قالب سایت سازگار با سئو چه ویژگی هایی دارد؟

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=7289

5/5 - (3 امتیاز)

پس از طراحی و ایجاد وب سایت برای دیده شدن آن توسط کاربران اینترنت به سئو و بهینه سازی سایت نیاز است. سئو موارد مختلفی را در وب سایت شامل می شود که رعایت تمامی آنها منجر به بهینه شدن سایت برای موتور های جستجو می شود. یکی از این موارد قالب سایت است. قالب سازگار با سئو ویژگی هایی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

سئو و بهینه سازی سایت

طراحی سایت شامل هزینه های مختلفی می شود که صاحب سایت با هدف کسب درآمد یا معرفی کسب و کار خود توسط آن، این هزینه ها را پرداخت می کند. بر اساس گفته بسیاری از بازاریابان اینترنتی و کارشناسان پرداخت هزینه برای طراحی و ساخت سایت نوعی سرمایه گذاری است. اما اگر نتوان از وب سایت کسب درآمد نمود، این هزینه ها به هدر خواهد رفت.

در این مورد باید گفت شما نمی توانید تنها با ساخت و ایجاد یک سایت به کسب درآمد برسید. وب سایت ها برای دیده شدن و جذب مخاطب نیاز به سئو و بهینه سازی دارند.

SEO: Search Engine Optimization مجموعه فعالیت هایی است که باعث می شود یک وب سایت برای رتبه بندی در موتور های جستجو بهینه شود. در اصل بهینه سازی وب سایت علاوه بر این که باعث رضایت موتور های جستجو می شود باعث افزایش کیفیت صفحات سایت و در نتیجه جلب رضایت مخاطبان نیز می گردد.

اگر با سئو آشنایی داشته باشید، باید بدانید که SEO شامل SEO on page و SEO off page است. برخی نیز به این دسته بندی سئو فنی را اضافه می کنند. به هر حال هدف از این کار بهینه سازی و افزایش کیفیت وب سایت می باشد.

علاوه بر اینکه بهینه سازی سایت در داخل سایت و خارج سایت باید رعایت شود، قالب سایت نیز باید بهینه و با کیفیت باشد. در ادامه به بررسی بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا بهینه سازی سایت در طراحی آن مهم است؟

اغلب افراد بعد از ایجاد وب سایت شروع به تفکر در ارتباط با سئو و بهینه سازی سایت می کنند. این اشتباه بزرگ سالیان سال است که توسط صاحبان وب سایت ها تکرار می شود. باید بدانید که بسیاری از قوانین سئو مربوط به اصول اولیه طراحی وب سایت است و بهتر است این اصول در طی مراحل اولیه ساخت سایت رعایت شوند. البته نمی توان گفت که وب سایت هایی که بعد از طراحی بهینه می شوند، در رتبه بندی موتور های جستجو رتبه خوبی بدست نمی آورند. بلکه سئو را می توان در هر زمان انجام داد. اما اگر از پایه طراحی سایت انجام شود، رسیدن به نتیجه بهتر بسیار سریع تر از مواقع دیگر امکانپذیر است.

نمایه سازی محتوای سایت اگر بعد از طراحی سایت انجام شود می تواند کمی سخت و در برخی از مواقع غیر ممکن باشد. به همین دلیل ما همیشه به مشتریان خود پیشنهاد می کنیم بهینه سازی وب سایت خود را همزمان با طراحی آن آغاز نمایند.
وب سایت ها بدون بهینه سازی مانند جاده های پنهان هستند. جاده هایی که هیچ علامت و نشانه ای به سمت آنها وجود ندارد. واضح است که این جاده ها در مسیر خود مسافران زیادی نخواهند داشت مگر آنکه به صورت اتفاقی توسط افراد کشف شوند. وب سایت ها نیز همانگونه هستند. اگر وب سایتی بعد از طراحی بهینه سازی نشود، هیچ کاربری آن را نمی بیند. مگر آنکه به صورت اتفاقی آدرس وب سایت را در جایی بیاید و از آن بازدید کند.

اما با سئو وب سایت، آدرس صفحات سایت توسط موتور های جستجو شناسایی می شود و آنها را در لیست نتایج خود قرار می دهند. با جستجو عبارات مرتبط توسط هر کاربر، صفحات وب سایت شما نیز به آنها نمایش داده می شود.

زمانی که یک وب سایت راه اندازی و در فضای وب بارگذاری می شود، ربات های موتور جستجو آن ها را پیدا کرده و شروع به خواندن اطلاعات هر صفحه می کنند. سپس این اطلاعات درک و در فهرست موتور جستجو ذخیره می شود. پیدا کردن صفحات سایت توسط خزنده ها یا ربات ها ممکن است مدت ها بطول بیانجامد. اگر صفحات وب سایت بهینه باشند این شناسایی در مدت زمان بسیار کمتری صورت خواهد گرفت.

زمانی که یک کاربر عبارتی را جستجو می کند، موتور جستجو در فهرست خود شروع به تجزیه و تحلیل وب سایت ها می کند و سپس صفحات مرتبط را در SERPs (search engine results pages) یا صفحات نتایج خود به کاربر نمایش می دهد. کاربر با کلیک بر روی هر لینک می تواند از آنها بازدید نماید و به این ترتیب وب سایت ها از بازدید ارگانیک برخوردار می شوند.

برای آنکه یک وب سایت در صفحات نتایج جستجو و البته در جایگاه خوبی نمایش داده شود قبل از هر چیز به بهینه سازی و سئو نیاز خواهد داشت. نحوه قرار گرفتن در صفحه اول نتایج توسط طیف وسیعی از عوامل تعیین می شود.

رسیدن به این جایگاه نیاز به انجام بسیاری از تکنیک های سئو دارد. البته فراموش نکنید نمی توان به سرعت و به راحتی به لینک های ابتدایی صفحه اول نتایج دست پیدا کرد. یک وب سایت در ابتدای امر باید توسط موتور های جستجو index یا شناسایی شود. بعد از قرار گرفتن در فهرست نتایج موتور های جستجو می تواند تدابیری را اتخاذ نمود که بر اساس آنها به جایگاه های برتر رسید.

همانطور که گفته شد برای تسریع در امر شناسایی و رتبه بندی باید از همان ابتدای طراحی وب سایت تمامی اصول سئو را در نظر گرفت.

بهینه سازی قالب سایت

اگر وب سایت شما توسط سیستم مدیریت محتوا CMS: Content Management System طراحی شده باشد، دارای یک قالب و ظاهر است. قالب و ظاهر وب سایت نقش مهمی در جذب مخاطب دارد. این قالب است که باعث می شود با چند کیک ساده کاربر، احساس کلی وب سایت به وی منتقل گردد.

وردپرس یکی از CMS های معروف و پرطرفدار در جهان می باشد که میلیون ها وب سایت بر اساس آن ایجاد شده اند. معمولا برای وردپرس قالب های آماده وجود دارد. قالب های وردپرس به صورت رایگان در وب سایت های مختلف وجود دارند. همچنین برخی از قالب های وردپرس به صورت اختصاصی و سفارشی نیز به فروش می رسند. اگر به این سیستم مدیریت محتوا علاقمند هستید می توانید با کمترین هزینه، قالب های آماده وردپرس را از شرکت طراحی وب سایت دارکوب تهیه نمایید. کلیه قالب های آماده وردپرس که توسط شرکت طراحی وب سایت دارکوب عرضه می شوند، از پایه و بر اساس اصول سئو طراحی شده اند.

قالب وردپرس همان شکل و ظاهر یک سایت است. معمولا عناصر و المان های داخل صفحه که قالب سایت را تشکیل می دهند قابلیت تغییر دارند. از آنجایی که قالب سایت ظاهر آن را تشکیل می دهد پس بر سئو سایت نیز تاثیر گذار است. به همین دلیل در طراحی آن باید اصول بهینه سازی سایت را لحاظ نمود.

ویژگی های مهم سئو در طراحی قالب وب سایت

کد گذاری معتبر قالب

برای رتبه بندی بهتر، قالبی که انتخاب یا طراحی می کنید باید با استاندارد های کد گذاری معتبر و به روز توسعه بیابد. قالب وب سایت شما باید با تمامی مرورگر ها بخصوص مرورگر های محبوب سازگار باشد. زمانی کد گذاری قالب معتبر و بهینه است که کد های CSS و HTML آن معتبر بوده و با تمامی دستگاه های الکترونیکی نظیر تلفن های همراه، انواع نمایشگر ها در اندازه های مختلف و تبلت ها سازگار باشد.

سرعت بارگذاری صفحات سایت

یکی از فاکتور های مهم سئو سایت مربوط به سرعت لود آن می باشد. سرعت بالا آمدن صفحات وب سایت یکی از معیار های اساسی و مهم در الگوریتم های رتبه بندی گوگل است. سرعت سایت همچنین نقش مهمی در تجربه کاربر دارد.
تصاویر و فایل های چند رسانه ای که در طراحی قالب سایت استفاده می کنید، تاثیر بسزایی در سرعت سایت دارند. همچنین کد های CSS را تا حد ممکن باید بهینه کنید. از دستورالعمل های اضافی و خط های خالی استفاده نکنید. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر سرعت سایت زمان پاسخگویی توسط سرور و میزبان سایت می باشد.

برای کنترل سرعت و شناسایی عوامل تاثیر گذار بر آن، ابزار ها و وب سایت های مختلفی وجود دارند، از جمله Google PageSpeed Insights که متعلق به موتور جستجو گوگل می باشد.

طراحی responsive و پاسخگو

سازگاری قالب سایت با تلفن های همراه و تبلت ها یکی از موارد مهم و قابل اهمیت گوگل می باشد. اگر وب سایت شما طراحی responsive و پاسخگو داشته باشد، نتیجه بهتری در SERP به دست می آورد. چرا که امروزه بیش از 50 درصد از کاربران گوگل را کاربران تلفن همراه تشکیل می دهند و گوگل برای رضایتمندی آنها به نمایش وب سایت های سازگار با تلفن همراه می پردازد. طراحی responsive همچنین باعث تجربه بهتر کاربر می شود.

ادغام شبکه های اجتماعی

زمان طراحی و یا انتخاب قالب سایت، از وجود عناصر شبکه های اجتماعی اطمینان حاصل کنید. با اینکه این امر تاثیری بر سئو ندارند، اما می توانند سبب افزایش بازدید از وب سایت و همچنین افزایش فروش سایت شوند. بطور کلی باید گفت رسانه های اجتماعی به صورت غیر مستقیم تاثیر خوبی بر سئو سایت می گذارند.

قالب شما باید دارای لینک شبکه های اجتماعی مانند FaceBook, LinkedIn, Youtube, Google+, Pinterest, Instagram باشد.

ساختار قالب سایت

توجه به معماری سایت و نحوه پیوند صفحات با یکدیگر در طراحی قالب بسیار حائز اهمیت می باشد. ساختار ناوبری مناسب، استفاده از پیوند ها یا لینک های داخلی در محتوای سایت باعث می شود، خزنده های موتور جستجو صفحات سایت را سریع تر نمایه سازی کنند. در نتیجه شانس شما در رتبه بندی بالاتر بهبود می یابد. این امر باعث تجربه کاربری بهتر نیز می شود. چرا که کاربران به راحتی می توانند به قسمت های مختلف وب سایت مراجعه نمایند.

Schema markup

زبان نشانه گذاری Schema markup روشی برای افزایش کد وب سایت است تا به این طریق محتوای سایت برای ربات های موتور جستجو قابل درک باشد. وقتی محتوا برای موتور جستجو قابل درک باشد، شناسایی و فهرست بندی آن بهتر و به سرعت انجام می شود.

توجه به موارد ذکر شده در بالا برای طراحی قالب وب سایت می تواند تا حدودی قالب را برای موتور های جستجو بهینه کند. شما عزیزان برای بهینه سازی وب سایت خود یا بررسی سئو سایت می توانید به صورت آنلاین و 24 ساعته با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

همچنین فراموش نکنید، شرکت طراحی وب سایت دارکوب قالب های آماده وردپرس ارائه می دهد. شما می توانید با حداقل هزینه یک سایت با کیفیت برای کسب و کار خود داشته باشید. همچنین تمامی این قالب ها همانطور که در بالاتر ذکر شد، از پایه و بر اساس اصول سئو طراحی شده اند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز