علت محبوبیت طراحی وب تاریک

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5036

4.3/5 - (9 امتیاز)

طی چند سال اخیر طراحی وب تاریک در بین کاربران اینترنت در سراسر دنیا طرفداران زیادی پیدا کرده است. خیلی از طراحی های وب و برنامه های کاربردی حالت تاریک را به کاربران خود ارائه می دهند تا بتوانند با ارائه ی یک سبک منحصر به فرد، کاربران را بیشتر جذب کنند و رضایت آنها بیشتر به دست آورند.

استفاده از طرح های تاریک در پس زمینه های طراحی های وب منتقل کننده ی یک حس هنری و سنتی است.

اما چه چیزی باعث محبوبیت طراحی های تاریک در طراحی های وب سایت ها شده است؟

با پیشرفت تکنولوژی و استفاده ی کاربران از دستگاه های مختلف برای پیمایش وب سایت ها و همچنین افزایش مدت زمان ماندگاری آنها در فضای مجازی، باعث ترجیح تغییراتی در طراحی ها شده است. استفاده از طرح های تاریک یکی از این تغییراتی است که خیلی از کاربران اینترنت خواهان آن هستند. زیرا پیمایش وب سایت ها با پس زمینه های تاریک برای کاربران وب سایت ها آسانتر است.

از دیدگاه خیلی از کاربران استفاده از طرح های تاریک در وب سایت هایی که مدت زمان زیادی از تعامل کاربر با وب سایت را نیاز دارد، مناسب تر است.

منظور از حالت تاریک چیست؟

منظور از حالت تاریک که گاهی نیز از آن به عنوان تم تاریک نیز یاد می شود، پس زمینه ای تاریک با متنی روشن می باشد.

در واقع این همان حالت برعکس استفاده ی معمول از پس زمینه ی سفید با متن مشکی می باشد. البته این وارونگی کاملاً برعکس نیست. یعنی به طور مثال، استفاده از پس زمینه ی خاکستری تیره با متن خاکستری روشن نیز به عنوان تم تاریک شناخته می شود.

در ابتدا حالت تاریک بیشتر توسط کدنویس هایی که ساعات زیادی را برای کار با کامپیوتر خود سپری می کردند، مورد استفاده و استقبال قرار گرفت. اما با گذر زمان این تم، مورد پسند و استقبال بسیاری از کاربران اینترنت نیز قرار گرفت. اکنون بسیاری از وب سایت ها استفاده از طراحی های تاریک را به دلیل زیبایی بیشتر و تأمین بیشتر تقاضاهای کاربران، ترجیح می دهند. بسیاری از تایپوگرافی ها و طراحی های لوگو و چیدمان ها با استفاده از تم های سیاه ایجاد می شوند.

استفاده از تم های تاریک در حال تبدیل به یک گزینه های اصلی در طراحی های وب سایت ها می باشد.

یک دلیل این محبوبیت و گسترش استفاده از این طراحی این است که تم های تاریک بیشتر با چشم سازگار است و چشم ها راحتتر هستند و باعث کمتر خسته شدن چشم ها می شود. همه ی اینها در عین جذابیت بیشتر منجر به خواب بهتر کاربران و سلامت بیشتر آنها طراحی می شود.

دلیل دیگر محبوبیت زیاد تم های تاریک مصرف برق و باتری کمتر می باشد. استفاده از تم های تاریک باتری های گوشی های همراه را بیشتر نگه می دارد و با محیط زیست بیشتر سازگار است.

همچنین طبق مطالعات، از آنجا که تم های تاریک طرفداران بیشتری دارد، اگرچه تم تاریک عامل رتبه نیست، اما می تواند باعث بهبود سئوی وب سایت شود.

برای درک تأثیر استفاده از تم های تاریک بر سئو باید تجربه ی کاربری را در نظر بگیریم. در رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجو، کاربران و قابلیت استفاده از وب سایت ها، نقش بزرگی بازی می کنند.

در واقع با استفاده از تم های تاریک و ارائه ی تجربه ی کاربری بهتر می توانید سئوی وب سایت خود را تحت تأثیر قرار دهید.

علت محبوبیت وب تاریک

علت محبوبیت وب تاریک

چگونه بازاریابان و طراحان وب می توانند از تم سیاه به نفع خود استفاده کنند؟

تم های سیاه در بین کاربران اینترنت محبوبیت زیادی پیدا کرده است و این محبوبیت و تعداد طرافداران تم های سیاه رو به افزایش نیز می باشد. بنابراین ارائه ی این گزینه می تواند به نفع شما باشد.

در حال حاضر خیلی از شرکت های بزرگ دنیا در حال استفاده از تم تاریک در طراحی های خود می باشند، پس چرا شما این کار را نکیند؟!

شما با ارائه ی این گزینه می توانید خودتان را از رقبایتان که نتوانسته اند این تغییرات را در تنظیمات خود ایجاد کنند، متمایز کنید. شما بدون هیچ هزینه ی اضافی می توانید باعث ارتقاء وضعیت بازاریابی کسب و کار خود شوید.

راهنماهای آنلاین زیاد

با ترویج تم تاریک در بین کاربران، امروزه شما می توانید راهنمایی های آنلاین زیادی را پیدا کنید تا بتوانید رابط کاربری در تلفن های همراه و مرورگر ها را مطابق با آنچه که می خواهید و تغییرات روز، تغییر دهید.

همه ی ما می دانیم که کاربران کمتر علاقه مند به خواندن متون هستند و برعکس بیشتر مشتاق به استفاده از تصاویر و ویدئو ها هستند.

طبق مطالعات، 92% از بازاریابان از فیلم ها به عنوان بخش مهمی از استراتژی های بازاریابی خود استفاده می کنند. همچنین تخمین زده می شود که مردم روزانه 100 دقیقه از زمان خود را صرف دیدن فیلم ها به صورت آنلاین می کنند.

بازاریابان با تلفیق فیلم ها و تصاویر با تم سیاه می توانند بیشترین منفعت را ببرند و کاربران را بیشتر به کسب و کار خود متمایل کنند.

خیلی از وب سایت های بزرگ مانند یوتیوب نیز از طراحی تیره در وب سایت های خود استفاده می کنند.

از کدام تم در وب سایت خود استفاده کنم؟

افراد مختلف به دلایل مختلفی استفاده از تم های تاریک را ترجیح می دهند. خیلی ها تم های تاریک را دوست دارند زیرا باعث استراحت بیشتر چشمان می شود. خیلی ها تم های تاریک را به دلیل جذابیت بیشتر و همه گیر شدن آن دوست دارند. خیلی ها به دنبال ایجاد تفاوت هستند و …

در هر صورت استفاده از تم های تاریک، تجربه ی کاربری بهتری را ارائه می دهد و از طرفی به علت گسترش فراوان استفاده از آن در میان کاربران، خیلی از کاربران به طور استاندارد انتظار دارند تا وب سایت هایی با طراحی های تیره را مشاهده کنند.

همچنین در وبلاگ ها که ماهیتشان مطالعه و خواندن متن است، ارائه ی طراحی های تاریک خوانایی مطالب را برای کاربران راحتتر می کند. تضادی که تم تاریک ایجاد می کند، خواندن متن را سریعتر می کند.

صرف نظر از تمام دلایل استفاده از حالت تاریک، حالت تاریک و یا روشن بایستی به عنوان گزینه هایی برای انتخاب به کاربران ارائه شود. کاربران باید قادر به انتخاب باشند و در اجبار قرار نگیرند. باید ببینید که کاربران شما بیشتر متقاضی کدام طراحی هستند. روشن و یا تاریک. با این بررسی ها می توانید تجربه ی کاربری بهتری ارائه دهید و بیشترین بهره را از وب سایت خود ببرید.

نتیجه

محبوبیت تم های تاریک رو به افزایش است. صاحبین وب سایت ها با استفاده از طراحی های تیره در وب سایت های خود می توانند بر جذابیت وب سایت خود بیافزایند و با ایجاد یک مزیت رقابتی خود را متمایز از رقبایشان کنند.

اگر به دنبال ایجاد تغییر و استفاده از آخرین گرایشات و استاندارد ها در طراحی وب خود هستید، طراحی سایت خود را به دارکوب با بیش از 15 سال سابقه ی کار طراحی بسپارید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز