اصول تولید محتوا برای سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5173

4.5/5 - (14 امتیاز)

وب سایت ها امروزه جزء لاینفک هر کسب و کاری شده اند. وب سایت ها با محتوای آنها شناخته می شوند. تولید محتوای خوب برای وب سایت می تواند کسب و کار شما را متحول کند.

منظور از تولید محتوا برای وب سایت، فرآیند برنامه ریزی و تولید محتوای مفید و مؤثر است که باید از طریق وب سایت در دسترس کاربران قرار گیرد.

چرا محتوای وب سایت مهم است؟

محتوا برای هر کسب و کاری حکم دارایی را دارد. شما با محتوایی که برای وب سایت خود تولید می کنید به مخاطبان خود این امکان را می دهید تا بتوانند به اطلاعات مورد نیاز خود دست یابند.

کاربران از طریق محتوای وب سایت شما می توانند شما و کسب و کارتان را بشناسند و به شما اعتماد کنند.

با محتوای جذاب می توانید کاربران بیشتری را به حرفه ی خود جذب کنید. اینجاست که محتوا حکم دارایی را پیدا می کند. با تولید محتوای با کیفیت برای وب سایت خود می توانید اعتبار بیشتری نزد مخاطبان خود کسب کنید. از طریق محتوا می توانید به جای فروش، کاربران را آموزش دهید.

محتوای با کیفیت می تواند ترافیک بیشتر و تبدیل بیشتری را ایجاد کند. با تولید محتوای با کیفیت برای وب سایت خود می توانید انتظارات کاربران را هر چه بیشتر برآورده کنید.

اصول تولید محتوا برای وب سایت چیست؟

منظور از اصول تولید محتوا، قواعدی می باشد که باید در محتوایی که می خواهید به مخاطبان خود ارائه دهید، انعکاس داده شود. استراتژی محتوای وب مشخص می کند که محتوای شما هدفمند و واضح است.

چرا اصول محتوای وب مهم است؟

تجربه ی کاربر را بهبود می بخشد

هنگامی که از یک استراتژی مناسب برای تولید محتوای دیجیتالی خود استفاده می کنید، قادر خواهید بود محتوا را در زمان های مناسبی که کاربران به آن نیاز دارند، ارائه دهید. بنابراین زندگی کاربران بسیار آسانتر خواهد شد. بدون داشتن یک استراتژی مناسب، محتوای شما پاسخگوی نیاز های کاربران نخواهد بود. این موضوع شاید شما را مجبور به بازتولید محتوا کند.

رعایت اصول تولید محتوا، کیفیت اطلاعات را ارتقاء می دهد

با رعایت اصول تولید محتوا، قادر خواهید بود اطلاعات مرتبط و مفید تولید کنید.

ساختار تولید محتوای وب سایت شما پیوستگی خواهد داشت.

می توانید از برند تجاری خود اطلاع رسانی خوب و به موقع داشته باشید.

رعایت اصول تولید محتوای وب باعث بهبود نتایج کیفیت در رتبه بندی موتور های جستجو می شود.

کار تولید محتوا را ساده می کند

وقتی اهداف و روال کار و برنامه ریزی های کاری از قبل مشخص باشند، کار تولید محتوا بسیار ساده تر خواهد شد. با ایجاد استراتژی تولید محتوا، راحتتر می توانید اقدام به تولید محتوا کنید.

اصول تولید محتوا، نابسامانی ها را حذف می کند

درک و استفاده از برخی وب سایت ها مانند وب سایت های دولتی به دلیل شهرت و داشتن اطلاعات زیاد، سخت است. داشتن یک استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا بتوانید اطلاعات را بر اساس انواع آن دسته بندی کنید و تصمیمات درستی اتخاذ کنید.

اصول تولید محتوا برای وب سایت

اصول تولید محتوا برای وب سایت

برخی استراتژی هایی که منجر به تولید محتوای با کیفیت تری در وب سایت ها می شود

نسبت به مخاطبان خود شناخت داشته باشید

برای اینکه بتوانید در تولید محتوای دیجیتالی خود موفق تر باشید و کاربران بیشتری را جذب کنید، باید نسبت به مخاطبان خود شناخت داشته باشید و با لحنی مناسب و به روشی جذاب ارزش های تجاری خود را به کاربران منتقل کنید.

طبق مطالعات، 67% از کاربران، تبلیغاتی که بر اساس علایق شخصی آنها می باشد را جذابتر از تبلیغات عمومی و با اهداف عمومی می دانند.

برای اینکه تولیدکنندگان محتوا، به یک بینش خوب از کاربران برسند، بایستی بین آنها و صاحبین کسب و کار ها یک رابطه ی خوب و بر اساس اعتماد برقرار باشد. ارتباط بر پایه ی اعتماد باعث می شود تا نام و پیام تجاری به طور نامحسوسی به گوش مخاطبان هدف برسد.

ارزشی را به کاربر ارائه دهید

بازاریابی محتوا عبارت است از یک رویکرد استراتژیک بازاریابی متمرکز بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب و در نهایت فروش بیشتر.

برای اینکه محتوایی که برای برند تجاری خود تولید می کنید، چه این محتوا یک مقاله ی طولانی باشد و یا یک ویدئو و یا مجموعه از تصاویر، کار کند و استراتژی های بازاریابی را برآورده کند، بایستی ارزشمند باشد و ارزشی را به کاربر ارائه دهد.

اگرچه تبلیغات خوب هستند و باعث جذب می شوند، اما کاربران بهترین عملکرد را زمانی از خود نشان می دهند که احساس کنند از تبلیغات، اطلاعات و ارزشمندی هایی را به دست می آورند.

به طور مثال، به جای تبلیغ مستقیم از یک محصول می توانید فوایدی را که می تواند برای کاربر داشته باشد را بیان کنید و در انتها از محصول تبلیغات داشته باشید.

مشخص کنید که محتوایی که برای وب سایت خود تولید می کنید در چه زمانی و در کجا استفاده می شوند

مکان و زمانی که محتوای شما استفاده می شوند با اهداف شما باید سازگاری داشته باشند.

بیشتر کاربران با استفاده از تلفن های هوشمند و تبلت ها به جستجوی اطلاعات می پردازند. بنابراین محتوایی که تولید می کنید بایستی برای هر دو پلتفرم کامپیوتر های رومیزی و موبایل ها متناسب باشند.

از آنجا که صفحه نمایش گوشی های همراه کوچکتر است، استفاده از مقالات کوتاهتر، خوانایی بهتری را ارائه می دهد.

از آنجا که کاربران برای پیمایش و مرور وب سایت ها از موبایل ها بیشتر استفاده می کنند، محتوایی که تولید می کنید حتماً باید متناسب با موبایل ها باشند.

خلاقیت موبایل باید به وضوح نام تجاری و پیام تجاری شما را منتقل کند.

همچنین در نظر داشته باشید که موبایل ها بیشتر در مکان های عمومی و شلوغ استفاده می شوند. بنابراین سعی کنید محتوایی که تولید می کنید با صدای خاموش هم جذاب باشد و نظر کاربر را جلب کند.

اصول تولید محتوا برای وب سایت

اصول تولید محتوا برای وب سایت

برای تولید محتوای با کیفیت زمان بگذارید و عجله نکنید

برای اینکه بتوانید محتوای با کیفیتی تولید کنید باید برنامه ریزی و مدیریت زمان داشته باشید و تحقیقات لازم را انجام دهید.

خیلی از ایده های عالی پس از شروع کار به وجود می آیند. بنابراین برای تولید محتوا اصلاً عجله نکنید. به خودتان وقت دهید و پیش نویس هایی که برای یک محصول از قبل تهیه کرده اید را به چالش بکشانید.

مراجعه ی مرتب به نظرات کاربران می تواند از بسیاری از ارسال پیام های اشتباه جلوگیری کند.

ارتباط خوب بین طراحان و مشتریان بسیار مهم است. ارتباط نادرست می تواند به کل پروژه ضرر برساند. نقش هر کس را در تیم خود مشخص کنید تا بتوانید در زمان صرفه جویی کنید و طراحی های دقیق و مؤثری به کاربران ارسال کنید.

استفاده از عکس ها و ویدئو ها

در محتوایی که تولید می کنید از تصاویر و ویدئو ها نیز استفاده کنید. طبق گزارشات، مقالات حاوی عکس، بیشتر از مقالات بدون عکس خوانده می شوند. همچنین در مورد وب سایت های فروشگاهی، کاربران، محصولاتی که دارای عکس های دقیق هستند را بیشتر خریداری می کنند.

پیاده سازی سئو در تولید محتوا

برای بهینه سازی محتوای دیجیتالی خود، از اصول سئو استفاده کنید. برای کلمات کلیدی تحقیقات لازم را انجام دهید و برای تصاویر و ویدئو ها از برچسب های عنوان و توضیحات متا استفاده کنید.

نتیجه

تولید محتوا برای وب سایت همه چیز است. بنابراین بسیار ارزشمند است که با بکارگیری اصول درست اقدام به تولید محتوای با کیفیت کنید. برای تولید محتوا زمان بگذارید و هدفمند تولید محتوا کنید و برای اینکه به بهترین نتیجه برسید صبور باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز