تبدیل سایت به اپلیکیشن

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=2279

5/5 - (3 امتیاز)

اگر شما هم خواهان تبدیل سایت خود به نرم افزار بر روی بستر تلفن هوشمند هستید، بدانید که شما تنها نیستید. امروزه دغدغه اکثر مدیران حوزه فناوری به این سمت می­رود و تجارت­هایی که با این تغییر منطبق نشوند بسیاری از فرصت­ها را از دست می­دهند. اگر به اواسط سال 1990 برگردید بسیاری از صاحبان کسب و کار تصور می­کردند که برای تجارت خود به وب سایتی نیاز ندارند در حالیکه الان داشتن وب سایت یکی از فاکتورهای کلیدی موفقیت در تجارت آنلاین است. این مسئله در مورد نرم­افزارهای تلفن هوشمند هم صحت دارد. در ادامه در مورد تبدیل سایت به نرم­افزار بر روی سیستم عامل­های اندروید و ios صحبت شده است.

پایگاه اینترنتی در مقابل نرم افزار تلفن هوشمند

وب سایت طراحی شده برای پاسخگویی به تنظیم مجدد یا سایز بندی دوباره، بسته به نوع دستگاهی که از طریق آن وب سایت دیده می­شود، کدگذاری و طراحی می­شود در حالیکه نرم افزار تلفن هوشمند از طریق بانک نرم افزاری گوگل(Google Play) برای تلفن­هایی با سیستم عامل اندروید و یا بانک نرم افزاری اپل (App Store) برای تلفن­هایی با سیستم عامل ios دانلود می­شود. نرم­افزارها شامل موجودیت­هایی هستند که هر کدام به طور جداگانه عمل می­کنند اما می­توانند با وب سایت­ها نیز مجتمع شوند.

اما چرا نرم افزارهای تلفن هوشمند را طراحی کنیم در حالیکه وب سایت­ها پاسخگوی نیازهایمان هستند؟

باید گفت که یک نرم افزار تلفن هوشمند کاملا منطبق با دستگاهی است که روی آن طراحی شده است. بنابراین سرعت عملکرد و دانلود بالاتری نسبت به یک سایت طراحی شده دارد. به علاوه یک نرم افزار نیاز به اتصال اینترنت برای کارکردن ندارد. این بدان معناست که نرم افزار تلفن هوشمند همیشه قابل استفاده است. این کار به صورت دستی انجام می­شود مانند زمانی که یک کاربر به اینترنت متصل نیست و یک سری اطلاعات مانند شماره تماس می­خواهد.

مزیت­های تبدیل وب سایت­ها به نرم افزار

در این عصر دیجیتالی تنها آنلاین بودن کافی نیست. شما بایستی به نرم­افزارها به عنوان فرصتی برای جذب مشتریان بیشتر و موفقیت­های بیشتر در تجارت نگاه کنید. با نرم افزارهای تلفن هوشمند شما می توانید محصولات و خدمات خود را در لحظه به مشتریان خود ارائه دهید و تجارت خود را به صورت چشم­گیری گسترش دهید.

 

اما دلایل تبدیل وب سایت به نرم افزار:

  1. ارتقاء شخصی سازی

یک نرم­افزار تلفن هوشمند می­تواند رفتار مشتری را تحلیل کند، یشنهاداتی به او بدهد و بر این اساس به روز رسانی شود. به علاوه یک نرم افزار تلفن هوشمند می­تواند موقعیت جغرافیایی مشتریان خود را بررسی کند و اطلاعات جغرافیایی خاصی متناسب با نیاز کاربران در اختیار آنها قرار دهد.

  1. ظرفیت­های آفلاین

اگرچه نرم افزارهای تلفن هوشمند برای عملکرد بخش وسیعی از موجودیت­های خود نیاز به اتصال به اینترنت دارند ولی این قابلیت را دارند که یک سری از اطلاعات اولیه و عملکردی را به صورت آفلاین در اختیار کاربران قرار دهند. این مسئله باعث شده که کاربران بیشتری از نرم افزارهای تلفن هوشمند رضایت بیشتری داشته باشند و همچنین ارتباط طولانی مدت با این برنامه ها برقرار کنند.

  1. کارکرد سریعتر

یک نرم افزار تلفن هوشمند با سرعت بیشتری نسبت به یک وب سایت کار می­کند، چرا که از سوابقی که توسط مشتریان تنظیم شده با سرعت بیشتر برای فعالسازی بهتر استفاده می­کند. همچنین یک نرم افزار تلفن هوشمند اطلاعات را به صورت محلی ذخیره می­کند و این موضوع سرعت بازیابی اطلاعات و برون­بری را بیشتر می کند. وب سایت­ها برای عملکرد بیشتر در بخش­هایی از کدهای جاوا اسکریپت استفاده می­کنند در حالیکه نرم افزار های تلفن هوشمند از قالب­هایی استفاده می­کنند که سرعت عملکرد آن­ها بسیار بیشتر از کدهای جاوا اسکریپت است.

  1. بهتر دیده شدن

بر اساس آخرین گزارش­ها به طور متوسط کاربران 2 ساعت در روز را صرف کار با نرم افزارهای تلفن هوشمندی که دانلود کرده­اند می کنند که این خیلی بیشتر از زمانی است که آنها صرف گشتن در وب سایت ها می کنند.این بدان معناست که کسب و کار ها از طریق نرم افزار ها بیشتر قابل دیده شدن هستند.بعلاوه نرم افزار ها با در اختیار گذاشتن اطلاعات در مورد یک برند خاص می توانند مشتریان را هر چه بهتر حمایت کنند.

  1. اتصال منظم

با یک نرم افزار تلفن هوشمند شما می­توانید به صورت 24*7 با کاربران و مشتریان خود از هر کجا و با هر وسیله­ای در ارتباط باشید. در حالیکه این موضوع از طریق وب سایت امکان­پذیر نیست. توانایی ارسال یادداشت­ها و پیشنهادات، دستیابی به اطلاعات تجارتی تنها با یک لمس و خیلی از خلاقیت­ها و نوآوری­های دیگر دلیل بر اینست که چرا تجارت­ها هر چه بیشتر از نرم افزارها استفاه می­کنند.

 

مزایا و معایب وب سایت­ها

در سال 2017 حدود 64% از جمعیت کره زمین از تلفن هوشمند استفاده میکردند و طبق آمارها این درصد در حال افزایش بوده است. به عنوان صاحب یک کسب و کار و تجارت، قطعا به این فکر کرده­اید که چگونه می­توان به این حجم از مخاطبین دست پیدا کرد حالا چه از طریق وب سایت و چه از طریق نرم افزارهای تلفن هوشمند؟ اما جواب واحدی برای این سوال وجود ندارد و جواب به این سوال به فاکتورهای متفاوتی از قبیل برنامه­های تجارتی شما، منابع شما و خیلی موضوعات دیگر بستگی دارد.

برای بررسی وب سایت­ها و نرم افزارهای تلفن­های هوشمند، با ما همراه باشید تا با هم مزایا و محدودیت­های آنها را بررسی کنیم.

مزایا:

  1. سازگاری

سایت­ها می­توانند تجربه کاربران را در انواع مختلف دستگاه­های تلفن افزایش دهند. در مقابل یک نرم­افزار تلفن هوشمند برای هر نوع سیستم عامل و دستگاه یک نسخه جداگانه و مجزا نیاز دارد. کاربرانی که دستگاه های متفاوتی دارند ممکن است مزایای سازگاری وب سایت­ها را بیشتر تحسین کنند.

  1. دستیابی وسیع­تر به مخاطبین

وب سایت­ها پتاسیل بیشتری برای دسترسی به مخاطبین بیشتر نسبت به نرم افزارهای تلفن هوشمند دارند.

  1. حمایت و نگهداری

وب سایت­ها هزینه کمتری برای به روزرسانی نیاز دارند. شما نیاز دارید که تنها یک نسخه از آنها را نگهداری کنید. در مقابل نرم افزارهای تلفن هوشمند نیاز دارند که در صورت ارائه به روزرسانی جدید آنرا دریافت نمایند. و اما سایت­ها این امکان را به شما می­دهند که تنها با یک بار ویرایش کردن محتوا و یا طراحی سایت خود را تغییر دهید.

محدودیت­ها:

  1. برخلاف نرم افزارها، وب سایت­های نمی­توانند بر همه اقلام تلفن­ها غلبه و نفوذ پیدا کنند. دوربین­ها،GPS ، دفترچه تلفن و اقلام دیگر در دستگاه­های تلفن هوشمند به خوبی برای تطابق با وب سایت­ها ارتقا پیدا نکرده­اند.
  2. بر خلاف نرم افزارهای تلفن هوشمند، برای دسترسی به وب سایت­ها نیازمند متصل بودن به اینترنت هستیم.

 

نرم افزارهای تلفن هوشمند

نرم افزارهای تلفن هوشمند بایستی از طریق یک بانک نرم افزاری مانند google play، app store  و یا دیگر بازارها بسته به نوع سیستم عامل دانلود شوند.

نرم افزارهای تلفن هوشمند به منابع و محتوا با سرعت بیشتری دسترسی پیدا می­کنند. طبق آمارها راحتی دسترسی به نرم افزارهای تلفن هوشمند بسیار زیاد است. طبق گزارشات 90% از کاربران اینترنت استفاده از نرم افزارهای تلفن هوشمند را به سایت­ها ترجیح می­دهند و همچنین مقدار زمانی که کاربران صرف گشت در وب می­کنند 50 % افزایش پیدا کرده که 90% از این حجم افزایش مربوط به کاربرانی است که از نرم افزارهای تلفن هوشمند استفاده می­کنند.

بهترین موارد ساخت نرم افزار تلفن هوشمند

وقتی که بحث نیازهای تجارتی مطرح می­شود سناریوهای مختلفی مطرح می­شوند. مثلا وقتی شما برنامه دارید که یک مقوله خاص با دستگاه شما ارتباط مستقیم داشته باشد، ساخت نرم­افزار بهترین گزینه می­باشد­.

مورد دیگر زمانی است که شما انتظار دارید دستگاه شما به منابع مختلفی مانند عکس، متن، موزیک و غیره به صورت عملی و پویا دسترسی داشته باشد. در این موقعیت نیز ساخت یک نرم­افزار مناسب­تر است.

یک نرم­افزار همچنین برای بازی­های در تعامل، مانند Angry Birds و یا ابزارهایی برای مصرف روزانه و یا برخی دیگر از ابزارهای مانند Reminder ها مناسب­ترین گزینه هستند. بعلاوه استفاده از نرم افزارهای یک راه مناسب برای ذخیره اطلاعات می­باشد. وقتی شما نیاز به محاسبات پیچیده و یا ساخت گزارش و یا تراکنش­های بانکی دارید ساخت نرم افزار بهترین انتخاب است. استفاده از نرم افزار در این موارد راحتی و آسانی را برای کاربران به ارمغان می­آورد.

مزایا و معایب استفاده از نرم افزارها

مزایا

  1. راحتی

تحلیل­ها نشان می­دهد که استفاده از نرم افزارها راحتی بیشتری نسبت به وب سایت­ها برای کاربران اینترنتی دارند. نرم افزارها می­توانند تجارب بهتری برای کاربران محیا کنند و همچنین سرعت پردازش بیشتری دارند و استفاده از آنها آسان­تر است. به روز رسانی­ها و یاداوری کننده­های داخل نرم افزارها باعث افزایش میزان وفاداری کاربران می­شود. همچنین طراحی نرم­افزارها متناسب با سایز صفحه نمایش­های مختلف می باشد.

  1. شخصی­سازی

استفاده از نرم افزارها بهترین انتخاب برای سرویس­هایی که به صورت روزانه استفاده می­شوند، می باشد. یک نرم افزار این امکان را به کاربر می­دهد که یک سری سوابق را برای خود تنظیم کند، و یا یک اکانت برای خود ایجاد کند و اطلاعات حیاتی خود را ذخیره کند. از دیدگاه تجارتی نرم­افزارهای تلفن هوشمند پشتیباتی بهتری را برای هدف­گیری مخاطبینی خاص و در نتیجه تشکیل گروه­های بازاریابی برای گروه­های مختلفی از کاربران تامین می­کنند.

  1. عملکرد آفلاین

یک مزیت دیگر نرم افزارها استفاده آفلاین از آن­ها می باشد. از آنجاییکه یک نرم­افزار روی یک دستگاه تلفن هوشمند نصب می­شود می­تواند به مقوله­های مختلف و اطلاعات متفاوتی به صورت آفلاین دسترسی داشته باشد.

محدودیت­ها

  1. سازگاری

هر نرم افزار تلفن هوشمند متناسب با یک سیستم عامل خاص می­باشد. این بدان معنا می­باشد که هر پلت­فرم مثلا ios، ویندوز و یا اندروید یک نسخه نرم افزار مجزا نیاز دارد. اگرچه ساخت یک پلت­فرم سازگار یا تمام دستگاه­ها و سیستم عامل­ها امکان­پذیر می­باشد. اگرچه این پلت­فرم هر مقوله و یا ماژولی را نمی­تواند پشتیبانی کامل کند که این ضعف می­تواند منجر به ضعف و عمکرد ضعیف در موارد دیگری شود.

  1. پشتیبانی و نگهداری

مسلما طراحی یک نرم­افزار برای پلت­فرم­های مختلف نیازمند زمان و بودجه بیشتری می­باشد. همچنین شما نیاز دارید به روزرسانی­ها را برای هر دستگاهی به صورت جداگانه انجام دهید و همچنین کاربران خود را از این موضوع مطلع کنید و آنها را وادار به دانلود نسخه جدید کنید. یک موضوع دیگر زمان و تلاش مورد نیاز برای متناسب نگه­داشتن نرم­افزار با بازاری که نرم­افزار برای آن طراحی شده است، می­باشد.

اما در نهایت بایستی اذعان شود برای صاحبان کسب و کار آنلاین اینکه استفاده از نرم­افزار بهتر است و یا وب سایت، بسته به مزایا و محدودیت­های هر یک و همچنین و هدف و سیاست گذاری­های کسب و کارهای مختلف متفاوت می­باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز