نکات مهم برای طراحی صفحه درباره ما

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9178

5/5 - (1 امتیاز)

یکی از اهداف مهم از طراحی وب سایت برای شرکت ها، آگاهی بخشی به مردم درباره کسب و کار مربوطه است. با طراحی وب سایت می توان اطلاعات مهمی را در اختیار کاربران و مخاطبان سایت قرار داد تا با این هدف آنها را به سوی فعالیت تجاری خود جذب کنیم. یکی از مهمترین قسمت ها یا بهتر است بگوییم، یکی از مهمترین صفحات وب سایت ها، مربوط به صفحه درباره ما است. طراحی این صفحه بسیار مهم می باشد و نقش اساسی در تعامل با مشتری و برقراری ارتباط با وی دارد.
در ادامه به شما خواهیم گفت که صفحه درباره ما باید چگونه طراحی شود تا بتوان با استفاده از آن مشتریان بیشتری را جذب نمود.

طراحی صفحه درباره ما

ما با طراحی وب سایت می توانیم با مشتریان خود ارتباط موثر داشته باشیم. این کار سبب می شود آنها به مشتریان دائمی تجارت ما تبدیل شوند. به همین دلیل در همه قسمت ها و بخش های طراحی وب سایت دقت لازم را داشته باشیم. طراح با انتخاب درست فونت، تصویر و المان های موجود در صفحه می تواند ما را به این هدف مهم برساند. با طراحی درست قالب سایت می توان هویت برند را به بهترین شکل ممکن به مشتری نشان داد.

همانطور که در بالا گفته شد یکی از صفحات مهم هر وب سایت، صفحه درباره ما است. این صفحه که اغلب کاربران آن را با صفحه تماس با ما اشتباه می گیرند، حاوی اطلاعات مهمی است که هر مشتری باید از کسب و کار یک برند بداند. با طراحی قدرتمند این صفحه می توان مخاطبان بسیاری را به مشتریان بالقوه تبدیل نمود.

اولین قدم برای آنکه بتوانیم یک صفحه عالی طراحی کنیم، درک هدف ما از طراحی آن است. این موضوع در ارتباط با همه صفحات وب سایت صدق می کند. به طور کلی شما قبل از طراحی هر صفحه از سایت باید هدف خود از ایجاد آن صفحه را بدانید و برای آن یک پلان قوی طراحی کنید.

در طراحی صفحه درباره ما، فقط نباید یبه فکر معرفی فعالیت یکی تجارت و برند باشیم. به معنایی ساده تر باید بدانی هدف از معرفی شرکت به مخاطبان سایت چیست؟ چه اطلاعاتی را باید در اختیار آنها بگذاریم؟ چرا باید مخاطبان از این اطلاعات آگاه شوند؟ این قبیل سوالات را قبل از طراحی این صفحه مذکور از خود بپرسید.

با معرفی ماهیت نام تجاری و فعالیت خود به راحتی می توان یک حس قوی میان کسب و کار و مشتریان ایجاد نمود. این کار باعث می شود حس اعتماد مشتری نسبت به تجارت ما افزایش بیابد. شاید تا به امروز از اهمیت این صفحه غافل بوده اید، اما بهتر است بدانید بسیاری از مخاطبان وب سایت قبل از هر اقدام در سایت، برای آشنایی بیشتر و کسب اطلاعات مفید درباره یک تجارت، ابتدا به صفحه درباره ما آن سایت مراجعه می کنند.

اهمیت این صفحه به قدری است که می تواند باعث جذب مشتریان بیشتری شود. برای این کار فقط کافیست به زبانی ساده درباره فعالیت تجاری خود و اهدافتان با مخاطبین صحبت کنید. در بسیاری از مواقع ممکن است مشتری به کالایی نیاز نداشته باشد اما در بازدید از یک وب سایت حس خوبی به او منتقل شود، سپس تصمیم به خرید کالایی می گیرد که به آن نیازی ندارد.
اما چگونه می توان به این اهداف رسید؟ طراحی صفحه درباره ما باید چگونه باشد که مشتری را وادار به خرید از سایت کند؟ در ادامه به این قبیل پرسش ها پاسخ خواهیم داد.

برای طراحی صفحه درباره ما باید استراتژی مناسبی داشته باشید. هیچ ساز و کار دقیقی برای طراحی صفحه درباره ما وجود ندارد، چرا که فعالیت های تجاری با یکدیگر متفاوت هستند. اما می توان مواردی که عنوان نمود که بر اساس آنها بتوان یک طراحی شاخص برای صفحه درباره ما داشت.

نکات اساسی برای طراحی صفحه درباره ما

با توجه به چند نکته اساسی می توانید یک طراحی ویژه برای صفحه درباره ما داشته باشید. بر این اساس به مواردی که در ادامه ذکر می شود توجه داشته باشید.

ابتدا تصمیم بگیرید این صفحه باید شامل چه اطلاعاتی باشد: قبل از طراحی صفحه درباره ما باید مواردی که می خواهید به مشتریان خود بگویید را جمع آوری کنید. لازم نیست آنها از تمامی اطلاعات مربوط به کسب و کار شما مطلع شوند. فقط آن دسته از مطالبی که بنظر برای مخاطبان جذاب هستند را جمع آوری نمایید.

توجه داشته باشید محتوای این صفحه مانند پست وبلاگ و مقالات نیست. محتوایی که درمورد شرکت تولید می کنید باید کوتاه و قطعه به قطعه باشد. مخاطبان شما وقت زیادی برای خواندن این اطلاعات ندارند. قصد آنها از مطالعه این صفحه فقط آشنایی با فعالیت تجارت شما است.

از این رو می توانید برای جذابیت بیشتر صفحه از تصاویر و انیمیشن های کوتاه نیز استفاده کنید. بنابراین نبایداز جذابیت بصری غافل شد. همچنین می توانید در محتوای خود عبارت هایی بکار ببرید که بعد ها بتوان از آنها به عنوان پیوند داخلی استفاده نمود. این کار برای سئو و بهینه سازی وب سایت بسیار مهم است و علاوه بر این می تواند باعث رتبه بندی بهتر این صفحه در نتایج گوگل شود.

نوشتن خط مشی را فراموش نکنید: خط مشی یا بیانیه ماموریت نیز می تواند یکی از نکات مهم در صفحه درباره ما باشد. این نوشته می تواند باعث تعامل بیشتر مشتریان با تجارت شما شود. همانطور که در بالا گفته شد مردم برای خرید از وب سایت ها در کنار احساس نیاز به کالایی خاص، به احساس خود نسبت به یک شرکت نیز توجه می کنند.

برای آنکه محتوای این صفحه با نوشتن اهداف و ماموریت ها طولانی نشود می توانید از عبارت بیشتر بدانید استفاده کنید. به این ترتیب می توانید مطالبه اضافی را در یک صفحه دیگر با پیوند ورودی به صفحه درباره ما لینک دهید. در نتیجه محتوای صفحه درباره ما زیاد نمی شود و همچنین مشتری می تواند درباره شما بیشتر بداند.

در تولید محتوای صفحه درباره ما اعتماد مشتری را جذب کنید: این روز ها تعداد وب سایت ها به حدی رسیده است که مردم نمی توانند به همه آنها اعتماد کنند. این مورد بخصوص درباره شرکت های نوپا و استارت آپ ها بیشتر صدق می کند. به همین دلیل در متن این صفحه باید بتوانید اعتماد مشتری را نسبت به فعالیت تجاری خود جلب کنید.

بدون شک وقتی یک مخاطب نسبت به کسب و کار شما مطمئن باشد به مشتری بالقوه تبدیل خواهد شد. در نتیجه هر روز مشتریان و فروش سایت افزایش خواهد یافت. علاوه بر این با جلب اعتماد مشتری می توانید رضایت او را نیز بدست بیاورید که باعث افزایش معرفی و به اشتراک گذاری وب سایت شما می شود.

برای این کار شما می توانید در این صفحه از رضایت مشتریان دیگر خود بگویید یا یک صفحه نظر دهی و رضایتمندی ایجاد کرده و به صفحه درباره ما پیوند بزنید. راه دیگر اخذ مجوز های لازم و ذکر آنها در این صفحه می باشد. وقتی مخاطب بداند کار و سایت شما کاملا قانونی است، بدون شک نسبت به کسب و کار شما معتمد می شود. برای این کار می توانید از مجوز های مربوط به کسب و کار خود، ای نماد، مجوز مربوط به کسب و کار های آنلاین و … نام ببرید و مدارک آنها را ارائه دهید.

همچنین می توانید از همکاران خود و یا شرکت هایی که با آنها همکاری داشته اید نام ببرید. همه این کار ها به شما در جذب اعتماد مشتری کمک می کند.

شخصیت برند خود را حفظ کنید: به معنایی ساده تر باید برای تعامل بهتر با مشتری برای برند خود یک شخصیت تعریف کنید. این کار با طراحی گرافیک سایت، استفاده از تصاویر و انیمیشن های مختص به شرکت، استفاده از فونت های تاثیر گذار و … امکانپذیر است.

همچنین می توانید از یک تصویر یا لوگوی خاص برای معرفی خود استفاده کنید. به عنوان مثال لوگوی شرکت آمازون یک لبخند است که باعث انتقال حس خوب به مخاطب و مشتری می شود. با استفاده از یک فونت مخصوص، تصاویر منحصر به فرد، گرافیک ثابت و تاثیر گذار، رنگبندی مناسب و … می توانید یک تعامل خوب و دائمی با مشتریان خود داشته باشید.

از بیان تاریخچه تاسیس شرکت غافل نشوید: اگر مدت زمان زیادی است که شرکت خود را تاسیس کرده اید حتما به این نکته اشاره کنید. اگر شرکت نوپایی دارید می توانید از تفکر و تصمیمی که باعث تاسیس شرکت شده است صحبت کنید. در کل سعی کنید یک تاریخچه جذاب و مناسب برای گفتن به مخاطبان خود داشته باشید.

همچنین می توانید از کار هایی که در این مدت زمانی انجام داده اید به صورت مختصر بپردازید. لازم نیست حتما یک تاریخچه دقیق با ذکر دقیق تاریخ عنوان کنید، تنها چند اشاره کوتاه می تواند مشتری را جذب کند.

به معرفی افراد بپردازید: هر شرکت و کسب و کاری توسط یک فرد یا یک تیم تاسیس شده است. از ذکر نام تیم و اعضای آن یا شخص موسس نباید غافل شد. مردم باید بدانند پشت تجارت شما چه افرادی هستند و این فعالیت تجاری توسط چه فردی و با چه تصمیمی تاسیس شده است.

ارزش کار خود را شرح دهید: در نهایت سعی کنید در طول تولید محتوا برای این صفحه، به ذکر ارزش کسب و کار خود نیز بپردازید. به این معنا که سعی کنید فعالیت تجاری خود را ارزشمند جلوه دهید و بگویید که مشتریان نیز برای شما ارزشمند هستند. همچنین می توانید از دستاورد ها و جوایزی که کسب کرده اید سخن بگویید. می توانید برای این قسمت از ویدئویی کوتاه یا چند تصویر استفاده کنید. مثلا در یک ویدئوی یک دقیقه ای از تمامی آنچه در شرکت شما می گذرد فیلمی کوتاه تهیه نمایید یا از جوایزی که کسب کرده اید چند عکس زیبا تهیه کنید.

در آخر به یاد داشته باشید که این صفحه برای سایت و کسب و کار شما بسیار مهم است و باید در تنظیم و طراحی آن دقت ویژه ای داشته باشید. با تولید محتوای صحیح و استفاده از عناصر بصری می توانید اطلاعات مفیدی از تجارت خود را در اختیار مخاطبین قرار دهید و باعث جلب اعتماد و اطمینان آنها شوید.

بهتر است هر زمان که اطلاعات فعالیت تجاری شما تغییر یافت محتوای صفحه درباره ما را به روز رسانی کنید. این کار برای رتبه بندی بهتر نیز موثر است.

شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره رایگان با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب در ارتباط باشید. ارتباط شما با ما می تواند به صورت آنلاین و یا در یک جلسه حضوری برقرار شود.

شرکت طراحی وب سایت دارکوب با بیش از 18 سال سابقه در ارائه خدمات طراحی وب سایت و سئو سایت می تواند شما را در رسیدن به اهداف تجاری و ارتقا کسب و کار یاری نماید. کارشناسان ما در این سال ها توانسته اند با مشاوره خود برای بسیاری از کسب و کار های آنلاین موفقیت ایجاد نمایند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز