سئو بدون مقاله چطور پیش میره؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3407

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از بزرگترین چالش هایی که وبلاگ نویسان و بازاریابان محتوا با آن روبرو هستند نوشتن محتوای بهینه شده برای موتور های جستجو می باشد.

طبق تحقیقات سئو یکی از گیج گننده ترین موضوعات آنلاین است. اما اگر بدانید که مردم قبل از موتور های جستجو خواهان درک محتوای سایت شما هستند، این موضوع دیگر آنقدر ها هم پیچیده به نظر نخواهد آمد. با درک این مفهوم ساده می تواند درآمد زایی فراوانی کرد.

اگر خواهان پیشرفت در کسب و کار آنلاین خود هستید باید فراتر از محتوا بروید. تولید محتوای شما باید دو هدف داشته باشد:

1.هدف قرار دادن کاربران نهایی

2.حل یک مشکل خاص

برای درک این موضوع بهتر است ابتدا درکی از سئو و محتوای سئو داشته باشیم.

سئو چیست؟

هنگامی که یک کاربر اصطلاحی را در قسمت جستجوی یک موتور جستجو تایپ می کند، لیستی از نتایج را دریافت می کند. این صفحات در نتایج صفحات موتور جستجو ظاهر می شوند.

به طور خلاصه، سئو روشی است برای بهینه سازی یا افزایش اثربخشی محتوا و مطالب شما برای موتور های جستجو، به منظور کمک برای رتبه بندی بالاتر سایت شما از سایت های دیگر که همان اصطلاحات جستجو را هدف قرار می دهند.

طبق تحقیقات، گوگل صفحات وب را در نتایج جستجوی خود بر اساس اهمیت صفحه نمایش می دهد تا تجربه ی کاربر را ارتقاء بخشد. اما گوگل چگونه این کار را انجام می دهد؟

گوگل ارتباط صفحه ی شما را با تجزیه و تحلیل محتوای آن بر اساس چندین عامل مشخص می کند، از جمله اینکه در کجا و چند بار از کلمات خاصی در آن قطعه استفاده شده است.

گوگل با توجه به تعداد پیوند ها به آن صفحه و میزان اعتبار آن پیوند ها، میزان اعتبار یک صفحه را اندازه گیری می کند.

محتوای سایت چیست؟

محتوای وب محتوای متنی، تصویری یا شنیداری است که به عنوان بخشی از تجربه ی کاربر در وب سایت ها مشاهده می شود. این محتوا می تواند شامل متن،مقاله، تصاویر، صداها، فیلم ها و انیمیشن ها باشد.

همانطور که پیشتر گفتیم بخشی از محتوای سایت محتوای متنی شامل مقاله می باشد. اما سئو بدون مقاله چطور پیش می رود؟ در ادامه می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

بهینه سازی موتور جستجو یک کار دشوار و پیچیده است. این کار نیاز به کار سخت و صرف زمان و درک تغییرات الگوریتم، یادگیری مداوم و آنالیز دارد. مسئله اینست که بیش از یک میلیارد وب سایت برای جلب توجه در موتور های جستجو با یکدیگر رقابت می کنند. این بدان معناست که برای قرارگیری در صفحه ی یک رقابت سنگینی بین وب سایت ها برقرار می باشد.

محتوای عالی وب سایت شما که شامل محتوای متنی مانند مقاله و تصویری مانند عکس و یا فیلم می باشد، بخشی از موفقیت در میدان نبرد هستند، بخش دیگری از موفقیت بستگی به سن دامنه و اعتبار سایت دارد.

این امر برای سایت های جدید که زمان زیادی برای برقراری ارتباط با سایت های معتبر نداشته اند، موقعیت چندان جالبی نیست. این در واقع برای سایت های جدید یک نقطه ضعف است و آنها باید چندین برابر سایت های قدیمی کار کنند تا این خلأ را جبران کنند.

خوشبختانه یک راه حل نسبتاً سریع وجود دارد که می تواند شما را در بین بالاترین نتایج جستجو قرار دهد و آن هم سئوی پاراسایت است.

Parasite SEO چیست؟

اگرچه اینطور به نظر می رسد که پاراسایت سئو یک عمل خطرناک است که می تواند سایت شما را توسط گوکل جریمه کند و برای همیشه از پوسته ی بهینه سازی موتور جستجو پرت کند. اما در واقع پاراسایت سئو یک تکنیک قانونی است که می تواند به شما در رتبه بندی سریع سایت کمک کند. این امر به این دلیل است که بر فاکتوری متمرکز است که در قلب سئو است، یعنی بر اعتبار دامنه تمرکز دارد.

سئوی پاراسایت به این معنی است که شما سایت هایی با اعتبار بالا را پس میگیرید. به جای اینکه یک مسیر عادی را طی کنید، جایی که مجبورید پروفایل بک لینک خود را به آرامی و به طور پیوسته بسازید، با اعمال اعتبار دامنه یک سایت دیگر، یک میانبر می گیرید.

بهره گیری از سایت هایی که کاملاً بهینه شده اند و در حال حاضر تعداد زیادی یک لینک دارند می توانند رتبه بندی در صفحه ی یک را درباره ی موضوعات مختلف برای شما آسانتر کنند. در این صورت شما در تلاش برای رتبه بندی سایت خود نخواهید بود بلکه با انتشار مطالب خود در یک وب سایتی که از قبل تأسیس شده و معتبر و مربوط به تجارت شماست، سایت خود رتبه بندی می کنید.

در این بخش به نحوه ی استفاده از سئوی پاراسایت برای رتبه بندی در صفحه ی یک گوگل بدون انتشار مطالب در سایت خود می پردازیم:

  1. انجام تحقیقات کلید واژه.

اگرچه ممکن است تکنیک پاراسایت یک موضوع حاشیه ای باشد، اما هنوز به مفاهیم اساسی بهینه سازی موتور جستجو متکی است. از این گذشته، شما می خواهید اطمینان حاصل کنید که به درستی از بازدیدکنندگان به سایت خود دسترسی دارید و نه ترافیکی غیر قابل اعتبار که به هیچ وجه اهداف تجاری شما را پیش نمی برد.

هدف از تحقیقات کلمات کلیدی کشف فرصت هایی است که بتوانید محتوای وب خود را در وب سایت های معتبر انتشار دهید و به سرعت در صفحه ی اول رتبه بندی شوید.

برای آسانتر کردن این موضوع از کلمات کلیدی شروع کنید. کلمات کلیدی هسته ی اصلی کار است. آنها به شما در توضیح محصولات و خدمات و مشخص کردن رقبا کمک می کند. برای این موضوع می توانید از ابزار های مختلف کمک بگیرید.

  1. مقالات رتبه بندی فعلی را تجزیه و تحلیل کنید.

اکنون که لیست کلمات کلیدی مربوطه را در اختیار دارید، وقت آنست که مقاله ها و وب سایت هایی که در حال حاضر رتبه ی بالایی برای این عبارات دارند، نگاهی بیندازید.

از خود بپرسید که آیا محتوای شما جدید است و یا منسوخ؟ آیا در مورد محتواء به خوبی تحقیق شده است؟ آیا راه حل های مفید و عملی برای موتور های جستجوگر ارائه می دهد؟

اگر با اطمینان می توانید به این سؤالات پاسخ “نه” دهید، ممکن است فرصتی برای رتبه بندی سریع برای اصطلاح تحقیق شده در سایت های معتبر باشد.

نکته ی اصلی این مرحله در روند شناسایی موضوعاتی است که هنوز توسط دیگران منتشر نشده است. این بدان معناست که شما با مطلع کردن آنها از فرصت رتبه بندی در صفحه ی یک، با اطمینان بیشتری می توانید به آنها ایده دهید.

  1. به دنبال پست های مهمان باشید.

اکنون زمان آن رسیده است که وب سایت هایی که پست های مهمان شما را در موضوعاتی که فرصتی برای شما قلمداد می شوند، پذیرفته اند را مشخص کنید.

راه های مختلفی برای فرصت بلاگ نویسی مهمان وجود دارد. اما وقتی صحبت از پاراسایت سئو می شود بهترین شرط شما اینست که به دنبال سایت هایی باشید که قبلاً در ارتباط با اصطلاحات مرتبط با موضوع شما بوده اند.

از این فرآیند، شما به دنبال تهیه ی لیستی از سایت های بالقوه ی وبلاگ نویسی هستید که قبلاً در صفحه ی یک برای عبارات در همان منطقه ی عمومی با فرصت هایی که مشخص کرده اید، رتبه بندی می شوند.

هنگامی که لیستی از این سایت های باقوه را دارید، باید تعیین کنید که آیا آنها مهمان را می پذیرند یا خیر؟ می توانید این کار را با جستجوی کلمات کلیدی خود و به دنبال آن عباراتی مانند ” ارسال مهمان” و یا “دستورالعمل ارسال مهمان” به همراه نام وب سایت انجام دهید و یا می توانید به وب سایت آنها برای برنامه های مشارکت کننده، مراجعه کنید.

نتیجه

رسیدن به صفحه ی یک گوگل از آرزو های هر بازاریاب است. با پاراسایت سئو این رویا می تواند هر چه سریعتر به واقعیت تبدیل شود.

مطمئناً، قوانین اساسی سئو هنوز هم قابل اجرا هستند: شما باید تحقیق لازم در مورد کلمات کلیدی را انجام دهید و اطمینان حاصل کنید محتوای شما با کیفیت است.

اما با کمک سایت های قدرتمند که از قبل اعتبار گوگل را دارند، سفر شما به صفحه ی یک سریع دنبال می شود.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز