اهمیت و ضرورت فیلم ها برای سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3890

5/5 - (1 امتیاز)

به گفته ی سیسکو، محتوای ویدئویی تا سال 2021، حدود 80% از ترافیک آنلاین جهانی را به خود اختصاص می دهد.

همچنین طبق تحقیقات حدود 43% از مردم ترجیح می دهند که در آینده محتوای ویدئویی بیشتری مشاهده کنند.

اما لازم است که محتوای تجاری و دیجیتالی شما با استفاده از شیوه های سئو، بهینه سازی شوند تا برای مخاطبان هدف قابل مشاهده و در دسترس باشند.

از زمانی که گوگل بروزرسانی شده، بسیاری از سئوکارها، متوجه شده اند که رتبه بندی یک سایت در طولانی مدت فقط وابسته به ساخت تعداد زیادی لینک نیست، بلکه به تولید محتوای با کیفیت بالا نیز بستگی دارد، زیرا این محتوای با کیفیت می تواند لینک ها و ترافیک را به خود جلب کنند.

در این میان، ویدئو ها بیش از هر زمان دیگری محبوبیت پیدا کرده اند. زیرا آنها می توانند هر آنچه را که یک کاربر نیاز دارد در بسته ی خود داشته باشند. یک فیلم مخلوطی از صدا، حرکت و تصویر است، بنابراین می تواند جذابیت زیادی داشته باشد و تجربه ی مثبت کاربر را افزایش دهد.

اگرچه برخی سئوکارها به محتوای ویدئویی آنطور که باید اهمیت نمی دهند، اما اگر از ویدئو ها به درستی استفاده شود، به استراتژی کلی سئو کمک شایانی خواهد شد.

برای خوب کار کردن محتوا شما بایستی هم از نظر ساختار وب سایت و هم از نظر عناصر موجود در آن، یک سئوی خوب داشته باشید. اینگونه می توانید اطمینان حاصل کنید که در اولین صفحه ی نتایج موتورهای جستجوگر، ظاهر می شوید و این به معنای استفاده از کلمات کلیدی مناسب است.

چگونگی متمایز و برجسته شدن فیلم ها در نتایج جستجو

الگوریتم گوگل در حال تنظیم و بروزرسانی برای شیوه ی جدید چگونگی تولید و مصرف محتوای ویدئویی توسط مردم است.

بیشتر ما تجربه ی مشاهده یک یا چند ویدئو را هنگام جستجوی موضوع خاصی داشته ایم.

الگوریتم جستجوی جهانی گوگل، جستجو را برای هر نوع قالب به طور همزمان انجام می دهد. جستجوی عکس فقط عکس را نمایش می دهد. اما در جستجوی جهانی که بیشتر مردم از آن استفاده و پرسش می کنند، هر نوع عنصری از جمله عکس، ویدئو ، متن و … در نتایج جستجو ظاهر می شود و فیلم ها همیشه اول ظاهر می شوند، بنابراین غیر قابل حذف و بسیار مهم هستند. همچنین گوگل به این واقعیت آگاه است که فیلم ها برای پاسخ به درخواست های کاربران بیش از هر چیز دیگری مفید هستند.

علاوه بر این، گوگل از الگوریتمی استفاده می کند که نتایج را فقط برای کاربر نهایی بهینه می کند. از طرف دیگر، گوگل به تجربه ی کاربر بسیار اهمیت می دهد. بنابراین گوگل خواهان ارائه ی بهترین ها به کاربران است و این کار را با تحلیل محتوای سایت ها و چگونگی پاسخ آنها به درخواست کاربران، انجام می دهد. الگوریتم های گوگل، محتوا و ارزش آن را بیش از هر ترفند بهینه سازی دیگری در اولویت قرار می دهند. و همانطور که پیشتر نیز گفته شد محتوای ویدئویی بسیار خوب می توانند به خواسته های کاربران پاسخ دهند و مفید واقع شوند. به همین دلیل فیلم ها برای گوگل بسیار مهم هستند.

الگوریتم گوگل دائماً در حال بهبود کارایی و دقت الگوریتم های موتورهای جستجوگر می باشد. بنابراین برای موفقیت لازم است تا آخرین شیوه ها را در حرفه ی خود پیاده سازی کنید.

سئو برای فیلم ها چقدر مهم است؟

برای اینکه محتوای ویدئویی شما در لیست قرار بگیرد، بایستی ابتدا توسط مردم مشاهده شود. برای اینکه ویدئوهای شما مشاهده شوند، ابتدا باید بهینه سازی شوند. بدون بهینه سازی برای موتورهای جستجوگر، حتی اگر بهترین محتوا هم داشته باشید، کارایی نخواهند داشت. بدون بهترین مطالب، سئو هیچ کاربردی نخواهد داشت. در واقع این دو مکمل یکدیگر هستند و این در مورد محتوای ویدئویی شما نیز صدق می کند.

چگونه ایجاد کانال یوتیوب می تواند نتایج سئوی شما را تقویت کند؟

بر اساس تحقیقات، بعد از موتور جستجوگر گوگل و تصاویر گوگل، یوتیوب سومین و محبوب ترین موتور جستجوگر است و از آن حتی دو برابر بیشتر از بینگ استفاده می شود.

یوتیوب بیش از 2 میلیارد کاربر فعال دارد و این آمار همچنان روبه رشد نیز می باشد.

به همین دلیل به بازاریابان توصیه می شود که محتوای بهینه شده به خصوص برای یوتیوب تولید کنند. هر چه بتوانید فیلم های بهینه شده برای یوتیوب تولید کنید، یوتیوب شما را قوی تر می کند و مورد بازدید بیشتر قرار می دهد.

شما حتی می توانید این ترافیک را به وب سایت خود هدایت کنید و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید و حتی می توانید میزان ترافیک گوگل خود را از این طریق نیز افزایش دهید. زیرا بر اساس تحقیقات، 55% از نتایج جستجوی گوگل، حداقل یک فیلم را شامل می شوند که در اصل 82% از آنها در یوتیب منتشر می شوند.

جنبه های بهینه سازی فیلم ها و محتوای ویدئویی

  • فیلم های کوتاه تر( 2 تا 3 دقیقه ای) عملکرد و شانس بهتری برای دیده شدن دارند.
  • از طریق فیلم ها بر روی پاسخ به درخواست های کاربران به بهترین نحو تمرکز داشته باشید.
  • کلمات کلیدی برای عناوین و توضیحات و برچسب ها را به دقت انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که این موارد قطعه های غنی را در نتایج موتورهای جستجو نشان می دهند.
  • متون را ترجمه کنید. این کار باعث می شود تا ربات های یوتیوب آنچه را که می گویید یا نشان می دهید را بفهمند. اینگونه آنها متوجه می شوند که آیا فیلم های شما برای کاربران ارزش تماشا دارند یا خیر.
  • از بک لینک ها بهره ببرید. به خصوص از بک لینک های شبکه های اجتماعی.
  • فیلم های خود را نه تنها در وب سایت خود، بلکه در یوتیوب نیز بارگذاری کنید. قرار دادن فیلم ها در هر دو سایت، سئوی شما بسیار قدرتمندتر و کارآمدتر می کند.
  • همیشه استراتژی های خود را برای موبایل و رسانه های اجتماعی بهینه کنید. از دست دادن رسانه های اجتماعی و موبایل مساوی با از دست دادن کل استراتژی شماست. علاوه بر این، به خاطر داشته باشید که ایجاد فیلم های مختلف برای سایت های مختلف، روش ایده آل برای بازاریابی محتواست. همه ی رسانه ها و کانال ها، اهداف و مخاطبان خاص خود را دارند. پس بهتر است متناسب با آنها تولید محتوا کنید.
  • خود ارتقایی برای سئو اتلاف وقت است. ربات ها و الگوریتم ها همیشه اطلاعات مفید را در اولویت قرار می دهند. خود ارتقایی فقط در صورتی که اگر از یک متد خاص استفاده می کنید، مفید است. حتی با لینک ها و ویدئو های بهبود یافته، محتوا هنوز هم کارآمد تر است.
  • همیشه CTA (تماس برای عمل) را در ویدئو های خود اضافه کنید. ترجیحاً این کار را در پایان فیلم انجام دهید. علاوه بر این آنها را برای اشتراک گذاری، ارزشمند و آسان کنید.
  • برای بازدید بیشتر به سایت خود ارزش هایی اضافه کنید مانند تخفیف، اطلاعات بیشتر، پیشنهادات استثنایی و …

خلاصه

در سراسر جهان مردم به فیلم ها برای کسب اطلاعات اهمیت می دهند و این تمایل و روند رو به رشد نیز می باشد. بنابراین بهتر است به جنبه های زیبایی شناسی فیلم های خود برای بارگذاری نیز بپردازید. حذف تولید محتوای ویدئویی به معنای از دست دادن تعامل با کاربر و ترافیک ارگانیک و رتبه های بالای نتایج صفحه جستجوی موتورهای جستجوگر می باشد. بنابراین تولید فیلم های هیجان انگیز می تواند سودمندی زیادی را برای شما داشته باشد. این فرصت را از دست ندهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز