محدودیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8537

5/5 - (1 امتیاز)

سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای اولین بار در سال 2003 راه اندازی شد. در آن زمان وردپرس یک سیستم برای ایجاد وبلاگ بود. اما با گذر زمان وردپرس بسیار پیشرفت کرد. اکنون سیستم مدیریت محتوای وردپرس بزرگترین CMS در دنیا می باشد. بر اساس گزارشات، بیش از 35% از کل وب سایت های دنیا بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته شده اند. وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا و ساخت سایت می باشد. اما با این حال بررسی نقاط قوت و محدودیت های این CMS بسیار سودمند است.

چرا طراحی وب سایت مهم است؟

در دنیای دیجیتالی و به شدت رقابتی امروز، طراحی وب سایت برای صنایع مختلف به منزله ی حضور آنلاین قوی می باشد. تجارت ها و صنایع مختلف با طراحی وب سایت می توانند اعتبار بیشتری برای کسب و کار خود به دست آورند و کاربران بیشتری به تجارت خود جذب کنند. طراحی وبسایت مانند راه اندازی یک ویترین جهانی است. با طراحی وب سایت می توان به کاربران در سراسر دنیا دسترسی داشت.

برای طراحی وبسایت دو راهکار عمومی وجود دارد. طراحی سایت از طریق برنامه نویسی و طراحی سایت با استفاده از سایت ساز ها و سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس.

با طراحی سایت با وردپرس می توان همان کیفیت طراحی سایت کدنویسی شده را داشت. ضمن اینکه طراحی سایت با وردپرس ارزانتر و سریعتر انجام می شود. زیرا در طراحی سایت با وردپرس از قالب ها و افزونه ها استفاده می شود. بنابراین خیلی از کدنویسی ها از قبل انجام شده و نیاز به کدنویسی از پایه در خیلی از مراحل حذف می شود.

طراحی سایت ارزان

در طراحی سایت با وردپرس می توان از قالب ها و افزونه های رایگان استفاده نمود. طراحی سایت ارزان با سیستم مدیریت محتوای وردپرس امکان پذیر و ساده است. البته بایستی در نظر داشته باشید که کیفیت را در اولویت قرار دهید و بخاطر ارزان تمام شدن طراحی سایت، کیفیت را از بین نبرید.

طراحی سایت حرفه ای

طراحی سایت حرفه ای در وردپرس با استفاده از گزینه های سفارشی سازی امکان پذیر است. وجود ویژگی های مختلف در وردپرس، طراحی سایت حرفه ای و ارزان، طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت تجاری و …. برای کاربران فراهم شده است. یادگیری وردپرس ساده است و هر کسی حتی افراد مبتدی می توانند با وردپرس اقدام به طراحی انواع سایت کنند.

محدودیت های وردپرس

محدودیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

وردپرس چیست؟

وردپرس یک CMS برای ساخت و مدیریت انواع وب سایت ها می باشد. بسیاری از وبسایت ها از وبلاگ ها گرفته تا وب سایت های پیچیده تجارت الکترونیک بر اساس وردپرس ساخته می شوند. نرم افزار وردپرس منبع باز است. وردپرس جامعه ی گسترده ای از طراحان و توسعه دهندگان را دربر دارد.

بسیاری از کارشناسان معتقدند که وردپرس برای مدیریت محتوا مناسب است. بدین معنا که به کاربران این امکان را می دهد تا بتوانند محتوای آنلاین خود را خیلی راحت مدیریت کنند. با این حال بسیاری از طراحی وب سایت های معتبر و مهم دنیا و بسیاری از طراحی وب سایت های تجارت الکترونیک در سراسر دنیا با استفاده از وردپرس می باشند.

تمام طراحی وب سایت ها با یکدیگر یکسان نیستند. امکانات و ویژگی ها هر طراحی وب سایت با دیگری ممکن است متفاوت باشد. به همین دلیل شناخت خوب نسبت به CMS وردپرس به تصمیم گیری های بهتر برای استفاده از این نرم افزار و یا عدم استفاده از آن کمک می کند.

وردپرس چه نقاط قوتی دارد؟

وردپرس یک نرم افزار بسیار خوب برای طراحی وب سایت و مدیریت محتوا می باشد. زیرا:

وردپرس بسیار کاربر پسند است

طراحی سایت با وردپرس بسیار ساده است. وردپرس این امکان را به کاربران خود می دهد تا بتوانند براحتی در بین صفحات پیمایش کنند، محتوای جدیدشان را در سایت بارگذاری نمایند و یا محتوای خود را بروزرسانی کنند. کار کردن با وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد.

پلاگین ها

وردپرس بیش از 50000 پلاگین رایگان و پولی در اختیار کاربران خود قرار می دهد. با افزونه های متنوع وردپرس هر نوع امکانی را در سایت ها می توان ایجاد کرد. کاربران با استفاده از ابزارک های وردپرس می توانند براحتی طراحی وب سایت خود را سفارشی سازی و تقویت کنند. افزونه های وردپرس ماژول های خارجی هستند که می توانند برای ایجاد عملکرد هایی خاص به طراحی وب سایت شما اضافه شوند. بیشتر افزونه های وردپرس رایگان هستند. برخی از این افزونه ها عبارتند از: افزونه فرم تماس، افزونه های شبکه های اجتماعی و ….

وردپرس سئو فرندلی است

موتور های جستجو به اصول سئو کلاه سفید اهمیت زیادی می دهند. وردپرس یک نرم افزار سئو فرندلی است و بهترین روش های پیاده سازی اصول سئو را دارد. از سوی دیگر وردپرس افزونه های بسیاری برای تقویت سئو سایت ها دارد. افزونه هایی برای کمک به بهینه سازی محتوا، تمرکز بر روی متا تگ ها و کلمات کلیدی و …. مهمترین افزونه ی سئو در وردپرس Yoast می باشد که براحتی برای کاربران در دسترس است. در طراحی سایت با وردپرس، افزونه های مختلف براحتی قابل دستیابی می باشد. در زمینه ی سئو و بهینه سازی سایت، طراحی سایت با وردپرس یکی از بهترین انتخاب ها می باشد.

اگرچه وردپرس سئو فرندلی است و افزونه های زیادی دارد، اما پیاده سازی درست اصول سئو نیاز به مهارت دارد. اگر در زمینه پیاده سازی اصول سئو به اندازه ی کافی مهارت ندارید، استخدام یک شرکت طراحی سایت بهترین راهکار است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با در دست داشتن منابع مختلف و پیاده سازی آخرین استاندارد های طراحی سایت و سئو سایت می تواند بالاترین کیفیت را ارائه دهد. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری مجرب، سئو سایت و طراحی سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

ریسپانسیو بودن

وردپرس افزونه های زیادی دارد. بیشتر این افزونه ها از نظر ریسپانسیو بودن، معتبر و قابل اعتماد هستند. از زمانی که استفاده از گوشی های همراه برای مرور وب سایت ها ترویج پیدا کرد، ریسپانسیو بودن سایت ها بسیار مهم شد. طراحی وب سایت ریسپانسیو در ارائه ی UX خوب، قدرتمند تر است. بعلاوه، در سال 2016 گوگل به طور رسمی اعلام کرد که اولویت رتبه بندی با طراحی وب سایت های ریسپانسیو است. اگر در طراحی سایت با وردپرس، قالب خوبی انتخاب کنید ریسپانسیو سازی سایتتان تأمین خواهد شد. اکثر قالب های وردپرس ریسپانسیو هستند. اما با این حال ممکن است برخی از قالب های وردپرس ریسپانسیو نباشند. به همین دلیل قبل از انتخاب و استفاده از قالب مورد نظرتان راجع به ریسپانسیو بودن آن اطمینان حاصل کنید. قالب سایت ظاهر سایت شما را تشکیل می دهد. هر قالب سایت وردپرس ویژگی های متفاوتی دارد. بهتر است قالبی انتخاب کنید که بیشترین نزدیکی به اهداف و نیاز های تجاری شما را داشته باشد.

اگر به دنبال قالب سایت وردپرس و ریسپانسیو هستید، در صورت تمایل می توانید از فروشگاه قالب دارکوب دیدن فرمایید. تمامی قالب های فروشگاه دارکوب به سفارش این شرکت طراحی شده اند، ریسپانسیو هستند و از خدمات پشتیبانی نیز برخودارند.

محدودیت های وردپرس چیست؟

وردپرس با تمام سودمندی هایی که دارد، محدودیت هایی نیز دارد. برخی از این محدودیت ها عبارتند از:

بروزرسانی ها

بروزرسانی ها برای هر سایتی اهمیت دارد. اما اگر بروزرسانی ها درست انجام نشود می تواند مشکلاتی به بار آرد. اگرچه بروزرسانی ها در طراحی سایت با وردپرس ساده و قابل انجام شود، اما ممکن است مشکلات کوچکی را ایجاد کند. بروز برخی مشکلات ممکن است صاحبین وب سایت ها را مجبور به استخدام یک طراح سایت و یا یک شرکت طراحی سایت برای رفع آن بنماید. بعلاوه در بعضی موارد ممکن است بروزرسانی ها طولانی و زمانبر باشد.

وردپرس توصیه می کند پیش از بروزرسانی ها از طراحی سایت و پایگاه داده پشتیبان تهیه کنید. تا اگر در بروزرسانی با مشکلی مواجه شدید، بتوانید به حالت قبلی بازگردید.

پلاگین ها

وردپرس حاوی پلاگین های زیادی است. اگرچه اکثر پلاگین های وردپرس کار راه انداز هستند. اما در برخی موارد نصب برخی افزونه ها با ابزارک های دیگر ممکن است تداخل پیدا کند. در چنین مواردی ممکن است مجبور به نصب یک ابزارک دیگر شوید. گاهی نیز استخدام یک شرکت طراحی سایت می تواند مشکلات به وجود آمده را حل کند.

نرم افزار وردپرس منبع باز است. این موضوع برای بسیاری از هکر ها جذاب است. برای اینکه از خطر هک شدن ایمن باشید، بهتر است پلاگین های قدرتمند و خوبی نصب کنید. همیشه کیفیت افزونه ها و قالب ها را ارزیابی کنید و با آگاهی اقدام به نصب کنید.

نقاط قوت و محدودیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس

محدودیت های سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

سرعت سایت وردپرس

برخی افزونه ها حاوی کد های غیر ضروری هستند. کد های اضافی و غیر ضروری می تواند سرعت سایت شما را کاهش دهد. سرعت بارگذاری کند می تواند رتبه ی سایت شما تحت تأثیر قرار دهد. البته تشخیص اینکه در یک افزونه چه کد هایی اضافه هستند و چه کد هایی لازم هستند، کار سختی است. برای تشخیص این موضوع شاید نیاز به استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر و یا یک طراح سایت مجرب داشته باشید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری مجرب برای مشاغل مختلف خدمات طراحی سایت و سئو سایت ارائه می دهد.

سفارشی سازی

اگرچه طراحی سایت با وردپرس ساده است، اما طراحی سایت حرفه ای که منجر به جلب اعتماد کاربران و افزایش نرخ تبدیل شود، کمی سخت است. برای طراحی سایت حرفه ای بایستی از گزینه های سفارشی سازی استفاده کنید. اگر قبل از انتخاب قالب سایت به درستی آن را ارزیابی نکنید، احتمالاً بعداً متوجه محدودیت های آن خواهید شد. رفع محدودیت های قالب و استفاده از گزینه های سفارشی سازی گاهی زمانبر و مستلزم صرف هزینه است.

وردپرس یک نرم افزار بسیار منعطف است. اما اگر در طراحی سایت با وردپرس تجربه قبلی نداشته باشید، شاید با مشکلاتی مواجه شوید که رفع آن برایتان سخت باشد. به همین دلیل بهتر است پیش از اقدام به طراحی سایت با وردپرس با یک متخصص طراحی سایت و سئو سایت مشورت کنید.

بهینه سازی سایت وردپرس

اگرچه وردپرس سئو بیس است و برای بهینه سازی سایت پلاگین های زیادی دارد، اما این بهینه سازی ممکن است محدود به برخی عناصر باشد. معمولاً بهینه سازی سایت وردپرس با یک افزونه به طور 100% تأمین نمی شود. برخی مواردی که ممکن است در استفاده از ابزارک های سئو، بهینه نشوند، عبارتند از: ساختار سایت، تعریف URL های متعارف، سرعت سایت، امنیت سایت، کد ها و ….برای بهینه سازی سایت خود منطبق با دستور العمل های موتور های جستجو شاید مجبور به نصب چندین افزونه شوید.

پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش فنی و سال ها تجربه دارد. برای اینکه بتوانید در طراحی سایت با وردپرس، سئو سایتتان را به طور 100% تأمین کنید، بهتر است از خدمات طراحی سایت و سئو سایت یک شرکت طراحی سایت معتبر استفاده نمایید.

پشتیبانی

وردپرس جامعه پشتیبان بزرگی دارد. با این حال بهتر است قالب وردپرس خود را از شرکتی خریداری کنید که خدمات پشتیبانی برای قالب های خود ارائه می دهد. زیرا ممکن است در موقعیتی قرار گیرید که نیاز به خدمات پشتیبانی فوری داشته باشید. پیدا کردن پاسخ برای مشکلات به وجود آمده در انجمن های پشتیبانی وردپرس ممکن است طول بکشد. بعلاوه عضویت در انجمن پشتیبانی وردپرس هزینه بر است.

وردپرس برای روابط محتوای چند لایه ای مناسب نیست

وردپرس به عنوان یک ابزار وبلاگ نویسی برای وبلاگ های تک و یا چند نویسنده بسیار عالی است. با وردپرس براحتی و خیلی سریع می توان پست های وبلاگ متنی و بصری ایجاد و منتشر کرد.

اما اگر صفحات وبی دارید که چندین نوع محتوا با روابط پیچیده ای را می خواهید بارگذاری کنید، عملکرد سایت وردپرس ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد. داشتن یک پست وبلاگ شامل عکس، فیلم و متن یک چیز است، اما اگر می خواهید چندین پورتال که محتوای آنها با یکدیگر در ارتباطند را به نمایش بگذارید، وردپرس انتخاب مناسبی نیست.

مهاجرت سایت بر روی سرور

مهاجرت سایت های وردپرس از یک سرور به یک سرور دیگر شاید تجربه ی سخت و زمانبری باشد.

نتیجه

وردپرس یکی از محبوبترین سیستم های مدیریت محتوا در دنیا می باشد. بیش از 35% وب سایت های کل دنیا بر اساس وردپرس می باشند. وردپرس رایگان و منبع باز است. با وردپرس می توان اقدام به طراحی سایت ارزان نمود. از سوی دیگر وجود گزینه های سفارشی سازی در وردپرس امکان طراحی سایت حرفه ای را نیز مهیا نموده است. با این حال وردپرس محدودیت هایی نیز دارد. آگاهی نسبت به محدودیت های وردپرس می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند. برخی از محدودیت های وردپرس عبارتند از: تداخل افزونه های متعدد از بعضی موارد، کد های اضافی در ابزارک ها و ….

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ی طراحی سایت با وردپرس در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال تجربه، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز