به چه صورت محتوایی تولید کنیم که برای گوگل و کاربران جذاب باشد؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8947

5/5 - (1 امتیاز)

تولید محتوا یکی از مهمترین کار هایی است که برای هر وب سایت باید انجام شود. کاربران و مخاطبان وب سایت ها برای مشاهده محتوا از هر سایت بازدید می کنند، به همین دلیل در تولید آن باید نهایت دقت را داشت.
تولید محتوا همچنین یکی از کار های دائمی است که باید برای وب سایت انجام داد. در واقع وب سایت ها بدون محتوا عملا کارایی لازم را نخواهند داشت. در سئو و بهینه سازی وب سایت نیز یکی از اصول مهم که باید همیشه به آن توجه نمود، تولید محتوا است.

برای تولید محتوای مناسب نیاز به برنامه ریزی و استراتژی قوی است. برای آنکه بتوانید در میان رقبای خود به پیروزی برسید به محتوای ناب و تازه نیاز دارید. همچنین تنها جلب رضایت کاربران مهم نیست بلکه باید رضایت موتور های جستجو بخصوص گوگل را نیز در نظر داشته باشید. در واقع با محتوای خوب می توانید رتبه بندی مناسبی بدست بیاورید.

در ادامه به شما خواهیم گفت که چگونه یک محتوای مناسب و اساسی ایجاد کنید تا با استفاده از آن ترافیک قابل توجهی بدست بیاورید. شما به راحتی می توانید با تولید محتوای مناسب که مورد رضایت کاربران و گوگل باشد، بازدید وب سایت خود را افزایش دهید.

وقتی بازدید یک سایت افزایش بیابید، متقابلا مشتریان آن نیز افزایش خواهند یافت. فقط کافیست با استفاده از دیجیتال مارکتینگ و استراتژی قوی مخاطب خود را به مشتری تبدیل کنید.

اساس تولید محتوای جذاب

بعد از طراحی و راه اندازی وب سایت، باید به فکر تولید محتوا بود. هر یک از صفحات وب سایت شما برای نمایش به کاربران و همچنین بهینه سازی سایت، به محتوا نیاز دارد. محتوای صفحه می تواند شامل عکس، ویدئو، مقاله، اطلاعات شرکت و … باشد.

در تولید محتوا باید به اصول خاصی توجه نمود. اینکه صرفا یک نوشته و مقاله همراه با عکس در صفحه درج کنید به احتمال زیاد مخاطب چندانی نخواهد داشت. به همین دلیل باید به اساس تولید محتوا توجه نمود. در حال حاضر هدف از تولید محتوا افزایش فروش و افزایش بازدید وب سایت است، به همین دلیل توجه به بنیاد و اساس محتوا بسیار مهم خواهد بود.

محتوا سنگ بنا و اساس وب سایت شما را تشکیل می دهد به همین دلیل در تولید آن باید استراتژی خاصی را اتخاذ نمود. شما با هر محتوا و نوشته ای نمی توانید مخاطبان زیادی را جذب کسب و کار خود کنید. برای تولید محتوای ارزشمند باید از اصول بازاریابی محتوایی بهره بگیرید. محتوای ارزشمند با هدف افزایش بازدید وب سایت، آگاهی مردم از برند و افزایش فروش محصولات تولید می شود. این نوع محتوا همچنین به مشتریان فعلی و بالقوه شما در خرید بهتر محصولات تان کمک شایانی می کند. در نتیجه گوگل نیز سیگنال رضایتمندی را از کاربران شما دریافت می کند و باعث رتبه بندی بهتر صفحات وب سایت شما می شود.

محتوای ارزشمند در وهله باعث تبدیل سریع کاربر به مشتری نمی شود، بلکه علاقه وی را از بازدید وب سایت شما افزایش می دهد که در نهایت کاربر برای خرید کالا از وب سایت شما یا استفاده از خدمات ترغیب خواهد شد.

در بازاریابی اینترنتی نیز هدف از تبلیغات افزایش بازدید کننده است که در نهایت با تولید محتوای مناسب می توان بازدیدکنندگان را به مشتری تبدیل نمود. توجه داشته باشید در این راه همه چیز دست شماست. به معنای دیگر شما تعیین کننده افزایش مشتری یا کاهش آنها هستید. شما به راحتی می توانید با تولید محتوای اساسی باعث ارتقا کسب و کار خود و افزایش فروش شرکت شوید.

در قدم اول برای تولید محتوای مناسب باید، یک سری محتوای دائمی برای صفحات سایت خود تولید کنید. این محتوا بهتر است درباره کسب و کار شما باشد. در تولید این محتوا باید به دنبال سوالات مکرر و پر تکرار کاربران باشید. به این نوع محتوا، محتوای همیشه سبز می گویند. محتوایی که همیشه بازدیدکنندگان خود را راضی نگاه می دارد. محتوای همیشه سبز را باید به صورت دوره ای بازبینی و به روز کنید. این نوع محتوا هم مورد رضایت گوگل خواهد بود و هم رضایت کاربران را به همراه دارد.

مزایای تولید محتوا جذاب و ارزشمند

تولید محتوای جذاب و ارزشمند جدا از اینکه باعث افزایش آگاهی مردم از برند شما می شود، باعث می گردد رتبه بندی وب سایت شما در گوگل بهبود یابد. این دو امر مهم با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند. یعنی هر چه وب سایت شما رتبه بهتری در نتایج گوگل داشته باشد، متقابلا تعداد بازدیدکنندگان آن نیز افزایش می یابند که این امر باعث افزایش آگاهی مردم از برند شما نیز می شود.

وقتی صفحات سایت شما در صفحه اول نتایج باشد، تعداد کلیک هایی که در روز دریافت می کنید بسیار زیاد خواهد بود. در سال های اخیر بسیاری از کسب و کار ها در تلاش هستند با توجه به کلمات کلیدی خود به صفحه اول نتایج کوگل برسند و در این راه، هزینه و وقت زیادی را صرف می کنند.

در این باره باید گفت، شرکت طراحی وب سایت دارکوب، ار ابتدای تاسیس خود توانسته است وب سایت های زیادی را به صفحه اول نتایج گوگل برساند و در این حوزه نمونه کار های بیشماری دارد. سئو سایت در شرکت طراحی سایت دارکوب بر اساس لینک سازی و بک لینک گذاری و همچنین تولید محتوای جذاب است و به هیچ عنوان از روش های سئو منفی و کلاه سیاه استفاده نمی کنیم. به همین دلیل است که تمامی خدمات ما شامل پشتیبانی هستند، چرا که ما در قبال خدماتی که به مشتریان خود ارائه می دهیم مسئولیت داریم.

توصیه ما به شما این است که در این راه تا می توانید، محتوای جذاب و اساسی تولید کنید. وقتی محتوا جذاب و ارزشمند باشد تعداد لینک های دریافتی نیز افزایش خواهد یافت، افراد زیادی مطالب سایت شما را در صفحات اجتماعی خود به اشتراک خواهند گذاشت. همچنین وب سایت های دیگر از محتوای شما با درج لینک استفاده خواهند کرد.

با این کار ها، اعتماد مردم نسبت به برند و شرکت شما افزایش می یابد که این امر مهم منجر به افزایش مشتری و در کنار آن افزایش فروش خواهد شد. وقتی فروش شما هر روز بیشتر شود، به ارتقا و گسترش کسب و کار شما می انجامد.

در بازاریابی اینترنتی، بازاریاب ها به دنبال محتوای جدید و جذاب هستند. به همین دلیل لازم است که محتوای خود را همیشه به روز تولید کنید. حتی گوگل هم نسبت به این امر اهمیت می دهد. ربات های گوگل مدام به دنبال محتوای جدید برای نمایش به کاربران خود هستند. اگر توجه داشته باشید، در جستجو عبارات و کلمات کلیدی در گوگل، همیشه محتوای تازه و جدید در رتبه های بهتری قرار دارند.

چگونه محتوای جذاب برای کاربران و گوگل تولید کنیم

قبل از شروع این موضوع بهتر است بدانید، هر چه وقت بیشتری را صرف تولید محتوا کنید، نتیجه بهتر و ارزشمندی را بدست خواهید آورد. پس نباید از تولید محتوا خسته شوید. در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت که با توجه به آنها می توانید محتوای جذاب برای کاربران و گوگل تولید کنید.

تحقیق درباره مخاطبان

برای شروع تولید محتوا باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. شناخت مشتریان و درک شخصیت خریدار آنها از جنبه های اساسی دیجیتال مارکتینگ است. وقتی مخاطب خود را بشناسید درک بهتری از تولید محتوا خواهید داشت و ایده های ناب برای تولید محتوا به سراغ شما خواهند آمد.

هدف شما از تولید محتوا در وهله اول باید ایجاد یک تعامل پایدار با مشتری باشد. به همین دلیل لازم است که در محتوا خود از نظر سنجی و سوال و پاسخ با مشتری نیز استفاده کنید. این کار شما را در شناخت بهتر مشتری یاری خواهد کرد.

شما باید بدانید که مخاطبانتان چه چیز هایی را در گوگل در ارتباط با برند شما جستجو می کنند، سپس بر اساس آنها تولید محتوا انجام دهید. بدین ترتیب رتبه بندی خود را در SERP بالا خواهید برد.

در این وهله باید از خود بپرسید، مخاطبان من به دنبال چه چیز هایی هستند؟ چرا سوالات آنها پاسخ داده نشده است؟ چگونه می توانم با تولید محتوا به آنها کمک کنم؟ با یک استراتژی قوی و بازاریابی محتوایی به راحتی می توانید به این قبیل سوالات خود پاسخ دهید و همه چیز را برای جذب کاربر فراهم کنید.

در نهایت با شناسایی مخاطب باید به یک دسته کلمه کلیدی پر استفاده که کاربران در ارتباط با کسب و کار شما جستجو می کنند، برسید. این کلمات کلیدی برای کسب و کار شما بسیار ارزشمند خواهند بود و شما را در بهینه سازی سایت یاری می کنند. فقط کافیست در ارتباط با این کلمات کلیدی تولید محتوا انجام دهید.

برنامه ریزی برای تولید محتوا

بعد از شناخت مخاطب هدف و یافتن بهترین کلمات کلیدی، نوبت به برنامه ریزی برای تولید محتوا است. این امر بسیار مهم می باشد و باید نسبت به آن دقت ویژه ای داشته باشید. در این قدم باید انواع مختلف محتوایی که می توانید تولید کنید را دسته بندی نمایید. به عنوان مثال ویدئو ها، تصاویر و مقالات مرتبط با کسب و کار خود را بیابید.

حدالمکان سعی کنید در تولید انواع مختلف محتوا ایده پردازی کنید و از نمونه های موجود در اینترنت استفاده نکنید. به عنوان مثال می توانید یک ویدئو در خصوص استفاده از محصولات خود تهیه کنید. لازم نیست در این ویدئو اشاره مستقیم به محصولات شما شود و بهتر است بیشتر جنبه آموزشی داشته باشد.

هزینه ای که برای تولید محتوا در وب سایت خود می کنید، نوعی صرفه جویی است. چرا که از این محتوا می توانید در دیگر کانال های بازاریابی دیجیتالی نیز استفاده کنید. یک تولید کننده محتوا اگر تبحر خاصی در این حوزه داشته باشد می تواند محتوای شما را به نحوی تغییر دهد که بتوان از آن در دیگر کانال های تبلیغاتی نیز استفاده نمود.

محتوای مرتبط تولید کنید

مهم ترین نکته در تولید محتوا، مرتبط بودن آن است. محتوای شما باید دقیقا با نوع کسب و کار شما مرتبط باشد. محتوای غیر مرتبط توسط ربات های گوگل به سرعت شناسایی می شوند و ممکن است پنالتی شدن سایت را در پی داشته باشد.
غیر مرتبط بودن محتوا می تواند باعث لطمه به اعتبار برند شما شود. در مقابل اگر محتوا مرتبط بوده و بیشتر جنبه آموزشی داشته باشد، مخاطبان زیادی جذب وب سایت خواهند شد و لینک بیشتری را دریافت خواهید کرد. در نتیجه اعتبار برند شما نزد گوگل و کاربران افزایش می یابد.

استفاده مناسب از کلمات کلیدی

در سال های گذشته مبنای رتبه بندی وب سایت ها، استفاده از کلمات کلیدی بود. به همین دلیل افراد به صورت مکرر در محتوای خود از کلمات کلیدی استفاده می کردند در نتیجه محتوای آنها مملو از یک سری عبارت و کلمه می شد که معنای خاصی نداشتند. این قبیل محتوا قابلیت خوانایی نداشتند و فقط باعث جذب ربات های گوگل می شد. اما در سال های اخیر این روش از بهینه سازی به طور کلی منسوخ شد. اما با این حال باز هم بسیاری از افراد برای ایندکس شدن یا شناسایی شدن صفحات خود توسط ربات های گوگل از این روش استفاده می کنند که در نتیجه باعث از دست دادن مخاطب می شود.

قبل از هر چیز باید بدانید که محتوای تولیدی باید دارای معنا و مفهوم باشد. قبل از تولید محتوا لیستی از کلمات کلیدی سایت خود تهیه کنید و از آنها در تولید محتوا به صورت صحیح استفاده نمایید. حتی استفاده از دو یا چند کلمه کلیدی در متن می تواند ربات های گوگل را به سوی صفحه سایت شما هدایت کند. پس لازم نیست صفحه خود را مملو از کلمات کلیدی تکراری کنید.

جذابیت بصری محتوا

همانقدر که معنا و مفهوم محتوا مهم است، جذابیت بصری نیز برای سایت مهم می باشد. استفاده از تصاویر و ویدئو های متنوع در محتوا می تواند باعث جذب بیشتر مخاطب شود.
همانطور که در بالا گفته شد بهتر است این نوع محتوا توسط خود شما تولید شده باشد و تکراری نباشد. درج اینفوگرافیک ها و استفاده از انیمیشن های مرتبط در صفحه برای مخاطبان جذاب است. شما می توانید اطلاعات مهم صفحه را بصورت خلاصه در قالب یک عکس در محتوای خود قرار دهید.

محتوای خود را بهینه سازی کنید

بعد از انجام تمامی موارد بالا برای جذب گوگل، نیاز به بهینه سازی محتوا است. البته به یاد داشته باشید این کار برای جذب مخاطب هم مفید خواهد بود.

به یاد داشته باشید، محتوای شما باید در تمامی دستگاه های دیجیتالی قابل رویت بوده و خوانایی داشته باشد. به همین دلیل ریسپانسیو کردن قالب سایت بسیار مهم است. همچنین سرعت بارگذاری محتوا برای مخاطب باید سریع باشد. در این باره باید مقالات مربوط به سرعت بارگذاری صفحات سایت را مطالعه کنید. یکی از مهمترین کار ها در این مرحله بهینه سازی تصاویر و ویدئو ها خواهد بود.

کلمه کلیدی اصلی شما باید در URL و برچسب عنوان نشان داده شود به همین دلیل لازم است که از کلمات کلیدی و عنوان جذاب استفاده کنید. چرا که گوگل به دنبال نمایش مرتبط ترین پاسخ ها به کاربران خود است. همچنین در زیر عنوان ها نیز از کلمات کلیدی استفاده کنید به نحوی که مخاطب با یک دید کلی بتواند موضوع محتوا را تشخیص دهد. در متن alt تصاویر و ویدئو ها نیز از کلمات کلیدی استفاده کنید.

شروع به تبلیغات محتوا کنید

بعد از تولید چند محتوا باید آنها را در کانال های مختلف بازاریابی دیجیتالی تبلیغ کنید. بهترین روش برای جذب مخاطب به محتوا، تبلیغات است. لازم نیست در شروع کار هزینه زیادی صرف تبلیغات کنید. از کانال های رایگان تبلیغاتی مانند، اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی استفاده نمایید. با ایجاد حساب کاربری در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان می توانید مطالب خود را در قالب پست برای کاربران این فضا منتشر کنید.

همچنین می توانید محتوای خود را در انجمن ها و پست های مهمان دیگر سایت ها با ذکر لینک سایت منتشر کنید. استفاده از ایمیل مارکتینگ، تبلیغات با اینفلوئنسر ها، استفاده از سایت های خبری و … دیگر کانال های تبلیغاتی غیر رایگان هستند. که به راحتی می توان با استفاده از آنها به تبلیغات آنلاین پرداخت.

بک لینک گذاری نیز یک روش دیگر تبلیغات موثر است که می توان با استفاده صحیح از آن ترافیک سایت را افزایش داد. برای استفاده صحیح از این روش می توانید با کارشناسان ما در شرکت طراحی سایت دارکوب تماس حاصل نمایید.

تولید محتوای به روز را فراموش نکنید

در آخر نیز لازم به ذکر است که تولید محتوا امری یکباره نیست بلکه باید به صورت دوره ای آن را انجام دهید. بهتر است برای تولید محتوای وب سایت خود برنامه ریزی داشته باشید که به صورت هفته ای یک یا دو مقاله در وب سایت خود درج کنید. البته این محتوا باید جدید، به روز و غیر تکراری باشد.

همچنین برای تولید محتوا باید متن شما بیش از 1500 کلمه داشته باشد. محتوای کوتاه برای گوگل جذاب نیست.

به این ترتیب خواهید دید که مخاطبان سایت شما به سرعت افزایش می یابند و در نتیجه فروش شرکت نیز افزایش خواهد داشت. شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین تولید محتوای جذاب و ارزشمند با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب به صورت حضوری و یا آنلاین در ارتباط باشید. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه توانسته بهترین خدمات طراحی وب سایت و بهینه سازی سایت را به مشتریان خود ارائه دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز