ورود به سایت وردپرس با استفاده از اکانت اپل (Apple ID)

نوشته شده توسط ایوب محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=16423

5/5 - (6 امتیاز)

یکی از مهمترین بخش های هر وب سایت فرم ورود کاربران می باشد که هدف از ساخت این فرم، اعتبارسنجی کاربران و ارائه مجوز دسترسی به امکانات سایت برای آنها می باشد. بنابراین داشتن یک سیستم اعتبارسنجی جهت اهراز هویت افراد خیلی ضروری می باشد. زیرا در دنیای وب سایت، یک سری روبات وجود دارند که در سایت ها ثبت نام می کنند و باعث ایجاد اطلاعات هرز در سایت می شوند که برای مقابله با آنها اعتبارسنجی باید انجام شود.

اعتبارسنجی به این معنی می باشد که کاربران واقعی را تشخیص دهیم و به از کاربرانی که با شماره موبایل تقلبی یا آدرس ایمیل تقلبی قصد ورود به سایت را دارند، جلوگیری نماییم.

 

انواع روش های ورود به سایت

نکته: در شرکت دارکوب قابلیت پیاده سازی ورود به سایت از طریق تمامی روش های ممکن وجود دارد.

Apple ID چیست؟

در ابتدا به توضیحی اجمالی در مورد apple id می پردازیم. چنانچه شما برای اولین بار است که محصولی از اپل را مورد استفاده قرار داده اید، هنگامی که دستگاه خود را روشن کنید اپل از شما میخواهد که یک اپل آی دی بسازید. برای این کار لازم است ایمیل خود را وارد کرده و یک رمز برای آن تعریف کنید. پس از ورود ایمیل، شما یک ایمیل تایید از طرف اپل دریافت خواهید کرد که با انجام فرایند تایید اپل آی دی برای شما فعال خواهد شد.

پس از ایجاد apple id میتوانید وارد اکانت خود شده و از امکانات آن استفاده نمائید. Apple ID این امکان را برای شما فراهم می کند تا نه تنها از امکانات آن در گوشی خود استفاده کرده، بلکه بر روی دستگاه های دیگر از جمله مک بوک یا آی پد نیز به آن امکانات دسترسی داشته باشید. در حقیقت تمام داده های اپل آی دی شما در تمامی دستگاههایی که شما بخواهید، همگام سازی می شوند.

 

امنیت سرویس اپل آی دی

پلتفرم اپل آی دی در هسته خود رمزگذاری شده است. به این معنا که نه تنها یک سیستم امن است بلکه حتی خود اپل نیز نمی تواند به داده های شخصی شما دسترسی داشته باشد.

این پلتفرم حتی به منظور امنیت بیشتر امکان ایجاد احراز هویت دو مرحله ای را برای کاربران خود فراهم کرده است. با وجود این تفاسیر می توان به این نتیجه گیری دست یافت که استفاده از اپل آی دی برای ورود به دیگر پلتفرمها می تواند یک راه سریع و امن باشد.

 

OAuth 2.0 چیست؟

OAuth 2.0 یک ویژگی است که اپل آی دی به آن تجهیز شده است. در حقیقت OAuth 2.0 مخفف Open Authorization بوده و استانداردی است که به وب‌سایت یا برنامه اجازه می‌دهد به منابع میزبانی شده توسط سایر برنامه‌های وب از طرف یک کاربر دسترسی داشته باشد. با وجود اینکه پلتفرم اصلی برای 2.0 OAuth، وب می باشد اما امکان ایجاد ارتباط و دسترسی به سایر برنامه ها از جمله برنامه های مبتنی بر مرورگر، برنامه های وب از سمت سرور و برنامه های بومی/موبایل در آن نیز فراهم شده است. بنابراین امکان ورود امن به وردپرس از این طریق وجود دارد.

 

استفاده ار اپل آی دی برای ورود به وردپرس

امروزه برای کاربران دستگاههای Apple این امکان فراهم شده است تا تنها با یک کلیک، در مدت زمان کوتاهی با استفاده از حساب اپل خود وارد پنل مدیریت محتوا وب سایت وردپرسی خود شوند. این امر نه تنها باعث صرفه جویی در زمان ورود آنها به سایت شده، بلکه این امکان را فراهم آورده تا کاربران هر بار که میخواهند وارد پنل خود شوند، مجبور به وارد کردن اطلاعات نباشند.

ورود به پنل وب سایت از طریق یک سیستم اجتماعی همچون apple id می تواند یکی از محبوب ترین ویژگیهایی باشد که امروزه در وب سایت خود پیاده سازی می کنیم. از این طریق، هنگامی که میخواهیم خود وارد پنل مدیریت محتوا سایت شده و یا امکان دسترسی دیگر افراد را به پنل سایت خود دهیم، نیازی به انجام فرآیند ایجاد حساب در وب سایت نخواهیم داشت.

همچنین در ساختن یک سیستم جریان ثبت نام صرفه جویی خواهد شد. در واقع، در این روش ما از اعتبارسنجی ای که پیشتر apple id انجام داده بهره می بریم. این امر می تواند به کاربران بسیار کمک کند.

شرکت طراحی سایت دارکوب با بهره گیری از دانش و تخصص برنامه نویسان مجرب خود، اخیرا امکان ورود به سایت وردپرسی را با اپل آی دی فراهم نموده تا کاربران وب سایتهای وردپرسی را در انجام هر چه آسانتر و سریعتر امور خود یاری رساند.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز