بازاریابی اینترنتی در عراق

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9260

5/5 - (6 امتیاز)

این روز ها که بازاریابی اینترنتی در هر نقطه از جهان مورد استقبال مردم و کسب و کار های مختلف قرار گرفته است، بسیاری از افراد می کوشند تا دانش خود را در این حیطه از بازاریابی به روز کنند. بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال مارکتینگ یکی از اصلی ترین نکات برای موفقیت یک کسب و کار در حال حاضر می باشد. این نوع از بازاریابی در کشور های جهان سوم و در حال توسعه نیز اهمیت ویژه ای دارد. از این رو در این مقاله می خواهیم به بازاریابی اینترنتی در عراق بپردازیم.

دیجیتال مارکتینگ

همانطور که می دانید بازاریابی اینترنتی شامل هر گونه فعالیت در اینترنت و در جهت تبلیغات یک کسب و کار است. این فعالیت ها می تواند تحت پلتفرم خاصی باشد یا آنکه فقط از طریق طراحی سایت به تبلیغات پرداخت. در هر دو صورت هدف از دیجیتال مارکتینگ آگاهی بخشی به مردم از وجود یک برند، برند سازی، افزایش فروش، افزایش مشتری، گسترش و ارتقا کسب و کار و … می باشد.

بازاریابی دیجیتال همچنین عبارت است از فروش محصولات و خدمات از طریق کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی، SEO، ایمیل و اپلیکیشن های تلفن همراه. به طور کلی بازاریابی دیجیتال شامل هر نوع فعالیت و تبلیغاتی است که شامل دستگاه های الکترونیکی می شود و می توان آن را به صورت آنلاین و یا در برخی مواقع آفلاین انجام داد. در واقع، استفاده از هر دو نوع تبلیغات برای اتخاذ یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مهم است.

بازاریابی اینترنتی هم اکنون بجای بسیاری از انواع بازاریابی مانند بازاریابی سنتی برای تبلیغات استفاده می شود. از طریق این نوع بازاریابی بسیاری از کسب و کار های نوپا و استارت آپ ها توانسته اند در مدت زمان کمی مشتریان بسیاری جذب کنند.
با این حال، باز هم بسیاری از صاحبان کسب و کار ها به بازاریابی سنتی تاکید دارند. آنها حاضر به پرداخت هزینه های کلان برای تبلیغات شهری و رادیو و تلویزیون هستند، در ورتی که می توانند با حداقل سرمایه گذاری در بازاریابی اینترنتی سریع تر و آسان تر به موفقیت و اهدافشان برسند. استفاده از تبلیغات سنتی و آفلاین هزینه های زیادی را در پی دارد، علاوه بر این از تبلیغاتی که انجام می شود، نمی توان گزارشی تهیه نمود به همین دلیل سنجش عملکرد و بازدهی تبلیغات مشخص نیست. باید بدانید که در حال حاضر بازاریابی سنتی و قدیمی به طور کلی منسوخ شده است.

به عنوان مثال شرکتی که در کشور های دیگر نیز شعب مختلف دارد نباید از بازاریابی سنتی استفاده کند چرا که مخاطبان خود در آن کشور ها را نمی تواند جذب کند. بازاریابی اینترنتی در کنار تمام مزایایی که به همراه دارد، باعث تبلیغات به صورت جهانی نیز می شود. به معنای دیگر شما با بازاریابی اینترنتی به جمعیت بیشتری در هر کجای جهان دسترسی آسان خواهید داشت. همچنین قادر به فعالیت در بازار های جهانی هستید.

علاوه بر این دیگر مانند گذشته مردم جذب رادیو و تلویزیون نمی شوند و فقط درصد کمی از آنها مخاطب تبلیغات هستند. همچنین تبلیغات بیلبوردی در سطح شهر نیز توجه مردم را به خود جلب نمی کند. تمامی این موارد نشان دهنده این است که تبلیغات سنتی به طور کلی منسوخ شده اند و دیگر مانند گذشته به برند سازی کمکی نمی کنند.

در مقابل اما دیجیتال مارکتینگ در سراسر جهان علاقمندان به خود را دارد. چرا که تعداد کاربران دستگاه های دیجیتال و اینترنت هر روز در حال افزایش است. نا گفته نماند، تعداد کانال های بازاریابی دیجیتال بسیار فراوان و متنوع است و همچنین اغلب آنها را می توان به صورت رایگان استفاده نمود.

بازاریابی اینترنتی اصول مربوط به خود را دارد. در ظاهر شاید این نوع بازاریابی بسیار آسان باشد و هر فرد بتواند با استفاده از تبلیغات اینترنتی برای کسب و کار خود، بازاریابی کند. اما اینطور نیست، توجه به اصولی خاص و تخصصی در دیجیتال مارکتینگ از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. عدم توجه به این موارد خاص می تواند باعث از دست رفتن سرمایه و بودجه ای که برای تبلیغات اختصاص یافته است، بشود. در بازاریابی اینترنتی چند ارکان مهم وجود دارد که می توان با استفاده از آنها به تبلیغات اینترنتی و بازاریابی پرداخت، این موارد عبارتند از:

  • راه اندازی و طراحی وب سایت
  • بهینه سازی موتور های جستجو Search engine optimization (SEO)
  • بازاریابی محتوا Content marketing
  • بازاریابی رسانه های اجتماعی Social Media Marketing (SMM)
  • تبلیغات با پرداخت کلیک Pay-per-click advertising (PPC)
  • بازاریابی وابسته Affiliate marketing
  • بازاریابی ایمیلی Email marketing

انجام تمامی این موارد برای اتخاذ یک استراتژی قوی در بازاریابی اینترنتی مهم و ضروری است. اما دو مورد اول یعنی طراحی وب سایت و بهینه سازی موتور های جستجو یا همان سئو سایت برای شروع بازاریابی اینترنتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

شما برای داشتن یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ در قدم نخست باید یک وب سایت راه اندازی نمایید. داشتن سایت برای هر کسب و کاری در این روز ها بسیار مهم است و باعث جلب اعتماد مردم می شود. برای شروع این کار می توانید به شرکت طراحی وب سایت دارکوب مراجعه نمایید. در هر کشوری که باشید می توانید برای طراحی وب سایت با کارشناسان ما مشاوره رایگان آنلاین داشته باشید.

بعد از راه اندازی سایت، باید به بهینه سازی آن پرداخت، البته به یاد داشته باشید که برخی از تکنیک های سئو را باید در زمان طراحی وب سایت پیاده سازی نمود. این تکنیک ها که عموما سئو فنی هستند باید توسط طراح سایت انجام شود. در این صورت بعد از اتمام طراحی وب سایت و شروع سئو، سریع تر می توان به نتیجه دلخواه رسید.

شما در صورتی می توانید با استفاده از راه اندازی سایت در بازاریابی اینترنتی موفق شوید که سئو را برای سایت خود پیاده سازی کرده باشید.. همچنین لازم است بدانید با انجام سئو، در واقع برخی از اصول مهم بازاریابی اینترنتی را نیز انجام داده اید. به عنوان مثال بازاریابی محتوایی، نه تنها یک از کانال های مهم دیجیتال مارکتینگ است بلکه یکی از مهم ترین تکنیک های سئو نیز محسوب می شود.

تبلیغات با استفاده از کانال های گفته شده در بالا باید بر اساس اصولی خاص صورت گیرد، همچنین هر یک از این کانال ها خود دارای جزئیات مهمی هستند که توجه به آنها می تواند موفقیت سریع تری را برای یک کسب و کار رقم بزند.

قبل از شروع بازاریابی دیجیتال، ما نیاز به یک برنامه جامع داریم. در هر کجای مسیر باید بدانیم که قدم بعدی کدام استراتژی است و در صورت عدم موفقیت جبران خسارات ناشی چگونه خواهد بود. ما در هر مرحله از بازاریابی اینترنتی نیاز به یک گزارش کامل از عملکرد خود و تبلیغات صورت گرفته داریم و این گزارش می تواند مهمترین مزیت بازاریابی اینترنتی نسبت به هر نوع دیگر بازاریابی باشد.

گزارش دهی در کانال های مختلف بازاریابی اینترنتی با استفاده از وب سایت ها و اپلیکیشن های طراحی شده، به راحتی امکانپذیر می باشد. به عنوان مثال وقتی در یکی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام به تبلیغات پرداختید می توانید به راحتی با امکاناتی که این پلتفرم دارد، گزارشی کامل از تاثیر تبلیغات خود بر مشتریان هدف با خبر شوید. در نتیجه می توان عملکرد خود را بهبود داد.

این نکته بخصوص در ارتباط با وب سایت ها نیز صدق می کند. با سرویس هایی که گوگل به وب مستران ارائه داده است، به راحتی می توان از عملکرد خود در سایت با خبر شویم. به عنوان مثال در تولید محتوا می توان فهمید کدام یک از صفحات سایت بازخورد بیشتری داشته اند، یا اینکه کدام صفحه مورد پسند گوگل و مخاطبان نبوده است. تمامی این موارد به برتری بازاریابی اینترنتی نسبت به بازاریابی سنتی اشاره دارد.

حال اگر به دنبال برند سازی و یا افزایش فروش محصولات خود هستید، باید هر چه سریع تر نسبت به انجام بازاریابی اینترنتی اقدام نمایید. در این راه می توانید از خدمات شرکت طراحی وب سایت دارکوب بهرمند شوید. طراحی وب سایت، بهینه سازی و سئو سایت، برند سازی، دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و … از جمله خدمات مهم شرکت دارکوب می باشد که در این 18 سال توانسته به بهترین شکل و با کیفیت بی نظیر به مشتریان خود ارائه دهید.

دیجیتال مارکتینگ در عراق

همانطور که می دانید کشور عراق یکی از کشور ها مهم و استراتژیک خاورمیانه و یکی از همسایگان ایران می باشد. در سال های اخیر ایران و عراق مراودات سیاسی و اقتصادی فراوانی با هم داشته اند. این کشور به لحاظ حکومت اسلامی و نزدیکی با ایران مقصد سفر بسیاری از ایرانیان می باشد.

مردم ایران با اهداف مختلفی چون زیارت و یا سرمایه گذاری به کشور عراق سفر می کنند. عراق به لحاظ موقعیت جغرافیای خود در خاورمیانه مقصد سفر بسیاری از تجار و سرمایه گذاران است. در چند سال اخیر شرکت های بسیاری در این کشور توسط ایرانیان تاسیس شده است همچنین، بسیاری از شرکت های داخلی در این کشور اقدام به تاسیس شعب جدید کرده اند. از این رو بازاریابی اینترنتی در عراق اهمیت ویژه ای برای برخی از تجار دارد.

بر اساس بررسی های انجام گرفته، در چند ماه اخیر عبارت بازاریابی اینترنتی در عراق جستجوی بالایی به خود اختصاص داده است. این بررسی نشان دهنده اهمیت موضوع بازاریابی اینترنتی در عراق برای ایرانیان است. این موضوع بخصوص برای کردستان عراق که در نزدیکی ایران واقع شده است، بیش از هر منطقه ای دیگر از این کشور بوده است. چرا که تجار ایرانی مراودات تجاری و اقتصادی زیادی با این منطقه از عراق دارند.

لازم به ذکر است ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب آماده ارائه خدمات بازاریابی اینترنتی در عراق نیز هستیم. این خدمات می تواند به زبان فارسی یا انگلیسی صورت گیرد. شرکت طراحی وب سایت دارکوب در چند سال اخیر برای بسیاری از تجار در کشور های خارجی اقدام به ارائه خدمات طراحی وب سایت، برند سازی، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ و … کرده است و در حوزه های مختلف دارای نمونه کار های ارزشمند و موفق می باشد.

شما هم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با شرکت ما در تماس باشید. اگر در شهر دیگر یا کشور دیگر سکونت دارید می توانید به صورت آنلاین ما مشاوران و کارشناسان شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید.

بدون شک شرکت دارکوب یکی از بهترین شرکت های طراحی وب سایت ایران می باشد که توانسته با بسیاری از تجار ایرانی چه در داخل ایران و چه در کشور های دیگر همکاری موفقی داشته باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز