معرفی پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9184

5/5 - (1 امتیاز)

در عصر حاضر آموزش آنلاین توسعه ی زیادی پیدا کرده است. با پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس براحتی می توان اقدام به طراحی سایت آموزش آنلاین کرد و آن را مدیریت نمود. پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس امکان ایجاد مدرسه های آنلاین، طراحی سایت آموزشی، دوره های آنلاین بدون نیاز به کدنویسی را فراهم می کنند.

بی شک امروزه طراحی سایت به یکی از الزامات هر کسب و کاری از جمله مدارس، آموزشگاه ها، مؤسسات و دانشگاه ها تبدیل شده است. چه بخواهیم چه نخواهیم اینترنت و طراحی سایت بر جنبه های مختلف زندگی ما اثر گذاشته است. طراحی سایت مانند یک پل ارتباطی بین مدیران مشاغل با کاربران عمل می کند. طراحی وبسایت دسترسی کاربران به مطالب و محتوای مختلف را راحتتر کرده است. مؤسسات با طراحی وب سایت می توانند کاربران زیادی را به خود جذب کنند.

چرا طراحی سایت آموزشی مهم است؟

وب سایت ها پایه و اساس شهرت شما در جهان مدرن امروزی هستند. پر واضح است که طراحی وب سایت کاربردی و جذاب برای هر آموزشگاه و مؤسسه ای مهم است. کاربران با استفاده از وب سایت های آموزشی می توانند مطالب مورد نیاز خود را دانلود کنند، به تماشای فیلم های آموزشی بپردازند و حتی با گذراندن دوره های آموزشی آنلاین مختلف مدرک نیز بگیرند. با طراحی سایت آموزشی افراد مختلف می توانند در زمینه های گوناگون مهارت های مختلفی به دست آورند و وارد بازار کار شوند. با طراحی سایت آموزش آنلاین هر کسی می تواند اقدام به یادگیری و آموزش کند.بعلاوه طراحی سایت آموزشی محدودیت های آموزش های حضوری را حذف کرده است.

چگونه می توانم اقدام به طراحی سایت آموزش آنلاین کنم؟

برای طراحی سایت آموزش آنلاین دو راه حل وجود دارد. طراحی سایت از طریق کدنویسی، طراحی سایت با وردپرس. اگرچه طراحی سایت کدنویسی شده کیفیت بالایی دارد، اما اغلب هزینه بر و زمانبر است. به همین دلیل خیلی از کاربران طراحی سایت با وردپرس را انتخاب می کنند. طراحی سایت با وردپرس ضمن اینکه به اندازه ی طراحی سایت کدنویسی شده با کیفیت است، سریعتر انجام می شود و هزینه ی کمتری لازم دارد. وردپرس یک نرم افزار منبع باز و رایگان است. طراحی سایت با وردپرس آسان است. به طوریکه هر فردی حتی افراد مبتدی که کدنویسی نمی دانند، براحتی می توانند اقدام به ساخت سایت کنند. با وردپرس می توان هر نوع وبسایتی راه اندازی کرد. از وب سایت های شخصی گرفته تا طراحی سایت آموزشی و تجاری و فروشگاهی.

در طراحی سایت با وردپرس با استفاده از ابزارک ها، هر نوع عملکردی را می توان به وب سایت ها اضافه نمود. وردپرس محبوبیت زیادی در دنیا دارد. بر اساس مطالعات، بیش از 35% کل وب سایت های دنیا با استفاده از نرم افزار وردپرس ایجاد شده اند. وردپرس بسیار امن و منعطف است. سفارشی سازی در وردپرس براحتی امکان پذیر است. در طراحی سایت آموزش آنلاین به چند مورد بایستی اهمیت دهید: اهداف، نام دامنه و میزبانی، ظاهر وب سایت، استفاده از پلاگین های آموزش آنلاین.

طراحی سایت آموزش آنلاین با وردپرس

معرفی پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس

مشخص کردن اهداف

مشخص کردن اهداف به شما در برنامه ریزی دقیق برای طراحی سایت آموزش آنلاین کمک زیادی می کند. در طراحی سایت آموزش آنلاین حتماً مخاطبان هدف را مشخص کنید. مثلاً اینکه آیا می خواهید برای دانش آموزان دوره ی ابتدایی طراحی سایت انجام دهید یا برای دانشجویان سال آخر کارشناسی! بر اساس تعیین مخاطبان، بهتر می توانید برای ظاهر وب سایت خود تصمیم گیری کنید. بعد از مشخص کردن اهداف و مخاطبان هدف سعی کنید به برنامه ریزی که انجام می دهید، پایبند باشید. زیرا تغییر برنامه باعث افزایش هزینه ها و احتمالاً نارضایتی کاربران می شود.

خرید نام دامنه و میزبان وب

خرید نام دامنه و میزبان وب با کیفیت برای هر طراحی وبسایتی مهم است. بدون این دو نمی توان به موفقیت کامل رسید. کاربران با نام دامنه به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند. شما می توانید یک نام دامنه ی مناسب برای سایت خود انتخاب و خریداری کنید و آن را به طور مرتب تمدید کنید. پسوند نام دامنه نیز مهم است. برای یک طراحی سایت آموزشی از پسوند .edu بایستی استفاده کنید.

میزبان وب

برای میزبانی از وب سایت، شما می توانید یک سرور خریداری کنید. البته خرید سرور پر هزینه است و نگهداری از آن سخت است. بنابراین خرید میزبانی وب  از شرکت های معتبر طراحی سایت گزینه ی بهتری است. میزبان وب سایت ها انواع مختلفی دارد: میزبانی مشترک، میزبانی خصوصی مجازی، میزبانی اختصاصی.

میزبانی مشترک ارزانترین نوع میزبانی است. در میزبانی مشترک فضای سرور بین چند طراحی سایت تقسیم می شود. مشکلی که این نوع میزبانی دارد این است که ممکن است بارگذاری سایت کند شود. در میزبانی خصوصی مجازی نیز فضای سرور بین چند طراحی وبسایت تقسیم می شود. اما تفاوتش با میزبانی مشترک این است که تعداد طراحی سایت هایی که فضای سرور بین آنها تقسیم می شود، کمتر است. در میزبانی اختصاصی کل فضای سرور به یک طراحی وب سایت اختصاص پیدا می کند. این میزبانی از نظر سرعت بهتر از بقیه انواع میزبانی است. اما گرانتر نیز هست.

ظاهر طراحی سایت آموزش آنلاین

ظاهر طراحی سایت آموزش آنلاین نیز اهمیت زیادی دارد. یک ظاهر زیبا کاربران را به خود جذب می کند. برعکس یک ظاهر زشت باعث دلزدگی کاربران می شود. در انتخاب رنگ ها دقت کنید. برای یک طراحی سایت آموزشی استفاده از رنگ های آبی، سفید و قهوه ای بهتر است. در انتخاب رنگ ها به سن، جنس و فرهنگ مخاطبان خود و نوع آموزش نیز بایستی توجه داشته باشید.

پلاگین های آموزشی آنلاین

پلاگین ها ابزار هایی هستند که با آنها می توان عملکرد های مختلف را در طراحی وب سایت ها پیاده سازی کرد. در طراحی سایت آموزش آنلاین بایستی از پلاگین های مربوط به این زمینه استفاده کرد.

پلاگین LMS چیست؟

LMS مخفف learning management system است. LMS یک سیستم یا محیط آموزشی است. از این سیستم برای آموزش مفاد درسی و آموزشی استفاده می شود. با سیستم LMS می توان مفاد درسی را تهیه کرد و در اختیار دانشجویان و دانش آموزان قرار دارد. این سیستم علاوه بر مواد درسی و آموزشی امکانات دیگری مانند آزمون ها، نظرسنجی ها، انجمن ها، گواهی نامه ها و …. را نیز ارائه می دهد.

برخی از عملکرد های پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس

پلاگین های LMS متعددی در بازار وجود دارد. برای اینکه بهتر بتوانید در مورد پلاگین های آموزش آنلاین تصمیم کنید بهتر است بهتر است مشخص کنید که چه عملکرد هایی را در طراحی سایت آموزشی خود می خواهید:

ایجاد دوره

با یک پلاگین LMS بایستی بتوانید براحتی یک دوره آموزش آنلاین کاربرپسند ایجاد کنید و فایل های ویدئویی و PDF را بارگذاری کنید.

تست ها و تکالیف

با عملکرد های تست ها و تکالیف می توانید براحتی دانش مخاطبان خود را ارزیابی کنید. با اضافه کردن این عملکرد ها به وب سایت خود می توانید اطمینان حاصل کنید که آیا کاربران مطالب را به خوبی درک کرده اند یا خیر!

امتحانات و نظرسنجی ها

می توانید عملکرد های امتحانات و نظرسنجی ها را به طراحی سایت آموزش آنلاین وردپرس خود اضافه کنید. از طریق نظر سنجی ها می توانید اصلاحات لازم را در طراحی سایت آموزشی خود پیاده سازی کنید.

اعلان ها از طریق ایمیل

هر پلاگین آموزش آنلاین مدرن و پیشرفته ای بایستی این عملکرد را داشته باشد. با اعلان های ایمیل خودکار می توان ثبت نام ها را به کاربران اعلام نمود و به آنها امکان ثبت نام داد.

گواهی نامه

کاربران می توانند پس از گذراندن دوره گواهی نامه دریافت کنند.

ابزارک ها به شما امکان می دهند تا عملکرد های مختلفی را در طراحی سایت آموزش آنلاین وردپرس خود پیاده سازی کنید. فقط پیش از بارگذاری یک پلاگین بررسی کنید که آیا ویژگی ها و عملکرد هایی که می خواهید را دارد یا باید برای آن هزینه جداگانه پرداخت کنید. بعلاوه اگر می خواهید دوره های آموزش آنلاین خود را بفروشید و از این طریق کسب درآمد کنید، اطمینان حاصل کنید پلاگین مربوطه این امکان را مهیا می کند.

پلاگین های طراحی سایت آموزش آنلاین

معرفی پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس

پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس چیست؟

وردپرس پلاگین های آموزش آنلاین مختلفی دارد. مانند:

LearnPress

LearnPress یکی از محبوب ترین پلاگین های رایگان آموزش آنلاین وردپرس است. از پلاگین learnPress می توان برای ایجاد دوره، درس، آزمون و … استفاده کرد. این پلاگین ویژگی هایی دارد که به شما این امکان را می دهد تا دوره های جداگانه ایجاد کنید و در صورت نیاز از آنها در سایر پروژه ها نیز استفاده کنید. اگر عملکرد های نسخه ی اولیه LearnPress برای کار شما کافی نیست، می توانید از نسخه های پولی آن برای اضافه کردن عملکرد های بیشتر استفاده نمایید. در تنظیمات پلاگین LearnPrss می توانید تنظیمات مربوط به صفحات دوره، دروس، روش های پرداخت و ایمیل های خودکار را مطابق نظر خود تغییر دهید.

LearnDash

پلاگین LearnDash برای سازمان ها و آموزشگاه هایی مناسب است که می خواهند دوره های آموزشی آنلاینی ایجاد کنند و با فروش آن کسب درآمد کنند. با این افزونه می توان صفحات آموزش های حرفه ای ایجاد و تنظیم نمود و پیشرفت کاربران را ردیابی کرد. پلاگین LearnDash را می توان با برخی افرونه های دیگر مانند افزونه ی انجمن و یا افزونه ی عضویت ترکیب کرد. دوره ها را می توان با فناوری کشیدن و رها کردن می توان ایجاد نمود. با این افزونه می توان انجمن هایی ایجاد کرد تا کاربران براحتی بتوانند با هم تبادل اطلاعات داشته باشند. برای استفاده از پلاگین LearnDash بایستی هزینه پرداخت کنید. این پلاگین سه مجوز دارد.

Sensi

افزونه ی Sensi رایگان است. این پلاگین تمام عملکرد های مهم برای ایجاد یک دوره آموزش آنلاین را ارائه می دهد. این افزونه برخی عملکرد های اضافه مانند مدیریت عضویت را نیز فراهم می کند. این پلاگین را براحتی می توانید با ووکامرس ترکیب کنید. از پلاگین Sensi در هر نوع قالب سایتی می توان استفاده کرد. در تنظیمات پلاگین Sensi می توانید پروفایل کاربران و اعلان های ایمیل را براحتی تغییر داد.

LifterLMS

با افزونه ی LifterLMS براحتی می توانید دوره های آنلاین را ایجاد کنید. این افزونه منعطف است و فناوری کشیدن و رها کردن ارائه می دهد. دوره هایی که با این افزونه می سازید را می توانید در پروژه های دیگر نیز استفاده کنید. برخی امکاناتی که این افزونه ارائه می دهد، عبارتند از: ایجاد پروفایل برای کاربران، ایجاد دسترسی های مختلف برای کاربران، با ووکامرس قابل ترکیب است، پیاده سازی گواهی نامه ها، مشخص کردن صفحات دوره، اعلان های ایمیل، مدیریت اکانت ها و …. این افزونه غیر رایگان است و سه سطح مجوز دارد.

Teachable

پلاگین Teachable یکی از بهترین افزونه ها برای ساخت و فروش دوره های آموزش آنلاین است. این افزونه با ارائه ی فناوری کشیدن و رها کردن، امکان ساخت صفحه را ارائه می دهد. با Teachable می توانید آزمون بگیرید و گواهی نامه صادر کنید. این پلاگین را نمی توان به طور مستقیم در وردپرس بارگذاری کرد. ولی می توانید آدرس دوره را در طراحی سایت وردپرس خود قرار دهید و کاربران را به این پلتفرم هدایت کنید.

برخی ویژگی های ضروری دیگر در طراحی سایت آموزش آنلاین

کاربران مهمترین بخش در هر طراحی سایت آموزش آنلاینی هستند. خیلی مهم است که طراحی سایت آموزشی خود را متناسب با کاربران فعلی و کاربران آینده ی سایت خود ایجاد کنید. به همین دلیل بهتر است برخی ویژگی های اضافه را در سایت خود مد نظر بگیرید:

چت زنده

ایجاد امکان چت زنده در طراحی سایت آموزش آنلاین باعث ارائه ی تجربه کاربری بهتر می شود. پیاده سازی عملکرد چت زنده باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران می شود. فراهم کردن امکان چت زنده به صورت تمام وقت گران است. برای کاهش هزینه ها می توانید از ربات چت استفاده کنید. با ربات چت می توانید یک سری اطلاعات اولیه را ارائه دهید و به کاربران کمک کنید.

بخش ورود

در بخش ورود کاربران می توانند به مطالب مختلف سایت دسترسی پیدا کنند. در بخش لاگین به کاربران مختلف، سطوح دسترسی متفاوتی داده می شود. بنابراین امنیت سایت بیشتر حفظ می شود.

نسخه موبایلی

امروزه نسخه موبایلی طراحی سایت ها مهمتر از نسخه ی دسکتاپی آنها شده است. بر اساس گزارشات، در حدود 70% از ترافیک وب سایت ها از طریق گوشی های همراه و تبلت ها به دست می آید. تهیه ی نسخه ی موبایلی طراحی سایت آموزشی به کاربران امکان می دهد تا بتوانند از گوشی های همراه خود وبسایت را مرور کنند. اگر وبسایت شما برای موبایل بهینه نشده باشد و یا سرعت بارگذاری آن کند باشد، طراحی سایتتان بخش زیادی از ترافیک خود را از دست می دهد. بعلاوه، ایجاد نسخه ی موبایلی و ریسپانسیو سازی سایت باعث بهبود رتبه طراحی وبسایت شما در موتور های جستجو نیز می شود.

ایجاد وبلاگ

ایجاد وبلاگ از چندین جهت مهم است. با ایجاد وبلاگ به کاربران خود می گویید که مطالب بروز دارید، فعال هستید و موضوعات را به طور مرتب و هوشمندانه دنبال می کنید. ایجاد وبلاگ برای بهبود رتبه ی سایت نیز مفید است. نکته ای که وجود دارد این است که اطلاعاتی که در وبلاگ آموزشی خود قرار می دهید باید دقیق و درست باشند. ارائه ی اطلاعات اشتباه به اعتبار طراحی سایت آموزشی شما ضربه ی بدی می زند.

صفحه “درباره ما”

صفحه “درباره ما” بسیار مهم است. زیرا کاربران می خواهند بدانند که شما چه کسی هستید. در صفحه “درباره ما” می توانید از دپارتمان آموزشی و یا محتوایی که در سایت خود ارائه می دهید، صحبت کنید.

پیاده سازی گزینه ی جستجو

کاربران می خواهند که خیلی سریع به آنچه که می خواهند، دست یابند. پیاده سازی گزینه ی جستجو این امکان را برای آنها فراهم می کند. با فراهم کردن امکان جستجو در طراحی سایت آموزش آنلاین وردپرس می توانید UX بهتری به کاربران ارائه دهید.

نتیجه

استفاده از پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس یک راه حل عالی برای ساخت دوره های آموزش آنلاین و کسب درآمد از طریق فروش آنها می باشد. برای اینکه بتوانید در مورد نصب افزونه ی مناسب، بهتر تصمیم گیری کنید، بایستی هدفتان از طراحی سایت آموزش آنلاین و مخاطبان هدف خود را مشخص کنید. به طور مثال اگر هدفتان از طراحی سایت آموزشی، ایجاد دوره های آنلاین به صورت متمرکز است، بهتر است از افزونه ی Sensi استفاده کنید. اگر می خواهید دوره ها را به صورت حرفه ای تنظیم کنید، LearnDash بهتر است، اگر می خواهید دوره های آنلاین خود را خارج از نرم افزار وردپرس مدیریت کنید، Teachable بهتر است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پلاگین های آموزش آنلاین وردپرس و طراحی سایت آموزشی در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی وب سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز