نحوه انجام سئو به صورت کلاه سفید

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8765

5/5 - (14 امتیاز)

انجام سئو به صورت کلاه سفید یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای سرمایه گذاری بازاریابی برای وب سایت هاست. انجام سئو به صورت کلاه سفید یکی از مهمترین بخش های هر طراحی سایتی است. سئو باعث بهبود عملکرد و افزایش دید سایت شما در موتور های جستجو می شود. سئو کلاه سفید می تواند ترافیک ارگانیک خوبی برای وب سایت ها به ارمغان بیاورد.

سئو چیست؟

سئو همان بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو باعث می شود تا وب سایت شما رتبه های بالاتری را در موتور های جستجو به دست آورد. پیاده سازی اصول سئو منجر به دید بیشتر وب سایت ها در موتور های جستجو و کسب ترافیک بیشتر می شود. پیاده سازی اصول سئو می تواند باعث افزایش اعتبار وب سایت شما، معرفی بیشتر نام تجاری شما به کاربران، ارائه ی تجربه کاربری بهتر و …. شود. سرمایه گذاری بر روی سئو سایت برای هر کاربری که وب سایت دارد ضروری است.

سئو یک علم بسیار گسترده است. پیاده سازی تکنیک های سئو نیاز به دانش و مهارت دارد. اگر خودتان برای پیاده سازی استراتژی های سئو به اندازه ی کافی مهارت ندارید، بهتر است یک شرکت سئو سایت و یا یک متخصص سئو استخدام کنید. یک شرکت سئو سایت با برخورداری از منابع متعدد و آگاهی از آخرین استاندارد های روز دنیا می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

سئو کلاه سفید چیست؟

نحوه انجام سئو به صورت کلاه سفید

سئو کلاه سفید چیست؟

منظور از سئو کلاه سفید پیاده سازی اصول سئو سازگار با قواعد موتور های جستجو می باشد. سئو کلاه سفید می تواند هم رضایت کاربران و هم رضایت موتور های جستجو را به دست آورد. قوانین گوگل کاملاً واضح هستند. گوگل می خواهد که کاربران بهترین UX را به دست آورند. ارائه ی UX بهتر و انتشار محتوای با ارزش و با کیفیت جزء قواعد سئو کلاه سفید می باشند. با پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید شما نه تنها رتبه های بالاتر موتور های جستجو را به دست می آورید، بلکه برای کاربران خود نیز ارزش آفرینی کرده اید. این موضوع براحتی می تواند ترافیک و نرخ تبدیل وب سایت شما را افزایش دهد. سئو کلاه سفید می تواند باعث بهبود نتایج جستجو در SERP شود. برخی از تکنیک های سئو کلاه سفید عبارتند از:

  • ارائه ی محتوای با کیفیت
  • ارائه ی تجربه کاربری بهتر ( بهینه سازی برای Core Web Vital)
  • بهینه سازی سرعت بارگذاری صفحه
  • ریسپانسیو سازی سایت
  • استفاده از کلمات کلیدی
  • استفاده از عناوین مناسب
  • پیمایش ساده وب سایت
  • لینک سازی و بک لینک سازی های معتبر
  • و ….

چرا سئو کلاه سفید مهم است؟

پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید در وب سایت ها باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران می شود. پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید می تواند:

هزینه های طراحی وب سایت را کاهش دهد

پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید ارزانتر از صرف هزینه برای تبلیغات می باشد.

امنیت سایت

وب سایت هایی که از سئو کلاه سفید پیروی می کنند از جریمه ی گوگل در امان هستند.

ثبات رتبه بندی

رتبه بندی که در اثر پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید به دست می آید معمولاً پایدار و دائمی است.

سئو کلاه سیاه چیست؟

سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید قرار دارد. یعنی پیاده سازی تکنیک هایی که قواعد موتور های جستجو را نقض می کند. برخی از تکنیک های سئو کلاه سیاه عبارتند از: استفاده بیش از اندازه و غیر طبیعی از کلمات کلیدی، استفاده از لینک سازی های بیش از اندازه زیاد و غیر طبیعی و …. به طور کلی هر تکنیکی که بر خلاف قواعد موتور های جستجو باشد و برای فریب موتور های جستجو و کاربران باشد به عنوان سیاه کلاه سیاه تلقی می شود. پیاده سازی اصول سئو کلاه سیاه اگرچه شاید بتواند ترافیک خوبی به وب سایت شما بکشاند، اما دوام نخواهد داشت. بعلاوه استفاده از سئو کلاه سیاه می تواند جریمه ی گوگل را برای سایت شما در پی داشته باشد. مجازات شدن وب سایت ها از سوی موتور های جستجو خیلی سخت جبران می شوند. جبران این مجازات ها هزینه بر و زمانبر است.

گوگل برای اینکه از استفاده وب سایت ها از تکنیک های سئو کلاه سیاه جلوگیری کند به طور مرتب الگوریتم های خود را بروزرسانی می کند و الگوریتم های جدید اضافه می کند. به طور مثال الگوریتم پنگوئن برای جلوگیری از خرید لینک، پر کردن کلمات کلیدی در سایت ها و ایجاد پیوند های بی کیفیت به وجود آمد. استفاده از تکنیک های سئو کلاه سیاه ریسک زیادی دارد. اگر به فکر بهینه سازی سایت خود برای طولانی مدت هستید و می خواهید پیشرفت مداوم داشته باشد بر روی تکنیک های سئو کلاه سفید سرمایه گذاری کنید.

انجام سئو به صورت کلاه سفید چگونه است؟

برای کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو نه تنها بایستی تکنیک های سئو کلاه سفید را به خوبی درک کنید، بلکه بایستی بدانید چگونه این تکنیک ها را کنار هم قرار دهید تا بیشترین نتیجه را از سرمایه گذاری سئو دریافت کنید. برخی از مهمترین تکنیک های سئو کلاه سفید عبارتند از:

تولید محتوای با کیفیت را در اولویت قرار دهید

محتوا همیشه پادشاه است. تولید محتوای با کیفیت باعث بهبود رتبه ی طراحی وب سایت شما در صفحه نتایج موتور های جستجو می شود. کاربران برای کسب اطلاعات دقیق و با ارزش به وب سایت ها مراجعه می کنند. هر چه محتوایی که تولید می کنید با کیفیت تر باشد کاربران بیشتری را به خود جذب می کند. موتور های جستجو برای ارزیابی محتوای وب سایت ها سیگنال های مختلفی را در نظر می گیرند. مانند: طول یک مقاله، موضوع محتوا و مطالب، توزیع کلمات کلیدی در متن مقاله، لینک ها و ….

برای اینکه محتوای خوبی تولید کنید بایستی اطمینان حاصل کنید که طول محتوا مناسب است، منابعی که محتوا را از آن استخراج می کنید معتبر هستند و محتوا مرتبط به صنعت شما هستند. برای تولید محتوای با کیفیت برنامه ریزی کنید. محتوای جذاب و معتبر تولید کنید. در محتوایی که تولید می کنید نیاز های کاربران را مرتفع کنید. به طور مرتب محتوای وب سایت خود را بروزرسانی کنید. با این تکنیک ها شانس شما برای دریافت لینک از دیگر وب سایت ها نیز افزایش می یابد.

رضایت کاربران را جلب کنید

موتور های جستجو دیر زمانی است که به رضایت کاربران اهمیت می دهند. گوگل برای اینکه رضایت کاربران از یک سایت را بسنجد از فاکتور های زیادی استفاده می کند. به طور کلی برای اینکه بتوانید رضایت کاربر را جلب کنید بایستی به هر جنبه از وب سایت خود از دیدگاه کاربر بنگرید. از تولید محتوا گرفته تا طراحی سایت. بایستی تمام جوانب طراحی سایت خود را بر اساس نیاز های کاربر ایجاد کنید. اگر وب سایت شما یک وب سایت فروشگاهی است بایستی بر جنبه ی ارائه ی تصاویر خوب محصولات تمرکز کنید. اگر طراحی وب سایت شما برای آگاهی رسانی است بایستی بیشتر بر جنبه ی تولید محتوای جدید و مورد نیاز کاربر تمرکز کنید.

تکنیک های سئو کلاه سفید چیست؟

نحوه انجام سئو به صورت کلاه سفید

ریسپانسیو سازی

در سال 2016 گوگل به طور رسمی اعلام کرد که اولویت رتبه بندی با وب سایت هایی است که ریسپانسیو هستند. با توجه به رشد روز افزون کاربران تلفن همراه و کاربرانی که با استفاده از دستگاه تلفن همراه خود وب سایت ها را مشاهده می کنند، ریسپانسیو نبودن یک سایت به معنای عقب افتادن در دنیای تجارت است. منظور از ریسپانسیو سازی این است که طراحی وب سایت شما در هر دستگاهی با هر اندازه مانیتوری بدون مشکل و براحتی قابل مشاهده باشد.

اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد، به ارائه ی تجربه کاربری خوب آسیب می زند. چیزی که از دیدگاه گوگل خیلی مهم است. بررسی اینکه آیا وب سایت شما ریسپانسیو هست یا نه کار چندان سختی نیست. با ابزار های مناسب براحتی می توانید این سنجش را انجام دهید و ببینید وب سایت شما در کجاها مشکل دارد. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما ریسپانسیو و مطابق با استاندارد های گوگل است.

محلی سازی

محلی سازی برای گوگل اهمیت دارد. کاربرانی که به دنبال مثلاً خرید های سوپرمارکتی هستند، نمی خواهند کیلومتر ها دورتر از محل سکونتشان بروند. بر اساس گزارشات، در حدود 82% از کاربران تلفن های همراه به دنبال جستجو های محلی هستند. محلی سازی وب سایت ها می تواند فرصت های کسب درآمد خوبی برای آنها ایجاد کند. اگر به دنبال ارائه ی UX بهتر هستید به سئو محلی وب سایت خود اهمیت دهید.

ارائه ی UX خوب را به عنوان یک اولویت در نظر بگیرید

پاسخ به درخواست های کاربر به منظور ارائه ی UX بهتر یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید است. اگر وب سایتی در ارائه ی تجربه کاربری خوب موفق باشد مدت زمانی که کاربر بر روی صفحه می ماند، افزایش خواهد یافت. برعکس ارائه ی تجربه کاربری ضعیف منجر به افزایش نرخ ترک از صفحه می شود. گوگل براحتی می تواند سایتی که تجربه کاربری خوبی ارائه می دهد را از یک سایت با UX ضعیف تشخیص دهد.

پیمایش ساده سایت

پیمایش ساده سایت یکی از موضوعاتی است که باعث ارائه ی تجربه کاربری خوب می شود. اگر کاربران در یک سایت گیج شوند و نتوانند تشخیص دهند که چگونه می توانند به اطلاعاتی که می خواهند دست یابند، خیلی زود آن سایت را ترک می کنند.

سرعت بارگذاری صفحه خود را بهبود دهید

سرعت بارگذاری صفحه بر ارائه ی UX خوب و یا بد تأثیر مستقیم دارد. بر اساس گزارشات، اگر بارگذاری یک صفحه بیش از 3 ثانیه طول بکشد بیش از نیمی از کاربران سایت مربوطه را ترک می کنند. با ابزار های مناسب براحتی می توانید سرعت وب سایت خود را مشخص کنید.

استفاده از کلمات کلیدی مناسب

در گذشته استفاده زیاد از کلمات کلیدی یکی از تکنیک هایی بود که صاحبین وب سایت ها می توانستند الگوریتم های گوگل را با آن فریب دهند. اما گوگل الگوریتم های خود را تغییر داد. امروزه استفاده بیش از اندازه از کلمات کلیدی و یا استفاده از کلمات کلیدی ساده نمی تواند باعث افزایش رتبه ی سایت ها شود. امروزه دارندگان وب سایت ها اگر می خواهند رتبه های بالاتر SERP را به دست آورند بایستی از کلمات کلیدی مناسب، مرتبط و به تعداد مناسب استفاده کنند.

برای اینکه متوجه شوید چه کلمات کلیدی حجم جستجوی بیشتری دارند می توانید از ابزار های مناسبی که گوگل ارائه داده است، استفاده نمایید. از کلمات کلیدی در عناوین مقالات، عناوین صفحات و برچسب های متا، URL، پارگراف اول مقالات، زیر عناوین مقالات و …. حتماً استفاده کنید. محتوای با کیفیت و منحصر به فرد تولید کنید. کپی مطالب به عنوان یکی از تکنیک های سئو کلاه سیاه تلقی می شود. ارائه ی محتوای با کیفیت و ارزشمند می تواند کاربران را به ماندن بیشتر در سایت ترغیب کند. این موضوع از دید گوگل مخفی نخواهد ماند.

لینک سازی های معتبر

لینک سازی یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید است. لینک سازی اگر به دقت و با کیفیت انجام شود می تواند رتبه ی سایت را جابجا کند. اما در لینک سازی زیاده روی نکنید. از خرید لینک دوری کنید. خرید لینک یک تکنیک سئو کلاه سیاه است و می تواند سایت شما را مورد جریمه ی گوگل قرار دهد. در ساخت لینک، کیفیت مهم تر از کمیت است. لینک های شکسته را شناسایی کنید و آنها را از سایت خود حذف کنید. وجود لینک های شکسته منجر به ارائه ی تجربه کاربری بد می شود.

بک لینک سازی

برای اینکه در بک لینک سازی و گرفتن لینک از منابع معتبر و مرتبط موفق باشید، بایستی بر روی محتوای با کیفیت تمرکز کنید. وب سایت های دیگر در صورتی به وب سایتی لینک می زنند که آن سایت اطلاعات بیشتر و معتبرتری از سایت خودشان داشته باشد. برای دریافت بک لینک بر روی سایت هایی که مرتبط به صنعت شما هستند و اعتبار زیادی دارند، تمرکز کنید. دریافت بک لینک ها بایستی به صورت طبیعی و به مرور زمان باشد. دریافت تعداد بک لینک های زیاد در مدت زمانی کوتاه می تواند نشانه ی خرید لینک باشد که از دیدگاه گوگل ارزشی ندارد.

تمرکز بر بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی با دیجیتال مارکتینگ یکی دیگر از راه های افزایش رتبه ی سایت در موتور های جستجو می باشد. با توجه به دنیای رقابتی تجارت ها، استفاده از تکنیک های بازاریابی آنلاین امروزه تفاوت های زیادی در موفقیت یک کسب و کار بازی می کند. بازاریابی اینترنتی تکنیک های زیادی دارد. برخی از این تکنیک ها عبارتند از: بازاریابی محتوا، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک و ….

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی محتوا از فاکتور های رتبه بندی سایت هاست. بازاریابی محتوا یکی از تکنیک های سئو کلاه سفید است. در بازاریابی محتوا تلاش برای ارائه ی محتوای با کیفیت و مرتبط به کاربران مناسب می باشد. بازاریابی محتوا در جذب مشتری تأثیر زیادی دارد. بازاریابی محتوا را می توانید از راه های مختلفی مانند انتشار در شبکه های اجتماعی، پیوند به وب سایت های مرتبط، ارسال پست مهمان و …. انجام دهید. در بازاریابی محتوا بر کیفیت محتوا تمرکز کنید. ارائه ی محتوای با کیفیت باعث می شود تا شما به عنوان یک مرجع شناخته شوید. برای بازاریابی محتوا می توانید با افرادی که کارشان تبلیغات است ارتباط برقرار کنید. بازاریابی محتوا شاید کمی زمانبر باشد، اما نتایج خوبی خواهد داشت.

نتیجه

سئو یکی از مهمترین بخش های هر طراحی وب سایتی است. دارندگان وب سایت ها برای جلب رضایت کاربران و موتور های جستجو حتماً بایستی بر سئو و بهینه سازی سایت خود سرمایه گذاری کنند. برای اینکه در نحوه انجام سئو به صورت کلاه سفید موفق باشید مانند گوگل فکر کنید. هدف گوگل ارائه ی تجربه کاربری خوب و ارائه ی مطالب با کیفیت و ارزشمند به کاربران می باشد. برای اینکه در نحوه ی انجام سئو کلاه سفید موفق باشید، مطالب با کیفیت ارائه دهید، لینک سازی های معتبر و با کیفیت داشته باشید و به UX سایت خود اهمیت زیادی دهید. پیاده سازی اصول سئو کلاه سفید باعث موفقیت سایت شما می شود. اگرچه شاید به نتیجه رسیدن سئو کلاه سفید کمی زمانبر باشد اما اثر آن دائمی است.

سئو یک علم گسترده است و پیاده سازی آن نیاز به دانش دارد. استخدام یک شرکت سئو و طراحی سایت معتبر می تواند بالاترین میزان کیفیت را برای شما داشته باشد. اگر به دنبال بهینه سازی سایت خود هستید در صورت تمایل می توانید از خدمات سئو سایت و طراحی سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز