سریعترین راه دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9114

5/5 - (1 امتیاز)

ممکن است برای خیلی از کاربران سؤال باشد که سریعترین راه دیجیتال مارکتینگ چیست؟ بازاریابی اینترنتی در موفقیت کسب و کار ها نقش پررنگی دارد. بازاریابی آنلاین باعث می شود تا کاربران بتوانند راحتتر و سریعتر به محصولات و خدمات شما دسترسی پیدا کنند. استفاده از سریعترین راه دیجیتال مارکتینگ یعنی تبلیغات در گوگل و گوگل ادروردز به صاحبین مشاغل کمک می کند تا بتوانند کسب و کار خود را بهتر و سریعتر توسعه دهند و افزایش فروش فوری را تجربه کنند. زیرا بازاریابی دیجیتالی و تبلیغ در گوگل این قدرت را دارد تا کاربران زیادی را جذب کند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به هر گونه بازاریابی اینترنتی گفته می شود که از طریق بستر اینترنت و رسانه های آنلاین مانند تلفن همراه، کامپیوتر رومیزی و …. انجام شود. رایج ترین روش های بازاریابی دیجیتالی بر انتشار پیام از طریق موتور های جستجو، رسانه های اجتماعی، برنامه های گوشی های همراه، وب سایت ها و ایمیل ها تمرکز دارد. دیجیتال مارکتینگ با هدف جذب مشتری از طریق کانال های مختلف انجام می شود. بازاریابی آنلاین را می توان از طریق ابزار های گوناگونی مانند تصاویر و ویدئو ها، نظرات و توصیفات مشتری ها، لوگو و آرم ها، پست های وبلاگ و … انجام داد.

چرا بازاریابی اینترنتی مهم است؟

کاربران و افراد مختلف، بسیاری از زمان خود را در بستر رسانه های اجتماعی و آنلاین سپری می کنند. همین موضوع باعث شد تا روش های بازاریابی سنتی به سوی بازاریابی اینترنتی حرکت کند. با پیشرفت تکنولوژی و همه گیر شدن فناوری های جدید، بهترین زمان برای بازاریابان آنلاین بود تا مشتری های خود را از بستر اینترنت به کسب و کار خود جذب کنند. بر اساس گزارشات در حدود 30% از کاربران ترجیح می دهند تا از طریق رسانه های اجتماعی و بستر های آنلاین با برند مورد نظر خود در ارتباط باشند. بعلاوه دنیای رقابتی تجارت ایجاب می کند تا صاحبین مشاغل از هر نوع تغییر جدیدی برای گسترش کسب و کار خود استقبال و استفاده کنند.

استفاده از رویکرد های دیجیتال مارکتینگ باعث می شود تا صاحبین مشاغل دسترسی راحتتری با کاربران خود داشته باشند، راحتتر بتوانند با آنها تعامل کنند و ساده تر بتوانند محصولات و خدمات خود را به آنها معرفی کنند. استفاده از راهکار های بازاریابی اینترنتی انسجام و هماهنگی بیشتری را از یک صنعت و کسب و کار به نمایش می گذارد. بازاریابی آنلاین در جذب مشتری و وفادار کردن آنها و آگاهی رسانی بیشتر از یک برند تجاری بسیار مؤثر است. با دیجیتال مارکتینگ می توان به بازار های جهانی و محلی به شیوه ای کارآمدتر دست یافت. دسترسی به کاربران بیشتر به معنای افزایش درآمد و موقعیت های فروش بیشتر است. بازاریابی آنلاین بسیار مقرون به صرفه تر از بازاریابی به شیوه های سنتی است. بازاریابی دیجیتالی فرصت های تجزیه و تحلیل خوبی را در اختیار صاحبین مشاغل قرار می دهد که با استفاده از آن می توانند کسب و کار خود توسعه دهند.

مهمترین راهکار های بازاریابی اینترنتی چیست؟

سریعترین راه دیجیتال مارکتینگ

پلتفرم دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بر اساس مطالعات، پلتفرم ها ابزار هایی برای ارائه ی قابلیت های مختلف تجاری یا فناوری هستند. اگرچه برای برآوردن نیاز های تجاری برنامه های متعددی وجود دارد. اما مزیت پلتفرم ها این است که از چندین نیاز تجاری حمایت می کند. در واقع یک پلتفرم دیجیتال مارکتینگ یک راه حل برای پشتیبانی از عملکرد های مختلف بازاریابی اینترنتی است. شاید یک نرم افزار خاص نتواند از تمام راه حل های بازاریابی آنلاین حمایت کند، اما یک پلتفرم بازاریابی آنلاین این قابلیت را دارد. یک پلتفرم بازاریابی دیجیتالی می تواند خرید، اجرا، اندازه گیری، بهینه سازی و ردیابی برند و …. را رصد کند.

ترند های جدید در بازاریابی آنلاین چیست؟

ترند ها و روش های بازاریابی آنلاین دائماً در حال تغییر هستند. هم بازاریابان و هم مشتریان به دنبال روش های جدید و بهتر برای تعامل با یکدیگر هستند. مهارت های مورد نیاز بازاریابان آنلاین دائماً در حال پیشرفت است. بر اساس آخرین تحقیقات که در طی سال های اخیر انجام شده است، برخی از رایج ترین مهارت های مورد نیاز بازاریابان دیجیتالی عبارتند از: تجزیه و تحلیل داده ها 41%، کار کردن با اوتوماسیون بازاریابی و برنامه های نرم افزاری 38%، طراح UX 36%، تولید و ویرایش ویدئو 31%، برنامه نویسی و توسعه دهنده 29%، تولید و ویرایش محتوا 29%، طراحی گرافیک 28%، مدیریت پروژه 28%، انتشار در رسانه های اجتماعی 26% و …. بازاریابی آنلاین هم مهم است و هم در حال تغییر. بنابراین صاحبین مشاغل اگر می خواهند که بیشترین بهره از دیجیتال مارکتینگ را ببرند بایستی مهارت های جدید را یاد بگیرند.

صاحبین مشاغل چطور می توانند در بازاریابی اینترنتی خود موفق باشند؟

صاحبین مشاغل با رعایت راهکار های ذیل می توانند در بازاریابی اینترنتی برای صنعت خود موفق تر باشند:

منعطف بودن و آماده برای ایجاد تغییر

دنیای دیجیتالی امروز به سرعت در حال تغییر است. صاحبین صنایع برای اینکه در کسب و کار خود موفق تر باشند و بیشترین بهره را از تغییرات روز دنیا ببرند، بایستی مطابق با تغییرات، بروز شوند و این تغییرات را در کسب و کار خود انعکاس دهند.

مشخص کردن اهداف

داشتن هدفی مشخص و قابل دستیابی در یک محدوده زمانی که با استراتژی های بازاریابی شما سازگار باشد، بسیار مهم است. به عنوان مثال افزایش نرخ تبدیل می تواند یک هدف مشخص و قابل اندازه گیری باشد.

اجر به طور کامل

بعد از مشخص کردن هدف و برنامه ریزی برای آن، باید آن را مرحله به مرحله انجام دهید. بعد از جمع آوری داده ها و ایجاد تغییرات، برخورد کاربران را ارزیابی کنید.

داشتن خلاقیت

داشتن خلاقیت در هر مرحله از پیاده سازی استراتژی های بازاریابی آنلاین به موفقیت بیشتر کسب و کار های کمک زیادی می کند.

دسته بندی کاربران هدف

دسته بندی کاربران هدف در بازاریابی آنلاین کمک زیادی به کسب و کار های مختلف می کند. کاربران هدف ممکن است هر کدام سلایق و رفتار های مختلفی داشته باشند. نیاز های کاربران را بر اساس این فاکتور ها می توان تقسیم بندی کرد. استفاده از هوش مصنوعی و نرم افزار های بازاریابی به تقسیم بندی دقیق تر و کارآمد تر بسیار کمک می کند.

استفاده از تاکتیک های متنوع

هیچ استراتژی بازاریابی آنلاین به تنهایی کامل نیست. استفاده از تاکتیک های مختلف در موفقیت بیشتر، مؤثر است. با تاکتیک های مختلف می توانید به مشتریان بیشتر و جدیدی دست یابید. در نتیجه می توانید سطح درآمد خود را افزایش دهید.

تجزیه و تحلیل داده ها

داده ها هم برای ارائه ی خدمات به نحوی بهتر به کاربران و هم برای رقابت بسیار مهم هستند. جمع آوری، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل داده ها کمک می کند تا بینش بهتر و عمیق تری نسبت به کسب و کار و تغییرات آینده به دست آورید.

تعامل با کاربران

کاربران امروزی می خواهند که به طور مدام با مدیران مشاغل در ارتباط باشند و از آخرین تغییرات مطلع شوند. مدیران مشاغل بایستی یک بستر مناسب برای ارتباط با کاربران و ارائه ی آخرین اطلاعات به آنها فراهم کنند.

پاسخ مناسب به کاربران

بعد از جمع آوری داده ها و اطلاعات از کاربران، با پیاده سازی بهترین استراتژی، پاسخ آنها را بدهید. این کار به جلب اعتماد آنها کمک زیادی می کند.

مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ و بازاریابی اینترنتی

سریعترین راه دیجیتال مارکتینگ

برخی از مهمترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی استراتژی های مختلفی دارد. برخی از مهمترین استراتژی های دیجیتال مارکتینگ عبارتند از:

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

کاربران امروزی به بستر رسانه های اجتماعی مانند فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …. وابستگی زیادی دارند. به همین دلیل مهم است که برند های تجاری در رسانه های اجتماعی مختلف فعال باشند. بر اساس گزارشات، به طور متوسط هر فرد در طول یک روز 2.5 ساعت در رسانه های اجتماعی سپری می کند. از 5 بیلیون کاربری که تلفن همراه دارند، 3 بیلیون از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.

بازاریابان اینترنتی می توانند از بستر رسانه های اجتماعی برای تعامل بیشتر با کاربران و انتشار محتوا و تبلیغات استفاده کنند. در رسانه های اجتماعی می توان تبلیغات و بازاریابی را بر اساس فاکتور های مختلفی مانند سن، موقعیت شغلی، علایق کاربران و …. انجام داد. رسانه های اجتماعی یک راه حل بسیار عالی برای معرفی محصولات و جذب ترافیک ارگانیک است. خیلی از افرادی که از طریق رسانه های اجتماعی برند تجاری شما را دنبال می کنند در گذشته از شما خرید کرده اند. تعامل با کاربران در رسانه های اجتماعی باعث وفادار شدن کاربران و ماندگاری نام برند تجاری شما در ذهن آنها می شود.

بازاریابی مؤثر

صاحبین مشاغل برای دستیابی به مخاطبان هدف می توانند با افراد سرشناس در حوزه و صنعت کاری خود ارتباط برقرار کنند. با برقراری ارتباط با این افراد می توان به جامعه ی بزرگتری از کاربران هدف دسترسی پیدا کرد.

ایمیل مارکتینگ

منظور از ایمیل مارکتینگ ارسال ایمیل به کاربران برای جذب و فروش می باشد. بر اساس گزارشات، 60% از کاربران گفته اند که ارسال ایمیل های تبلیغاتی در تصمیم گیری های خرید آنها مؤثر بوده است.

بازاریابی محتوا

بازاریابان اینترنتی از طریق بازاریابی محتوا می توانند کاربران خود را نسبت به محصولات و خدمات خود آگاه کنند و آنها را ترغیب به خرید کنند. بازاریابی محتوا پتانسیل فروش در سراسر دنیا را دارد. بازاریابی محتوا اغلب هزینه ی کمتری نسبت به سایر استراتژی های بازاریابی دارد. این در حالیست که بازاریابی محتوا 3 برابر بیشتر قدرت فروش و افزایش نرخ تبدیل را دارد.

سئو

سئو و بهینه سازی سایت با استراتژی بازاریابی محتوا همراه است. 3 نتیجه برتر در صفحه نتایج موتور های جستجو معمولاً کلیک های بیشتری نسبت به سایر صفحات دریافت می کنند. پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت بر ارائه ی UX بهتر مؤثر است. سئو باعث می شود تا خزنده های موتور های جستجو راحتتر به مطالب یک سایت دسترسی پیدا کنند و آن را رتبه بندی کنند. سئو و بهینه سازی سایت راه حل های متعددی دارد. برخی از راهکار های سئو و بهینه سازی سایت عبارتند از: بهبود سرعت سایت، ریسپانسیو سازی، بک لینک سازی و ….

اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید، بهترین راهکار استخدام یک شرکت معتبر طراحی سایت می باشد. یک شرکت معتبر طراحی سایت با آگاهی از بروزترین اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی وب سایت برای صنایع مختلف می باشد.

پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

پرداخت به ازای هر کلیک یکی از راه حل های بازاریابی آنلاین است. در این روش بازاریابان آنلاین برای طراحی سایت خود ترافیک می خرند. به این صورت که بازاریابان آنلاین تبلیغات خود را در طراحی وب سایت ها و موتور های جستجو مختلف قرار می دهند و هر بار که کاربری بر روی آن کلیک می کند، مبلغی را پرداخت می کنند. استفاده از تبلیغات PPC باعث می شود تا طراحی وب سایت شما برای یک یا چند کلمه کلیدی خاص در صدر صفحه نتایج موتور های جستجو ظاهر شود.

گوگل ادوردز چیست؟

یکی دیگر از راهکار های بازاریابی آنلاین، تبلیغ در گوگل است. گوگل ادوردز یک سیستم تبلیغاتی است که گوگل راه اندازی کرده است. با گوگل ادوردز صاحبین مشاغل می توانند از طریق موتور های جستجو برای طراحی وب سایت خود ترافیک به دست آورند. نحوه ی عملکرد گوگل ادروردز به این صورت است که وقتی کاربران برای یک کلمه کلیدی و یا عبارت کلیدی یک صنعت خاص سرچ می کنند، آن صفحه ی وب در بالای صفحه نتایج ظاهر می شود. استفاده از سیستم گوگل ادوردز ترافیک، موقعیت های فروش و آگاهی رسانی بیشتر برای طراحی سایت شما ایجاد می کند.

شما می توانید گوگل ادوردز را هدف گذاری کنید. مثلاً تبلیغات شما فقط در فیسبوک نمایش داده شود. گوگل ادروردز انعطاف زیادی دارد. با سیستم تبلیغاتی گوگل ادروردز می توانید مشخص کنید که کدام طراحی وب سایت ها میزبان تبلیغات شما باشند. گوگل ادوردز مشخص می کند که کدام کاربر محصولات و یا خدمات شما را جستجو کرده است. با استفاده از گوگل ادوردز می توانید نام برند تجاری خود را ذهن کاربران ثبت کنید.

تبلیغ در گوگل باعث می شود که ضمن حفظ مشتریان قدیمی، مشتریان جدیدی به کسب و کار شما جذب شوند. تبلیغ در گوگل باعث افزایش تماس های تلفنی و نرخ تبدیل می شود. تبلیغات در گوگل به جلب اعتماد مشتری کمک زیادی می کند. تبلیغ در گوگل می تواند کلیک بیشتری برای سایت شما به دست آورد، در نتیجه رتبه الکسا سایت شما را بهبود ببخشد.

چگونه می توانم تبلیغات در گوگل مؤثر و کارآمدی داشته باشم؟

برای اینکه بتوانید از تبلیغات در گوگل بیشترین بهره را ببرید بر روی کلمات کلیدی سرچ کنید. کلمات کلیدی مختلف را تجزیه و تحلیل کنید و کلمه و عباراتی را انتخاب کنید که بیشترین حجم جستجو را دارد. تبلیغات در گوگل برای توسعه و گسترش کسب و کار سودمند است.

نتیجه

دیجیتال مارکتینگ به کسب و کار های مختلف کمک می کند تا به گستره ی وسیعی از کاربران دسترسی داشته باشند، آگاهی از برند تجاری خود را افزایش دهند، مشتریان زیادی را به کسب و کار خود جلب کنند، کار خود را توسعه دهند و فروش و درآمد بیشتری را تجربه کنند. بازاریابی اینترنتی راهکار های زیادی دارد. مانند سئو و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو، تبلیغات PPC، بازاریابی محتوا و …. سئو و برخی راهکار ها بازاریابی دیجیتالی زمانبر است. اگر به دنبال جذب ترافیک و فروش سریع برای طراحی وبسایت خود هستید، بهتر است از سریعترین راهکار دیجیتال مارکتینگ یعنی تبلیغات در گوگل و گوگل ادوردز استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تبلیغ در گوگل در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی وب سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز