سایت ساز هایی نظیر WIX برای طراحی سایت حرفه ای مناسب نیستند

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3753

5/5 - (4 امتیاز)

اگرچه این روز ها شما برای انتشار پیام های خود می توانید از کمک های خوب و بی نظیر رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیسبوک و یا اینستاگرام و لینکدین و … بهره ببرید، اما اینها کافی نیستند و شما برای حضور موفق و دائمی در اینترنت و تبدیل به یک نمایندگی در حرفه و کسب خود نیاز به یک وب سایت دارید که شما را از دیگران متمایز کند. یک وب سایت حرفه ای بر خلاف یک صفحه در رسانه های اجتماعی، کنترل کاملی برای طراحی و محتوا به شما می دهد. یک وب سایت حرفه ای می تواند به کسب و کار و برند و سازمان شما اعتبار بدهد. مردم به صفحات فیسبوک از لحاظ طراحی به یک اندازه نگاه می کنند، اما شما در صفحه ی وب خود می توانید تصویری از برند خود را تحقق بخشید و محصولات و خدمات خود را برای فروش ارائه دهید. اگرچه داشتن وب سایت از الزامات یک تجارت می باشد ، اما طراحی یک سایت حرفه ای و زیبا هیچگاه کار ساده ای نبوده است و برای این کار بهتر است که از یک سایت ساز خوب و مناسب استفاده کنید.

اما ابتدا اجازه دهید بر این موضوع بحثی داشته باشیم که چرا با وجود تسلط رسانه های اجتماعی بر وب، داشتن یک وب سایت ضروری است: اول اینکه یک وب سایت حرفه ای می تواند حضور آنلاین شما را پررنگ تر کند. دوم اینکه یک سایت حرفه ای انتخاب های بی پایانی چه برای اهداف شخصی و چه برای اهداف تجاری در اختیار شما قرار می دهد. با داشتن وب سایت شما می توانید تسلط کاملی برای محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، داشته باشید.

به علاوه داشتن وب سایت به اندازه ی داشتن کارت ویزیت برای تجارت شما مهم است، زیرا می تواند به کسب و کار شما اعتبار ببخشد.

استفاده از وب سایت شخصی نیاز به دانش از سرورها، FTP و HTML، ثبت نام سایت و خدمات میزبانی وب دارد. خوشبختانه ما در عصری زندگی می کنیم که سایت ساز های خوب و حرفه ای براحتی در اختیارمان قرار داده می شود. با استفاده از یک سایت ساز مناسب می توانید بدون نیاز به دانش فنی خاصی، یک وب سایت مناسب با طراحی مناسب داشته باشید. این سایت ساز ها با خرید پیوند ها و سایر گزینه های درآمد زا می توانند یک تجارت کوچک و سودآور را برای شما به ارمغان بیاورند.

مشاغل بزرگتر میلیون ها دلار برای طراحی سایت سفارشی خود هزینه می کنند، اما برای مشاغل کوچک چنین هزینه هایی واقعاً لازم نیست.

با استفاده از یک سایت ساز مناسب شما می توانید همه چیز را خودتان ایجاد کنید. می توانید قالب مورد علاقه و مورد نیاز خود را از میان انتخاب های متنوعی که دارید، برگزینید. بیشتر این قالب ها از طراحی کشیدن و رها کردن استفاده می کنند که به شما این امکان را می دهد که مواردی مانند اشتراک دکمه های اجتماعی، گالری عکس، وبلاگ ها و پخش کننده های رسانه های اجتماعی را درج کنید. برخی حتی به شما این امکان را می دهند که مشاهده را با یک رمز عبور محدود کنید و افرادی را به عنوان اعضای سایت برگزینید.

سایت سازهای بی شماری در اینترنت وجود دارند که خدمات بی نظیری به شما ارائه می دهند. اما انتخاب یک سایت ساز مناسب بسیار مهم است. این که بدانید چه سایت سازی را انتخاب کنید می تواند تأثیر مستقیم بر تجارت شما داشته باشد.

ما در این بخش از این مقاله می خواهیم به این موضوع بپردازیم که:

چرا سایت سازهایی نظیر WIX گزینه ی مناسبی برای طراحی سایت حرفه ای نیستند؟

  1. با استفاده از WIX می توانید براحتی یک سایت طراحی کنید.

همین می تواند یک موضوع منفی در مورد این سایت ساز باشد و نه یک موضوع مثبت. زیرا اگر طراحی سایت کار آسانی بود هرگز در مورد آن صدها هزار مقاله بهینه سازی برای موتور های جستجوگر، ساختارهای محتوا، مدیریت شهرت سایت و بهینه سازی تبدیل وجود نداشت.

اینطور برداشت می شود که شرکت های کوچک و متوسط وقت زیادی برای وب سایت خود نمی گذارند و این غالباً به این دلیل است که آنها نمی دانند چه سؤال هایی بپرسند و یا آژانس های طراحی وب وقت کافی برای پرسش سؤال های مناسب به آنها اختصاص نمی دهند.

پیش از هر چیز شما بایستی به این فکر کنید که تجارت شما برای حضور آنلاین به چه چیز هایی نیاز دارد.

باید توجه داشته باشید که چگونه محتوای شما ساخته می شود، چه اندازه تصویر را بارگذاری می کنید، از چه عناوینی برای صفحه استفاده می کنید و تماس هایی که در موتور های جستجو ظاهر می شود و همچنین بهینه سازی تبدیل بایستی مد نظر شما باشند. همچنین شما بایستی از ردیابی های آنلاینی که پیاده سازی کرده اید و نحوه ی عملکرد آنها و تنظیمات گوگل که ممکن است بر تصمیمات بازاریابی شما مؤثر باشند، اطمینان حاصل کنید که به درستی انجام شده اند.

با این تفاسیر طراحی وب سایت کار آسانی نیست و سایت سازی که طراحی وب سایت را به آسانی امکان پذیر می کند، احتمالاً کارایی مناسب را ندارد. این اولین دلیلی است که نباید از WIX و اینگونه سایت ساز ها برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

  1. WIX پیچیدگی ها را پنهان می کند

پنهان کردن پیچیدگی ها در طراحی وب سایت لزوماً چیز خوبی نیست. آنچه که شما می بینید با آنچه که گوگل می بیند متفاوت است. اگرچه گوگل تجربه ی کاربری را در نظر می گیرد، اما این بیشتر مربوط به محتواء و دوستی موبایل و مواردی از این دست است. یکی از اساسی ترین مواردی که گوگل به آن اهمیت می دهد، نحوه ی ساخت عناوین صفحه و آنچه که در مورد صفحه گفته می شود، می باشد. چیزی که WIX به آن چندان اهمیتی نمی دهد.

گوگل به تصاویر خیره کننده ی سایت شما و همچنین به دکمه های زیبای آن توجه چندانی ندارد. اما بر خلاف آن به توضیحات صفحه خیلی اهمیت می دهد و اگر سایت ساز شما این پیچیدگی ها را پنهان کند، براحتی می توان یک سایت طراحی کرد که البته افتخاری ندارد. زیرا شاید اصلاً گوگل نتواند آن را بیابد.

  1. WIX وب سایت شما را میزبانی می کند

وقتی شما از WIX برای توسعه ی وب خود استفاده می کنید، آنها خود میزبانی وب شما را به عهده می گیرند و شما جای دیگری برای رفتن ندارید. این می تواند دلیل دیگری برای عدم استفاده از WIX و سایت ساز هایی نظر آن باشد.

  1. شما در WIX نمی توانید داده های خود را براحتی به جای دیگری منتقل کنید.

اگر شما بخواهید در WIX داده های خود را به جای دیگری منتقل کنید این کار بسیار مشکل است در حالیکه این موضوع در برخی سایت ساز های دیگر براحتی امکان پذیر است و شما براحتی می توانید یک قالب دیگر را برای سایت خود انتخاب کنید و یا طراحی سایت خود را بدون نیاز به وارد کردن مجدد محتوا، سفارشی کنید.

همچنین بایستی موضوع هزینه را در این مورد نیز مد نظر داشته باشید.

این دلیل دیگری برای ناکارآمدی WIX می باشد.

  1. WIX رایگان نیست و ممکن است از آنچه که شما فکر می کنید نیز گران تر هم باشد.

WIX به طور کامل رایگان نیست و این درحالیست که سایت ساز های رایگان بی شماری با خدمات بسیار زیادی در اینترنت وجود دارند.

اگرچه برای دریافت سرویس های مختلف WIX لازم نیست هزینه ی زیادی بپردازید، مثلاً حق بیمه ی آن ماهانه 4 دلار می باشد، اما WIX به طور کامل رایگان نیست. شما می توانید مطابق بودجه ی خود سرویس های مختلفی دریافت کنید.

خلاصه

اگرچه با WIX و یا سایت ساز هایی نظیر آن می توانید براحتی یک وب سایت  خوب راه اندازی کنید اما همین راحت بودن دلیلی بر نامناسب بودن آنها است. برای انتخاب یک سایت ساز مناسب بایستی تمام جوانب آن و اهداف خود از طراحی سایت را در نظر بگیرید و سایت سازی ایده آل با مقاصد خود انتخاب کنید.

 

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز