استفاده از گرافیک متحرک در طراحی وب سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=4198

5/5 - (1 امتیاز)

هر چه دنیا بیشتر رو به دیجیتالی شدن می رود، رقابت بین تجارت های مختلف شدید تر و رساندن پیام ها به کاربران و مشتریان سخت تر می شود. در این میان استفاده از تصاویر متحرک می تواند سودمند و کمک کننده باشد و افرادی که مدیریت وب سایتی را به عهده و یا تجارت آنلاینی دارند، می توانند هر چه بیشتر از آن بهره مند شوند.

استفاده از تصاویر متحرک مدت هاست که یکی از قدرتمند ترین راه ها برای برجسته کردن وب سایت ها می باشد.

امروزه خیلی از کاربران درخواست استفاده از گرافیک متحرک در طراحی وب سایت خود را دارند زیرا مردم به وب سایت هایی که در آنها از گرافیک متحرک استفاده شده است، بیشتر علاقه نشان می دهند. وب سایتی که یک انیمیشن منحصر به فرد، شیک و متفاوت داشته باشد به سختی فراموش می شود. گرافیک متحرک باعث می شود تا کاربران بیشتر جذب شوند. وب سایت هایی که از گرافیک حرکت استفاده می کنند بیشتر در اذهان کاربران باقی می مانند. احتمالاً به همین دلیل است که در سال های اخیر بسیاری از رهبران بازاریابی، گرافیک حرکتی را به عنوان مناسب ترین گزینه برای هویت آنلاین خود انتخاب می کنند.

گرافیک حرکتی باعث می شود تا در دنیای رقابتی تجارت، وب سایت شما مانند یک الماس بدرخشد. از آن می توانید برای رشد آگاهی از برند خود استفاده کنید و فروش آنلاین خود را تا چند برابر افزایش دهید.

گرافیک حرکت چیست؟

گرافیک حرکت ترکیبی از طراحی گرافیک و انیمیشن است. طراحی انیمیشن از عناصر بصری مختلفی از جمله متن، تصاویر و اشکال و همچنین از گیرنده های شنوایی برای برقراری ارتباط استفاده می کند. گرافیک های متحرک بسیار به یادماندنی تر از تصاویر استاتیک هستند.

جادوی انیمیشن گرافیکی متحرک جالب برای برنامه های تجاری و سیستم های وب اینست که تصاویر پیچیده، ایده ها، مفاهیم و داده های زیادی را در یک فیلم کوتاه، ساده و بصری جذاب نمایش می دهد. این امر به انتقال سریع اطلاعات به کاربران کمک می کند و باعث جلب توجه آنها و نگه داشتن آنها برای مدت طولانی تر در وب سایت ها می شود. از طراحی گرافیک متحرک می توانید در زمینه های مختلفی از جمله تجارت، پزشکی، علوم مهندسی و تصویر برداری و … استفاده کنید.

عملکرد های اصلی گرافیک متحرک در طراحی وب سایت

چگونگی تغییرات

انیمیشن یکی از موارد بسیار محبوب در طراحی وب سایت ها است. این نشان می دهد که یک عنصر UI هنگامی که یک کاربر بر روی یک انیمیشن حرکت می کند چگونه شکل و رنگش تغییر می کند و صدا تولید می کند. از طرح های گرافیکی حرکتی بایستی به شکلی خلاقانه در طراحی وب سایت استفاده کنید تا وب سایت شما جذاب تر، چشم نواز تر و تعاملی تر باشد. اینگونه تغییرات باعث می شود تا انتقال اطلاعات به کاربران خیلی نرم تر، بصری تر و خوش آیند تر اتفاق بیفتد.

تأکید

استفاده از گرافیک حرکتی در طراحی وب سایت به شما کمک می کند تا بتوانید توجه کاربران را به مناطق خاص و یا محتوای خاصی در وب سایت خود جلب کنید. این موضوع هنگامی که می خواهید مورد خاصی را مورد تأکید قرار دهید و توجه کاربران خود را به آن جلب کنید و یا هنگامی که می خواهید کاربران عمل ویژه ای را انجام دهند به عنوان مثال بر روی یک دکمه کلیک کنند و یا برای نگه داشتن آنها برای مدت طولانی تر در وب سایت و ترغیب به گردش در آن، بسیار کمک کننده هست.

آزاد کردن

با استفاده از گرافیک حرکت و پنهان کردن برخی اطلاعات در پنل کناری صفحه و یا در پایین صفحه می توانید ذهن کاربران هنگام تعامل با وب سایت را در اختیار خود داشته باشید. کاربر با کلیک کردن بر روی یک عنصر UI خاص براحتی می تواند با قابل مشاهده شدن آن دسته از اطلاعات که پنهان بودند به آنها دسترسی پیدا کند.

با استفاده از گرافیک متحرک می توانید عملکرد وب سایت خود را ارتقاء دهید

استفاده از گرافیک متحرک راهی بسیار مؤثر برای به اشتراک گذاری اطلاعات در یک قالب قابل هضم می باشد. ادغام اطلاعات در یک فیلم حتی می تواند بسیار مؤثرتر باشد. با این مورد می توانید بر موضوعات مهم تر تأکید کنید.

می توانید یک اعلامیه ی بزرگ تهیه کنید

با استفاده از گرافیک حرکتی می توانید آنچه را که نمی خواهید کاربران از دست بدهند، آشکار تر کنید. اگرچه متن و تصاویر استاتیک نقش مهمی در وب سایت ایجاد می کنند، اما استفاده از تصاویر متحرک می تواند توجه بازدیدکنندگان را به محتوای شما جلب کند.

تصویر سازی برای آموزش

برخی مفاهیم وجود دارند که توضیح آنها با کلمات سخت است. اما براحتی با تصاویر و فیلم قابل انتقال هستند. این مورد به ویژه در زمینه های علمی و یا بیان برای مخاطبینی که به چندین زبان گوناگون هستند، پررنگ تر می شود.

با استفاده از گرافیک حرکتی می توانید گزینه های سرگرمی را به وب سایت خود اضافه کنید

اضافه کردن موارد سرگرمی در وب سایت نه تنها هیچ مشکلی برای وب سایتتان ایجاد نخواهد کرد، بلکه می تواند لبخندی بر صورت بازدیدکنندگانتان بنشاند و باعث سرگرمی آنها شود. برای این موضوع لازم نیست تغییرات بزرگی ایجاد کنید، گاهی اعمال تغییرات کوچک دستآورد های بزرگی دارد. استفاده از گرافیک های حرکتی می تواند به درخشان تر شدن مواردی مانند محصولات و خدمات موجود در وب سایت کمک کند.

مزایای استفاده از گرافیک متحرک در وب سایت

با استفاده از انیمیشن متحرک می توانید آگاهی از برندتان و همچنین کنجکاوی مردم نسبت به آنچه که انجام می دهید را افزایش دهید. این امر می تواند باعث ترغیب مردم برای خرید از محصولات و خدمات و برنامه های شما شود. از گرافیک متحرک می توانید در تبلیغات آنلاین، آموزش ها، تیزر های خبری، وب و تلفن های همراه، ارائه های تجاری و موارد دیگر استفاده کنید.

مزایای استفاده از گرافیک حرکتی

  • مقرون به صرفه است و با استفاده از آن می توانید زمان خود را ذخیره کنید.
  • شناخت برند را بالا می برد

بینندگان براحتی می توانند حتی پیچیده ترین تصاویر را بفهمند و هنگامی که افراد بتوانند موضوعی را درک کنند به آن جذب می شوند. افراد هنگام تماشای یک فیلم 95% بیشتر نسبت به خواندن یک مقاله جذب می شوند.

  • مردم فیلم ها و تصاویر متحرک را 1200% بیشتر از متن و تصاویر استاتیک در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند. فیلم ها در فیسبوک تقریباً روزانه 8000 بار بازدید دارند.

خلاصه

استفاده از گرافیک متحرک می تواند تفاوت های زیاد و مثبتی در وب سایت ها ایجاد کند. اگر از عناصر بصری و شنوایی در وب سایت ها به درستی استفاده شود، انتقال اطلاعات بسیار مؤثرتر خواهد بود. هر چه بیشتر افراد بتوانند پیام شما را دریافت و درک کنند، بیشتر جذب می شوند و بیشتر به برند و شرکت شما اعتماد می کنند. در نتیجه بیشتر می توانید خدمات و محصولات خود را به کاربرانتان ارائه دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز