مقایسه بک لینک با کیفیت و بی کیفیت؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8750

5/5 - (2 امتیاز)

تلاش برای مقایسه ی بک لینک با کیفیت و بی کیفیت همیشه میان بازاریابان اینترنتی یک بحث داغ بوده است. بازاریابان و دارندگان وب سایت ها برای اینکه بتوانند رتبه های بالاتر SERP را به دست آورند باید سعی کنند بک لینک های با کیفیت به دست آورند.

دارندگان سایت ها اگر بتوانند بک لینک های با کیفیت زیادی به دست آورند می توانند ترافیک خوبی را به وب سایت خود جذب کنند. از سوی دیگر بک لینک های بی کیفیت نه تنها نمی توانند به ارتقاء رتبه ی وب سایت ها کمکی کنند، بلکه برای وب سایت ها آسیب زننده نیز هستند. سئو یکی از مهمترین بخش های هر طراحی وب سایتی است. سئو تکنیک های زیادی مانند استفاده از کلمات کلیدی، ریسپانسیو سازی و …. دارد. یکی از تکنیک های مهم سئو بک لینک سازی است. گرفتن لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط باعث بهبود سئو سایت می شود.

بک لینک سازی اگر به درستی انجام شود باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت ها می شود. بک لینک ها فاکتور های زیادی دارند. مانند سن دامنه لینک دهی، تعداد صفحات پیوند دهنده و ….. دارندگان وب سایت ها بایستی سعی کنند بک لینک های با کیفیت به دست آورند. در واقع آنچه باعث افزایش رتبه ی سایت ها می شود، بک لینک سازی با کیفیت هستند. اما چگونه می توانیم بک لینک های با کیفیت را از بک لینک های بی کیفیت تشخیص دهیم؟ برای اینکه تفاوت بک با کیفیت و بی کیفیت را بدانید بایستی این دو را با هم مقایسه کنیم.

منظور از بک لینک با کیفیت چیست؟

بک لینک های معتبر از وب سایت های معتبر و مرتبط به دست می آیند. اگر وب سایتی که به وب سایت شما لینک می زند، اعتبار زیادی داشته باشد و محتوایی مرتبط به محتوای وب سایت شما داشته باشد، وب سایت شما یک لینک خوب به دست آورده است. بک لینک های با کیفیت باعث بهبود سئو سایت شما می شوند و این قدرت را دارند که اعتبار سایت شما را افزایش دهند. بک لینک های با کیفیت باعث ارتقاء رتبه ی سایت شما می شود. این موضوع خیلی مهم است. زیرا کاربران ناخودآگاه به وب سایت های معتبر که رتبه های بالاتری دارند، بیشتر اعتماد می کنند.

منظور از بک لینک بی کیفیت چیست؟

بک لینک های بی کیفیت از منابع غیر مطمئن و نامرتبط به دست می آیند. وب سایت هایی که مطابق اصول سئو بهینه سازی نشده اند و یا دستور العمل های موتور های جستجو را زیر پا می گذارند، مورد جریمه قرار خواهند گرفت و بک لینک های بی کیفیتی دارند. برای اینکه از وب سایت های ضعیف بک لینک دریافت نکنید، باید سایت منبع را بررسی و تجزیه و تحلیل کنید. این تجزیه و تحلیل زمان زیادی از شما نمی گیرد. شما خیلی سریع می توانید تشخیص دهید آیا ارزش دارد از یک سایت خاص بک لینک دریافت کنید یا خیر! بک لینک های بی کیفیت به سئو سایت شما آسیب می زنند و براحتی می توانند تلاش های شما برای بهینه سازی سایتتان را هدر دهند. به عنوان یک قاعده ی کلی هر چه اعتبار یک سایت پایین تر باشد، بک لینک های حاصل از آن سایت نیز کیفیت کمتری دارند. به دست آوردن لینک از وب سایت های کم کیفیت که طراحی ضعیفی دارند و یا اعتبار پایینی دارند، بر رتبه بندی سایت شما تأثیر منفی خواهند داشت.

سوای از کیفیت لینک ها، شما باید به مرتبط بودن محتوای وب سایت منبع به مطالب وب سایت خود توجه داشته باشید. وقتی شما از وب سایت هایی لینک دریافت می کنید که مرتبط به صنعت شما نیستند، در واقع دارید کاربران خود را به مطالب غیر مرتبط هدایت می کنید. این موضوع بر سئو سایت و رتبه بندی وب سایت شما تأثیر منفی دارد. گوگل چنین پیوند هایی را به عنوان لینک های بی کیفیت تلقی می کند. زیرا موتور های جستجو فکر می کنند که چنین بک لینک سازی هایی فقط برای کسب ترافیک مصنوعی و بیشتر می باشد و هیچ هدفی جز این ندارند. موتور های جستجو با کسب ترافیک های مصنوعی مخالف هستند.

چگونه بک لینک با کیفیت به دست آورم؟

مقایسه بک لینک با کیفیت و بی کیفیت؟

چگونه می توانم از بک لینک سازی بی کیفیت جلوگیری کنم؟

گوگل به کیفیت بک لینک ها اهمیت زیادی می دهد. به همین دلیل خیلی مهم است که دارندگان وب سایت ها نیز به کیفیت بک لینک ها اهمیت دهند. در گذشته الگورتیم های موتور های جستجو به کیفیت لینک ها اهمیت زیادی نمی دادند. اما الگوریتم های گوگل به مرور زمان پیشرفت زیادی کرده اند. امروزه الگوریتم های گوگل کیفیت لینک ها بررسی می کنند و آنچه که باعث ارتقاء رتبه ی وب سایت ها می شود، کیفیت بک لینک ها می باشد. الگوریتم PageRank گوگل مزارع پیوند ها را شناسایی می کند و براحتی این لینک ها را از رتبه بندی خارج می کند. همیشه در نظر داشته باشید که کیفیت لینک ها از کمیت آنها مهمتر است. برای اینکه بتوانید از بک لینک های بی کیفیت جلوگیری کنید بایستی وب سایت مبدأ را بررسی کنید. زیرا گوگل هم این کار را می کند.

چگونه می توانم بک لینک های با کیفیت به دست آورم و از وب سایت خود در برابر جریمه گوگل محافظت کنم؟

برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیت تری به دست آورید، رعایت نکاتی که در ادامه گفته خواهد شد، مؤثرند.

نگاهی سریع به وب سایت مبدأ داشته باشید

یک وب سایت حتی اگر تمام اصول سئو را به خوبی رعایت کرده باشد ممکن است برای پیوند به وب سایت شما، مناسب نباشد. خیلی مهم است که وب سایتی که از آن بک لینک دریافت می کنید به سایت شما مرتبط باشد. دریافت لینک از یک وب سایت غیر مرتبط یک بک لینک بی کیفیت محسوب می شود. وب سایت مبدأ را از لحاظ محتوایی بررسی کنید که با محتوای وب سایت شما شباهت داشته باشد.

بررسی کنید وب سایت مبدأ هر چند وقت یکبار مطالب سایت خود را بروزرسانی می کند

با بررسی آخرین تاریخ مطالب منتشر شده در سایت مبدأ می توانید متوجه تازگی مطالب آن بشوید. اگر وب سایتی که به شما لینک داده است ماه هاست که مطلب جدید منتشر نکرده، ممکن است تحت جریمه ی گوگل باشد. دریافت بک لینک از وب سایت هایی خوب است که مرتباً بروزرسانی می شوند و مطالب جدید در سایت خود پست می کنند.

بررسی کنید وب سایت مبدأ مورد جریمه است یا نه! فهرست بندی شدن وب سایت را نیز بررسی کنید

بهتر است بررسی کنید که آیا وب سایتی که به شما لینک داده است در گوگل فهرست بندی شده است یا خیر! این کار را می توانید از طریق سایت domain.com انجام دهید. اگر گوگل هیچ نتیجه ای نشان ندهد به احتمال زیاد وب سایت مجازات شده است و از نتایج گوگل حذف شده است. گرفتن بک لینک از وب سایت هایی که مورد جریمه هستند می تواند به وب سایت شما آسیب برساند.

شما می توانید با اکانت monitor backlinks وضعیت تمام پیوند هایی که وب سایت شما وارد شده است را بررسی کنید. پیوند هایی که برچسب آیکون آنها قرمز است این معنا را دارند که آن دامنه و صفحه در گوگل فهرست بندی نشده است. آیکون زرد به این معناست که دامنه فهرست بندی شده اما صفحه فهرست بندی نشده است. آیکون سبز به این معناست که هم دامنه و هم صفحه از قبل در گوگل فهرست بندی شده اند. دریافت بک لینک از وب سایت هایی که مورد جریمه ی گوگل هستند می تواند برای سایت شما جریمه در پی داشته باشد. بنابراین از این سایت ها دوری کنید.

ترافیک وب سایت مبدأ را بررسی کنید

با استفاده از ابزار های مناسب می توانید ترافیک وب سایتی که در حال تجزیه و تحلیل آن هستید را بررسی کنید. بررسی ترافیک سایت ها می تواند کمک زیادی کند. اگر وب سایتی بازدید و ترافیک کمی دارد نشان دهنده این است که مشکلی دارد.

اعتبار دامنه را بررسی کنید

اعتبار دامنه یکی از معیار های سئو است. بک لینک گرفتن از وب سایت هایی خوب است که اعتبار دامنه ی آنها بالای 30 باشد. اگرچه وب سایت هایی که اعتبار دامنه ی آنها بالای 50 هستند بهتر است، اما اعتبار دامنه ی بالای 30 برای شروع خوب است. برای اینکه اعتبار دامنه ی وب سایت ها متوجه شوید بایستی از ابزار های مناسب این کار استفاده نمایید.

بررسی کنید آیا وب سایتی که به سایت شما پیوند زده است از ویژگی nofollow یا follow استفاده کرده است؟

اگر از بک لینک ها با هدف ارتقاء رتبه سایت خود در گوگل استفاده می کنید حتماً باید وضعیت nofollow وب سایت مبدأ را بررسی کنید.

TDL را بررسی کنید

پسوند دامنه موضوع دیگری است که حتماً باید بررسی کنید. سعی کنید از وب سایت هایی بک لینک دریافت کنید که از TDL استفاده کرده اند و مخاطبان مشابه دارند.

مشارکت مخاطبان وب سایت ها بررسی کنید

وب سایت هایی که مخاطبان آنها مشارکت و تعامل خوبی با سایت دارند، بهتر هستند. دریافت بک لینک از چنین وب سایت هایی بهتر است. برای اینکه متوجه شوید مخاطبان یک وب سایت چقدر با سایت مربوطه تعامل و مشارکت دارند پست های ارسالی کاربران در شبکه های اجتماعی و …. را بررسی کنید.

سئو چیست؟

سئو بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو یک علم بسیار گسترده است و شامل مفاهیم گسترده ای می باشد. در یک دسته بندی سئو به سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه تقسیم می شود. پیاده سازی اصول سئو باعث کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو می شود. برخی از مهمترین راه حل های سئو یا بهینه سازی سایت عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی در متن محتوا و در صفحات وب سایت، ریسپانسیو سازی طراحی وب سایت، بهبود سرعت و عملکرد سایت، بک لینک سازی و ….. سئو یک راه حل بازاریابی است. دارندگان وب سایت ها اگر از سئو کلاه سفید استفاده کنند، اثر آن با گذر زمان افزایش نیز می یابد.

پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش فنی دارد. اگر خودتان در پیاده سازی تکنیک های سئو به اندازه ی کافی مهارت ندارید، استخدام یک متخصص سئو و یا شرکت سئو معتبر بهترین راه حل است. یک شرکت معتبر طراحی سایت و سئو سایت معتبر با داشتن منابع مختلف و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بهترین کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار و برخورداری از کادری حرفه ای، ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی سایت برای صنایع مختلف می باشد.

چگونه بک لینک با کیفیت را از بی کیفیت تشخیص دهم؟

مقایسه بک لینک با کیفیت و بی کیفیت؟

چرا سئو مهم است؟

پیاده سازی اصول سئو می تواند ترافیک ارگانیک خوبی برای وب سایت ها کسب کند. بر اساس گزارشات، کار کردن بر روی سئو سایت می تواند 20 برابر ترافیک بیشتری نسبت به تبلیغات آنلاین برای سایت ها داشته باشد. سئو رایگان است اما برای تبلیغات بایستی هزینه صرف کنید. بهینه سازی سایت و پیاده سازی اصول سئو به موتور های جستجو کمک می کند تا بهتر و راحتتر بتوانند به محتوای وب سایت ها برای رتبه بندی پی ببرند. گوگل به وب سایت های بهینه شده اهیمت بیشتری می دهد.

سئو کلاه سفید چیست؟

منظور از سئو کلاه سفید پیاده سازی تکنیک ها و راه حل هایی است که مطابق با قواعد موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید هم رضایت کاربران و هم رضایت موتور های جستجو را به همراه خواهد داشت. برخی از استراتژی های سئو کلاه سفید عبارتند از: استفاده از کلمات کلیدی مناسب و به اندازه، بک لینک سازی از وب سایت های معتبر و مرتبط، لینک دهی به سایت های مرتبط و معتبر، تولید محتوای با کیفیت و …. استفاده از استراتژی های سئو کلاه سفید باعث جذب ترافیک ارگانیک و کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو به صورت درست و طبیعی می شود. سئو کلاه سفید برای اینکه به نتیجه برسد به زمان زیادی نیاز دارد. اما اثر آن دائمی خواهد بود. موتور های جستجو از سئو کلاه سفید حمایت می کنند.

سئو کلاه سیاه چیست؟

برخلاف سئو کلاه سفید، سئو کلاه سیاه استفاده از استراتژی هایی است که بر خلاف و قاعده ی موتور های جستجو می باشد. گوگل اعلام کرده است که وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده می کنند مورد جریمه قرار خواهند گرفت. گوگل برای اینکه وب سایت هایی که از سئو کلاه سیاه استفاده کرده اند را رتبه بندی نکند، الگوریتم های خود را مرتباً بروزرسانی می کند. برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از: استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی، استفاده از متن ها و لینک های پنهان، استفاده از مطالب و محتوای تکراری و …..

بازاریابی اینترنتی چیست و چرا مهم است؟

صاحبین وب سایت برای کسب ترافیک بیشتر و رتبه های بالاتر علاوه بر استفاده از تکنیک های سئو کلاه سفید می توانند از روش های دیگر بازاریابی اینترنتی نیز استفاده کنند. برخی از رایج ترین روش های بازاریابی اینترنتی بازاریابی از طریق ایمیل، بازاریابی محتوا، تبلیغات در شبکه های اجتماعی، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و …. می باشد.

در دنیای دیجیتالی امروز که اکثر افراد برای انجام خرید ها و بسیاری از کارهای روزانه خود به اینترنت مراجعه می کنند، دیجیتال مارکتینگ به یک امر ضروری برای تجارت ها و کسب و کار های مختلف تبدیل شده است. مشاغل مختلف برای اینکه در دنیای رقابتی تجارت بتوانند سرپا بمانند بایستی از راهکار های دیجیتال مارکتینگ به نحو احسن استفاده کنند.

نتیجه

سئو به یکی از بخش های مهم هر طراحی وب سایتی تبدیل شده است. هر کسی که وب سایتی دارد بایستی به سئو سایت خود اهمیت دهد. سئو به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو و کاربران می باشد. سئو تکنیک های زیادی دارد. یکی از مهمترین تکنیک های سئو کلاه سفید بک لینک سازی و دریافت لینک از وب سایت های معتبر و مرتبط می باشد. صاحبین وب سایت ها برای اینکه بتوانند بک لینک های با کیفیتی دریافت کنند بایستی وب سایت مبدأ را از چندین نقطه نظر مانند ترافیک سایت، مرتبط بودن آن، سن دامنه و …. بررسی کنند. تشخیص بک لینک با کیفیت از بک لینک بی کیفیت به وب سایت ها برای کسب ترافیک خوب و رتبه های بالاتر SERP کمک زیادی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بک لینک سازی و دریافت لینک های با کیفیت از وب سایت های معتبر در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره رایگان و تخصصی شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز