بازاریابی محتوا چیست و به چه صورت است؟

نوشته شده توسط راضیه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10322

4.4/5 - (9 امتیاز)

در این مطلب درباره اینکه بازاریابی محتوا چیست و به چه صورت است مطالبی را با هم مرور خواهیم کرد.

تعریف بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا (به انگلیسی:Content Marketing) یکی از زیر مجموعه‌های مهم دیجیتال مارکتینگ است که به تولید، انتشار، اطلاع رسانی و اشتراک گذاری محتوا می‌پردازد و باعث حفظ مشتریان ثابت و بدست آوردن مشتریان جدید می‌شود. برخی از متخصصان حوزه بازاریابی اینترنتی معتقدند که بازاریابی محتوا نوعی از بازاریابی درونگرا (Inbound Marketing) است که در آن گفتگوی مخاطب با کسب و کار یا برند، از طرف مخاطب آغاز می‌شود و مشتری معتقد است که خودش به سایت شما جذب شده، و شما با ارسال پیام او را وادار به بازدید از سایت خود نکردید. این محتوا و اطلاعات می‌تواند به انواع مختلفی چون اخبار تحلیلی، ویدئو، کتاب الکترونیکی، اینفوگرافی، مطالعه موردی، راهنما، دستور‌العمل‌ها، پرسش و پاسخ‌ها، مقالات، تصاویر و… تولید و در سایت‌ها منتشر گردد همچنین شما می‌توانید با عضویت در شبکه‌های اجتماعی از مزایای بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز بهره بگیرید در ادامه با همراه باشید تا بازاریابی محتوا و مراحل انجام آن در طراحی سایت بیش‌تر آشنا بشوید.

 

اهمیت بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا نقش مهمی در رشد کسب و کار، ترویج محصولات و ایجاد آگاهی از برند ایفا می‌کند محتوای خوب باعث می‌شود مشتریان بالقوه بیش‌تری شاهد فعالیت‌های یک کسب و کار باشند و ترافیک بیش‌تری در وب سایت شرکت ایجاد شود. اگر کاربران ارزش را در محتوای شما ببینند، باز هم برای دریافت آن به شما مراجعه می‌کنند و حتی اگر بتوانند در پیشرفت آن شرکت می‌کنند.
اگر کسب و کارهایی را که از بازاریابی محتوا استفاده می‌کنند با دیگر شرکت‌ها مقایسه کرده باشید، متوجه خواهید شد که آنها از وضعیت بهتری نسبت به رقبای خود برخوردار هستند. برخی از کسب و کارهای موجود در بازار ایران که تعداد آنها کم هم نیست تا به حال اعتقاد و علاقه ای به سرمایه گذاری در حوزه بازاریابی محتوا نداشته اند؛ این موضوع باعث شده تا این کسب وکارها به صورت سنتی فعالیت های خود را پیش ببرند و رفته رفته با گذشت زمان در بازارهای مختلف دچار انقراض شوند. با مشاهده آمارهای کمی ارائه شده توسط سایت “هاب اسپات (Hubspot)” متوجه خواهید شد که بازاریابی از طریق محتوا چه اهمیتی دارد:

_ 78% از مردم ترجیح می دهند یک کسب و کار را از طریق محتواهایی که تولید می کند بشناسند نه از طریق تبلیغات.

_ 47% از مردم قبل از خرید حداقل 3 تا 5 محتوای تولید شده (مانند: مقاله، ویدئو، اینفوگرافیک و…) توسط منتشر کننده را بررسی می کنند.

_ 96% از خریداران محصولات یا خدمات B2B قبل از خرید به دنبال پیدا کردن اطلاعات تخصصی در مورد محصول می روند.

_ 70% مردم معتقدند کسب و کارهایی که محتوای بهتری تولید می‌کنند، توانایی بیشتری در برقراری ارتباط با مشتریان دارند.

_ 80% کاربران بعد از مطالعه محتوای خلق شده توسط یک کسب و کار، دید بهتری به آن پیدا می‌کنند و 70% از آنها بعد از درگیر شدن، احساس نزدیکی با برند دارند.

اگر تا به حال در مورد استفاده از بازاریابی محتوا برای جذب مشتری‌های جدید فکر نکرده‌اید، بهتر است که همین حالا و به طور جدی به این موضوع فکر کنید. بازاریابی محتوا به حضور پررنگ و رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. شرکت طراحی سایت و سئو سایت دارکوب، با بهره گیری از آخرین متد روز دنیا در طراحی و بهینه سازی سایت بهترین راهکارها در زمینه بازاریابی محتوا را برای سایت شما ارائه می دهد.

 

مهمترین دلایل استفاده از بازاریابی محتوایی

_ افزایش درآمد و توسعه کسب و کار

_ صرفه جویی در هزینه ها

_ افزایش ترافیک و ارتقاء رتبه وب سایت و کسب اعتبار بیشتر در میان مخاطبین

_ ارتقاء سطح آگاهی از برند و آشنایی با محصولات و خدمات

_ افزایش نرخ تعامل با مخاطب

_ جذب حداکثری مخاطب و جلب اعتماد آنها از طریق محتوای با کیفیت

_ تبدیل مخاطبین به لید (سرنخ) یا همان مشتری ترغیب شده

 

مقایسه بازاریابی سنتی با بازاریابی محتوا

مصرف کنندگان همیشه قبل از خرید چهار مرحله را طی می‌کنند؛ مشتری ابتدا به نیاز خود پی برده و به دنبال آگاهی یافتن از راه‌حل‌هایی برای رفع آن نیاز است پس از آگاهی یافتن به تحقیق می‌پردازد تا ببیند کدام یک از راه‌حل‌ها نیاز وی را برطرف می‌کند سپس به بررسی جوانب محصولات شرکت‌های مختلف می‌پردازد تا ببیند کدام یک از شرکت‌ها محصول خود را با قیمت و کیفیت مناسب ارائه می‌دهد سرانجام با اطلاعات کافی و اطمینان خاطر تصمیم به خرید می‌گیرد،بازاریابی سنتی بیش‌تر روی خرید و بررسی جوانب محصول تمرکز می‌کند اما بازاریابی محتوا به دنبال افزایش آگاهی مصرف کننده از محصولات و خدمات است و اطلاعات لازم و مفید را در فرآیند تحقیق مشتری در اختیار او قرار می‌دهد.

 

مراحل انجام و اجرای بازاریابی محتوا

1_تعیین اهداف

مشخص کنید که می خواهید از بازاریابی محتوایی در راستای کدامیک از اهداف تان استفاده کنید. پس از آن اهداف بازاریابی محتوایی خود را تعیین کنید.برای نوشتن هر محتوایی هدف داشته باشید بی هدف مطلب ننویسید چون فقط زمان را از دست می دهید و هیچ اتفاق خوبی برای برندتان نمی افتد همچنین هدف از تولید محتوا در بازاریابی محتوا فقط فروش محصولات یا خدمات نیست بلکه هدف می‌تواند جذب مخاطبین باشد.

 

2_شناسایی مخاطبین و جامعه هدف

پس از تعیین اهداف خود حالا باید بدانید که محتوای شما قرار است به دست چه کسی یا چه کسانی برسد؟ نیازهایشان را شناسایی و بررسی کنید. ببینید به چه محتوایی علاقه دارند و از آن محتواها در چه جایی و چگونه می خواهند استفاده کنند؟
_ از گوگل آنالیتیکس استفاده کنید تا ببینید چه کسی از وب سایت شما بازدید می کند. این نرم افزار به شما اطلاعاتی در مورد اسامی، رده سنی و جنسیت بازدید کنندگان وب سایت خواهد داد.
_ به وب سایت هایی مرتبط با حیطه کاری خود مراجعه کنید. با این روش متوجه می شوید که افراد بیشتر در مورد چه موضوعاتی صحبت می کنند؟ ترس و آرزوها و علاقه مندی آنها نسبت به چه مواردی است
_ پست های برتر خود را از حیث میزان مشارکت کاربران بررسی کنید تا بفهمید چه ویژگی هایی در آنها سبب شده که اینقدر کاربران آن‌ها را دوست داشته باشند.
_ نظرسنجی بگذارید (کاربران را با عوامل جذابی مثل دانلود رایگان یک کتاب الکترونیکی و غیره در ازای شرکت در این نظرسنجی ترغیب کنید)
_ در بخش کامنت با کاربران ارتباط داشته باشید. به صحبت های آنها گوش دهید و به تک تک آنها پاسخ دهید.

 

3_تعیین استراتژی محتوا

بر اساس هدف های تعیین شده در کسب و کارتان، محتواهایی هدفمند تولید کنید و آنها را به دست مخاطبین خود برسانید در استراتژی محتوای مواردی که باید مشخص کنید عبارتند از:
_ مخاطب امروز و آینده کسب و کار من چه کسانی هستند؟
_ پیام مهم و اصلی من و کسب و کار من چه هست؟
_ لحن کسب و کار من چیست؟
_ محتوا کسب و کار من قرار است چه ارزشی برای مخاطب بسازد؟
_ برای رسیدن به سودآوری با چه روش هایی می توانم مخاطبان خود را هدایت کنم؟
_ نقاط قوت و ضعف من در خلق محتوا با توجه به موضوع کسب و کار من چیست؟
_ چه تهدیدها و فرصت هایی وجود دارد؟
_ محتوا باید در تمام طول عمر خود مدیریت شود. همچنین باید دائماً با هدف‌های کسب‌وکار و تحلیل‌های مرتبط با آن، همسو شود. استراتژی محتوا در مورد تمام مراحل مرتبط به زندگی یک محتوا نظر می‌دهد و بر روی آن تأثیر دارد.

 

4_تعیین کانال های انتشار محتوا

پس از تهیه و تولید محتوا، حالا نوبت انتشار و توزیع آن است. یعنی باید تعیین کنید که محتواهای تولید شده خود را از چه طریقی می خواهید به دست مخاطبانتان برسانید. باید بررسی کنید که از بین کانال های توزیع مانند وبلاگ، طراحی سایت، رسانه ها و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستا مارکتینگ، ایمیل، پیامک و…، کدامیک برای جذب مشتری و کدامیک برای آگاهی از برند (به منظور برندسازی)، مناسب ترین روش است؟
کارشناسان بر این عقیده هستند در دهه آینده تمامی کسب و کارها باید در فضای اینترنت وارد شوند، در غیر اینصورت دیگر توسط مشتریان بالقوه شناسایی نمی شود اگر به دنبال دریافت خدماتی در زمینه‌ی بهینه سازی سایت، بازاریابی محتوا، دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی هستید باید از افراد حرفه‌ای در زمینه تبلیغات، سئو و طراحی سایت کمک بگیرید شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از شرکت های معتبری است که به شما کمک می کند طراحی سایت حرفه ای داشته باشید و کسب و کار خود را رونق ببخشید.

 

5_تشکیل تیم تولید محتوا

بازاریابی محتوا به بلوغ خود نزدیک شده است و جزو ضروریات بازاریابی تلقی می‌شود شاید خیلی از مدیران در ابتدا به این موضوع توجه ویژه ای نداشته باشند ولی در طول زمان به اهمیت این قضیه پی خواهند برد. تیمی که بتواند محتوای مناسب را برای شبکه های اجتماعی و وبلاگ فراهم کند و به استراتژی ها و چشم اندارهای شرکت مسلط باشد، آینده ی درخشانی را برای آن شرکت رقم بزند. شما به افرادی باهوش خالق و آینده نگر نیاز دارید. پس برای داشتن یک تیم حرفه‌ایی به مهارت هایی که هر بازاریاب محتوا باید داشته باشد توجه کنید:
۱ -توانایی یادگیری: بازاریابی محتوا، پویایی بسیار بالایی دارد. بازاریابان باهوش پیوسته در حال پیشرفت اند اگر علاقه ای به تغییر ندارید و نمی توانید به سرعت خود را با تغییرات وفق دهید، به عنوان یک بازاریاب محتوا، چندان شاد نخواهید بود. مهارت‌های تازه، نرم افزارهای جدید یا تاکتیک‌هایی نو برای بازاریابی محتوا را یادبگیرید. این کنجکاوی برای یادگیری چیزهای جدید یک مزیت رقابتی نیز محسوب می‌شود
۲ -مهارت های نگارشی: اگر برای موفقیت در زمینه بازاریابی محتوا تنها به یک توانایی نیاز داشته باشید، آن توانایی مهارت های نگارشی است. بازاریاب محتوا یا متخصص روابط عمومی باید همیشه آخرین تحوالت و موضوعات داغ را در صنایع مختلف پیگیری کند.

 

 6_ایده پردازی

پس از تشکیل تیم، لازم است جلساتی را برای ایده پردازی ترتیب دهید و هر ایده ای که در راستای رضایت مخاطب و رسیدن به اهداف استراتژیک به ذهن تان خطور می کند، بنویسید. و تصمیم بگیرید که از چه فرمت‌هایی استفاده می‌کنید. فرمت هایی مانند بلاگ، خبرنامه، پادکست، ویدئو، وبینار، اینفوگرافیک، E-book و… با به کارگیری محتوای شخصی سازی شده تمایز ایجاد کنید، سایت خود را برای موبایل بهینه سازی کنید و وب سایت و محتوا را برای جستجوی صوتی و هوش مصنوعی بهینه سازی کنید.

 

7_داشتن تقویم محتوا

حالا نوبت تهیه یک برنامه کاری دقیق و مشخص است. ابتدا باید بررسی کنید و ببینید در یک بازه زمانی مشخص (مثلا یک هفته) چقدر توان تولید محتوا دارید؟ سپس در تقویم محتوا، باید به صورت کتبی برنامه ساخت و تولید و انتشار محتواهای خود را مشخص و تنظیم کنید. باید مشخص باشد محتوا در چه تاریخ و زمانی تولید و در چه تاریخ و زمانی منتشر می شود. برای مثال مشخص کنید که در ماه جاری یا 30 روز آینده قرار است چه تعداد مطلب و مقاله در وب سایت، کانال تلگرام، اینستامارکتینگ، لینکدین و دیگر بسترها؛ با چه موضوعاتی و به چه شکل و قالبی (متن / صوت / عکس و تصویر / ویدئو و یا ترکیبی از آنها) داشته باشید و… .
بدون داشتن تقویم محتوا ممکن است به مرحله ای برسید که ایده ای در مورد نوشتن محتوا نداشته باشید یا ندانید امروز بهتر است برای شبکه های اجتماعی مطلب بنویسید یا وب سایت، در نتیجه بی نظمی کل استراتژی بازاریابی محتوایی شما را مختل می کند. البته همیشه هنگام طراحی تقویم محتوا، زمانی را هم برای موضوعات فی البداهه اختصاص دهید مثل مواقعی که یکی از فالوورها سؤالی را مطرح می کند و جرقه ای برای تولید محتوای بعدی شما می شود تا با این کار هم با مخاطبین تعامل مناسبی برقرار کنید و هم مشکل آنها را رفع کرده باشید.

 

8_ساخت و تولید محتوا

بازاریابی محتوا هنر جدید ارتباط با مشتری است بازاریاب ها معتقدند امروزه مشتری‌ها هوشمندی بیشتری دارند و به راحتی نمی توان با گذاشتن بنرها، تبلیغات تصویری و خارج از اراده وی، او را به خریدار تبدیل کرد. امروزه مشتری می‌داند به دنبال چیست و مسیر کسب اطمینان کدام است نیازی نیست مستقیم به فروش محصول فکر کنید با ایجاد محتوایی که کاربر و مشتری به دنبال آن است، مانند بررسی محصول، توضیح در مورد مزایا و معایب آن و ارائه تصاویر مناسب با او همراه شوید و اطلاعاتی را که نیاز دارد در اختیارش قرار دهید و سعی در ایجاد اعتماد، ایجاد جذابیت و در نهایت تبدیل وی به خریدار محصول یا سرویس شوید. اینگونه مشتریان قابلیت تبدیل شدن به مشتری همیشگی و وفادار را بسیار بیش‌تر از سایر روش‌های سنتی دارند.

 

انواع محتوا از نظر اطلاعات

1_محتوای مفید: محتوا می‌تواند اطلاعات مفید و ارزشمندی را در اختیار کاربران قرار ‌دهد، مرتبط و معتبر باشد، نیاز و مشکلی را رفع کند، اجبار به خرید ممنوع است، آگاهی بخش باشد، موثر و ترغیب کننده باشد. ا اگر مفید نباشد ، گوگل آن محتوا را در صدر نتایج جستجو قرار نمی‌دهد. گوگل سودمندی را تا حد زیادی مبتنی بر “سیگنال های تجربه کاربر” می سنجد. اگر گوگل ببیند که افراد واقعاً از نتیجه جستجوی خاص خوششان می‌آیند ، از رتبه قابل توجهی برخوردار می شوند در حقیقت، گوگل علناً اظهار داشته است که بین “محتوای با کیفیت بالاتر” و “مفید” مطالب تمایز قائل است.

2_محتوای آموزنده : هدف از تولید محتوای این چنینی این است که به مخاطبین خود مهارتی تازه بیاموزید یا نوع جدیدی را به آن‌ها معرفی کنید یا حتی بتوانید در تصمیمات به آن‌ها کمک کنید.

3_محتوای سرگرم کننده: احساسات از قبیل خنده و شادی ارزش محسوب می‌شوند و در محتوای سرگرم کننده نقش مهمی دارند.

 

روش های تولید محتوا

1_تولید محتوای متنی: متن واقعا با ارزش است بسیاری از سایت ها در کنار محصوالت خود یک بخش به نام وبلاگ دارند که برای آن محتوای متنی تولید کرده و سعی می‌کنند تا با دریافت ورودی از طریق موتورهای جستجو آن‌ها را به سمت محصوالت خود هدایت کنند. در ایران اکثر وبلاگ‌ها یا دیر بروزرسانی می شوند و یا اصولا محتوایی تولید نمی‌کنند و از مطالب سایر سایت ها استفاده می‌کنند که این هرگز نمی تواند آن بازدهی مورد انتظار را بر آورده سازد.

2_تولید محتوای تصویری: یک تصویر خوب می تواند هزاران پیام را برساند و جایگزین صدها مقاله متنی شود، در آن شکی نیست. محتوای تصویری میان کاربران اینترنتی از محبوبیت خاصی نیز برخوردار است . بوجود آمدن شبکه های اجتماعی تصویر محور با تعداد کاربران بالا مثل اینستاگرام دلیلی بر این ادعا است. کسب و کارهایی که به اهمیت این موضوع پی برده اند سریع خودشان را بروز کرده اند و بازاریابی محتوایی خود را با تصویر پیوند زده اند تا بازدهی بیشتری را بگیرند.

3_تولید محتوای ویدیویی: تاثیر یک ویدیو کوتاه بسیار بیشتر از محتوای متنی و تصویری است ویدیو مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ویدیو یکی از محبوب ترین و مناسب ترین روش های بازاریابی است. با استفاده از ویدیوها شما میتوانید پیام خودتان را بصورت بسیار قوی به مخاطبان منتقل کنید و روی آنها تاثیرگذاری خیلی بیشتری داشته باشید. محتوای ویدیویی شما میتواند شامل هرچیزی مثل معرفی شرکت ، محصولتان و مطالب آموزشی باشد. شبکه های اجتماعی بزرگی مثل فیسبوک، اینستاگرام و تلگرام این فرصت را برای بارگزاری ویدیو ها فراهم کرده اند.

4_تولید محتوای صوتی: این گونه از محتوا که در سال‌های اخیر بسیار رواج یافته است، به نام پادکست نیز شناخته می‌شود.

 

اصول و قواعد سئو

1_ انتخاب عنوان و زیر عنوان مناسب، از ایجاد عنوان های ساده و تکراری پرهیز کنید زیرا بسیار کسل کننده می باشد و توسط مخاطب به راحتی کنار گذاشته می شود. عنوان مناسب در تولید محتوا باید قابل فهم و دربرگیرنده کلمه کلیدی باشد. اگر شما در مورد یک موضوع علمی در حال تولید محتوا هستید باید عنوان شما کمی رسمی تر باشد و جدیت مطلب را نشان دهد. اما اگر شما در مورد گردشگری در حال تولید محتوا هستید پس عنوانی را انتخاب کنید که هیجان انگیز تر باشد و مخاطب برای خواندن حتی پاراگراف اول نیز بر روی لینک کلیک کند. اگر شما راجع ورزش مطلب می نویسید پس باید از عنوان های جذاب و خبری استفاده کنید همچنین می‌توانید عنوان را به صورت سوالی نیز بنویسید. عنوان سوالی مخاطب را بیش تر ترغیب می کند تا برای پیدا کردن پاسخ سوال به سراغ مطالعه متن برود.

2_ نگارش متن مرتبط با عنوان، یکی دیگر از موارد مهم در تولید محتوا بعد از تعیین موضوع یا عنوان مناسب، متن است. یعنی شما باید متنی بنویسید که مربوط به عنوان باشد و اگر بی ربط باشد به محض این که مخاطب وارد سایت شد و با این مورد مواجه شد سریع سایت را ترک می کند و دیگر وارد سایت شما نمی شود. پاراگراف اول محتوا باید جوری نوشته شود که به مخاطب نشان دهد که جواب سوال خود را می تواند در این صفحه پیدا کند. این باعث می شود مخاطب ساعت های طولانی تری را در وب سایت شما بگذراند.

3_ استفاده از کلمات کلیدی، در مورد کلمات کلیدی اطلاعات لازم و کافی را کسب کنید از کلمات کلیدی خیلی کوتاه استفاده نکنید کلماتی را انتخاب کنید که کم رقابت باشد در غیر این صورت باید محتوایی بنویسید که خیلی بهتر از محتواهای دیگر باشد
اگر با رعایت نکات سئو محتوای با ارزش و با کیفیتی را تولید کرده باشید با کمک اسنیپت‌ها محتوای شما در لینک اول صفحه گوگل قرار می‌گیرد اسنیپت به توضیحاتی گفته می‌شود که زیر عنوان هر نتیجه یافت می‌شود و در صفحات نتایج جستجو نمایش داده می‌شود. از جمله مزایای استفاده از اسنیپت‌ها: جذب بازدیدکننده و افزایش ترافیک سایت، بهبود رتبه سایت، افزایش اعتماد کاربران. اسنیپت های گوگل می تواند به صورت متن، تصویر، چارت و نمودار، بالت، لیست های شماره گذاری شده، تعداد کلمات، گام به گام و … باشد.

برخی از الگوریتم‌های گوگل:
_ارتباط با کلمات کلیدی: گوگل به دنبال صفحاتی است که با کلمات کلیدی شما ارتباط نزدیکی دارند.
_افزایش رتبه سایت با استفاده از بک لینک: هرچه صفحه شما با صفحات دیگر پیوند داشته باشد سایت شما معتبرتر و ربته آن افزایش می‌یابد.
_سودمند بودن مطلب: مفید بودن مطلب باعث بازخورد مثبت کاربر شده و گوگل رتبه بالاتری را اختصاص می‌دهد.

4_نوشتن محتوای اختصاصی

محتوایی بنویسید که تک تک جملات آن کاملا اختصاصی برای وب سایت شما باشد و هیچ جمله‌ایی از آن کپی نباشد به عبارتی محتوا یونیک باشد.

5_جلب اعتماد کاربران

یک لحظه خودتان را جای مشتری قرار دهید، آیا ترجیح نمی­دهید از کسی خرید کنید که به او اعتماد دارید؟ سعی کنید در این بخش از مراجع و رفرنس‌های مناسب برای ارجاع دادن و جلب اطمینان استفاده کنید. ارائه بازخورد مثبت دیگر مشتریان و گواهینامه­ ها یا اعتبارنامه­ های مرتبط با محصولاتتان عامل مهمی در جلب نظر مساعد مشتریان جدید است.

 

9_انتشار محتوا

حالا دیگر وقت آن رسیده که ماحصل زحمت های خود و تیم تان را بر اساس برنامه زمانبندی از قبل تعریف شده خود و نیز از طریق راه ها و کانال های توزیع منتخب مانند وب سایت ها و رسانه ها و بازاریابی شبکه های اجتماعی ( مانند: تلگرام، اینستاگرام، شبکه اجتماعی توئیتر، شبکه اجتماعی لینکدین، فیس‌بوک، که بزرگترین پلتفرم اجتماعی دنیا هستند) به دست مخاطبتان برسانید. در واقع حالا باید ” بازاریابی محتوا ” انجام دهید. اما کار شما به‌محض زدن دکمه انتشار پایان نمی‌یابد این محتوا باید فوایدی را برای شما داشته باشد که مهم‌ترین فایده این است که مردم واقعاً آن را بخوانند. بنابراین استراتژی تبلیغ محتوای شما به همان اندازه مراحل تحقیق و تولید محتوا اهمیت دارد.
اینستامارکتینگ یکی از شیوه های بازاریابی شبکه های اجتماعی است که 800 میلیون کاربر فعال دارد و به راحتی در آن می توانید مشتریان هدف خود را پیدا کنید و کسب و کار خود را رونق ببخشید. اینستامارکتینگ یکی از روش­های درآمد زایی جدید و پربازده است که امروزه از طریق کاربران پر فالوور پیگیری می ­شود. همچنین شرکت­های مختلف تولیدی، خدماتی و بازرگانی برای فروش محصولات خود از این شبکه­‌ها چه در صفحه­ مربوط به شرکت خود یا ثبت سفارش در صفحات افراد مشهور در اینستاگرام، استفاده می­ کنند. اینستاگرام با وجود ابزارهای مختلفی که دارد، می­‌تواند به خوبی در مبحث مارکتینگ مورد استفاده قرار گیرد؛ برخی از این ویژگی­ ها شامل: استوری جذاب و باکیفیت، ویدیو زنده (لایو اینستاگرام)، هشتگ گذاری تخصصی، بیو خلاقانه و کامل است.
کسب و کارتان مهم ترین اولیت شماست. طراحی یک سایت مناسب برای کسب و کارتان می‌تواند شما را به سطح بالاتری از دیجیتال مارکتینگ ارتقا دهد. شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از بهترین شرکت‌ها در زمینه طراحی سایت‌های فروشگاهی و دیجیتال مارکتینگ است.

 

10_ارزیابی میزان موفقیت محتوا

در بازاریابی محتوا معیارهایی برای خود در نظر بگیرید تا میزان موفقیت محتوای خود را بررسی کنید مثلا معیارهای زیر گزینه های عالی هستند:

_ نرخ کلیک ایمیل: ایمیل هایی که کاربران بیشتر روی لینک های داخل آن کلیک کرده اند را بررسی کنید که دلیل موفقیت آنها چیست؟

_ نرخ پرش: در صورتی که کاربران بدون کلیک کردن در داخل سایت، آن را ترک می کنند و این برای بیش از 70% مواقع اتفاق می افتد، به معنای این است که باید محتوای خود را بهتر کنید.

_ عمق پیمایش (Scroll depth): بررسی کنید که کاربران پس از اینکه مقدمه شما را خواندند سایت شما را ترک می کنند یا کل آن را از ابتدا تا انتها مطالعه می کنند؟ در چه قسمت هایی از محتوا توقف می کنند؟ وقتی بفهمید چه قسمتی از محتوا کاربرد بیشتری داشته، محتوای قویتری هم می توانید برای بازاریابی محتوا تولید کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز