه به نیاز خود از میان آن ها قالب مناسب را انتخاب نمایند.

آموزش طراحی قالب وردپرس

همانطور که می دانیم سیستم مدیریت محتوای وردپرس یکی از بهترین cms ها می باشد، وردپرس دارای قابلیت ها زیادی می باشد که تمام نیازهای یک مدیر سایت را رفع می نماید. زمانی که یک قالب وردپرس را نصب می کنید می توانید با توجه به نیاز خودتان افزونه های مختلفی را بر روی آن نصب نمایید. در صورتی که یک قالب مناسب با امکانات کافی داشته باشید دیگر نیازی به نصب افزونه های مختلف ندارید. نصب افزونه های مختلف باعث سنگین شدن سایت می شود. یکی از مهم ترین بخش های یک وب سایت قالب آن می باشد. در صورتی که در دوره های آموزش طراحی قالب وردپرس شرکت نمایید دیگر نیازی نیست برای سفارش طراحی سایت به یک شرکت، میلیون ها پول هزینه نمایید.

سئو چیست و چرا اهمیت دارد؟

به مجموعه ی فعالیت هایی که در طراحی و کد نویسی سایت، تدوین استراتژی محتوایی، تولید محتوا و لینک سازی خارجی انجام می دهیم تا سایت جایگاه بهتری در نتایج جست و جوی گوگل به دست آورد و بازدید کننده بیشتری جذب نماید سئو یا بهینه سازی سایت گفته می شود. در واقع سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو می باشد. در طول روز افراد زیادی در گوگل جست و جو می کنند، معمولا افراد اعتماد بیشتری به نتایج جست و جو و تحقیق خود دارند نسبت به محتوایی که تبلیغ شده است. پس از جست و جو در گوگل تعدادی سایت در صفحه ی اول گوگل به کاربران نمایش داده می شود هر سایتی که در رتبه ی بالاتری باشد دارای شانس بیشتری برای افزایش تعداد بازدید دارد. بنابراین از نظر گوگل تجربه ی کاربری دارای اهمیت زیادی می باشد. عوامل مختلفی مانند: سرعت نمایش صفحه، خوانایی و دسترسی به محتوا، اعتبار سایت و نویسنده و … بر تجربه و رضایت کاربر تاثیر زیادی دارند. بنابراین ساختن یک سایت به تنهایی کافی نیست و برای موفق شدن سایت باید اصول سئو در آن رعایت شده و بر اساس موتورهای جست و جو بهینه سازی شود بنابراین بسئو را بیاموزید. شرکت دارکوب دوره های آموزش سئو را نیز برگزار می کند و در پایان دوره در میان کارآموزان اقدام به استخدام کارآموز سئو می نماید.

انواع سئو

سئو دارای انواعی می باشد. در این قسمت انواع سئو را معرفی می کنیم.

سئو کلاه سفید: به روش هایی که طبق استانداردهای موتورهای جست و جو می باشند سئو کلاه سفید گفته می شود. به طور کلی به هر روشی که رتبه بندی سایت شما را در یک صفحه جست و جو بهبود می دهد سئو کلاه سفید می گویند. هدف از سئو کلاه سفید افزایش کیفیت سایت برای کاربران و ارائه ی اطلاعات لازم به موتورهای جست و جو برای شناساندن سایت و محتوای آن می باشد. مواردی مانند: ارائه ی محتوا و خدمات با کیفیت، بارگذاری سریع سایت و ریسپانسیو بودن آن و استفاده از کلمات کلیدی و تگ های توصیفی به سئوی کلاه سفید مربوط می شوند.

سئو کلاه سیاه: به روش هایی که طبق استانداردهای موتورهای جست و جو نیستند و معمولا افراد برای بالا بردن رتبه ی سایت خود از آن ها استفاده می کنند  سئوی کلاه سیاه گفته می شود. در صورتی که از این تکنیک ها استفاده نمایید از طرف موتورهای جست و جو جریمه می شوید. تکنیک های کلاه سیاه شامل: مخفی سازی، استفاده از کلمات کلیدی نامناسب، شبکه ی خصوصی وبلاگ و ایجاد محتوا با کیفیت پایین می باشد. در واقع سئو ی کلاه سیاه نوعی سوء استفاده از الگوریتم های گوگل می باشد. سئوی کلاه سیاه با استفاده از روش های مخرب رتبه ی سایت را به جایگاه خوبی می رساند ولی به زودی موتورهای جست و جو به استفاده ی شما از این روش پی می برند و سایت شما را جریمه می کنند.

سئو کلاه خاکستری: سئوی کلاه خاکستری یک کار جست و جو گرانه می باشد که از سئوی کلاه سفید خطرناک تر است. سئوی کلاه خاکستری با سئوی کلاه سفید و سئوی کلاه سیاه متفاوت است. در صورتی که برای وب سایت خود از سئوی کلاه خاکستری استفاده نمایید توسط موتورهای جست و جو جریمه می شوید. سئوی کلاه خاکستری شامل: طراحی دوباره ی سایت، خرید دامنه، استفاده از حساب های شبکه های اجتماعی جعلی، قرار دادن لینک در سایت ایمیل های خبری و … می باشد.

ظاهر شدن در نتایج جست و جو برای وب سایت ها بسیار مهم می باشد. برای این کار دو راه وجود دارد یکی استفاده از روش کلاه سیاه که این روش از الگوریتم های گوگل سوء استفاده می کند و این باعث جریمه شدن سایت و قرار گرفتن آن در رتبه های پایین می شود. و دیگری استفاده از سئوی کلاه سفید است که یک روش اخلاقی و استاندارد می باشد.

مهم ترین مراحل سئو سایت

بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو فرآیندی زمانبر و پیچیده می باشد. روش های زیادی برای به دست آوردن جایگاه بهتر در نتایج گوگل وجود دارد که هر کدام می توانند تاثیر مثبتی در این فرآیند داشته باشند. برای موفق شدن در بهینه سازی سایت انجام سه مرحله لازم است که در ادامه بیان می شوند:

  • سئو تکنیکال: قبل از این که کارهای مربوط به بازاریابی محتوایی سایت را انجام دهیم به یک بستر قوی و سایت استاندارد نیاز داریم. به مواردی مانند: استاندارد سازی کد نویسی سایت، رعایت اصول سئو در طراحی تجربه ی کاربری، نشانه گذاری استاندارد برای درک بهتر ربات ها ار ماهیت صفحه، بهینه سازی سرعت سایت، رعایت اصول مربوط به ریسپانسیو بودن سایت و … را سئو تکنیکال می نامیم.
  • بازاریابی محتوا: یک وب سایت بدون محتوا نمی تواند در سئو موفق شود. در واقع به تمامی چیزهایی که در سایت وجود دارد مانند: متن ها، تصاویر، ویدیوها و … محتوا گفته می شود. بخش مهمی از فرآیند بازاریابی محتوا فعالیت هایی مانند: شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، تولید محتوای مفید، لینک سازی داخلی، دسته بندی موضوعی و … می باشد.
  • لینک سازی هدفمند: داشتن فعالیت های مداوم و هدفمند در شبکه های اجتماعی، دریافت بک لینک از سایت های معتبر، خرید رپورتاژ آگهی از رسانه های پر مخاطب و… مربوط به سئو خارجی می باشند. این گونه فعالیت ها در خارج از سایت ما انجام می شوند ولی بر روی جایگاه و رتبه ی سایت ما تاثیر مستقیمی دارند.

دیجیتال مارکتینگ چیست و چه کاربردی دارد؟

به تمامی فعالیت های بازاریابی که در فضای اینترنت انجام می شوند دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. معمولا صاحبان کسب و کارها از کانال های دیجیتالی مانند موتورهای جست و جو، شبکه های اجتماعی، ایمیل و دیگر وب سایت ها برای ارتباط با مشتری های خود استفاده می کنند. در بازاریابی سنتی تبلیغات به صورت چاپی، ارتباط تلفنی با مشتریان یا به صورت فیزیکی و حضوری انجام می شود. اما در بازاریابی دیجیتال تبلیغات کاملا به صورت آنلاین و الکترونیکی می باشند. در روش دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی شرکت ها برای برقراری ارتباط با مشتریان از امکانات بیشتری چون: استفاده از ایمیل، ویدیو، شبکه های اجتماعی و موتورهای جست و جو می توانند استفاده نمایند.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد طراحی وب سایت و نحوه ی استخدام شدن در شرکت های طراحی سایت صحبت نمودیم. در صورتی که شما به این حرفه علاقمند هستین می توانید در دوره های آموزشی طراحی سایت شرکت نمایید و پس از یادگیری در یک شرکت استخدام شوید. شرکت دارکوب در شهر تهران می باشد این شرکت در زمینه ی طراحی انواع وب سایت ها فعالیت می کند. همچنین شرکت طراحی سایت دارکوب دارای آموزشگاه دارکوب می باشد که در این آموزشگاه تمامی مباحث مربوط به طراحی سایت را آموزش می دهد، و از میان افراد آموزش دیده کارآموز استخدام می کند. در صورتی که در شهر تهران هستید می توانید در کلاس های طراحی وب سایت به صورت حضوری شرکت نمایید و به عنوان کارآموز طراح وب مشغول با کار شوید. علاوه بر این در سایت آموزشگاه دارکوب تمامی آموزش های مربوط به طراحی سایت از مقدماتی تا پیشرفته ( شامل آموزش html, css, php, js,… ) به صورت فیلم آموزشی تهیه شده است که در صورت شرکت نکردن در کلاس های حضوری می توانید فیلم ها را تهیه نمایید. و پس از یادگیری رزومه ی خود را برای شرکت دارکوب ارسال نمایید و به عنوان طراح سایت وردپرس یا سئو کار یا طراح قالب سایت و … کار طراحی سایت در منزل را به صورت دورکاری شروع نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز