پست مهمان چیست و تأثیر آن در سئو؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=6607

4.7/5 - (12 امتیاز)

برای اینکه سئو قوی داشته باشید، بایستی محتوای غنی و قوی داشته باشید. یکی از بهترین راه حل ها برای ارتقاء سئو سایت، انتشار پست مهمان و محتوای با کیفیت در سایت های معتبر می باشد. ارسال پست مهمان کمک می کند تا دید وب سایت شما بیشتر شود و بتوانید به مخاطبان بیشتری دسترسی پیدا کنید. اما اگر به دنبال کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو هستید، علاوه بر ارسال پست مهمان در صفحات معتبر بایستی از استراتژی های درست سئو نیز استفاده کنید.

سئو چیست؟

سئو یا همان بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو می باشد. سئو تکنیک های زیادی دارد تا بتوانید با پیاده سازی آنها در وب سایت خود، رتبه های بالاتر SERP را به دست آورید.

برای آگاهی از تکنیک های سئو و بهینه سازی سایت خود می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای، سئو و طراحی سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

پست مهمان چیست و چگونه برای سئو استفاده می شود؟

اگر یک وبلاگ نویس باشید و از ترافیک سایت خود راضی نباشید، احتمالاً به ارسال پست مهمان فکر خواهید کرد. اگرچه برای افزایش ترافیک سایت راهکار های مختلفی وجود دارد، اما ارسال پست مهمان همچنان یک راه حل خوب برای جذب ترافیک و مخاطبان می باشد و ارزش صرف زمان و انرژی را دارد.

منظور از پست مهمان، ارسال پست در وبلاگ یک فرد دیگر می باشد. با ارسال پست مهمان، شما هم به خود و هم به طرف مقابلتان کمک می کنید. به این صورت که وبلاگ شخص مقابل با محتوای ارزشمند پر می شود و از سوی دیگر وبلاگ شما نیز می تواند یک پیوند خارجی به دست آورد و بیشتر در معرض دید قرار گیرد.

پست مهمان و بهینه سازی سایت

پست مهمان چیست و تأثیر آن در سئو؟

ارسال پست مهمان چه نتیجه ای دارد؟

با ارسال پست مهمان، شما روابط جدیدی به دست می آورید که ممکن است در آینده برایتان مفید باشد. از طریق پست های مهمان می توانید بر دیگران، به خصوص بر کاربران شبکه های اجتماعی تأثیر بگذارید و آنها را به کسب و کار خود ترغیب کنید.

بعلاوه با پست های مهمان می توانید با جامعه ای از کاربران و مخاطبان که قبلاً توسط فرد دیگری تشکیل شده است، ارتباط برقرار کنید. در واقع این می تواند فرصتی برای شما باشد تا بتوانید با ایجاد محتوای ارزشمند، آنها را به خواندن سایر مطالب وب سایت و وبلاگ خود تشویق کنید. ارسال پست های مهمان همچنین می تواند باعث افزایش تعداد کلیک وب سایت شما شود.

مهمترین تأثیر ارسال پست مهمان، ارتقاء سئو سایت می باشد. در واقع با به دست آوردن ترافیک بیشتر می توانید به بهینه سازی وب سایت خود برای موتور های جستجو کمک کنید.

یک نکته ی خیلی مهم در ارسال پست مهمان این است که بایستی در محتوای پست ارسالی و یا در بیوگرافی نویسنده، پیوند هایی به وبلاگ خود درج کنید. در واقع ایجاد این پیوند ها بایستی یکی از اهداف اصلی ایجاد پست های مهمان باشد.

با گذر زمان، ایجاد این بک لینک ها در بهبود رتبه بندی وب سایت شما کمک خواهد کرد. یکی از دلایلی که خیلی از وبلاگ نویسان از ارسال پست های مهمان به عنوان یک راه حل خوب سئو یاد می کنند، همین موضوع است.

گوگل همیشه در حال بروزرسانی الگوریتم جستجوی خود می باشد و اغلب بازاریابانی که برای بهره گیری سودهای کوتاه مدت از ترفند های غیر مجاز استفاده می کنند، مورد مجازات گوگل قرار می گیرند. اما ارسال پست های مهمان یک استراتژی درست است که در بلند مدت می تواند سود های زیادی را متوجه وب سایت شما کند.

گوگل برای رتبه بندی وب سایت ها، بک لینک ها مورد بازرسی قرار می دهد. یک بک لینک از یک وب سایت معتبر می تواند به اندازه ی 10 بک لینک از یک وب سایت کم کیفیت ارزش داشته باشد. بنابراین با ارسال پست های مهمان در وب سایت های معتبر این شانس را دارید که بک لینک های مرتبط و ارزشمندی به دست آورید که به رتبه بندی و سئو سایت شما کمک می کند.

یکی دیگر از منافعی که ارسال پست های مهمان دارد این است که برند شما را در معرض دید کاربران بیشتری قرار می دهد. با انتشار پست های مهمان در نشریات معتبر که مخاطبان شما قبلاً به آن اعتماد کرده اند این فرصت را دارید که نام برند تجاری خود را بیشتر مطرح کنید.

اما بخاطر داشته باشید که پست های مهمان، مزارع لینک نیستند. بهینه سازی بیش از اندازه ی محتوای پست های مهمان و به دست آوردن بک لینک های زیاد ممکن است گوگل را دچار اشتباه کند و سایت شما با مجازات گوگل روبرو شود. بهتر است پست های مهمان به اندازه بهینه شده و اطلاع دهنده ایجاد کنید. زیرا چنین پست هایی می توانند بیشترین میزان ترافیک را به وب سایت شما هدایت کنند و بهترین تأثیر سئو را داشته باشند.

اگر محتوای شما به طور مرتب در وبلاگ ها و وب سایت های معتبر دیده شود، کم کم به عنوان یک متخصص در صنعت و حرفه ی خود شناخته خواهید شد. این موضوع از مرز بهینه سازی وب سایت و سئو عبور خواهد کرد و باعث اعتبار شرکت شما خواهد شد. بعلاوه، با پست های اطلاع دهنده ی ارزشمندی که در وب سایت های معتبر، منتشر می کنید، این فرصت را دارید که پیوند های با کیفیتی به دست آورید و اعتبار دامنه ی وب سایتتان را ارتقاء دهید. برای موفقیت بیشتر، بهتر است وبلاگ ها و وب سایت هایی را برای ارسال پست های مهمان هدف قرار دهید که علاوه بر اینکه معتبر هستند، مخاطبان فعال و علاقه مندی نیز دارند.

ارسال پست مهمان برای وب سایت میزبان چه کاری انجام می دهد؟

ارزش پست های مهمان برای وب سایت میزبان این است که به تولید محتوای جالب و جذاب و ارزشمند برای سایت میزبان کمک می کند. بنابراین بایستی برای ایجاد محتوای ارزشمند وقت و انرژی بگذارید تا بتوانید آنها را در وب سایت های معتبر منتشر کنید.

از دیدگاه میزبان، پست های مهمان، تولید محتوای رایگان می باشد و هیچ میزبانی از تولید محتوای رایگان و ارزشمند بدش نمی آید.

بنابراین ارسال پست های مهمان ارزشمند و با کیفیت و مرتبط یک استراتژی برد-برد است. بدین معنی که هم کسی که پست را ارسال می کند از این موقعیت می تواند سود ببرد و هم کسی که میزبانی پست مهمان را می پذیرد. تنها شرطی که لازم است این است که پست ها ارسالی محتوای ارزشمند و با کیفیتی داشته باشند.

تأثیر پست مهمان در بهینه سازی سایت

پست مهمان چیست و تأثیر آن در سئو؟

چگونه می توانم پست مهمان ارسال کنم؟

مرحله ی اول برای ارسال پست مهمان این است که یک وبلاگ پیدا کنید که پذیرای پست های شما باشد. برای این کار می توانید در گوگل برای یافتن وبلاگ های مرتبط به صنعت خود جستجو کنید. با با جستجوی عباراتی مانند “ارسال پست مهمان” می توانید برای یافتن وبلاگ هایی که انتشار پست های مهمان را می پذیرند، اقدام کنید.

بعد از یافتن وبلاگ های معتبر و خوب مربوط به صنعت خود با ارسال ایمیل بایستی تقاضای خود را مطرح کنید. اگر تقاضای شما برای ارسال پست مهمان توسط وبلاگی رد شد، دلسرد نشوید. شما باید این کار را بارها و بارها در مورد وبلاگ های مختلف انجام دهید تا بتوانید وبلاگی بیابید که تقاضای شما را بپذیرد.

برخی میزبان ها در برخی وب سایت ها اعلام می کنند که پست مهمان می پذیرند. می توانید از چنین موقعیت هایی نیز استفاده کنید و بررسی کنید که وبلاگ شخص مورد نظر در مورد چیست و چه افراد دیگری در آن پست ارسال کرده اند. اگر وبلاگ مورد نظر مرتبط به حرفه ی شما بود و از کیفیت خوبی نیز برخوردار بود، می توانید درخواست خود را برای ارسال پست مهمان مطرح کنید.

چگونه می توانم با ارسال پست مهمان، سئو وب سایتم را ارتقاء دهم؟

اعتبار و ارتباط دامنه ی میزبان

برای اینکه بتوانید از طریق ارسال پست های مهمان، سئو وب سایت خود را تحت تأثیر قرار دهید و بهبود آن کمک کنید، خیلی مهم است که وبلاگ ها و وب سایت های معتبر و مرتبط به حرفه ی خود را بیابید. اما چگونه می خواهید از کیفیت وبلاگ میزبان اطمینان حاصل کنید؟! یک راهکار خوب برای اطمینان از کیفیت وبلاگ میزبان این است که پست های آن را بررسی کنید و ببینید آنقدر خوب و با کیفیت هستند که شما بخواهید آنها را با دوستان و همکاران خود به اشتراک بگذارید یا خیر! اگر اینطور نبود بایستی به جستجوی خود برای یافتن یک وبلاگ معتبر ادامه دهید.

شناسایی بک لینک های پست های مهمان

ابزار هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید متوجه شوید که کدام لینک های داخل محتوا، دنبال می شوند و کدام یک دنبال نمی شوند!

پیوند هایی که دنبال می شوند، می توانند به سئو سایت شما کمک زیادی کنند. از طریق این لینک ها می توانید ترافیک ارگانیک خوبی برای وب سایت خود به دست آورید.

پیوند های موجود در محتوای متن اصلی سودمندتر از لینک های به طور مثال در قسمت پاورقی هستند. پیوند های موجود در محتوای متن اصلی می توانند نقش مهمی در سئو سایت شما بازی کنند. چنین پیوند هایی می توانند به گوگل در شناسایی فاکتور مرتبط بودن کمک کنند و همچنین می توانند CTR را تقویت کنند و با ارائه ی اطلاعات ارزشمند اضافی به خوانندگان، تجربه ی کاربری بهتری ایجاد کنند.

نکته ی مهم این است که در وهله ی اول برای مخاطبان و کاربران خود محتوای ارزشمند تولید و ارسال کنید و نه برای موتور های جستجو.

فاکتور های بهینه سازی پست های مهمان

ایجاد و ارسال پست مهمان متفاوت از ایجاد محتوا برای وب سایت و وبلاگ است. اما هنوز هم یک سری عوامل سئو به صورت مشترک در هر دو کاربرد دارند و مفید هستند. برخی از این فاکتور ها عبارتند از:

تگ های عنوان

تگ های عنوان را از کلمات کلیدی پر نکنید. در پست های مهمان، تگ عنوان بایستی عنوان مقاله باشد. برای جلوگیری از مجازات، از کلمات کلیدی که متناسب با هدف و نیت جستجوی کاربر می باشد، استفاده کنید.

برای اینکه متمایز از رقبا باشید، از کلمات کلیدی دم بلند استفاده کنید و در صورت امکان از آنها در ابتدای عنوان استفاده کنید. برای اینکه عناوین به طور کامل در SERP نمایش داده شود، بهتر است از 60 کاراکتر برای عنوان مورد نظر خود استفاده کنید.

هدینگ ها

در هر مقاله از یک تگ H1 استفاده کنید. شما می توانید از کلمات کلیدی یا بخشی از کلمات کلیدی در هدینگ ها استفاده کنید. این موضوع برای خوانندگان شما منطقی خواهد بود و از محتوای واقعی آن بخش نیز پشتیبانی خواهد کرد. برچسب های عنوان و هدینگ نباید تکراری و مانند هم باشند.

محتوا

همیشه بایستی محتوایی ارزشمند و متناسب با هدف کاربر و مرتبط ایجاد کنید. از استفاده ی بیش از اندازه ی کلمات کلیدی در متن محتوا بایستی پرهیز کنید. برای اینکه اطمینان حاصل کنید که از کلمات کلیدی، بیش از اندازه استفاده نکرده اید، می توانید از ابزار های موجود در این زمینه بهره مند شوید.

همچنین بایستی در نظر داشته باشید که از کلمات کلیدی یکسان در چندین مقاله استفاده نکنید. این کار باعث گمراهی گوگل می شود. گوگل در چنین شرایطی نمی تواند تشخیص دهد که باید کدام مقاله را برای کدام کلمه ی کلیدی رتبه بندی کند.

تگ های alt تصاویر

محتوایی که تصویر دارند و در آنها از برچسب های alt استفاده شده، می توانند رتبه ی بالاتری کسب کنند. بنابراین اگر برایتان مقدور است از تصاویر و تگ های alt در محتوای خود استفاده کنید.

سایر فاکتور ها

توصیفات متا در هر مقاله که شامل کلمات کلیدی هدف و یا عبارت کلمه ی کلیدی باشد، می تواند به تقویت سئو کمک کند. عواملی مانند زمان بارگذاری و … نیز می توانند به تقویت سئو کمک کنند. اما اگر می خواهید پست مهمان ایجاد کنید، اینها خارج از کنترل شما می باشد.

اما از هر چیزی مهمتر، کیفیت پست های مهمان است که در کنترل شماست. بعلاوه، با استفاده از ابزار های مناسب می توانید سئو وب سایت خود را تحت تأثیر قرار دهید و بیشترین بهره را از پست های مهمان و دریافت بک لینک از طریق پست های مهمان ببرید.

آیا ارسال پست مهمان برای ارتقاء سئو در حال از بین رفتن است؟

در چند سال اخیر بر روی استراتژی ارسال پست مهمان برای ارتقاء سئو تبلیغات زیادی صورت گرفته است. در ابتدا ارسال پست مهمان یکی از نشانه های موفقیت بود و دریافت بک لینک سیگنال کیفیت محسوب می شد. اما به مرور زمان، برخی از وبلاگ نویسان شروع به ایجاد هرزنامه برای دریافت بک لینک کردند. به همین دلیل کم کم بک لینک ها رنگ خود را در مبحث رتبه بندی از دست دارند و مانند گذشته دیگر مهم نبودند. اما این به معنای اینکه ارسال پست مهمان در حال نابودی است، نمی باشد. اما از ارسال پست مهمان، سوء استفاده نباید شود.

اخطار

ممکن است از شما خواسته شود تا برای ارسال پست های مهمان هزینه پرداخت کنید. پرداخت برای لینک ها، با قوانین گوگل مغایرت دارد و اگر گوگل به این موضوع پی ببرد، با کاهش شدید رتبه ی وب سایت خود در نتایج موتور جستجوی گوگل مواجه خواهید شد.

موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار دهید، پیوند های منقضی و شبکه های خصوصی می باشند. برخی افراد، دامنه های منقضی را خریداری می کنند و مقداری پست در آن اضافه می کنند و لینک آن را می فروشند.

نتیجه

پست مهمان به معنای ارسال محتوای ارزشمند در وبلاگ یک شخص دیگر می باشد که می تواند سئو سایت را به جذب ترافیک و بک لینک از وب سایت های معتبر تحت تأثیر قرار دهد. البته سئو راهکار های زیادی دارد که باعث بهبود رتبه ی یک وب سایت می شود که یکی از این راه حل ها ارسال پست های مهمان می باشد. ارسال پست های مهمان با کیفیت در وبلاگ های معتبر که مخاطبان فعال دارد هم می تواند به نفع مهمان و هم به نفع میزبان باشد. از این جهت که مهمان با ارسال پست های با کیفیت فرصت دید بیشتر و دریافت بک لینک های معتبر را دارد به نفع مهمان است و از این جهت که برای میزبان به طور رایگان تولید محتوا می شود، به نفع میزبان است. چیزی که مهم است این است که پست های مهمان به اندازه ی کافی با کیفیت و معتبر باشند و در وب سایت های معتبر ارسال شوند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص ارسال پست های مهمان و ارتقاء سئو سایت می توانید از مشاوره های تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز