اگر موتور جستجوی گوگل مسدود بشه

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9264

5/5 - (2 امتیاز)

ممکن است به دلیل صیانت موتور جستجوی گوگل مسدود شود. اگر چنین اتفاقی بیافتد کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیاز خود به سایر موتور های جستجو مراجعه خواهند کرد. اما در هر حال پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت برای تمام طراحی سایت ها ادامه خواهد داشت. اما اینبار وب سایت ها بایستی برای موتور جستجوی دیگری غیر از گوگل بهینه سازی شوند. هر کدام از موتور های جستجو الگوریتم های خاص خود را برای رتبه بندی سایت ها دارند. بنابراین خیلی مهم است که در صورت مسدود شدن گوگل، صاحبین وب سایت ها با  توجه به الگوریتم موتور جستجوی جدید طراحی وب سایت خود را بهینه سازی کنند.

سئو یک استراتژی کلیدی برای کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو و دیجیتال مارکتینگ است. کاربران معمولاً بر روی پیوند های بالاتر در صفحه اول صفحه نتایج جستجو کلیک می کنند. داشتن یک برنامه سئو مناسب می تواند شما را به موفقیت و رتبه های بالاتر SERP برساند. طراحی سایت و یا وبلاگ شما زمانی موفق می شود که بتواند با اصول درست بازاریابی اینترنتی و استراتژی های مناسب سئو به رتبه های بالاتر صفحه نتایج موتور های جستجو برسد. وقتی وب سایتی رتبه ی خوبی در موتور های جستجو کسب می کند، دید بیشتری به دست می آورد و متعاقباً فرصت های جذب کاربر و فروش بیشتری خواهد داشت.

سئو چیست؟

سئو مجموعه ای از استراتژی های بهینه سازی سایت است. هدف سئو بهبود موقعیت طراحی سایت ها در صفحه نتایج موتور های جستجو برای کسب ترافیک ارگانیک بیشتر می باشد. در هر ثانیه میلیارد ها جستجو توسط موتور های جستجوی مختلف پردازش می شود. کاربران برای یافتن اطلاعات مختلف از سفر های تفریحی گرفته تا انجام عملیات بانکی و یا آموزش و …. به اینترنت مراجعه می کنند. وقتی کاربری موضوعی را در موتور جستجویی سرچ می کند، آن موتور جستجو سعی می کند با کیفیت ترین و مرتبط ترین نتایج را به او بازگرداند. موتور های جستجو بر اساس الگوریتم ها و معیار های مختلفی که دارند این کار را انجام می دهند. کسب رتبه های بالای SERP مهم است. بر اساس گزارشات، سه پیوند اول 30% از کل کلیک ها را دریافت می کنند و تنها 0.78% از کاربران به صفحه ی دوم موتور های جستجو مراجعه می کنند.

دارندگان وب سایت ها با انجام سئو برای طراحی وب سایت خود این فرصت را پیدا می کنند تا نام تجاری خود را بیشتر مطرح کنند، اطلاعات با کیفیتی به کاربران ارائه دهند، UX بهتری ایجاد کنند و فروش بیشتری داشته باشند. اما برای رسیدن به تمام این اهداف لازم است تا با بهینه سازی سایت خود، به موتور های جستجو اثبات کنند که طراحی سایت با کیفیتی دارند.

استراتژی بهینه سازی سایت در صورت مسدود شدن گوگل

اگر موتور جستجوی گوگل مسدود بشه

موتور های جستجو چیست؟

موتور های جستجو یک سری سیستم یا الگوریتم هستند. خزنده های موتور های جستجو به وب سایت ها می خزند و بعد از اسکن محتوای وب سایت ها آنها را فهرست بندی و رتبه بندی می کنند. سپس بر اساس جستجوی کاربر مرتبط ترین و با کیفیت ترین وب سایت ها به نمایش می گذارند. موتور های جستجوی متنوعی در اینترنت وجود دارد. مانند گوگل، یاهو، بینگ  ….حتی یوتیوب یا پینترست را می توان به عنوان موتور جستجو تلقی کرد. زیرا برای کشف محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. اما در میان تمام موتور های جستجو، گوگل محبوبیت و معروفیت بیشتری دارد. بر اساس گزارشات، گوگل بیش از 92% از سهم بازار را به خود اختصاص داده است. اگرچه هر موتور جستجو برای رتبه بندی وب سایت ها  معیار ها و الگوریتم های خاص خود را دارد، اما هدف تمام موتور های جستجو یکسان است و آن هم ارائه ی بهترین UX به کاربران می باشد.

نحوه ی کار موتور های جستجو چگونه است؟

موتور های جستجو خزنده هایی دارند. ابتدا این خزنده ها به محتوای وب سایت ها می خزند. این خزنده ها یا ربات ها، از طریق لینک ها بین صفحات مختلف در اینترنت حرکت می کنند. صفحاتی که خزنده های موتور های جستجو به آنها می خزند در موتور های جستجو فهرست بندی می شوند. این فهرست در موتور های جستجو حکم یک کتابخانه ی بسیار بزرگ برای محتوای وب سایت ها را دارد.

پروسه ی خزیدن و فهرست بندی محتوای وب سایت ها به صورت مداوم در حال انجام است. ربات ها مرتباً محتوای وب سایت ها را بررسی می کنند. اما اینکه چه وب سایتی به کاربر نمایش داده می شود بر اساس سیستم رتبه بندی مشخص می شود. رتبه بندی تحت تأثیر سئو سایت ها می باشد. موتور های جستجو برای اینکه بهترین پاسخ را به جستجوی کاربر دهند، کلمات مورد جستجوی کاربر را با کلمات کلیدی وب سایت ها مقایسه می کنند. سپس مرتبط ترین و منطبق ترین محتوا را به کاربر نمایش می دهند. رتبه بندی بر اساس کلمات کلیدی و یک سری معیار دیگر که الگوریتم های جستجو مشخص می کنند، انجام می شود.

به همین دلیل است که سئو سایت اهمیت زیادی دارد. وقتی کاربران بر روی سئو سایت خود بیشتر سرمایه گذاری و کار کنند، شانس بیشتری برای کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو دارد. سئو یک علم بسیار گسترده و در حال تغییر است. سئو زمانبر است و نیاز به دانش فنی دارد. برای افرادی که به اندازه ی کافی مهارت فنی ندارند، بهترین راهکار استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با اطلاع از آخرین تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای صنایع مختلف می باشد.

استراتژی های بهینه سازی سایت چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت استراتژی های زیادی دارد. اغلب این تکنیک ها برای موتور های جستجوی مختلف یکسان است. برخی از مهمترین تکنیک های بهینه سازی سایت عبارتند از: تولید محتوای با کیفیت، استفاده از عناوین و توضیحات متا، استفاده از تصاویر، URL ها، بک لینک سازی، ریسپانسیو سازی و …. موتور های جستجو بررسی می کنند آیا وب سایت ها محتوای با کیفیت و UX خوبی به کاربران ارائه می دهند یا خیر! اگر وب سایتی بک لینک های بیشتر و با کیفیت تری داشته باشد، نزد موتور های جستجو اعتبار بیشتری کسب می کند.

محتوای با کیفیت

محتوا پادشاه است. کاربران برای کسب اطلاعات به وب سایت ها مراجعه می کنند. تولید محتوای با کیفیت باعث جذب کاربران و افزایش مدت زمان ماندگاری آنها در طراحی وب سایت می شود. محتوا هر چیزی می تواند باشد. مانند متن، عکس، فیلم و … در محتوایی که برای طراحی سایت خود تولید می کنید از کلمات کلیدی استفاده نمایید.

برچسب عنوان

استفاده از برچسب های عنوان به کاربران و موتور های جستجو کمک می کند تا بفهمند موضوع طراحی سایت شما چیست. برچسب عنوان بر نرخ تبدیل تأثیر زیادی دارد. در برچسب عنوان از کلمات کلیدی طراحی سایت خود استفاده نمایید.

توضیحات متا

توضیحات متا در نتایج موتور های جستجو ظاهر می شود. توضیحات متا بهتر است قانع کننده و توصیفی باشند تا بهتر بتوانند کاربران را جذب کنند. اگرچه توضیحات متا جزء فاکتور های اصلی سئو نیستند، اما استفاده از کلمات کلیدی در توضیحات متا در ارائه ی اطلاعات به جستجو های کاربر مؤثر است. توضیحات متا این پتانسیل را دارد تا کلیک های بیشتری به دست آورد.

URL ها

موتور های جستجو و کاربران از طریق URL ها به محتوای یک وب سایت پی می برند. URL ها بهتر است توصیفی، کوتاه و کاربرپسند و حاوی کلمات کلیدی باشند.

برای شروع بهینه سازی سایت خود چطور اقدام کنم؟

برای اینکه بهتر بتوانید اصول سئو و بهینه سازی سایت را پیاده سازی کنید، بایستی کاربران خود را بهتر بشناسید. ببینید آنها بیشتر به دنبال چه محتوایی هستند و نیاز هایشان چیست. سپس با برنامه ریزی درست می توانید به بهینه سازی سایت خود بپردازید. لازم است بدانید سئو در طولانی مدت نتیجه می دهد. بنابراین انتظار نداشته باشید خیلی سریع به ترافیکی که می خواهید دست یابید. سئو برای اینکه به نتیجه برسد دست کم 3 تا 6 ماه زمان نیاز دارد.

مشخص کردن اهداف

همیشه اولین قدم در هر برنامه ریزی مشخص کردن اهداف است. مشخص کنید آیا به دنبال جذب ترافیک بیشتر هستید و یا فروش بیشتر و یا کاهش هزینه های جذب مشتری؟ افزایش اعتبار برایتان مهمتر است و یا …. استراتژی های سئو بایستی در راستای اهداف تجاری شما باشد. به طور مثال اگر به دنبال افزایش اعتبار کسب و کار خود هستید، می توانید از معیار های اعتبار دامنه استفاده کنید. با مشخص کردن هدف در پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت موفق تر خواهید بود.

کاربران

کاربران در تعیین اصول سئو اهمیت زیادی دارند. بایستی کاربران خود و رفتار آنها را به خوبی بشناسید. شخصیت کاربران خود را بر اساس داده های واقعی که از طریق پرسش نامه ها و نظرسنجی ها به دست می آیند، ارزیابی کنید. وقتی کاربران خود را بهتر بشناسید، در انتخاب کلمات کلیدی و تولید محتوا موفق تر خواهید بود.

نحوه کار سئو فنی چگونه است؟

سئو دنیای گسترده ای دارد. سئو فنی بیشتر به ساختار سایت شما مرتبط می شود. با انجام سئو فنی، خزنده ها سریعتر و راحتتر می توانند به طراحی وبسایت شما بخزند.

نقشه سایت

نقشه سایت ارتباط صفحات با یکدیگر و اطلاعاتی در مورد آنها را به نمایش می گذارد. نقشه سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا طراحی سایت ها را راحتتر بیابند و فهرست بندی کنند. اگرچه موتور های جستجو از طریق ربات ها می توانند این اطلاعات را به دست آورند، اما نقشه سایت این فرآیند را ساده تر می کند.

ارائه ی UX خوب

موتور های جستجو می خواهند که کاربران بهترین UX را از مرور وب سایت ها به دست آورند. تجربه کاربری و سئو دو استراتژی هستند که یکدیگر را حمایت می کنند. برخی از معیار های UX خوب عبارتند از: مفید بودن طراحی وب سایت و محتوای آن، قابل استفاده بودن طراحی سایت، در دسترس بودن، ارزشمند بودن، معتبر بودن و …

مسدود شدن گوگل و استراتژی سئو

اگر موتوز جستجوی گوگل مسدود بشه

 

سرعت بارگذاری صفحه

مدت زمان بارگذاری صفحه یکی از مهمترین فاکتور های سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سرعت بارگذاری صفحه هم برای دسک تاپ ها و هم برای گوشی های همراه باید خوب باشد. سرعت بارگذاری خوب یک فاکتور لازم برای به دست آوردن رتبه های بالاتر موتور های جستجو می باشد. اگر سرعت بارگذاری صفحه ای کند باشد، نمی تواند به رقابت بپردازد. کاربران امروزه می خواهند که خیلی سریع به اطلاعات مورد نیاز خود برسند. موتور های جستجو هم می خواهند که کاربران تجربه کاربری خوبی به دست آورند. همین موضوع باعث شده تا سرعت بارگذاری سایت به یکی از فاکتور های مهم سئو سایت تبدیل شود.

ریسپانسیو بودن

کاربران گوشی های همراه در حال افزایش هستند. از همین رو جستجو های گوشی های همراه نیز در حال بیشتر شدن است. سازگاری صفحات با گوشی های همراه در ایجاد UX خوب مؤثر است. اما ایجاد دو صفحه، یکی برای دسک تاپ و یکی برای گوشی های همراه هم سخت است و هم هزینه ی بیشتری نیاز دارد. ریسپانسیو سازی سایت یک استراتژی بهتر است. طراحی سایت های ریسپانسیو با هر اندازه مانیتوری منطبق می شوند و بدون مشکل در هر دستگاهی قابل مرور هستند. بر اساس مطالعات، بیش از 50% ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه به دست می آید. وب سایت هایی که ریسپانسیو نیستند، بخش بزرگی از کاربران خود را از دست می دهند.

اگر طراحی وبسایت شما ریسپانسیو نیست، بهتر است هر چه سریعتر برای ریسپانسیو سازی آن اقدام نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت و ریسپانسوی سازی سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

بازاریابی اینترنتی چیست؟

سئو و بهینه سازی سایت یکی از راه حل های بازاریابی اینترنتی است. بازاریابی اینترنتی در کنار اصول سئو به دارندگان وب سایت ها برای به دست آوردن ترافیک بیشتر کمک می کند. دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی به معنای استفاده از اینترنت و رسانه های جمعی برای جذب ترافیک و فروش بیشتر است. دیجیتال مارکتینگ با استفاده از استراتژی های مختلف مانند بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی رسانه های اجتماعی و …. می تواند ترافیک با کیفیت و خوبی به طراحی سایت ها هدایت کند. بهترین کانال دیجیتال مارکتینگ، طراحی سایت است. طراحی سایت نسبت به سایر کانال های بازاریابی اینترنتی اعتبار بیشتری دارد و بیشتر می تواند اعتماد کاربران را جلب کند. برخی دیگر از کانال های دیجیتال مارکتینگ رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر و …. هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد استراتژی ها بازاریابی اینترنتی و نحوه پیاده سازی آن در طراحی وب سایت خود در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره تخصصی و رایگان شرکت دارکوب استفاده نمایید.

نتیجه

امروزه بسیاری کاربران برای کسب اطلاعات و رفع نیاز های روزمره خود از طریق موتور های جستجو به وب سایت ها مراجعه می کنند. یکی از محبوب ترین موتور های جستجو، گوگل است. اما بر اساس برخی گزارشات، به دلیل صیانت ممکن است موتور جستجوی گوگل مسدود شود. اگر گوگل مسدود شود، کاربران به موتور های جستجوی دیگر مراجعه می کنند. اما در هر صورت فرآیند سئو و بهینه سازی سایت پابرجا خواهد بود. دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند رتبه های بالاتر موتور های جستجو را به دست آورند، بایستی طراحی سایت خود را بر اساس الگوریتم موتور های جستجو بهینه سازی کنند. هر موتور جستجویی برای فهرست بندی و رتبه بندی وب سایت ها معیار های خودش دارد. موتور های جستجوی زیادی در اینترنت وجود دارد. مانند بینگ، یاهو و …. کاربران برای بهینه سازی سایت خود بایستی از معیار های موتور های جستجو مطلع باشند و طراحی سایت خود را بر اساس آن فاکتور های بهینه سازی کنند.

از آنجا که سئو و بهینه سازی سایت یک کار زمانبر و فنی است، استخدام یک متخصص سئو و یا شرکت طراحی سایت معتبر بهترین گزینه است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با آگاهی نسبت به معیار های رتبه بندی الگوریتم های موتور های جستجو می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز