استخراج ایده های تولید محتوا برای وب سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9090

5/5 - (2 امتیاز)

یکی از مهمترین کار ها که در یک وب سایت باید انجام شود، تولید محتوا است. تولید محتوا مهمترین اصل از تکنیک های سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد. موتور های جستجو نیز برای رتبه بندی صفحات وب سایت ها توجه ویژه ای به محتوای وب سایت ها دارند. علاوه بر این برای جذب مخاطب، تولید محتوا باید به خوبی و با دقت بالایی انجام شود.
به طور کلی باید گفت هر چه دانش خود را در زمینه تولید محتوا و اصول مربوط به آن تقویت کنید، همچنان کم است. اگر در کار تولید محتوا فعالیت دارید یا برای سایت خود محتوا تولید می کنید، باید همیشه دانش خود را به روز نگاه دارد. این نکته هم برای موضوعات محتوا و هم برای اصول تولید محتوا صدق می کند. اهمیت تولید محتوا به حدی است که بسیاری از وب سایت ها یک متخصص تولید محتوا برای خود دارند و این عنوان شغلی به یکی از شغل های درآمد زا و محبوب در سال های اخیر تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد، تولید محتوا تاثیر به سزایی در جذب بازدید کننده و افزایش نرخ تبدیل دارد. وقتی محتوای خوبی به مخاطبان خود ارائه دهید بدون شک رضایت آنها را بدست خواهید آورد. باید بدانید جلب رضایت کاربران و موتور های جستجو در گرو هم هستند.

استخراج ایده های تولید محتوا برای وب سایت یکی از مهمترین کار هایی است که یک ادمین سایت و وب مستر باید انجام دهد. از این رو برای بهبود رتبه سایت خود و افزایش بازدیدکننده می توانید به استخدام تولید کننده محتوا بپردازید که البته این کار هزینه های زیادی را به همراه خواهد داشت. روش بعدی که بسیار بصرفه است، مراجعه به شرکت طراحی وب سایت دارکوب می باشد. تولید محتوا و Content Marketing یکی دیگر از خدمات شرکت طراحی سایت دارکوب است. تولید محتوا در دارکوب بر اساس آخرین تکنیک های سئو و همچنین با خلاقیت و ایده های جذاب صورت می گیرد. در ادامه قصد داریم به بررسی ایده های تولید محتوا برای وب سایت بپردازیم.

تولید محتوا برای وب سایت

محتوا برای وب سایت چیزی فراتر از مقاله و نوشته است و می تواند شامل تمامی موارد موجود در یک صفحه از وب شود. از این رو محتوا می تواند؛ مقاله، یادداشت کوتاه، اینفوگرافیک، عکس، فیلم و کلیپ، GIF و … باشد. هدف از تولید محتوا جذب کاربر، تعامل با مخاطب، بهینه سازی وب سایت، اطلاع رسانی به مخاطبان و آگاهی بخشی به مردم است.

شما به راحتی می توانید با تولید محتوای خوب نه تنها باعث رضایت کاربران از وب سایت خود شوید، بلکه باعث بهبود رتبه در موتور های جستجو نیز شوید. برای گرفتن این نتیجه خوب از تولید محتوا می توانید ایده هایی که در ادامه به بررسی آنها می پردازیم را انجام دهید.

انتشار پست وبلاگ: مهم نیست چه نوع وب سایتی دارید، در هر صورت باید برای آن یک وبلاگ ایجاد کرده و به انتشار پست یا مقاله بپردازید. مقالات شما باید مرتبط با موضوع وب سایت باشد. بعد از انتشار مقالات مختلف آنها را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید این کار باعث می شود، دنبال کنندگان شما در شبکه های اجتماعی برای دیدن مقالات به وب سایت شما مراجعه کنند. در نتیجه بازدید وب سایت افزایش می یابد.

در تولید مقالات و پست ها از تصاویر و ویدئو های جذاب و مرتبط استفاده نمایید این کار در جذب مخاطب کمک شایانی می کند.

پست ها و مقالات قدیمی خود را به روز رسانی کنید: در بسیاری از وب سایت ها، تولید محتوا از ابتدای شروع فعالیت سایت انجام شده است. اگر مدت زمان زیادی از تولید مقالات و پست های وب سایت می گذرد، بهتر است که برخی از آنها را به روز رسانی کنید. مقالاتی که در صفحه اول گوگل هستند و رتبه خوبی دارند باید به صورت دوره ای برای اثبات جایگاه خود در صفحه نتایج به روز رسانی شوند.

همچنین مقالات قدیمی سایت که فکر می کنید برای مخاطبان جذاب هستند را به روز رسانی کنید. این کار باعث می شود ربات های گوگل دوباره به صفحات قدیمی سایت رجوع کرده و آنها را رتبه بندی کنند. همچنین باعث رتبه بندی بهتر صفحات سایت در گوگل می شود.

هشتگ گذاری: یکی از شیوه های جدید برای افزایش مخاطبان وب سایت ها و همچنین صفحات شبکه های اجتماعی، استفاده از ترفند هشتگ گذاری است. این روز ها برای آنکه یک خبر یا رویداد در سراسر جهان ترند شود یا به صدر اخبار مهم برسد، آن را هشتگ گذاری می کنند. اگر تعداد بسیار زیادی از کاربران یک عبارت را هشتگ گذاری کنند آن عبارت به سرعت برای تمامی کاربران جهان نمایش داده می شود.

وقتی پستی از سایت خود را در شبکه های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام یا لینکدین به اشتراک می گذارید برای هر کدام از آنها چند هشتگ مهم و واحد در نظر بگیرید. این کار باعث نمایش پست شما به تعداد کاربران بیشتری می شود. به عنوان مثال اگر فروشگاه آنلاین پوشاک دارید می توانید از هشتگ #لباس_زنانه استفاده کنید. البته هشتگ گذاری نیز قوانین خود را دارد که باید آنها را رعایت نمود.

محتوای بلند تولید کنید: یکی از اصول مهم سئو تولید محتوا با فرم بلند است. اگر محتوای شما مقاله است باید طول آن بیش از 1500 کلمه باشد. در غیر این صورت در لیست رتبه بندی قرار نخواهید گرفت. محتوای کوتاه و پست های مختصر برای کاربران جذابیت زیادی ندارند. چرا که شما نمی توانید مطالب مهم را تنها در چند خط به مخاطب خود ارائه دهید.

به همین دلیل بهتر است طول مقالات بیشتر از 1500 کلمه باشد. البته اخیرا گوگل اعلام کرده است بهترین طول محتوا 2000 کلمه می باشد. با آنکه محتوای طولانی برای سئو مهم است اما در برخی مواقع می تواند رضایت کاربر را در پی نداشته باشد. بخصوص آنکه بسیاری از کاربران شما ممکن است با تلفن همراه از وب سایت شما بازدید کنند. به همین دلیل بهتر است برای هر پست و مقاله خود یک نسخه PDF نیز در نظر بگیرید و آن را برای بارگذاری یا دانلود توسط کاربران در صفحه همان مقاله قرار دهید. ب این ترتیب کاربر با دانلود آن به راحتی می تواند آن را مطالعه نماید. این کار یکی از اصول مهم بازاریابی محتوا است.
برگزاری کمپین های تبلیغاتی: یکی از مهم ترین روش های بازاریابی محتوا، برگزاری کمپین های تبلیغاتی و مسابقه است.

این کار در سال های اخیر باعث ارتقا و شناخته شدن بسیاری از کسب و کار ها در فضای مجازی شده است. همچنین بسیاری از برند ها با برگزاری مسابقه به صورت دوره ای روی برخی از محصولات خود باعث افزایش نرخ تبدیل و فروش می شوند.

برگزاری کمپین های تبلیغاتی و مسابقات سراسری نیاز به خلاقیت و ایده های نو دارد. هر ایده ای که به ذهنتان می رسد را یادداشت کرده. گاهی مواقع ساده ترین ایده های بازدهی خوبی برای شما خواهد داشت. برای برگزاری مسابقه نیاز به محتوای خوب که معمولا عکس و ویدئو است دارید. این مسابقه را می توانید در شبکه اجتماعی خود برگزار کرده و از مخاطبان بخواهید برای اطلاعات بیشتر به سایت شما مراجعه نمایند. همچنین می توانید برای تولید محتوا بین مخاطبان خود مسابقه برگزار نمایید در این صورت می توانید از میان محتوای ارسالی بهترین آن را برای نمایش به دیگر کاربران استفاده کنید. به این ترتیب برای تولید محتوا از کاربران خود نیز کمک گرفته اید. این کار همچنین باعث افزایش تعامل با کاربران نیز می شود.
به عنوان مثال اگر فروشگاه اینترنتی دارید می توانید از مخاطبان خود بخواهید با هر کدام از محصولاتی که از شما خریداری کرده اند یک عکس زیبا و با کیفیت تهیه کنند. حتی برای بهبود عملکرد آنها می توانید شرایط عکاسی، نور، پس زمینه و … را نیز تعیین نمایید. خواهید دید که در مدت زمان بسیار کمی تعداد زیادی عکس برای شما ارسال می شود. از این تصاویر می توانید بعد ها برای تولید محتوا نیز استفاده نمایید. همچنین مخاطبان برای شرکت در مسابقه مجبور می شوند از محصولات سایت نیز خریداری کنند.

امکان مقایسه محصولات: اگر سایت فروشگاهی دارید، برای بازخورد بهتر می توانید امکان مقایسه بین محصولات مرتبط با هم را ایجاد کنید. مقایسه محصولات با هم می تواند به مشتری در خرید و انتخاب بهتر کمک بزرگی کند. در نتیجه می توانید رضایت کاربر را جلب کنید. یکی از مهمترین امکانات وب سایت های فروشگاهی امکان مقایسه محصولات است. این راهنما نیز نوعی ایده تولید محتوا می باشد.

ایجاد پست راهنما: بسیاری از کاربران با طرز کار در سایت شما آشنا نیستند، بخصوص اگر در سایت خود به فروش محصول یا ارائه خدمات می پردازید. بهترین محتوا برای سایت شما ایجاد یک پست راهنما است. پست های راهنما همیشه بازدیدکننده دارند. در این پست به معرفی قسمت های مختلف وب سایت و طرز استفاده از خدمات یا خرید محصولات بپردازید. همچنین در پستی دیگر به نام پرسش های احتمالی، می توانید به پاسخ سوالات احتمالی مخاطبان در باب استفاده از سایت بپردازید. این قبیل پست ها هر روز مورد بازدید مخاطبان قرار می گیرند.

اجازه انتشار پست مهمان: با اجازه انتشار محتوا در پست مهمان توسط کاربران، باعث تولید محتوای بیشتر در سایت خود می شوید. کاربران مهمان برای دیده شدن محتوای خود بدون شک محتوای خوبی در سایت شما منتشر می کنند. این کار باعث می شود محتوای سایت شما نیز زیاد شود و کاربران بیشتری به سایت شما مراجعه نمایند.

ایجاد تصویر با کیفیت: یکی از مهمترین انواع محتوا، عکس ها هستند. تصاویر به خوبی می توانند باعث تعامل بهتر شما با مخاطبان و کاربران سایت شوند. همچنین شما به راحتی می توانید پیام خود را با استفاده از یک عکس به مخاطب خود منتقل کنید.

برای این کار بهتر است عکس ها را خودتان تهیه کنید. استفاده از عکس های موجود در موتور های جستجو نمی تواند باعث جذب مخاطبان بیشتری شود. عکس های غیر ژورنالی و تهیه شده از محصولات شما بهترین محتوا برای سایت هستند.
یکی از بهترین انواع عکس ها، اینفوگرافیک ها هستند. اینفوگرافیک ها شامل تمامی اطلاعات موجود در صفحه می باشند که خلاصه ای مختصر از اطلاعاتی خاص و مهم را شامل می شوند. اینفوگرافیک ها برای بسیاری از کاربران جذاب هستند.

تهیه فیلم و کلیپ: برای ارتباط بهتر با مخاطب می توانید به تهیه فیلم های مختلف و کلیپ های آموزشی بپردازید. همچنین برای تهیه فیلم می توانید از مخاطبان خود کمک بخواهید، همان کاری که سایت دیجی کالا اخیرا به آن پرداخته است. ان سایت در قبال تهیه فیلم های با کیفیت به مشتریان خود مبالغ خوبی می دهد.

کلیپ ها و فیلم های شما می تواند شامل طرز استفاده از محصولات، نمایش جزئیات یک محصول، فیلم های آموزشی و … باشد. به عنوان مثال اگر یکی از محصولات شما دستگاه غذا ساز است می توانید در یک فیلم به آموزش درست کردن یک غذا با استفاده از دستگاه غذا ساز بپردازید. این قبیل کلیپ ها برای کاربران جذاب هستند.

موارد گفته شده در بالا تنها بخشی از ایده های تولید محتوا برای وب سایت می باشد. ایده های تولید محتوا بسیار زیاد و جذاب هستند که تنها یک تولید کننده محتوا با آنها آشنا می باشد. پس بهتر است این کار به متخصص آن سپرده شود.

در پایان شما عزیزان می توانید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت آنلاین در ارتباط باشید همچنین می توانید با تعیین وقت قبلی از مشاوره حضوری آنلاین برخوردار شوید. بهتر است بدانید شرکت طراحی وب سایت دارکوب در کنار ارائه خدمات طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت به ارائه خدمات دیجیتال مارکتینگ و برند سازی نیز می پردازد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز