بهترین نرم افزارهای طراحی سایت

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=10545

5/5 - (9 امتیاز)

اگر قصد دارید یک وب سایت کامل طراحی کنید که به واسطه آن مخاطبان خود را افزایش دهید، انتخاب بهترین نرم افزار طراحی وب سایت بسیار مهم است. از ساخت یک رابط بصری بدون هیچ کد گرفته تا آپلود مستقیم سایت به صورت آنلاین از ویژگی های بهترین نرم افزار های طراحی وب سایت است. انتخاب بهترین نرم افزار طراحی وب می تواند به شما در رسیدن به اهدافتان کمک کند.

طراحی وب سایت

منظور از طراحی سایت، فرایند ایجاد صفحات وب است که به واسطه آن صفحات سایت در اینترنت به نمایش عموم گذاشته می شود. طراحی سایت معمولاً به جنبه های تجربه کاربر در توسعه وب سایت اشاره دارد. تا قبل از سال 2010 میلادی طراحی وب بر طراحی وب سایت برای مرورگر های دسکتاپ متمرکز بود. اما با گذشت زمان و پیدایش تبلت ها و تلفن های همراه هوشمند که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند، طراحی برای مرورگر های موبایل و تبلت اهمیت روزافزونی پیدا کرده است.

طراح وب سایت معمولا ظاهر سایت (رنگ ها، فونت ها و تصاویر استفاده شده در سایت)، چیدمان المان ها (یا Layout که به چگونگی ساختار و طبقه بندی اطلاعات مربوط می شود.) و عناصر موجود در سایت و در برخی مواقع محتوای سایت را طراحی می کند.

طراحی سایت با روش های مختلفی امکان پذیر است که یکی از این روش ها استفاده از نرم افزار طراحی سایت می باشد. انواع مختلفی از این نرم افزار ها برای ایجاد سایت های مختلف طراحی شده اند که انتخاب بهترین و مناسب ترین آنها بستگی به نوع سایتی که می خواهید، دارد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

زبان طراحی وب سایت

برای افرادی که با دانش طراحی وب سایت آشنایی ندارند کار با طراح و توسعه دهنده وب سایت کمی دشوار خواهد بود. این فراد غالبا از کلماتی مانند CSS، HTML، Java و … استفاده می کنند. این اصطلاح ها ممکن است برای شما به عنوان یک صاحب کسب و کار اهمیت کمی داشته باشد اما در طراحی وب سایت دانستن آنها اهمیت زیادی دارد.

اغلب این عبارات به زبان هایی اشاره دارد که توسعه دهندگان و طراحان وب سایت برای نوشتن کد و ایجاد یک طراحی جذاب استفاده می کنند. از مهمترین و متداول ترین زبان های طراحی وب سایت می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • HTML: زبان پویا که طرح و ساختار وب سایت را تشکیل می دهد. اغلب صفحات استاتیک وب سایت با استفاده از این زبان طراحی می شوند.
  • CSS: توسعه دهنده وب برای استایل دادن به سایت از این زبان استفاده می کند. از CSS در کنار HTML برای افزودن رنگ ها، پس زمینه ها، طرح بندی ها، اندازه فونت ها و موارد دیگر استفاده می شود.
  • جاوا: از محبوب ترین زبان های برنامه نویسی وب سایت می باشد که از آن برای توسعه محتوای وب سایت، بازی ها، برنامه ها و نرم افزار استفاده می شود. زبان java قابل حمل است و بر روی چندین پلتفرم نرم افزاری قابل اجرا می باشد.
  • جاوا اسکریپت: توسعه دهندگان وب از این زبان برای افزودن عناصر تعاملی به وب سایت خود استفاده می کنند.
  • PHP: برای توسعه وب سایت هایی که حجم زیادی از داده ها در آنها به کار می رود از این زبان استفاده می کنند. این زبان منبع باز می باشد که به راحتی می توان آن را بسته به نیاز های کسب وکار و وب سایت تغییر داد.

از دیگر زبان های برنامه نویسی وب سایت می توان به پایتون، SQL، دات نت و Angular اشاره کرد.

اگر به دنبال طراحی سایت کامل و با عملکرد بالا هستید، بهتر است این کار را به متخصصان و طراحان سایت بسپارید. در صورتی که تمایل دارید خودتان به طراحی سایت بپردازید به آموزش برخی مفاهیم اولیه نظیر آموزش CSS, HTML و آموزش PHP نیاز دارید. با استفاده از این دو زبان طراحی وب سایت می توان بهترین وب سایت ها را طراحی نمود.

برای آنکه یک طراح سایت حرفه ای شوید سال ها طول می کشد. اما بدون دانش کد نویسی نیز می توان به ایجاد سایت پرداخت. استفاده از نرم افزار طراحی وب مناسب می تواند به شما در طراحی آسان وب سایت با طرح های زیبا و با حداقل مهارت کمک کند.

نرم افزار های طراحی وب سایت

از سال ها پیش که اولین صفحات وب طراحی شدند، زمان زیادی نمی گذرد. در این سال ها طراحی وب سایت شامل تغییرات بسیاری شده است. نرم افزار های مختلفی جهت طراحی آسان سایت ابداع شدند که به واسطه آنها می توان به راحتی صفحات وب را طراحی نمود.

اگر امروز به دنبال ایجاد یک وب سایت هستید، مسیر های مختلفی بسته به دانش کد نویسی شما و ویژگی هایی وب سایت شما، وجود دارد که می توانید از آنها جهت طراحی سایت کامل استفاده نمایید. استفاده از نرم افزار های طراحی وب سایت می تواند به افراد مبتدی در طراحی و ایجاد وب سایت ها کمک شایانی کند.

نرم افزار های طراحی وب سایت در سال های گذشته باعث خلق بسیاری از سایت های با کیفیت و با عملکرد بالا شده اند. همچنین استفاده از آنها هزینه های مربوط به طراحی سایت را تا حدودی کاهش داده است. زمان طراحی وب سایت با این نرم افزار ها بسیار کوتاه است و شما می توانید در مدت زمان بسیار کمی یک سایت کامل داشته باشید.

انواع نرم افزار طراحی وب سایت

نرم افزارهای طراحی سایت در انواع مختلفی ایجاد شده اند که بسته به نوع سایت و کاربردی که از وب سایت خود انتظار دارید می توانید هر کدام از این نرم افزار ها را برای طراحی سایت خود انتخاب نمایید. اما به یاد داشته باشید که هیچ کدام از این نرم افزار ها تمامی ویژگی های طراحی یک سایت کامل با عملکرد بالا را ارائه نمی دهند، به همین دلیل افراد مبتدی تنها می توانند وب سایت های ساده را با استفاده از این نرم افزار ها طراحی کنند. اما یک طراح حرفه ای به راحتی می تواند با یک نرم افزار طراحی وب سایت، سایتی کامل و با قابلیت های مختلف را طراحی نماید.

CMS ها نیز یکی از انواع نرم افزار های طراحی وب سایت هستند که با استفاده از آنها می توان به طراحی انواع مختلف وب سایت پرداخت. وب سایت فروشگاهی، سایت شرکتی و … از انواع متداول وب سایت هستند که با استفاده از یک سیستم مدیریت محتوا می توان آنها را طراحی نمود.

سیستم مدیریت محتوا

CMS: Content Management System یا سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار با قابلیت های کاربردی متفاوت است که یکی از آنها طراحی و ایجاد سایت می باشد. با استفاده از این نرم افزار می توان بدون وارد کردن کد و دستورالعمل های برنامه نویسی و با استفاده از یک رابط کاربر پسند، وب سایت طراحی و ایجاد نمود.

سیستم های مدیریت محتوا در انواع مختلف وجود طراحی شده اند که بسته به نوع سایتی که می خواهید می توان هر کدام از آنها را انتخاب نمود. از انواع مختلف سیستم مدیریت محتوا که برای بسیاری از طراحان محبوب هستند می توان به جوملا و وردپرس اشاره نمود. طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده است و بسیاری از افراد مبتدی به راحتی و با کمی آموزش می توانند با استفاده از آن یک سایت ساده اما کامل را طراحی نمایند. طراحی سایت با جوملا نیز برای اغلب طراحان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است.

طراحی سایت با جوملا

Joomla یکی از معروف ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که بسیاری از سایت های موجود با استفاده از آن طراحی و ایجاد شده اند. استفاده از این CMS رایگان می باشد. جوملا منبع باز است به همین دلیل همه روزه به روزرسانی های مختلفی در جهت کاربرد بهتر به آن افزوده می شود. از ویژگی های این پلتفرم به موارد زیر می توان اشاره نمود:

  • منبع باز
  • استفاده از آن رایگان می باشد.
  • قابلیت به روزرسانی
  • قابلیت طراحی انواع وب سایت
  • امکان طراحی قالب سایت ریسپانسیو
  • چند زبانه
  • مدیریت رسانه
  • مدیریت محتوای سایت
  • توسعه پذیری قوی

تمامی این موارد و ده ها ویژگی دیگر باعث شده تا جوملا به یکی از نرم افزار های قدرتمند طراحی وب سایت تبدیل شود.

طراحی سایت با وردپرس

وردپرس یک نرم افزار طراحی سایت رایگان و منبع باز Open Surce است که هر آنچه را که برای ساختن یک وب سایت پویا نیاز دارید را فراهم می کند. قالب ها و تم های مختلفی برای وردپرس طراحی شده اند که بسته به نوع سایت خود می توانید از آنها استفاده نمایید. کتابخانه تم های ودپرس هر روز در حال توسعه و به روزرسانی است که باعث طراحی سایت های زیبا می شود.

با استفاده از وردپرس می توان ویدئو ها، عکس ها، صدا ها و موارد دیگر را در صفحات وب بارگذاری نمود. همچنین امکان طراحی قالب ریسپانسیو و سازگار با تلفن همراه نیز وجود دارد. این نرم افزار رابط کاربر پسند دارد، به همین دلیل استفاده از آن ساده است. شما با استفاده از وردپرس می توانید به راحتی کاربران سایت خود را انتخاب و آنها را مدیریت نمایید. از ویژگی های این پلتفرم می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • منبع باز
  • استفاده از آن رایگان است
  • دارای مدیریت رسانه
  • استفاده از تم های مختلف به صورت رایگان و پولی
  • امکان سازگار با تلفن همراه
  • قابلیت طراحی قالب سفارشی و اختصاصی
  • چند زبانه
  • رابط کاربری آسان
  • امکان دادن مجوز به کاربران مختلف و مدیریت سایت توسط چند ادمین
  • امکان افزودن قابلیت های مختلف به سایت با استفاده از پلاگین ها
  • به روز رسانی آن آسان می باشد.

با استفاده از wordpress می توان انواع سایت از وبلاگ ساده گرفته تا سایت فروشگاهی را طراحی نمود. در شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز اغلب سایت ها با استفاده از این نرم افزار طراحی می شوند. شما می توانید از فروشگاه قالب، تم مورد نظر خود را برای طراحی انتخاب نمایید. طراحی سایت با وردپرس در شرکت دارکوب از پایه توسط طراح انجام می شود. شما همچنین می توانید به صورت اختصاصی قالب سفارشی خود را برای وب سایتتان داشته باشید. همچنین می توانید از قالب آماده وردپرس که باز هم توسط طراحان این مجموعه طراحی شده اند استفاده نمایید. این قالب ها قابلیت توسعه و تغییر را دارند.

شما با مراجعه به شرکت طراحی وب سایت دارکوب می توانید هر نوع وب سایتی که می خواهید را ایجاد کنید. تمامی خدمات مجموعه دارکوب به صورت آنلاین و 24 ساعته پشتیبانی می شود. شرکت طراحی وب سایت دارکوب بیش از 18 سال است که به ارائه خدمات طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، دیجیتال مارکتینگ، برند سازی، اینستاگرام مارکتینگ و … می پردازد. شما می توانید به صورت حضوری یا آنلاین با کارشناسان ما مشاوره رایگان داشته باشید.

شما همچنین میتوانید برای آموزش وردپرس، آموزش HTML و آموزش PHP و دیگر زبان های طراحی وب سایت به آموزشگاه طراحی سایت دارکوب مراجعه نمایید. تمامی دوره های آموزشی هم به صورت حضوری و هم به صورت آنلاین برگزار می شوند.

طراحی وب سایت چیست؟

به مجموعه فرایند های ایجاد صفحات وب برای نمایش در اینترنت طراحی وب سایت گفته می شود. طراحی سایت از روش های مختلفی انجام می شود. که متداول ترین آنها استفاده از نرم افزارهای طراحی سایت است.

زبان طراحی وب سایت کدام است؟

اصلی ترین زبان طراحی وب سایت HTML, CSS می باشد که در کنار آنها می توان از PHP، پایتون، SQL، جاوا اسکریپت، .Net و جاوا نیز استفاده نمود.

نرم افزار طراحی وب سایت چیست؟

بدون دانش کد نویسی و با استفاده از نرم افزار های طراحی وب سایت می توان به ایجاد سایت پرداخت. نرم افزار طراحی وب سایت اغلب قابلیت های موجود در یک سایت را به صورت آماده در خود دارد و یک فرد بدون دانش کدنویسی می تواند آنها برای استفاده در وب سایت خود انتخاب نماید.

سیستم مدیریت محتوا چیست؟

CMS نرم افزاری کاربردی و مدیریتی می باشد که یکی از کاربرد های آن طراحی و مدیریت وب سایت است. با استفاده از سیستم مدیریت محتوا بدون نیاز به کد و برنامه نویسی می توان یکی سایت طراحی و مدیریت کرد. CMS ها اغلب دارای رابط کاربر پسند هستند که استفاده از آنها را آسان نموده است.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز