اهمیت چرخه تولید محتوا در فرآیند سئو

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9049

5/5 - (1 امتیاز)

چرخه تولید محتوا در فرآیند سئو بسیار مهم است. بدون محتوا موتور های جستجو قادر به فهرست بندی و رتبه بندی صفحات نیستند. یکی از تأثیرگذارترین تکنیک های سئو تولید محتوای با کیفیت است. بدون تکنیک های سئو قوی صفحات هرگز دیده نمی شوند. محتوای وب سایت شما تعیین می کند که صفحات وب سایت شما برای کدام کلمات کلیدی رتبه بندی شوند. محتوای با کیفیتی که در آن از کلمات کلیدی درست استفاده شده و مرتبط به جستجو های کاربر می باشد، شانس بیشتری برای دریافت رتبه های بالاتر SERP دارد.

تولید محتوای با کیفیت و منظم برای طراحی سایت ها باعث می شود تا موتور های جستجو صفحات را ببینند و ترافیک خوبی به وب سایت ها هدایت کنند. با سرمایه گذاری بر روی تولید محتوای با کیفیت و و سئو بیس و اهمیت دادن به چرخه تولید محتوا می توان ارزش واقعی یک کسب و کار را افزایش داد.

منظور محتوا چیست؟

محتوا انواع مختلفی دارد. محتوا می تواند به صورت متنی مانند مقالات و یا بصری مانند تصاویر، ویدئو ها و اینفوگرافیک ها و یا به صورت صوتی مانند پادکست ها باشد. محتوا پادشاه هست. محتوای وب سایت شما معرف کسب و کار شما می باشد. محتوا می تواند به صورت اسناد، داده ها، سرویس های الکترونیکی، نرم افزار ها و …. باشد. به طور کلی، محتوای وب سایت اطلاعات یک وب سایت است که می تواند فرمت های مختلفی داشته باشد.

منظور از محتوای سئو بیس چیست؟

محتوا هر چیزی مانند مقالات و یا تصاویر و ویدئو ها و …. می تواند باشد. موتور های جستجو می خواهند که بهترین و مرتبط ترین نتایج را به جستجوی کاربر بازگردانند. تولید محتوای سئو بیس باعث می شود تا موتور های جستجو هر چه بهتر به این هدف خود برسند. تولید محتوای سئو بیس باعث می شود تا یک صفحه بتواند در رتبه های بالای صفحه نتایج موتور های جستجو قرار بگیرد. منظور از محتوای سئو بیس، نوشتن مطالب بگونه ایست که بتواند رتبه های بالاتری برای جستجو های مربوط به کلمات کلیدی ایجاد کند. محتوا بایستی برای کاربران و موتور های جستجو بهینه سازی شود. یعنی از کلمات کلیدی در محتوا به درستی استفاده شود.

محتوای خوب می تواند وب سایت شما را رتبه بندی کند. از کلمات کلیدی ثانویه در تولید محتوای سئو بیس خود نیز باید استفاده کنید. کلمات کلیدی ثانویه کلماتی هستند که با کلمات کلیدی اصلی در ارتباط هستند. اگر استفاده از کلمات کلیدی اصلی در متن محتوا زیاد است، بایستی آنها را با کلمات کلیدی ثانویه جایگزین کنید. در پیوند هایی که به صفحات دیگر و یا پست ها ایجاد می کنید بایستی از کلمات کلیدی استفاده کنید. اینها بخش هایی از چرخه تولید محتوا سئو بیس می باشد. البته شما در درجه اول بایستی برای کاربران تولید محتوا کنید.

تأثیر تولید محتوا در سئو

اهمیت چرخه تولید محتوا در فرآیند سئو

چگونه می توان محتوای سئو بیس تولید کرد؟

الگوریتم های موتور های جستجو دائماً در حال تغییر و بهبودی هستند. بنابراین خیلی مهم است که دارندگان وب سایت ها از این تغییرات مطلع باشند. ایجاد تغییر منطبق با تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو منجر به تولید محتوای با کیفیت تری می شود. محتوای یک وب سایت بایستی با کیفیت باشد و برای کاربر تولید شده باشد. موتور های جستجو به کاربر اهمیت می دهند و می خواهند که کاربران بهترین UX را به دست آورند. برای تولید محتوای سئو بیس رعایت نکات ذیل کمک کننده است:

در تولید محتوای متنی و مقالات بهتر است از بیش از 1000 کلمه استفاده کنید. در تولید مقالات بهتر است از پاراگراف های کوتاهتر استفاده کنید. خوانایی مطالب مهم است. گوگل به خوانایی مطالب که درک راحتی برای کاربران دارد، اهمیت می دهد. مطالب خود را بگونه ای بنویسید که برای کاربران قابل درک باشد. چنین مطالبی ارزشمند هستند. از یک قالب بندی مناسب برای مطالب استفاده کنید. بهتر است مطالبی که تولید می کنید را به عناوین و زیر عناوین مختلف تقسیم بندی شوند. حتماً از کلمات کلیدی در متن محتوا و در عناوین محتوا استفاده کنید. استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مختلف مطالب هم به کاربران و هم به موتور های جستجو برای یافتن وب سایت شما کمک زیادی می کند.

طول محتوای متنی سئو بیس چقدر باشد بهتر است؟

طول محتوا مهم است. طول محتوای متنی سئو بیس شما بایستی بقدری باشد که نیاز های کاربر را برآورده سازد. وقتی محتوای شما به اندازه کافی طولانی و مناسب باشد، قدرت بیشتری برای جذب ترافیک دارد، کاربران مدت زمان بیشتری را در سایت شما می مانند و برای گوگل و سایر موتور های جستجو نیز ارزشمند تر است. برای تولید مقالات طول بهتر است از 1500 تا 3000 کلمه استفاده شود. مقالاتی با این حجم، UX بهتری ارائه می دهند. چنین مقالاتی شانس بیشتری برای کسب لینک دارند. گوگل به طور دقیق مشخص نکرده است که مقالات با چه تعداد کلمات بهتر هستند، اما بر اساس تجربه مقالات بلندتر بهتر هستند. مقالات بلندتر در کسب رتبه های بالاتر قوی تر عمل می کنند. اما این اصلاً به این معنی نیست که مقالات کوتاه خوب نیستند. بیشتر از اینکه به تعداد کلمات استفاده شده در مقاله اهمیت دهید، بایستی به کیفیت و مرتبط بودن آن اهمیت دهید.

بازاریابی محتوا

شما بایستی اطمینان حاصل کنید که کاربران می توانند براحتی مطالب سایت شما را در بستر اینترنت و از طریق کانال رسانه های اجتماعی و طراحی وب سایت ها بیابند. منظور از بازاریابی محتوا، تولید محتوا به نحوی است که منجر به جذب کاربران هدف و فروش بیشتر شود. گوگل اعتبار اجتماعی می خواهد. سعی کنید تا آنجا که می توانید از منابع اجتماعی اعتبار سنجی کنید. بازاریابی محتوا در به دست آوردن لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط نیز سودمند است.

چرا تولید محتوا در فرآیند سئو مهم است؟

چرخه تولید محتوا در فرآیند سئو بسیار مهم است. سئو همه چیز است. بخش اصلی سئو نیز تولید محتوا است.

بهینه سازی سایت و سئو نیازمند استفاده از کلمات کلیدی و عبارات جستجو می باشند

اگرچه فاکتور های زیادی برای رتبه بندی سایت ها وجود دارد. اما هنوز یکی از مهمترین استراتژی های سئو، استفاده از کلمات کلیدی است. استفاده درست از کلمات کلیدی منجر به ارتقاء رتبه ی وب سایت ها می شود. با تولید محتوا با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی در فرآیند سئو می توان به رتبه بندی وب سایت ها کمک کرد.

تولید محتوا با کیفیت در فرآیند سئو می تواند باعث افزایش اعتبار اجتماعی شود

تولید محتوا با کیفیت تنها راه ایجاد و افزایش اعتبار اجتماعی است. البته بایستی در نظر داشته باشید که تولید محتوایی که منجر به ایجاد و افزایش اعتبار اجتماعی شود، زمانبر و گاهی هزینه بر است. اما ارزشمند است. وقتی محتوایی که تولید می کنید پاسخگوی نیاز های کاربران است و می تواند برای آنها ارزش آفرینی کند، کاربران را ترغیب می کند تا محتوای وب سایت شما را با دیگران به اشتراک بگذارند. از دیدگاه گوگل این موضوع ارزشمند است و می تواند اعتبار اجتماعی برای شما ایجاد کند. گوگل از اعتبار اجتماعی برای اعتبار سنجی و رتبه بندی سایت شما استفاده می کند.

تولید محتوا با کیفیت و سئو فرندلی شانس به دست آوردن لینک را افزایش می دهد

بک لینک ها نوعی اعتبار سنجی اجتماعی هستند. برای به دست آوردن بک لینک علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی ، بایستی بر روی تولید محتوا با کیفیت نیز تمرکز کنید. وقتی محتوا با کیفیت و سئو فرندلی تولید کنید و برای کاربران ارزش آفرینی کنید، احتمال اینکه کاربران به وب سایت شما لینک بزنند، افزایش می باید.

گوگل برای رتبه بندی سایت ها و پیوند ها نیاز به محتوا دارد

گوگل محتوای وب سایت را رتبه بندی می کند. در goole image عکس را رتبه بندی می کند. در google video ویدئو ها را رتبه بندی می کند و …. وقتی وب سایت شما محتوایی نداشته باشد، گوگل نمی داند چه چیزی را رتبه بندی کند. به همین دلیل نوشتن مطالب برای سئو مهم است.

نوشتن مطالب برای موفقیت سایت بسیار مهم هستند

شما با محتوای با کیفیتی که تولید می کنید، می توانید به معرفی کسب و کار خود بپردازید. کاربران از محتوای شما متوجه می شوند که چقدر کسب و کار شما معتبر و قابل اعتماد است. تولید محتوای خوب به کسب موفقیت مشاغل کمک زیادی می کند. زیرا می تواند اعتماد کاربران و موتور های جستجو را جلب کند.

منظور از سئو چیست؟

سئو، فرآیند بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. اینترنت پر از مطالب و وب سایت های گوناگون می باشد. اگر می خواهید که وب سایت شما در میان میلیون ها وب سایتی که در بستر اینترنت وجود دارد، دیده شود بایستی به سئو سایت خود اهمیت دهید. در واقع آنچه که باعث ارتقاء رتبه بندی سایت ها و دیدن شدن وب سایت ها می شود، بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو است.

در گذشته، تنها استفاده از کلمات کلیدی برای بهبود رتبه ی سایت ها کافی بود. اما گوگل برای اینکه وب سایت های بی کیفیت نتوانند رتبه بگیرند و کاربران بهترین تجربه کاربری را به دست آورند، الگوریتم های جستجوی خود را بهینه کرد. امروزه علاوه بر تولید محتوای با کیفیت و استفاده از کلمات کلیدی مناسب، فاکتور های زیاد دیگری در رتبه بندی سایت ها مؤثرند. برخی از این فاکتور ها عبارتند از بهینه سازی سرعت سایت، ریسپانسیو سازی سایت و ….

سئو مدرن تلاش می کند تا در حد ممکن معیار های گوگل را برآورده کند. این معیار ها از سال 2015 تغییرات زیادی داشته اند. گوگل بیش از هر زمان دیگری به کیفیت اهمیت می دهد. تولید محتوا با کیفیت در فرآیند سئو خیلی مهم است. یک طراحی وب سایت قوی که از UX خوب پشتیبانی کند، می تواند به تولید محتوا سئو بیس کمک زیادی کند.

محتوایی که تولید می کنید بایستی برای موبایل و سایر دستگاه ها بهینه سازی شوند. یک وب سایت بهینه شده برای موبایل و ریسپانسیو می تواند این هدف را برآورده کند. امروزه کاربران تلفن های همراه بسیار زیاد شده اند و طبق گزارشات بیش از نیمی از ترافیک وب سایت ها از گوشی های همراه به دست می آید. بنابراین خیلی مهم است که در طراحی سایت خود از تصاویر ریسپانسیو که سرعت بارگذاری خوبی در موبایل ها دارند، استفاده نمایید. محتوایی که تولید می کنید بایستی متنوع و جذاب باشد. استفاده از تصاویر و اینفوگرافیک ها و ویدئو ها جذابیت بیشتری نسبت به متن دارند. در شبکه های اجتماعی فعال باشید. بسیاری از کاربران در شبکه های اجتماعی هستند. شبکه های اجتماعی بستری مناسب برای بازاریابی محتوا هستند.

سئو یک علم گسترده و دائماً در حال تغییر است. اگر خودتان برای بهینه سازی سایت به اندازه ی کافی مهارت ندارید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با آگاهی از آخرین تغییرات الگوریتم های جستجو و استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای طراحی سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

تولید محتوا و بهبود سئو

اهمیت چرخه تولید محتوا در فرآیند سئو

ریسپانسیو سازی

با توجه به رشد روز افزون کاربران گوشی های همراه، ریسپانسیو سازی سایت ها اهمیت زیادی پیدا کرده است. ریسپانسیو سازی سایت باعث می شود تا طراحی وب سایت شما بدون هیچ مشکلی از هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری قابل مشاهده باشد. گوگل در سال 2016 به طور رسمی اعلام کرد وب سایت هایی که ریسپانسیو هستند، برای رتبه بندی در اولویت هستند.

چرا محتوای تازه برای یک وب سایت و سئو مهم است؟

بسیاری از کارشناسان و بازاریابان اینترنتی معتقدند که محتوای تازه پادشاه است. تولید محتوای تازه و منظم بر سئو سایت تأثیر زیادی دارد. زیرا:

باعث جذب کاربران و جلب اعتماد آنها می شود

کاربران برای کسب اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوای تازه و بروز شده در جلب اعتماد و جذب بیشتر آنها بسیار مؤثر است. این موضوع بخصوص در مورد وب سایت های خبری و یا وب سایت هایی که باید اطلاعات بروز ارائه دهند، دو چندان اهمیت دارد. اگر می خواهید کاربرانتان را به خود وفادار کنید، به تولید محتوای تازه و بروز اهمیت زیادی دهید. بعلاوه بهتر است به تولید محتوای منحصر به فرد بپردازید. کاربران از اینکه یک محتوای تکراری را در چندین جا مثلاً هم وبلاگ و هم شبکه های اجتماعی و … بیابند، خوششان نمی آید.

باعث بهبود رتبه ی سایت می شود

خزنده های موتور های جستجو برای فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت ها به طراحی سایت ها می خزند و اطلاعات و محتوای آنها را بررسی می کنند. تولید محتوای تازه باعث می شود تا خزنده های موتور های جستجو برای دریافت اطلاعات تازه بیشتر به سایت شما بخزند. این موضوع شانس طراحی وب سایت شما را برای کسب رتبه های بالاتر افزایش می دهد. اگر سایت خود را با محتوای تازه بروزرسانی نکنید، ممکن است موتور های جستجو اینچنین تلقی کنند که وب سایت شما دیگر فعالیتی ندارد. موتور های جستجو از وب سایت هایی که محتوای تازه و منظم تولید می کنند، بیشتر خوششان می آیند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی استفاده از بستر اینترنت برای جذب کاربر و به دست آوردن موقعیت های کسب درآمد می باشد. دیجیتال مارکتینگ را از کانال های مختلفی مانند رسانه های اجتماعی، طراحی وب سایت، وبلاگ و …. می توان انجام داد. برخی از استراتژی های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، تبلیغات PPC، ایمیل مارکتینگ و ….

نتیجه

کاربران برای به دست آوردن اطلاعات به سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوا تازه، سئو بیس و منظم به وب سایت ها برای کسب رتبه های بالاتر، جلب اعتماد کاربران و موتور های جستجو و موفقیت کسب و کار ها کمک زیادی می کند. تولید محتوا یکی از مهمترین استراتژی های سئو می باشد. سئو باعث دیده شدن وب سایت ها در موتور های جستجو می شود. کار کردن بر فرآیند سئو و تولید محتوا می تواند ترافیک بیشتری را به وب سایت ها بکشاند. ترافیک بیشتر برای سایت ها به معنای موقعیت های بیشتر برای کسب درآمد می باشد. محتوا انواع مختلفی دارد. مانند مقالات، تصاویر و ویدئو ها و …. با تولید محتوای جذاب و بروز می توان کاربران را بیشتر در سایت نگه داشت. موتور های جستجو به وب سایت هایی که با تولید محتوای تازه و بروز برای کاربران خود ارزش آفرینی می کنند، بیشتر اهمیت می دهند.

شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، سئو سایت و بازاریابی محتوا برای مشاغل مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز