تبدیل وب سایت وردپرسی به php

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6344

5/5 - (7 امتیاز)

بسیاری از صاحبین مشاغل مایلند تا با راه اندازی یک وب سایت، کسب و کار خود را به سمت آنلاین شدن ببرند. اگرچه php و وردپرس با هم تفاوت هایی دارند، اما هر دو برای ساخت انواع وب سایت های کاربردی، خوب هستند. با اینکه وردپرس یک بستر عالی برای توسعه و نگهداری انواع وب سایت ها می باشد و قابلیت های سفارشی سازی و گزینه های بسیاری ارائه می دهد که استفاده از آن را آسان و مفید کرده است، اما خیلی از کاربران خواهان تبدیل وب سایت خود از وردپرس به php هستند.

برخی از افراد دوست دارند هنگام ایجاد وب سایت ها و سایر سیستم عامل ها، از رویکرد های متفاوت و کد های php سفارشی سازی شده استفاده کنند. اگر شما هم از جمله ی این افراد هستید، بهترین کار این است که وب سایت وردپرس خود را با اسکریپت های php ترکیب و وب سایت وردپرس خود را به php تبدیل کنید. یکی از ویژگی های وب سایت های مبتنی بر وردپرس این است که براحتی با اسکریپت های php ادغام می شوند.

Php یک چارچوب بسیار ساده برای توسعه ی وب سایت ها با گزینه ها و پیشنهادات بسیار زیاد و منعطف است که اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد می تواند باعث صرفه جویی در زمان و بودجه شود. php از اجرای توابع داخلی و پردازش اطلاعات پایگاه داده برای سایت های وردپرس مراقبت می کند. اما متأسفانه از سال 2018، php دیگر برای برخی نسخه های قدیمی، پشتیبانی ارائه نمی دهد. برای ساخت وب سایت های مبتنی بر وردپرس و یا php گزینه های زیادی پیش روی افراد می باشد که بسته به تخصص و بودجه و نیاز های خود بایستی اقدام به انتخاب آنها کنند.

اگر به دنبال تبدیل وب سایت وردپرس خود به php هستید، می توانید سفارش انجام این کار را به شرکت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از آخرین و بروزترین استاندارد های طراحی سایت، سفارش تبدیل وب سایت های وردپرس به php را بدون لطمه به سئو سایت و با رعایت اصول سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو انجام می دهد.

وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که با پنل گرافیکی و ساده ای که دارد امکان توسعه ی محتوا و طرح بندی سایت را به کاربران می دهد. هسته ی وردپرس مبتنی بر php می باشد. وردپرس بسیار قابل تنظیم است و می تواند عملکرد ها و قابلیت های لازم یک وب سایت را فراهم آورد. بسیاری از قالب ها و افزونه ها در وردپرس رایگان هستند و می توانند ویژگی های زیادی را برای وب سایت ها مهیا کنند. خیلی از کاربران به دلیل ویژگی های کاربر پسندی که وردپرس ارائه می دهد از این پلتفرم برای ساخت وب سایت های شخصی و تجاری خود استقبال می کنند. وردپرس برای ساخت هر نوع سایتی حتی وب سایت های تجارت الکترونیک پیچیده و وب سایت های شرکتی با پایگاه داده های عظیم مناسب و پاسخگو است.

Php چیست؟

Php یک زبان برنامه نویسی است که با آن می توان وب سایت، برنامه های وب و ابزار ها را ایجاد و راه اندازی کرد. برای اینکه بتوانید با استفاده از php وب سایت راه اندازی کنید باید درک درستی از کدنویسی داشته باشید. چارچوب php بسیار منعطف و قدرتمند است و با آن می توان هر نوع عملکردی را در وب سایت ها پیاده سازی کرد. به طور خلاصه، چارچوب php پایه و اساسی برای طراحی و توسعه ی وب سایت می باشد که می تواند هر عنصر لازمی برای وب سایت ها را خلق کند. برای اینکه بتوانید با استفاده از php وب سایت توسعه دهید، باید کدنویسی بدانید.

تبدیل وب سایت مبتنی بر وردپرس به چارچوب php

تبدیل وب سایت وردپرسی به php

مقایسه ی وردپرس و چارچوب php

برای اینکه درک بهتری از سیستم مدیریت محتوای وردپرس و چارچوب php داشته باشیم، می خواهیم این دو پلتفرم را از چند جنبه مورد مقایسه قرار دهیم:

امنیت

امنیت هر وب سایت از جمله اساسی ترین موضوعاتی است که باید رعایت شود. امنیت ضعیف وب سایت ها می تواند باعث از بین رفتن اطلاعات و آسیب های جدی مالی و اعتباری شود. بیشتر کاربران وردپرس معتقدند که نکات امنیتی در وردپرس بهتر از php تأمین شده است. اگرچه نمی توان گفت 100% وردپرس ایمن تر از php است. زیرا خیلی مباحث امنیتی در php به میزان تخصص توسعه دهنده بستگی دارد.

انعطاف پذیری

برای وبلاگ نویسی و یا وب سایت هایی که به طور منظم نیاز به ویرایش محتوا و تصاویر دارند، سیستم مدیریت محتوای وردپرس راه حل منعطف تری نسبت به چارچوب php  می باشد. انجام چنین کارهایی در وب سایت های مبتنی بر وردپرس راحت تر است. در وب سایت های مبتنی بر وردپرس می توانید هر نوع چیدمان و شکل ظاهری که می خواهید را انتخاب کنید و سپس مرتباً مطابق میل خود آنها را تغییر دهید. بنابراین با وردپرس می توانید یک وب سایت داینامیک تر طراحی کنید. اما برای ساخت وب سایت ها پیچیده معمولاً استفاده از زبان برنامه نویسی php گزینه ی بهتری است.

سئو فرندلی بودن

سئو یک عامل مهم برای دید بهتر وب سایت ها در موتور های جستجو و کسب رتبه های بالاتر SERP می باشد. وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای سئو فرندلی بین کاربران وردپرس شناخته شده است و البته حقیقت هم همین است. یکی از دلایل محبوبیت وردپرس سازگاری خوب آن با اصول سئو می باشد. بعلاوه، وردپرس حاوی پلاگین هایی است که بهینه سازی سایت را راحت می کند.

اگر به دنبال تبدیل وب سایت وردپرس خود به php هستید، بهتر است سفارش انجام این کار را به شرکت های معتبر طراحی سایت بسپارید. در صورت تمایل می توانید سفارش تبدیل وب سایت وردپرس به php خود را به شرکت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب یکی از معتبرترین شرکت های طراحی سایت و پیشرو در خدمات سئو می باشد که با رعایت اصول سئو و بدون آسیب به رتبه و سئو سایت، تبدیل وب سایت های وردپرس به php صنایع مختلف را به بهترین نحو انجام می دهد.

بودجه

خیلی از کاربران فکر می کنند که راه اندازی یک وب سایت با استفاده از وردپرس ارزانتر خواهد بود. این تفکر هم می تواند درست باشد و هم غلط. کد منبع وردپرس باز و رایگان است و هر کسی می تواند آن را دانلود و شروع به طراحی سایت کند. اما بایستی در نظر داشته باشید که برخی قالب ها و افزونه ها در وردپرس غیر رایگان هستند و ممکن است در نهایت منجر به ساخت وب سایتی شود که شاید از راه حل php گرانتر تمام شود. اگر برای ایجاد یک وب سایت کاربردی به اندازه ی کافی بودجه دارید، راه حل php بهتر است.

دانش برنامه نویسی

اگر به اندازه ی کافی برنامه نویسی می دانید و در کدنویسی مهارت دارید، php بهتر است. اما اگر با کدنویسی آشنایی ندارید و یا مبتدی هستید، استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس می تواند گزینه های منعطف و سفارشی سازی بیشتر و بهتری در اختیارتان قرار دهد.

ایجاد تجربه ی کاربری خوب

هدف از طراحی تمام وب سایت ها در نهایت ایجاد یک تجربه ی کاربری خوب می باشد. کاربران بایستی بتوانند وب سایت ها را براحتی پیمایش کنند و تجربه ی مثبتی به دست آورند تا دوباره به وب سایتی رجوع کنند. وردپرس حاوی قالب هایی است که بر خلق تجربه ی کاربری خوب متمرکز هستند. اما تضمین ایجاد تجربه ی کاربری خوب با استفاده از php به برنامه نویس بستگی دارد.

چگونگی تبدیل وب سایت مبتنی بر وردپرس به php

تبدیل وب سایت وردپرسی به php

چرا php؟

Php ویژگی ها و عملکرد های بسیار خوبی دارد که به طراحان و توسعه دهندگان وب سایت امکان می دهد تا کدهای بهتری بنویسند. جامعه ی توسعه ی php برای تبدیل وب سایت های وردپرس به php تلاش های زیادی کرده است. در این تلاش ها سازگاری زبان برنامه نویسی php بهبود یافته است و عملکرد های منسوخ، حذف شده است. نسخه های پیشرفته ی php توابع منسوخ را با ویژگی های جدید و پیشرفته مانند کلاس ها و اعلامیه ها جایگزین کرده اند. این تغییرات باعث شده تا زبان برنامه نویسی php به یک زبان در حال پیشرفت و رقابتی تبدیل شود. از همه مهمتر اینکه خطاهای امنیتی از بین رفته اند و وب سایت های مبتنی بر php در معرض نقایص امنیتی نخواهند بود.

نسخه ی php برای وردپرس مهم است

زبان برنامه نویسی php یک زبان منبع باز است. در نتیجه php دائماً از نظر رفع معایب امنیتی و دیگر موارد در حال بروزرسانی و رفع اشکال است. این تغییرات باعث بهینه سازی پردازش و عملکرد وب سایت های مبتنی بر php می شود. به عبارت دیگر، نسخه ی php که برای طراحی سایت خود انتخاب می کنید بر عملکرد، سرعت و امنیت وب سایت شما اثر می گذارد. اما متأسفانه طبق گزارشات، هنوز در حدود 60% از کاربران از نسخه های پشتیبانی نشده ی وردپرس استفاده می کنند. می توان گفت سوییچ وب سایت های وردپرس به php یک ضرورت است. اما در این تبدیل، وب سایت ها بایستی از نظر عملکرد، ویژگی های جدید و کدنویسی آزمایش و بررسی شوند.

تبدیل وب سایت های وردپرس به php چه سودمندی هایی دارد؟

وب سایت های مبتنی بر نسخه های پیشرفته ی php بسیار سریع و ایمن هستند. نسخه های پیشرفته ی php می توانند تا 3 برابر بیشتر بازدیدکننده را با استفاده از میزان حافظه ی برابر مدیریت کند.

امنیت بیشتر با استفاده از ویژگی های امنیتی جدید و بهبود یافته

یکی از مهمترین جنبه های هر طراحی سایتی امنیت وب سایت می باشد. اگر امنیت وب سایت کم باشد، تجارت و اعتبار شما به خطر می افتد. در نسخه های جدید php نقایص امنیتی نسخه های قدیمی رفع شده است و یک الگوریتم امن جایگزین شده است که ایمنی وب سایت های php را به شدت تأمین می کند.

پردازش بهتر

نسخه های پیشرفته ی php نسبت به نسخه های قدیمی، به حافظه ی کمتری نیاز دارند. بنابراین پردازش کد در سمت سرور پیشرفت بسیاری داشته است.

استاندارد های توسعه، بهبود یافته اند

نسخه های جدید php از کد های استاندارد بهبود یافته استفاده می کنند. در نسخه های قدیمی، استاندارد ها کمتر رعایت می شدند و این باعث می شد تا وب سایت کاربر از نظر امنیتی با مشکلاتی روبرو شود و سرعت وب سایت ها نیز کندتر بود.

چگونه وب سایت وردپرس خود را به php تبدیل کنم؟

روش های زیادی برای تبدیل وب سایت های وردپرس به php وجود دارد. اما همه ی آنها بهینه نیستند. شما باید بهینه ترین راه حل را انتخاب کنید که شما را ملزم به کمترین کار و کمترین مراقبت از سئو کند. بهترین راه حل برای تبدیل وب سایت های وردپرس به php استفاده از توابغ داخل کد وب سایت های وردپرس است. در این صورت عملکرد وب سایت حفظ می شود. با استفاده ار خود وردپرس نیز می توانید این تغییرات را ایجاد کنید. روند تبدیل وب سایت های وردپرس به php بسته به میزبانی وب سایت شما کمی متفاوت است. به طور مثال، wp engine برای مدیریت نسخه های مختلف و بکاپ گیری و تست وب سایت قبل از تبدیل، مراحل ساده ای دارد. برخی ارائه دهندگان خدمات میزبانی ممکن است برای تبدیل وب سایت های وردپرس به php شما را ملزم به طی چند مرحله ی اضافی می کنند.

بکاپ گیری از وب سایت

قبل از تبدیل وب سایت وردپرس خود به php بایستی از تمام فایل ها و پایگاه داده ی وردپرس خود نسخه ی بکاپ تهیه کنید. این کار ضروری است زیرا در صورت بروز هر مشکلی فایل های اولیه را می توانید بارگذاری کنید.

بررسی سازگاری وردپرس با نسخه ی php

در این مرحله شما باید کد های وب سایت خود را از نظر مشکلات احتمالی مربوط به عملکرد های منسوخ شده و همچنین ویژگی های تغییر یافته بررسی کنید. مراحل خطا و آزمون ممکن است زمانبر باشند، اما انجام این مرحله برای پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی آتی ضروری است. مراحل بررسی را می توانید به صورت اتوماتیک نیز انجام دهید.

Wp engine یک افزونه ی وردپرس است که سازگاری با php را چک می کند. از این افزونه می توانید برای بررسی سازگاری وب سایت وردپرس با php در هر میزبان وب سایتی استفاده کنید. فقط کافی است این افزونه را در وب سایت خود بارگذاری و نصب کنید. با این ابزار می توانید مشکلات احتمالی php را بیابید و اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهید. این افزونه به صورت رایگان برای هر وب سایتی قابل استفاده است.

رفع مشکلات

در این مرحله باید مشکلات و خطاهایی که پیدا کرده اید را رفع کنید. مثلاً ممکن است یک افزونه ی ناسازگار در وب سایت شما وجود داشته باشد که لازم باشد آن را با یک پلاگین سازگار جایگزین کنید. اگر مجبور به سفارشی سازی های پیچده ای  در پلاگین قبلی باشید، پیدا کردن افزونه ی جایگزین ممکن است سخت باشد. اگر افزونه ی جایگزین پیدا نکنید، باید صبر کنید تا نسخه های بروز شده ی آن منتشر شود. ایرادات بسته به معماری وب سایت شما می توانند کوچک و یا بزرگ باشند.

تست php

از طریق نسخه های پیشرفته ی php می توانید پیش نمایش وب سایت خود را ببینید. قبل از بارگذاری وب سایت خود در اینترنت و ارائه ی آن به کاربران چک کنید که مشکلی نداشته باشد و همه موارد به صورت یکپارچه و درست کار می کنند. بعد از بارگذاری باز هم وب سایتتان را یک بار دیگر بررسی کنید تا عاری از هر خطایی باشد.

نتیجه

وردپرس و php هر دو برای طراحی سایت خوب هستند. وردپرس برای وب سایت هایی که حاوی محتوای دائماً در حال تغییر هستند و وبلاگ ها گزینه ی بهتری است. Php برای وب سایت های پیچیده مناسب تر است. اما برخی کاربران برای برخورداری از گزینه های سفارشی سازی بیشتر و پیشرفته تر می خواهند وب سایت وردپرس خود را به php تبدیل کنند. برای انجام این کار بایستی چند مرحله ساده گفته شده در مقاله را طی کنید.

در صورت لزوم می توانید سفارش تبدیل وب سایت وردپرس به php خود را به شرکت معتبر طراحی سایت دارکوب بسپارید. شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی کار و برخورداری از کادری حرفه ای و استفاده از آخرین استاندارد های روز دنیا، سفارش تبدیل وب سایت های وردپرس به php مشاغل مختلف را بدون لطمه به سئو و رتبه ی سایت و با پیاده سازی اصول سئو سایت انجام می دهد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز