نحوه انجام سئو محلی به چه صورت است؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9240

5/5 - (8 امتیاز)

انجام سئو محلی یک راه عالی برای جذب مشتریان محلی است. اگر کسب و کاری بر روی سئوی محلی خود کار نکند بسیاری از کاربران خود را از دست می دهد. صاحبین مشاغل از طریق انجام سئوی محلی می توانند مشتریان قدیمی خود را حفظ کنند و با کاربران جدید بسیاری ارتباط های بلند مدت برقرار کنند. بر اساس گزارشات، در حدود 97% کاربران به دنبال تجارت های محلی هستند و 46% از جستجو های گوگل مربوط به اطلاعات محلی می باشند.

برای افرادی که به تازگی وارد کسب و کاری شده اند و یا در زمینه ی بهینه سازی سایت تازه کار هستند، احتمالاً سؤالات زیادی در مورد نحوه ی انجام سئو محلی پیش می آید. به همین دلیل در این مقاله می خواهیم به نحوه ی انجام سئوی محلی بپردازیم.

سئوی محلی چیست و چرا مهم است؟

برای اینکه سئوی محلی را درک کنید، ابتدا بایستی معنای جستجوی محلی را بدانید. منظور از جستجوی محلی این است که کاربری برای کسب اطلاعات در مورد محصول، سرویس و یا کسب و کاری خاص در اینترنت سرچ کند. سئوی محلی نیز به معنای استفاده از تاکتیک های سئو برای نمایش صفحه ی وب سایت شما و کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجوی محلی است. سئو محلی یک استراتژی بهینه سازی سایت است که به کسب و کار ها کمک می کند تا در نتایج جستجوی محلی در گوگل بیشتر دیده شوند.

سئو محلی اهمیت زیادی دارد. مشاغل مختلف با انجام سئوی محلی می توانند دید آنلاین خود را افزایش دهند و ترافیک بیشتر و با کیفیتی به دست آورند. جذب ترافیک بیشتر می تواند فرصت های تبدیل و فروش بیشتری برای تجارت ها به همراه داشته باشد. کسب و کار ها با انجام سئوی محلی می توانند اعتبار بیشتری کسب کنند و اعتماد بیشتر کاربران را به خود جلب کنند. انجام سئو محلی می تواند به توسعه ی کسب و کار های مختلف کمک زیادی کند.

چرا سئوی محلی مهم است؟

نحوه انجام سئو محلی به چه صورت است؟

اگر برای انجام سئوی محلی و بهینه سازی سایت، خودتان به اندازه ی کافی مهارت ندارید، بهترین راه حل استخدام یک متخصص سئو و یا یک شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت معتبر دارکوب با برخورداری از کادری مجرب، ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت و طراحی وب سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

موتور های جستجو چگونه کار می کنند؟

در گذشته که تعداد وب سایت های موجود در بستر اینترنت زیاد نبود، حرکت بین طراحی سایت ها ساده بود. اما زمانی که وب سایت ها در اینترنت زیاد شدند، موتور های جستجو برای کمک به کاربران برای یافتن اطلاعات مورد نیازشان، تکامل یافتند. موتور های جستجو به این صورت کار می کنند که وقتی کاربری کلمه و یا عبارتی را در مرورگر خود تایپ می کند، موتور جستجو آن کلمه و عبارت را با عبارات کلیدی وب سایت ها تطبیق می دهد و هر وب سایتی که از آن کلمه استفاده کرده باشد را به کاربر بازمی گرداند. کم کم که موتور های جستجو پیشرفت کردند، علاوه بر عبارات کلیدی معیار های دیگری را نیز در نظر گرفتند تا بتوانند نتایج بهتری را به کاربران ارائه دهند. برخی از این معیار ها عبارتند از لینک سازی ها، سرعت خوب سایت، ریسپانسیو بودن وب سایت ها و …

گوگل چگونه کار می کند؟

وقتی کاربری موضوعی را سرچ می کند، موتور جستجوی گوگل لیستی از معیار ها را در نظر می گیرد تا بتواند مرتبط ترین و با کیفیت ترین وب سایت ها را به کاربر بازگرداند. گوگل برای فهرست بندی وب سایت ها از خزنده ها استفاده می کند. خزنده ها برای درک موضوع وب سایت ها به آنها می خزند و از طریق لینک ها تمام صفحات دیگر و محتوای آنها را اسکن می کنند. خزنده ها با خزیدن به محتوای وب سایت ها آنها را فهرست بندی می کنند و در سرور های گوگل ذخیره می کنند. خزنده های موتور جستجوی گوگل دائماً با سرعت زیادی به میلیارد ها وب سایت می خزند. این بدان معناست که اطلاعات بروز هستند و لینک های جدید سریع کشف می شوند. وقتی کاربری موضوعی را جستجو می کند، موتور جستجوی گوگل با تطبیق گزارش جستجوی کاربر با وب سایت های مرتبط سعی می کند با کیفیت ترین نتیجه را به کاربر ارائه دهد.

سئوی محلی یک الگوی متفاوت دارد

بر اساس تحقیقاتی که گوگل انجام داد مشخص شد، کاربرانی که به دنبال مشاغل محلی هستند، نزدیک ترین موارد به خود را می خواهند. به همین دلیل گوگل از الگوریتم جستجوی محلی که یک فاکتور مجاورت دارد، استفاده کرد تا بتواند به کاربرانی که جستجو های محلی انجام می دهند بر اساس مکان آنها یک پاسخ مناسب دهد.

به طور مثال اگر کاربری از محل کار خود در مورد رستوران های نزدیک به محل کارش جستجو کند، لیستی که در SERP دریافت می کنید، متفاوت از همان جستجو از منزلش خواهد بود. در گذشته که تعداد کاربران گوشی های همراه زیاد نبود و بیشتر کاربران از کامپیوتر های رومیزی برای انجام جستجو ها استفاده می کردند، بهینه سازی سایت به طور معمولی کافی بود. اما امروزه به دلیل رشد کاربران گوشی های همراه، انجام سئوی محلی برای موفقیت کسب و کار ها اهمیت زیادی پیدا کرده است.

انجام سئوی محلی و بهینه سازی سایت یک کار زمانبر است که نیاز به مهارت و دانش دارد. اگر خودتان به اندازه ی کافی در این زمینه مهارت ندارید بهتر است یک شرکت طراحی سایت معتبر استخدام کنید تا بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، سفارش بهینه سازی سایت و سئوی محلی و طراحی وب سایت مشاغل مختلف را می پذیرد.

چگونه می توانم برای کسب و کار خود سئوی محلی انجام دهم؟

سئو محلی برای مشاغل کوچک اهمیت دو چندان دارد. سئوی محلی به ظاهر شدن کسب و کار ها در SERP که یک مکان خاص دارند، تمرکز دارد. سئوی محلی باعث جذب ترافیک هدفمند برای محصولات و خدمات شما می شود. انجام سئوی محلی یک راهکار عالی برای کسب و کار های کوچک است تا بتوانند با برند های بزرگ رقابت کنند. مشاغل کوچک با انجام سئوی محلی و بهینه سازی سایت خود می توانند ترافیک تجارت های بزرگ را به دست آورند.

ایجاد اکانت تجاری گوگل

بهینه سازی فهرست گوگل شما شاید مؤثرترین روش برای رتبه بندی بالاتر در googel maps و کسب دید بیشتر در نتایج جستجوی محلی باشد. به منظور انجام این بهینه سازی ها بایستی به پروفایل تجاری خود دسترسی داشته باشید. بنابراین به یک اکانت تجاری گوگل نیاز دارید. وقتی یک اکانت تجاری گوگل می سازید، اطلاعاتی که وارد می کنید در پروفایل تجاری شما و googel maps نمایش داده می شود.

در اکانت تجاری گوگل خود اطلاعات ذیل را به درستی وارد نمایید:

  • نام کامل تجارتتان
  • آدرس فروشگاه و یا دفتر تجاری خود
  • مکان درست شما بر روی نقشه
  • دسته بندی تجارت خود
  • شماره تلفن و لینک آدرس وب سایت خود

با انجام بروزرسانی ها می توانید اکانت تجاری خود را بیشتر بهینه سازی نمایید. ایجاد اکانت تجاری گوگل به شما کمک می کند تا در جستجوی های محلی دید بیشتری به دست آورید و تعاملتان با کاربران را افزایش دهید.

ریسپانسیو سازی

امروزه بسیاری از کاربران برای جستجو هایی که در اینترنت انجام می دهند از گوشی های همراه خود استفاده می کنند. بر اساس گزارشات، در حدود 82% از کاربران برای جستجو های محلی از تلفن های همراه خود استفاده می کنند. بنابراین خیلی مهم است کسب و کار های مختلف با بهینه سازی طراحی وب سایت خود برای گوشی های همراه به این حجم از کاربران اهمیت دهند.

منظور از ریسپانسیو سازی طراحی سایت این است که وب سایت شما بدون هیچ مشکلی از طریق هر دستگاهی مانند گوشی های همراه و یا تبلت ها براحتی قابل مشاهده باشد. بسیاری از کاربران گوشی های همراه بلافاصله بعد از جستجو اقدام به تماس می کنند. بنابراین حتماً دکمه های کلیک برای تماس را در اکانت تجاری گوگل و طراحی وب سایت خود اضافه نمایید.

استراتژی های سئوی محلی چیست؟

نحوه انجام سئو محلی به چه صورت است؟

توجه به نظرات مشتریان

بر اساس گزارشات، سیگنال های بازبینی نظرات کاربران بر رتبه بندی وب سایت ها مؤثر است. تعداد زیاد نظرات مثبت کاربران علاوه بر افزایش اعتبار شما می تواند دید طراحی سایت شما را در جستجو های محلی افزایش دهد. صاحبین مشاغل بایستی سعی کنند تا نظر مثبت کاربران را جلب کنند. نظرات مثبت کاربران را از طریق کانال های مختلف مانند رسانه های اجتماعی و … جمع آوری کنید. علاوه بر ترغیب کاربران به نوشتن نظرات مثبت، سعی کنید آنها را به خرید نیز تشویق کنید. بر اساس گزارشات، 85% کاربران به توصیه های شخصی توجه می کنند. برای به دست آوردن رأی مثبت کاربران می توانید از راهکار های ذیل استفاده نمایید:

  • پس از انجام پروسه ی فروش از کاربران بخواهید تا نظرات خود را بنویسند.
  • ارسال ایمیل و یا پیامک به کاربران و درخواست نوشتن نظرشان
  • نظرات کاربران را بررسی کنید و از افرادی که نظر مثبت داشته اند، تشکر کنید.

تولید محتوا بر اساس رویداد های محلی

تولید محتوا بر اساس رویداد های محلی پتانسیل زیادی برای جلب توجه کاربران و جذب آنها دارد. برای تولید محتوا بر اساس رویداد های محلی می توانید فیلم بسازید و یا پست هایی در وبلاگ خود منتشر کنید. تولید محتوای با کیفیت یکی از استراتژی های بهینه سازی سایت است. تولید محتوای با کیفیت می تواند رتبه های بالاتر SERP را برای صفحه ی شما به دست آورد.

گوش دادن های محلی

گوش دادن های محلی چیزی فراتر از بازاریابی است. با گوش دادن های محلی می توانید سئو سایت خود را بهبود دهید. با گوش دادن های اجتماعی می توانید متوجه نظر کاربران در مورد کسب و کار خود و …. شوید. از گوش دادن های اجتماعی می توانید به سلایق و علایق کاربران خود پی ببرید. از این اطلاعات می توانید استفاده کنید و ببینید کدام استراتژی ها و محصولات و خدمات شما خوب هستند و کدام یک نیاز به تغییر دارند. با گوش دادن ها ی اجتماعی می توانید پی ببرید که کاربران شما بیشتر به دنبال چه موضوعاتی هستند. سپس بر اساس نیاز و خواسته کاربران می توانید اقدام به تولید محتوای محلی با کیفیت کنید. حتی می توانید به کلمات کلیدی بیشتری پی ببرید و از آنها در بهینه سازی سایت خود استفاده نمایید.

انتخاب کلمات کلیدی

کلمات کلیدی که برای طراحی سایت و محتوای سایت خود انتخاب می کنید بایستی مربوط به کاربران محلی شما باشد. ابزار google keyword planner به شما امکان می دهد تا کلمات کلیدی را بر اساس مکان فیلتر کنید. با استفاده از این ویژگی ابزارgoogle keyword planner می توانید کلمات کلیدی محبوب برای یک منطقه را مشخص کنید. با این کلمات کلیدی می توانید کاربران هدف محلی بیشتری به دست آورید. از این کلمات کلیدی در متن محتوا و URL طراحی وبسایت خود استفاده نمایید.

یک صفحه “درباره ما” و “مکان” های خاص در طراحی سایت خود ایجاد کنید

اگر کسب و کاری دارید که در یک منطقه چندین شعبه دارد، حتماً از صفحات مکان استفاده کنید. در این صفحات اطلاعات ذیل را به کاربرانتان ارائه دهید:

  • نام، آدرس و شماره تماس
  • ساعت کاری
  • توصیفات فردی

Google maps به هر صفحه مکان ضمیمه شده است. توجه داشته باشید که برای هر صفحه مکان محتوای منحصر به فرد داشته باشید. اگر فقط یک مکان دارید ایجاد یک صفحه ی “درباره ما” که بر موضوعات محلی تمرکز دارد، کافیست.

توجه به سیگنال های پیوند

بر اساس گزارشات، سیگنال های پیوند اولین و دومین فاکتور مهم برای نتایج محلی است. منظور از سیگنال های پیوند، پیوند هایی هستند که به طراحی سایت شما اشاره می کنند. دریافت لینک برای تقویت سئوی محلی مهم است. اما کیفیت این پیوند ها مهمتر است. برای اینکه بتوانید بک لینک های با کیفیتی به دست آورید:

  • تولید محتوای با کیفیت کنید تا دیگران ترغیب شوند به وب سایت شما لینک بزنند.
  • در سایت های معتبر پست مهمان قرار دهید
  • از تأثیرگذاران محلی بخواهید که به طراحی سایت شما لینک بزنند.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

استفاده از استراتژی های دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی اینترنتی در کنار پیاده سازی اصول سئو و بهینه سازی سایت به مشاغل مختلف کمک می کند تا بتوانند کاربران بیشتری را به طراحی سایت خود جذب کنند. دیجیتال مارکتینگ برای افزایش دید وب سایت ها در SERP مفید است. منظور از دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی اینترنتی استفاده از بستر اینترنت برای تبلیغات و بازاریابی و جذب مشتری و فروش بیشتر است. برخی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی عبارتند از: بازاریابی محتوا، تبلیغات در گوگل، بازاریابی رسانه های اجتماعی و ….

بازاریابی رسانه های اجتماعی چیست؟

بازاریابی رسانه های اجتماعی یکی از تکنیک های دیجیتال مارکتینگ است. بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای استفاده از پلتفرم رسانه های اجتماعی برای بازاریابی و جذب کاربران و افزایش فروش می باشد. برخی از محبوب ترین رسانه های اجتماعی فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و …. هستند. امروزه بسیاری از کاربران در محیط های مجازی و رسانه های اجتماعی هستند. صاحبین مشاغل با استفاده از بستر رسانه های اجتماعی می توانند به مخاطبان زیادی دسترسی پیدا کنند و کسب و کار خود را توسعه دهند.

نتیجه

طراحی سایت به مشاغل مختلف کمک می کند تا بتوانند به مخاطبان زیادی در سراسر دنیا دسترسی داشته باشند. به همان اندازه که طراحی سایت در دنیای دیجیتالی امروز مهم است، انجام سئو سایت نیز مهم شده است. انجام سئو سایت به شما کمک می کند تا بتوانید رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید، UX بهتری ارائه دهید، اعتماد کاربران را به کسب و کار خود جلب کنید و اعتبار تجارت خود را افزایش دهید.

انجام سئوی محلی برای مشاغل کوچک بسیار مهم است. زیرا به آنها این قدرت را می دهد تا بتوانند با برند های بزرگ به رقابت بپردازند و ترافیک آنها را به دست آورند. بسیاری از کاربران به جستجوی های محلی می پردازند. انجام سئوی محلی باعث می شود تا طراحی وب سایت شما در جستجو های محلی دید بیشتری به دست آورد. از سوی دیگر انجام سئوی محلی به کاربران این امکان را می دهد تا طراحی سایت و خدمات و محصولات شما را راحتتر بیابند. انجام سئوی محلی تکینیک های متعددی دارد. مانند استفاده از کلمات کلیدی کاربران محلی و یا تولید محتوا بر اساس نیاز کاربران محلی، بک لینک سازی و ….

سئو یک علم بسیار گسترده و دائماً در حال تغییر است. اگر خودتان در این زمینه به اندازه ی کافی مهارت ندارید، بهترین راه حل استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر است. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت، بهینه سازی سایت و سئو محلی برای انواع مشاغل می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز