بهینه سازی کدهای css

نوشته شده توسط زهرا نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=382

3/5 - (3 امتیاز)

بهینه سازی کدهای css  به چه معنا است؟

Css  را می تواند از روش های مختلف مورد استفاده قرار داد. از آنجا که روش های مختلفی برای استفاده از css وجود دارد، تنظیمات بسیاری برای آن وجود دارد. اینکه شما از چه تنظیماتی برای css  خود استفاده می کنید مهم نیست، بلکه مهم تر این است که به صفحات شما کمک کند تا سریع تر اجراء شوند.

تنظیمات ایده آل برای css

دلیل این تنظیمات ایده آل برای Css  به این معنا است که می توان تاخیرهای css  را به حداقل رساند و صفحه با سرعت بالاتری بارگذاری شود. اگر شما با انواع مختلف تنظیمات css  آشنایی داشته باشید ، می توانید از آنها در طراحی وب سایت خود استفاده کنید.

اگر هم با آنها آشنایی ندارید مشکلی وجود ندارد. ما در این مقاله قصد داریم که درباره آنها توضیح دهیم.

فایل های خارجی css

فایل های خارجی css  مهم ترین روش برای استفاده از css  در وب سایت است. در قسمت بالایی صفحه html شما کدی وجود دارد که مسیردهی فایل css را نشان می دهد.

این آدرس دهی که در بالای صفحه Html وجود دارد، آدرس دهی خارجی نامیده می شود.

اگر شما بیش از چند فایل css  داشتید، باید آنها را با هم ترکیب کنید و در یک فایل  css بگنجانید. زمانی که شما چند فایل css  داشته باشید، هر کدام از آنها قبل از اینکه نمایش داده شوند باید در صفحه شما بارگذاری شوند. این باعث می شود که سرعت بارگذاری صفحه پائین بیاید. این مشکل می تواند با ترکیب فایل های css  و تبدیل آن به یک فایل برطرف شود.

Css  های درون خطی

Css  های درون خطی، دستورالعمل های css  هستند که در سند html  وجود دارند. مزیت اصلی این روش این است که قبل از نمایش وب سایت هیچ فایل اضافی قابل بازیابی نیست. البته زمانی این روش برای شما مفید خواهد بود که Css  کوچک باشد. اگر css  بزرگ باشد این روش ، روش مناسبی برای شما نمی باشد.

از نام گذاری import@  برای نام گذاری فایل های css  خود استفاده نکنید.

روش import@ زمانی استفاده می شود که از فایل های Css  خارجی استفاده کنید.

چگونه کدهای css  را بهینه کنیم؟

بهینه سازی کد های css  باعث بالا رفتن سرعت سایت می شود. کوتاه کردن کدهای css باعث بالا رفتن سرعت وب سایت می شود. بنابراین تا جایی که می توانید سعی کنید از نوشتن کدهای اضافی پرهیز کنید و کدهای css  خود را مختصرتر بنویسید. در زیر می خواهیم بگویئم که چگونه می توانیم کدهای css خود را به حداقل برسانیم.

چه زمانی نیاز به بهینه سازی کد های Css داریم؟

حذف کدهای اضافه و فضاهای سفید از کدهای css  موجب بهینه سازی کدهای css  در سایت ما می شود. همچنین می توانید فایل های php را نیز حذف کنید ولی به خاطر داشته باشید حذف کدهای php  می تواند بر سرعت سایت شما تاثیر منفی بگذارد.  پاک کردن فایل های اضافی، مزیتی برای بهبود عملکرد وب سایت وردپرسی شما می باشد.

همچنین برخی از کارشناسان معتقدند که می توان از روش های دیگر نیز برای بهینه سازی کدهای css  استفاده کرد. به عنوان مثال می توان از کوچک کردن تصاویر برای این منظور استفاده کرد.

فشرده سازی (compress) کدهای css

هر چقدر حجم کدهای css  کاهش پیدا کن مسلما برای بهینه سازی سایت مفیدتر می باشد. این نکته مهم را بسیاری از طراحان و برنامه نویسان در نظر می گیرند. یکی از روش های مناسب برای انجام این کار فشرده سازی و کمپرس نمودن فایل های css است. فشرده سازی کدهای css  باعث می شود بسیاری از کدهای اضافه در فایل css  حذف شوند. امروزه سایت های بسیاری در زمینه فشرده سازی فایل های css  وجود دارند که می توانید از آنها برای این منظور کمک بگیرید.

چگونه فشرده سازی فایل های css به کاهش حجم آن کمک می کند؟

کمپرس نمودن فایل های css  با حذف فضاهای خالی و خطوط اضافه ، به کاهش حجم فایل های css   کمک  می کند.

چگونگی بهینه سازی کدهای css

می توانید به منظور بهینه سازی کد های css  مراحل زیر را انجام دهید:

وب سایت خود را آزمایش کنید

بررسی کنید که آیا با تست بهینه سازی css بهینه سازی شده اند یا خیر؟ شما همچنین می توانید از تست سرعت صفحه برای بررسی بهینه سازی کد های css  نیز استفاده کنید. آیا کدهای Css وب سایت شما بهینه سازی شده اند؟ می توانید مراحل زیر را به منظور بهینه سازی کد های css  انجام دهید.

اسکریپت های css را ترکیب کنید

اول از همه تمام اسکریپت های خود را با هم ترکیب کند تا یک اسکریپت بزرگتر بسازید. دلیل اصلی انجام این کار به این خاطر است که هر چه مقدار فایل های css  خارجی بیشتر باشد؛ سرعت بارگذاری وب سایت پائین تر می آید زیرا تعداد بیشتر فایل های  css   باعث می شود ، درخواست های بیشتری از css ها به مرورگر ها ارسال می شود.

استفاده از یک فایل css خارجی نیز می تواند بر روی عملکرد وب سایت نیز تاثیر منفی بگذارد. بنابراین بهتر است همیشه اسکریپت های Css خود را درون خطی نصب کنید مگر اینکه در اندازه های بزرگتر باشد.

اسکریپت های css خود را فشرده سازی کنید

پس از اینکه تمام اسکریپت های کوچک را به یک اسکریپت بزرگتر تبدیل کردید، باید اسکریپت ها را فشرده سازی کنید تا میزان اطلاعاتی که بازدیدکنندگان شما در هنگام بازدید از سایت شما بارگیری می کنند کاهش پیدا کند. به اضای هر کیلو بایت اضافه تر که کاربران بارگیری کنند، سرعت بارگیری وب سایت نیز کاهش می یابد. برای فشرده سازی css می توانید از css compressor  استقاده کنید.

الویت بندی بر اساس محتوای مهمتر

یکی از مهمترین عامل ها زمانی که می خواهید css  را بهینه سازی کنید می باشد. می توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

ابتدا تعیین کنید که آیا اسکریپت های ترکیبی css بزرگ هستند و یا کوچک هستند؟ اگر اسکریپت ها در اندازه کوچک باشند باید آن را در داخل تگ  head html  قرار دهید.

بهینه سازی Css برای وردپرس

روش بهینه سازی css برای سایت وردپرس همانند سایت های غیر وردپرس است. تمام قوانینی که در بالا برای تمام وب سایت ها گفته شد برای سایت های وردپرس نیز به همین صورت است.

چگونه می توان کدهای css و js  را به منظور سرعت بالاتر وب سایت بهینه سازی کرد؟

تجربه کاربرمهمترین عامل در موفقیت سرمایه گذاری آنلاین شما است. مهم نیست که شما یک وبلاگ کوچک ویا یک وب سایت فروشگاهی بزرگ داشته باشید. اگر  بتوانید به نحوی مدیریت کنید که تجربه عالی برای مخاطبان خود داشته باشید، می توانید در کسب و کار آنلاین خود موفق باشی و بازدیدکنندگانتان را به مشتری تبدیل کنید.

کدها را به حداقل برسانید

حداقل کردن کدها یعنی حذف کاراکترهایی که به هیچ عنوان باعث بهبود خوانایی نمی شوند. Minify کردن به معنای حذف کدهای اضافه می باشد.

بهینه سازی کدها

زمانی که متوجه شدید که کدام کدها اضافه است و باید حذف شوند حال باید یاد بگیرید که چگونه آن را کم کنید. ساده ترین روش برای کم کردن کدهایتان این است که از ابزارهای خودکار استفاده کنید. برخی از بهترین ابزارها برای این کار CSS Minifier و JSCompress است.

استفاده از ابزار css minifier

این ابزار یک ابزار ساده و رایگان است که به طور خودکار کدهای css  را فشرده سازی می کند. تمام کاری که باید انجام دهید این است که کدها را در یک فیلد ورودی قرار دهید. سطح فشرده سازی را تنظیم کنید و روی minify  کلیک کنید.

بسته به اندازه کد شما ممکن است بین چند ثانیه تا چند دقیقه طول بکشد تا کدهای شما به حداقل برسد.  سپس کد جدیدی که تولید شد می تواند به cms  و یا رابط کاربری شما کپی شود.

نکته:  به منظور احتیاط بیشتر قبل از اقدام به انجام هر گونه کاری از وب سایت خود یک نسخه بک آپ داشته باشید. ایجاد نسخه های آفلاین یک روش ساده برای انجام این کار است.

استفاده از ابزار js copmres

استفاده از این ابزار نیز همانند ابزار Css minify  نیز آسان می باشد. کد خود رابه سادگی در قسمت ورودی قرار دهید و  بر روی دکمه ” Compress JavaScript”  کلیک کنید. سپس بر روی خروجی بروید تا بتوانید جاوا اسکریپت فشرده خود را ببینید:

حذف کدهای تکراری

یکی دیگر از مسائلی که ممکن است بر روی عملکرد وب سایت شما تاثیر بگذارد ، وجود کدهای تکراری است. یک روش عالی برای پیدا کردن آنها ، استفاده از ابزارهای موجود برای این کار است.

زمانی که این کار را انجام می دهید ، اطمینان حاصل کنید که  دقیقا در همان صفحه ای هستید که می خواهید کدهای آن را بهینه سازی کنید.

چند اصل برای بهینه سازی کدهای CSS

ممکن است روز هایی را به یاد بیاورید که حداکثر اندازه صفحه 30 کیلوبایت بود که شامل تمام کد های جاوا ، CSS  و html  وتصاویر و فلش ها بود. در زیر می خواهیم اصولی را بیان کنیم که ممکن است قبلا با آن آشناشده باشید ولی ارزش مرور کردن را دارد. آشنایی با این مفاهیم به شما کمک می کند تا کدهای css  بهینه سازی شده را بنویسید.

minify  فایل های Css

Minify روشی است که توسط آن فایل ها کوچک تر می شود.  این کار با حذف کاراکترها و فضاهای اضافی انجام می شود. این روش معمولا برای فایل های css و  html  و جاوااسکریپت انجام می شود. فایل های  php  نیز فشرده سازی می شوند اما به دلیل اینکه  php  یک زبان برنامه نویسی سمت سرور است فشرده سازی آن موجب کاهش سرعت بارگذاری وب سایت می شود. با انجام این کار سرعت بارگذاری وب سایت افزایش پیدا می کند.

با تمام این مزایا، برخی از متخصصان عقیده دارند که این روش تاثیر چندانی بر عملکرد وب سایت نمی گذارد. فشرده سازی فقط چند کیلو بایت از حجم داده ها را کاهش می دهد. آنها اعتقاد دارند که شما می توانید سرعت بارگذاری سایت را با استفاده از بهینه سازی تصاویر سایت بهبود ببخشید.

یکی از پلاگین هایی که می توانید برای این منظور استفاده کنید،  افزونه bwp minify است. این افزونه یک افزونه رایگان در وردپرس است که به شما اجازه می دهد تا فایل های خود را فشرده سازی کنید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز