قالب وردپرس رستوران

طراحی قالب سایت توسط سرکار خانم خلج

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9016

قیمت: 200,000 تومان + هزینه نصب و ایمن سازی 200,000 تومان

4.9/5 - (8 امتیاز)

از این قالب می توانید برای معرفی کافه و یا رستوران خود استفاده نمایید. حتی عزیزان آشپز یا افرادی که با مواد غذایی سروکار دارند نیز می توانند از این قالب وردپرس استفاده کنند.

 

قالب وردپرس رستوران

 

امکانات قالب رستوران:

  • نمایش لوگو در ابتدای سایت به صورت کاملا بزرگ و مشخص
  • وجود شبکه های اجتماعی در هدر سایت (قسمت ابتدایی سایت)
  • امکان جستجو
  • وجود انیمیشن برای جذابیت بیشتر
  • امکان نمایش فیلم در صفحه اصلی
  • وجود فرم تماس در صفحه اصلی برای ارتباط بیشتر با کاربر
  • فوتر جذاب
  • اسلایدر سه بعدی
  • نمایش منو رستوران

غذا در فرهنگ مردم نقش بسیار مهمی دارد به گونه ای که از غذا می توان به عنوان یک فاکتور اساسی برای بیان هویت یک ملت استفاده کرد. مطالعه بر رفتارهای اجتماعی انسان‌ها بیان می کند که یکی از مهم ترین رفتارهای مشترک که از گذشته تا به حال در بین انسان ها مشترک بوده است، جمع شدن دورِ هم و تمایل به دسته‌جمعی غذا خوردن بوده است. همچنین در فرهنگ ایرانی در جشن های خاص، غذاهای خاصی سرو می شود که بیانگر قدمت بسیار زیاد این سنت در بین ایرانیان می باشد.

برای درک و مطالعه یک فرهنگ، به غیر از مطالعه‌ مباحث تاریخی، باید غذاهای آنها را مطالعه کرد، باید با مردم آن منطقه صحبت کرد و با همان مردم خندید. برای لمس فرهنگ یک ملت، بایداز غذای آن منطقه خورد، با مردم آن خطه‌ صحبت کرد و هم‌سفره شد.

حال که از اهمیت غذا و فرهنگ آن آگاه شدیم به مبحث طراحی وب سایت رستوران برمی گردیم.

غذای خوب، محیط دلنشین و بهداشتی، رفتار مناسب پرسنل از مهم ترین فاکتورهای یک رستوران خوب به شمار می آیند. یکی از راه های تبلیغ برای رستوران وجود وب سایت می باشد. که شما می توانید با داشتن یک قالب رستورانی و انجام سئو و بهینه سازی بر روی آن به یک سطح وسیعی از فروش دست یابید. پیشنهاد ما برای رستوران شما قالب وردپرس رستوران می باشد. این قالب شرکتی رستوران قابلیت ارتقا دارد و می توان برای مثال آن را به یک قال فروشگاهی نیز تبدیل کرد.

از طرفی دیگر قالب وردپرس شرکتی رستوران برای آشپزهای عزیز و یا علاقه مندان به غذا می تواند انتخاب خوبی باشد. افرادی که در شغل آشپزی فعالیت دارند می توانند با درست کردن بخش دانستنی های غذایی اطلاعاتی درمورد دستورپخت مخصوص خودشان آپلود کنند تا خوانندگان مختلفی از سراسر جهان به نوشته های آنها دسترسی داشته باشند و اطلاعات و تجربه های ایشان را دنبال و مطالعه کنند. همین امر باعث شکل گیری ارتباط و ایجاد موقعیت های مختلف شغلی گردد. حتی علاقه مندان به غذا نیز می توانند در این قالب وردپرس فست فود به بیان تجربه های خود در زمینه ی مزه ها بپردازند.

توضیحات کلی قالب رستوران وردپرس:

قالب ورپرس رستوران به زبان انگلیسی طراحی شده است ولی می توان آن را به زبان فارسی تغییر داد. همچنین امکان چندزبانه کردن آن وجود دارد.

این قالب وردپرس از پایه برنامه نویسی شده است به همین علت تمامی اصول سئو و بهینه سازی در آن رعایت شده است. در نتیجه مراحل ایندکس شدن آن بسیار سریع تر از قالب های آماده ی موجود در بازار خواهد بود. همچنین قالب وردپرس رستوران ریسپانسسیو یعنی سازگار با موبایل طراحی شده است و نمایش آن در موبایل های مختلف و تبلت ها سازگار با صفحه می باشد. امروزه سایت های ریسپانسیو دارای ارزش بیشتری می باشند زیرا حدود 70% مراجعه کنندگان به وب سایت با گوشی های موبایل خود این کار را انجام می دهند. از امکانات این سایت شرکتی وردپرس می توان به افکت حرکت مواد غذایی در صفحه اصلی اشاره کرد که طراحی جالبی برای جذب کاربران می باشد. همچنین وجود فرم تماس در صفحه اصلی، باعث ارتباط بیشتر با کاربران سایت می شود.

در طراحی سایت فست فود از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده شده است. باید در اینجا ذکر کرد که سیستم مدیریت محتوا در سراسر دنیا بسیار محبوب است و حدود 60% سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند. همین امر نشان از محبوبیت این سیستم مدیریت محتوایی دارد. کار کردن با این سیستم بسیار ساده و سریع می باشد. همه افراد با یک آموزش ساده توانایی کار کردن با این قالب وردپرس فست فود خواهند داشت. سطح دسترسی به مطالب شامل عکس ها، فیلم ها، مطالب نوشتاری و غیره بسیار سریع و ساده است و شما می توانید در کسری از ثانیه به ویرایش و تغییر مطالب بپردازید. همچنین می توانید مطلب جدیدی آماده کرده و در پنل مدیریت محتوای وردپرس بنویسید.

در این قالب رستوران قسمتی برای نمایش فیلم نیز در نظر گرفته شده است.

در قسمت اول این قالب ساده وردپرسی لوگوی سایت به صورت بزرگ قرار دارد که در ماندگاری در ذهن کاربران نقش موثری ایفا می کند.

جزئیات قالب وردپرسی رستوران:

 

1. قرارگیری لوگو در مرکز سایت

در طراحی این قالب وردپرس رستوران لوگوی سایت در مرکز سایت قرار داده شده است. با این کار تمام توجه و تمرکز کاربر را به سمت لوگو جلب می کنیم. در بحث برندسازی و هویت بخشی به برند، لوگو دارای اهمیت بسیار زیادی می باشد. با طراحی یک لوگوی خاص و منحصر به فرد که بیانگر هویت برند شما می باشد، باید تلاش داشت تا این هویت را در ذهن مخاطب ثبت کرد. از این رو در طراحی سایت رستوران، لوگو را کانون توجه قرار داده و در مرکز و ابتدای قالب وردپرس رستوران قرار داده ایم. همانطور که در بالا ذکر شد این کار باعث قدرت بخشیدن برای ثبت شدن برند در ذهن کاربران می باشد، زیرا در بدو ورود به سایت اولین چیزی که کاربران به آن برخورد خواهند داشت، لوگو خواهد بود.

شایان ذکر است که در قالب وردپرس کافه رستوران، لوگوی سایت در قسمت انتهایی سایت (فوتر) هم نمایش داده می شود.

 

2. اتصال شبکه های اجتماعی به سایت

برای ارتباط کارآمدتر و موثرتر با کاربران، بهتر است قالب فست فود با شبکه های اجتماعی آن لینک شوند. بدین صورت که علاوه بر معرفی شبکه های اجتماعی یا همان سوشیال مدیا در قالب وردپرس فست فود، به معرفی قالب رستوران نیز در شبکه های اجتماعی بپردازیم. برای مثال می توانید آدرس سایت را در بایو اینستاگرام خود بنویسید یا آن را استوری کنید.

لینک شبکه های اجتماعی در قالب رستورانی وردپرس کاملا مشخص می باشند. علاوه بر وجود آن ها در هدر (قسمت ابتدایی سایت در کنار منو) ، شبکه های اجتماعی در صفحه تماس با ما وجود دارد.

علاقه مندان به آشپزی و یا آشپزهای عزیز نیز می توانند سایت قالب وردپرس رستوران را به شبکه های اجتماعی که در فضای مجازی دارند متصل کنند. این شبکه ها می تواند اینستاگرام یا تلگرام و یا هر سوشیال اکانت دیگری باشد.

 

3. امکان سرچ

سرچ کردن یا همان جستجو یکی از مهمترین بخش های قالب وردپرس شرکتی رستوران می باشد که در طراحی وب سایت رستوران، آن را در ابتدای سایت و در کنار شبکه های اجتماعی قرار داده ایم. این جایگذاری به دلیل نظم و هماهنگی بیشتر در نظر گرفته شده است. به این صورت که فضای زیادی برای جستجو اشغال نشده است و سبک مینیمال و ساده قالب در ابتدای سایت حفظ شده است. و این امکان را به قالب وردپرس رستوران داده است تا توجه مخاطب را به سمت مسائل دیگری جلب کند. در قسمت سرچ فقط کافی ست کلمه ی مورد نظر خود را جستجو کرد تا قالب وردپرس فست فود تمامی نتایج جستجوی مربوطه را نمایش دهد.

 

4. طراحی انیمیشن برای ایجاد جذابیت بصری

در بدو ورود به قالب رستوران وردپرس مخاطب به دو نکته توجه خواهد کرد. اول لوگوی سایت و دوم حرکت آهسته ی مواد غذایی در انیمیشن سایت تعدادی فست فود با حرکت آهسته بالا و پایین می روند. وجود این افکت در قالب وردپرسی رستوران باعث شده است تا مخاطبان ناخودآگاه کمی مکث کرده و به حرکت افکت توجه کنند. وجود لوگو در مرکز این افکت بی دلیل نبوده است. هنگامی که کاربران درنگ کرده و به حرکت افکت توجه می کنند به صورت ناخودآگاه نیز لوگو را تماشا می کنند. همین امر باعث پررنگ شده برند شما در ذهن آنها خواهد شد.

این افکت با سبک ساده و مینیمالی که دارد نه تنها باعث شلوغی و سردرگمی در قالب کافه رستوران نمی شود، حتی باعث نظم و هماهنگی در طراحی سایت فست فود شده است.

 

5. نمایش فیلم در صفحه اصلی

در طراحی سایت رستوران قسمتی در نظر گرفته شده است تا امکان نمایش فیلم وجود داشته باشد. در این قسمت می توانید هر فیلمی که به نظرتان مناسب است آپلود کرده و به نمایش بگذارید. این فیلم می تواند یک تیزر تبلیغاتی یا فیلمی کوتاه از محیط رستوران ما باشد.

از آنجایی که فیلم در ابتدای سایت قرار ندارد و در اواسط قالب وردپرسی رستوران می باشد، فرصت برای لود شدن خواهد داشت و تا کاربر از قسمت ابتدایی سایت به سمت پایین حرکت کند، فیلم لود شده است. در نتیجه باعث کلافگی کاربر نخواهد شد

 

6. فرم تماس در صفحه اصلی

کاربران می توانند از فرم تماس برای اعلام نظرات، پیشنهادات و یا انتقادات خود استفاده کنند. همین امر باعث افزایش تعامل بین شما و کاربران خواهد شد. سیستم ارتباطی بین شما و کاربران در فرم تماس، از طریق ایمیل خواهد بود. پیغام آنها برای شما ایمیل می شود و شما می توانید پس از مطالعه پیغام آنها، در اولین فرصت پاسخگوی آنها باشید.
همچنین این امکان را دارید که فرم تماس را تغییر داده و فیلد جدید اضافه یا کم کنید.

 

7. طراحی جذاب فوتر

وقتی وارد سایتی می شوید باید این نکته را بدانید که دو بخش هدر و فوتر در تمامی صفحات تکرار می شوند.
هدر به قسمت ابتدایی سایت که شامل منو سایت می باشد، گفته می شود و فوتر، قسمت انتهایی قالب خواهد بود. شما در هر صفحه ای وارد شوید این دو بخش همراه شما خواهند بود. برای مثال وقتی وارد صفحه درباره ما می شوید، هدر و فوتر ثابت باقی خواهند ماند و فقط قسمت میانی یا بدنه سایت تغییر خواهد کرد، که در صفحه درباره ما مطلبی که درباره کسب و کارتان نوشته اید، نمایش داده خواهد شد.

در قالب وردپرس کافه رستوران از یک عکس جذاب برای پس زمینه اتفاده شده است تا گیرایی صفحه را افزایش دهد. همچنین لوگوی قالب نیز در این قسمت تکرار خواهد شد تا کاربر در تمامی صفحات نظاره گر لوگوی شما باشد. اطلاعات تماس و لینک های مفید نیز از دیگر اطلاعات مورد نیاز کاربر خواهد بود تا در صورت نیاز در دسترس کاربر وجود داشته باشد

 

8. اسلایدر سه بعدی

از دیگر امکانات این قالب وردپرس رستورانی می توان به اسلایدر سه بعدی در وسط صفحه اشاره کرد. در این اسلایدر فقط می توان از سه عکس استفاده کرد، که شما بنا بر نیاز و تشخیص خود می توانید از سه عکس برگزیده استفاده کنید. می توانید از عکس های محیط فیزیکی رستوران یا غذاهای محبوب و پرطرفدار در این اسلایدر استفاده کنید. که با چرخش اسلایدر هر 3 ثانیه، یکی از عکس ها در مرکز قرار گرفته و به نمایش در می آید.

 

9. منوی غذایی

شما می توانید یک صفحه برای منوی غذایی خود مشخص کنید که نام غذا و توضیحات آن مثلا مواد اولیه و همچنین قیمت آن را بنویسید. تا کاربران با مراجعه به آن صفحه با منوی غذایی شما آشنا شوند. همچنین می توان برای صفحه منو، یک QR code تعریف کرد که با اسکن آن به صفحه منو منتقل شد. در حال حاضر در شرکت دارکوب یک قالب رستورانی دیگری وجود دارد که دارای قابلیت  QR code می باشد. با کلیک بر روی قالب فروشگاهی وردپرس رستوران و کافه می توانید قالب رستورانی را ببینید.

 

10. ایجاد صفحات نامحدود

می توانید آرشیو دستور غذایی درست کنید و غذاها، مزه ها، سس ها و غیره را به صورت اختصاصی آموزش دهید. این آموزش می تواند به صورت نوشتاری باشد و یا حتی می توانید فیلم آموزشی غذایی تهیه کنید و در قالب رستوران قرار دهید.
همچنین می توانید آلبوم عکس از غذاهای مختلف درست کنید و مراحل طبخ غذا را عکاسی کرده و در دستورالعمل پخت آن قرار دهید. در نتیجه در این قالب رستورانی می توانید بخشی را به صورت جداگانه به رسپی ها و دستور العمل پخت غذاهای مختلف قرار دهید

 

11. صفحه مقالات

در این قالب رستورانی می توانید قسمتی مربوط به مقالات درست کنید تا اخبار و مقاله های مربوط به غذا را در این قسمت قرار دهید. همچنین وجود این قسمت برای سئو و بهینه سازی سایت ضروری ست. قسمت مقالات باعث به روز رسانی و آپدیت قالب وردپرس کافه رستوران می شود و کاربران برای دنبال کردن مقاله های جدید به این قسمت سایت بیشتر مراجعه خواهند کرد.

تگ ها:
اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز