طراحی سایت فروشگاه اینترنتی محصولات آموزشی

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6674

5/5 - (1 امتیاز)

طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی در سراسر دنیا برای انواع محصولات از جمله محصولات آموزشی همچنان رو به رشد و گسترش است. اگر به دنبال طراحی سایت فروشگاه اینترنتی هستید رعایت چند فاکتور از جمله ارائه ی کیفیت خوب، ایجاد شناخت و معرفی برند به کاربران، ایجاد اعتماد و ارائه ی خدمات خوب به کاربران و … می تواند میزان موفقیت و فروش محصولات شما را به حداکثر برساند. در کنار تمام اینها طراحی سایتی عالی و بدون نقص که تجربه ی کاربری خوبی را برای مشتریان مهیا کند بسیار مهم است. یک طراحی سایت فروشگاهی برای محصولات آموزشی نه تنها می تواند نرخ کلیک وب سایت شما را افزایش دهد، بلکه باعث بازگشت کاربران به وب سایت شما و افزایش اعتبار برند شما می شود.

طراحی وب سایت فروشگاه اینترنتی جذاب، مدرن و کاربردی نقشی اساسی در اطمینان مشتری از حرفه ای بودن شما و درک ارزش برند تجاری شما دارد.

صفحه ی اول یا اصلی وب سایت جایی است که بیشترین تأثیر بر کاربران را دارد. در واقع کاربران با مشاهده ی صفحه ی اصلی یک وب سایت فروشگاهی آنلاین، تصمیم می گیرند که در صفحه بمانند یا آن را ترک کنند.

در صفحه ی اول، هدر ها و تبلیغات را در بازه های زمانی مشخص و به طور منظم تغییر دهید تا بیشترین میزان جذب کاربر را داشته باشید.

در صفحه ی اول، خدمات پشتیبانی آنلاین قرار دهید تا در صورت بروز هر مشکل یا سؤالی از سوی کاربران در اسرع وقت پاسخگوی آنها باشید.

در صفحه ی اول طراحی سایت فروشگاه آنلاین خود از تکنیک های سفارشی سازی استفاده کنید تا بتوانید حس خوبی را به کاربران منتقل کنید.

طبق مطالعات، 30% از کاربران از جعبه ی جستجو در وب سایت های فروشگاهی استقبال می کنند. بنابراین حتماً از این امکان در طراحی سایت فروشگاه الکترونیکی خود استفاده کنید.

استفاده از گزینه های دعوت برای تماس در طراحی سایت فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی نیز می تواند میزان فروش را افزایش دهد.

چگونه با طراحی وب سایت فروشگاهی محصولات آموزشی، اعتماد کاربران را بیشتر به کسب و کار خود جلب کنم؟

خیلی مهم است که طراحی سایت فروشگاه اینترنتی شما بگونه ای باشد که بتواند اعتماد مشتریان و کاربران را جلب کند. حفظ حریم خصوصی و ایمنی اطلاعات برای اکثر کاربران مهم است. اگر طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین شما نتواند حس ایمنی و اعتماد را به کاربران بدهد، آنها وب سایت شما را خیلی سریع ترک خواهند کرد.

برای اینکه بتوانید اعتماد کاربران را جلب کنید، ایده های ذیل می تواند کمک کننده باشد:

اطلاعات تماس وب سایت فروشگاه الکترونیکی خود را در اختیار کاربران قرار دهید. این بخش از اطلاعات باید دقیق و درست باشد. اطلاعات تماس اشتباه براحتی می تواند اعتماد کاربران را از بین ببرد.

انتشار عکس هایی از افرادی که کار طراحی سایت را انجام می دهند و فضای کاری در طراحی سایت فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی و همچنین اطلاعات عمومی از کارمندان می تواند برای جلب اعتماد کاربران مؤثر باشد.

وب سایت فروشگاهی محصولات آموزشی خود را به شبکه های اجتماعی لینک دهید. لینک به شبکه های اجتماعی می تواند کاربران را مطمئن سازد که می توانند اطلاعات اضافی دریافت کنند و هر گاه که بخواهند با شما تعامل داشته باشند.

ایجاد صفحه ی سؤالات در طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین به کاربران حس اطمینان می دهد. آنها از طریق این صفحه می توانند سؤالات خود را مطرح کنند و برای آن پاسخ دریافت کنند.

سیاست های فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی خود را منتشر کنید و این فرصت را به کاربران دهید تا از آنها مطلع شوند. این کار در جلب اعتماد کاربران تأثیر بسزایی دارد. این سیاست ها می تواند شامل سیاست های حمل و نقل، بازگشت کالا و … باشد. خیلی مهم است که دسترسی به این اطلاعات را برای کاربران مهیا و آسان نمایید. به زبان ساده و روان بنویسید و از استفاده از اصطلاحات قانونی پرهیز کنید.

نظرات کاربرانی که از یک محصول آموزشی استفاده کرده اند را در اختیار دیگر کاربران قرار دهید تا به آنها در کسب اطلاعات بیشتر کمک کرده باشید. این موضوع باعث می شود تا نگرانی های کاربران کمتر شود و تجربه ی خوبی از خرید به دست آورند. این موضوع همچنین می تواند تجارت شما را رو به جلو هل دهد و کاربران را جذب کند.

ایمن بودن اطلاعات شخصی کاربران هنگام خرید خیلی مهم است. برای حفظ ایمنی وب سایت فروشگاهی خود حتماً از گواهی SSL استفاده کنید. استفاده از گواهی SSL کاربران را از اینکه اطلاعات شخصی شان ایمن است، مطمئن می کند.

برای وب سایت فروشگاه آنلاین خود حتماً از مهر های معتبر و قانونی استفاده کنید. مهر های معتبر و قانونی، امنیت یک وب سایت را تأیید می کنند. استفاده از اینگونه مهر ها، خریداران را مطمئن می سازد که معامله ی قانونی و قابل اعتمادی انجام می دهند. این موضوع می تواند باعث ارائه ی UX بهتر، افزایش نرخ تبدیل و فروش و در نتیجه سود بیشتر شود.

در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی محصولات آموزشی خود دقت داشته باشید که پیوند خراب و یا تصاویر از دست رفته و اشتباهات املایی و اشتباهاتی از این دست نداشته باشید. با حذف ایرادات از وب سایت فروشگاه آنلاین خود می توانید حرفه ای بودن کسب و کار و طراحی وب خود را به نمایش بگذارید و در جلب اعتماد کاربران قدمی مؤثر بردارید.

طراحی وب برای محصولات آموزشی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی محصولات آموزشی

نکاتی در رابطه با طراحی UI وب سایت فروشگاه الکترونیکی

ظاهر یک وب سایت تأثیر اولیه ی زیادی بر کاربران دارد. طبق مطالعات، کاربران تنها در 50 میلی ثانیه ی اول به یک وب سایت علاقه مند می شوند و یا از آن بدشان می آید. برای اینکه بتوانید در طراحی UI فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی بهتر عمل کنید لازم چند نکته را رعایت کنید.

سعی کنید برند تجاری خود را در کل وب سایت به نمایش بگذارید. از رنگ هایی در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید که با برند و لوگوی تجاری شما هارمونی داشته باشد. طراحی وب سایت فروشگاهی شما با فروشگاه فیزیکی شما بایستی سازگاری داشته باشند.

در طراحی سایت فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی بهتر است که مهمترین مطالب در بالای صفحه قرار داده شود. همچنین از فضای سفید در وب سایت خود به طور مؤثر و بهینه استفاده کنید. بهم فشردگی مطالب و محتوای یک وب سایت می تواند خوانایی مطالب وب سایت را کاهش دهد.

طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین خود را با استفاده ی بیش از اندازه از رنگ ها مختلف و قلم های متفاوت شلوغ نکنید. وب سایت های ساده معمولاً کاربر پسندتر هستند. برای اینکه خوانایی مقالات و محتوای وب سایت خود را افزایش دهید بهتر است از رنگ های پس زمینه ی خنثی و یا سفید و رنگ متون تیره استفاده کنید.

برای طراحی UI خوب، بهتر است از پنجره های بازشو استفاده نکنید. پنجره های بازشو حتی اگر حاوی مطالب ارزشمندی هم که باشند، باعث بهم زدن تمرکز کاربران می شود.

چرا پیمایش راحت در طراحی سایت فروشگاه الکترونیکی محصولات آموزشی مهم است؟

خیلی مهم است که کاربران بتوانند وب سایت فروشگاه آنلاین شما را براحتی پیمایش کنند و سریع و آسان آنچه را که می خواهند، بیابند. کسب تجربه خوب حین خرید باعث می شود تا کاربران، وب سایت تجارت الکترونیک شما را ترک نکنند.

برای اینکه بتوانید پیمایش راحتتری را به کاربران ارائه دهید، رعایت نکات ذیل می تواند سودمند باشد:

محصولات آموزشی را دسته بندی کنید

محصولات آموزشی وب سایت فروشگاه آنلاین خود را در دسته ها و زیر دسته هایی دسته بندی کنید. از برچسب ها برای توصیف محصولات آموزشی استفاده کنید. خریداران از طریق توصیفاتی که برای محصولات درج می کنید، می توانند اطلاعات خوبی به دست آورند و تصمیم گیری های بهتری برای خرید اتخاذ کنند.

جستجوی محصولات آموزشی

برای اینکه میزان فروش خود را افزایش دهید و همچنین UX خوبی ایجاد کنید، امکانی در سایت فروشگاه آنلاین خود ایجاد کنید تا کاربران براحتی بتوانند محصولی که می خواهند را جستجو کنند. عدم امکان جستجو و یافتن یک محصول به معنای عدم خرید و کاهش سود است.

باکس جستجو را در تمام صفحات و در مکان های مشخص، ایجاد کنید. مهم است که باکس جستجو قابل رؤیت باشد و استفاده از آن آسان باشد. معمولاً بهترین مکان ها برای قرار دادن باکس جستجو در قسمت بالای صفحه در مرکز و یا سمت راست صفحه و یا در منوی اصلی وب سایت است.

در باکسی که برای جستجو تهیه می کنید از انواع سؤالات پشتیبانی کنید. پرسش ها در مورد محصولات آموزشی ممکن است بر اساس نام محصول و یا دسته ی محصول و یا ویژگی های محصول و … مطرح شوند. بنابراین بهتر است برای جستجوی محصولات آموزشی در طراحی سایت فروشگاه آنلاین خود از انواع پرسش ها پشتیبانی کنید.

عملکرد تکمیل اتوماتیک جستجو داشته باشید. اضافه کردن این عملکرد باعث می شود تا کاربران راحتتر بتوانند آنچه را که می خواهند، بیابند. این موضوع می تواند به فروش بیشتر منجر شود.

فیلتر کردن محصولات آموزشی بر اساس بالاترین و پایین ترین قیمت ها، جدیدترین ها، پرفروش ترین ها و … به خریداران این امکان را می دهد تا بر اساس معیار های مختلف اقدام به جستجوی یک محصول کنند. این مورد می تواند UX بهتری ایجاد کند و فروش را افزایش دهد.

فیلتر کردن محصولات آموزشی

هر چه تعداد اقلام و محصولات آموزشی بیشتر باشد، انتخاب سخت تر می شود. بنابراین با فیلتر کردن محصولات آموزشی می توانید به خریداران کمک کنید تا محصولی که می خواهند را راحتتر بیابند. فیلتر کردن محصولات آموزشی و محدود کردن آنها باعث می شود تا مستقیماً به سراغ دامنه ی محصول مورد نظر خود بروند و خرید بهتری را تجربه کنند.

نمایش سریع محصول

بررسی سریع محصول باعث کاهش مدت زمان خرید می شود. سعی کنید برای محصولات آموزشی در وب سایت فروشگاه آنلاین خود یک توضیح مختصر درج کنید و توضیحات کامل و جزئیات مربوط به محصولات را در یک صفحه ی دیگر درج کنید. در طراحی سایت فروشگاه الکترونیکی خود همچنین از دکمه ی افزودن به سبد خرید که به خوبی قابل مشاهده باشد و همچنین امکان “ذخیره در لیست خواسته ها” بهره ببرید.

پیشنهادات ویژه

خیلی از کاربران به دنبال تخفیف ها و پیشنهادات ویژه هستند. با ارائه پیشنهادات ویژه و اطلاع رسانی به کاربران می توانید کاربران را به خرید ترغیب کنید.

طراحی سایت فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی

طراحی سایت فروشگاه اینترنتی محصولات آموزشی

طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی بایستی به چه صورت باشد؟

پس از کمک به کاربران برای یافتن آنچه که می خواهند نوبت به ارائه ی اطلاعات دقیق در مورد محصولات آموزشی می رسد. صفحه ای ایجاد کنید و در آن تصاویر با کیفیتی از محصولات بعلاوه توضیحی در مورد آنها قرار دهید. با این کار می توانید UX خوبی ارائه دهید و تجربه ای مانند خرید حضوری برای کاربران خلق کنید.

در خرید های آنلاین، کاربران این فرصت را ندارند تا محصول را لمس کنند و یا آن را امتحان کنند. تمام فرصتی که آنها دارند، مشاهده ی محصول است. بنابراین کیفیت تصاویر محصولات بایستی عالی باشد و تصویر در تمام ابعاد و جنبه های محصول را بایستی نمایش دهد. برای اینکه بتوانید کیفیت تصاویر محصولات آموزشی را به حداکثر برسانید، رعایت نکات ذیل مفید است.

از پس زمینه ی سفید برای تصاویر محصولات آموزشی استفاده کنید. رنگ پس زمینه ی تصویر محصول بهتر است با محصول متضاد باشد. پس زمینه ی سفید در اغلب موارد بهترین انتخاب است. زیرا اجازه می دهد تا تصویر محصول به خوبی نمایش داده شود. بهتر است سایز تصاویر محصولات آموزشی وب سایت فروشگاهی آنلاین شما بزرگ باشد. تصاویر بزرگ باعث فروش بیشتر می شوند. در تصاویر بزرگ، کاربران این فرصت را دارند تا محصول را به دقت بررسی کنند.

بهتر است از چند تصویر که از زوایای مختلف یک محصول گرفته شده است، استفاده کنید و یا بهتر است که از تصاویری که قابلیت چرخش 360 درجه دارند استفاده کنید. استفاده از این نوع عکس ها حس خرید حضوری را به کاربران منتقل می کند.

استفاده از ویدئو نیز ایده ی خوبی است. در یک ویدئوی کوتاه که کیفیت خوبی نیز دارد، کاربران می توانند اطلاعات زیادی راجع به یک محصول دریافت کنند.

اگر می خواهید یک محصول را در چندین صفحه نمایش دهید، تمام تصاویر بایستی یکی باشند.

میزان مناسبی از اطلاعات را در مورد یک محصول ارائه دهید

ارائه ی اطلاعات دقیق از یک محصول، شانس فروش آن را بیشتر می کند. هر چه اطلاعات در مورد محصولات آموزشی در طراحی سایت فروشگاه آنلاین شما بیشتر باشد، سؤالات کمتری برای کاربران باقی می ماند. در نتیجه کاربران می توانند آگاهانه اقدام به خرید کنند. این موضوع می تواند احتمال فروش محصولات آموزشی شما را افزایش دهد.

طراحی وب ریسپانسیو

از آنجا که اغلب کاربران از گوشی های همراه خود وب سایت ها را مشاهده می کنند و بسیاری از خرید های خود را از طریق گوشی های همراه انجام می دهند، مهم است که طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین خود را به صورت ریسپانسیو انجام دهید.

می توانید ریسپانسیو سازی وب سایت فروشگاهی خود را به شرکت های معتبر طراحی سایت واگذار کنید.

شرکت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه ی طراحی حرفه ای، ریسپانسیو سازی و سفارشی سازی وب سایت انواع مشاغل را می پذیرد.

نتیجه

طراحی وب سایت فروشگاه آنلاین محصولات آموزشی شما می تواند معرف کسب و کار شما و میزان حرفه ای بودن و مشتری مدار بودن شما باشد. برای اینکه بتوانید در طراحی سایت فروشگاهی خود بهترین عملکرد را داشته باشید بایستی بتوانید بهترین تجربه ی کاربری را ارائه دهید. وقتی کاربران تجربه ی خوبی از خرید خود از فروشگاه تجارت الکترونیک شما به دست آورند باز به شما بازمی گردند و وب سایت شما را به دیگران نیز پیشنهاد می دهند. اینگونه می توانید کسب و کار خود را رونق و گسترش دهید. برای اینکه وب سایتی عالی و کاربردی داشته باشید سعی کنید مطابق با پیشرفت تکنولوژی، وب سایت خود را بروز کنید و از استاندارد های روز طراحی سایت در وب سایت فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید.

برای برخورداری از وب سایت فروشگاه آنلاین کاربردی و زیبا می توانید سفارش طراحی و سئو سایت خود را به شرکت معتبر دارکوب بسپارید.

شرکت دارکوب با بهره گیری از استاندارد های روز دنیا و ارائه ی بهترین کیفیت، سفارش طراحی سایت فروشگاهی صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز