چرا سئو بر سایر روش های بازاریابی اولویت دارد؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=3255

5/5 - (1 امتیاز)

هنگامی که صحبت از بازاریابی های دیجیتالی می شود، تکنیک ها و تاکتیک های زیادی به ذهن خطور می کند، اما در دیجیتال مارکتینگ هیچ چیزمهمتر از سئو نیست و اگر می خواهید واقعاً موفق باشید یک متخصص برای مدیریت سئو داشته باشید. برای موفق بودن در بازار کسب و کار حتماً بایستی بیش از یک یا دو بار از سئو در وب سایت استفاده شود. سئو بخش اساسی هر استراتژی بازاریابی موفق است. سئو ارزش صرف وقت و هزینه را دارد.

در این مقاله سعی داریم به بررسی مزایای سئو بر سایر روش های بازاریابی دیجیتالی بپردازیم.

سئو چیست؟

برای مبتدیان سئو مخفف بهینه سازی موتور جستجو است که به رتبه بندی سایت در نتایج موتور های جستجو هنگامی که کاربری کلمه یا اصطلاح خاصی را جستجو میکند، کمک کند.

موتور های جستجوگر اطلاعات مورد نظر را بر اساس کلمات کلیدی که یک کاربر وارد می کند، می یابد و سایت هایی که در صفحات اول رتبه بندی می شوند، به طور اتفاقی به این جایگاه نرسیده اند. آنها از سئو استفاده کرده اند تا به گوگل کمک کنند تا محتوای آنها را بهتر درک کند.

آنها همچنین به احتمال زیاد تحقیقات زیادی برای تعیین اینکه چگونه کاربران جستجو های خود را برای موضوعات خاص بیان کنند انجام داده اند تا بتوانند صفحات خود را برای موتور های جستجو بهینه کنند.

اما مزایای استفاده از سئو بر سایر روش های تبلیغاتی

روش های زیادی برای تبلیغات و بازاریابی مانند شبکه های اجتماعی، ارسال خبرنامه از طریق ایمیل، تبلیغات بنری در وب سایت ها و … در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد. اما از این میان سئو بر همه اینها اولویت دارد. اما چرا؟

سئو می تواند در رتبه بندی سایت شما در نتایج موتور های جستجو کمک کند و این پتانسیل را دارد تا تأثیر بسزایی در مهمترین اهداف شرکت شما مانند افزایش فروش و سود داشته باشد.

سئو کیفیت ترافیک را مورد هدف قرار می دهد

سئو یک استراتژی بازاریابی  است که برخلاف کانال های بازاریابی برون مرزی که شما را به مخاطبانی با نظرات مختلف می رسانند شما را به مخاطبانی که خواهان اطلاعات و خدمات شما هستند، می رساند و این یکی از بزرگترین مزایای استفاده از سئو می باشد. در واقع سئو مخاطبان خاص را مورد هدف قرار می دهد.

روش های سنتی مانند فراخوانی سرد، ایمیل های اسپم و تبلیغات بدون وقفه، تنها با در نظر گرفتن اهداف تبلیغ کننده انجام می شود و بسیاری از مصرف کنندگان آنها را کاملاً آزار دهنده می دانند.

از طرف دیگر بازاریابی ورودی بسیار مشتری محور است. یعنی اطلاعات مورد نیاز مشتریان را هنگامی که آنها می خواهند، در اختیارشان قرار می دهد. این موضوع جستجوی اطلاعات را برای کاربران بسیار راحت تر می کند و طبق گزارشات استفاده از سئو و شیوه های ورودی، بالاترین کیفیت تیم های فروش را منجر می شود.

وقتی که روی جذب کاربرانی که به طور فعال به دنبال اطلاعاتی در رابطه با صنعت، محصولات و خدمات شما هستند، تمرکز می کنید، در رسیدن به مخاطبان هدف خود مؤثر خواهید بود.

بعلاوه سئو این امکان را برای شما فراهم می کند تا مخاطبان خود را هنگام خرید یا استفاده از یک سرویس جذب کنید. در واقع سئو شانس اینکه پیام های بازاریابی شما به فروش منجر شوند را افزایش می دهد.

نیازی به پرداخت هزینه تبلیغات در سئو نیست

رتبه بندی ارگانیک گوگل کاملاً بر اساس الگوریتم آن مشخص می شود و بهترین نتیجه برای هر پرس و جو را مشخص می کند.

این بدان معناست که وقتی شما صفحه وب سایتی را راه اندازی کردید و از تکنیک سئو استفاده کردید می توانید ماه ها و یا حتی سال ها از مزایای سئو بهره ببرید و کاربران را به سمت وب سایت خود بکشانید.

البته تحقیق و نوشتن مطالب با کیفیت نیاز به سرمایه گذاری دارد. همچنین این سرمایه گذاری نیازمند صرف زمان نیز می باشد. شما می توانید یا خودتان این کار را انجام دهید و یا از یک آژانس تبلیغاتی استفاده کنید.

اما هنگامی که سرمایه گذاری اولیه را انجام دادید در ادامه نیازی به صرف هزینه ی دیگری برای جذب ترافیک به وب سایتتان ندارید.

بسته به ماهیت موضوع ممکن است نیاز داشته باشید صفحه وب خود را هر چند ماه یکبار بروزرسانی کنید. همچنین اگر رقبای شما تصمیم به استفاده از کلمات کلیدی شما کنند، می توانید آن را اصلاح کنید. اما وقتی به آن رسیدگی کنید نقطه ارزشمند شما در نتایج گوگل رایگان است. این یک تفاوت عمده از تبلیغات PPC است که هر بار کلیک کاربر و بازدید از صفحه، هزینه ای را در بر دارد. برای اینکه به شما ایده بدهیم که این مزیت چقدر بزرگ است بایستی ذکر کنیم که متوسط هزینه برای هر کلیک در کل صنایع 2.32 دلار است.

با استفاده از سئو این پتانسیل وجود دارد که از این هزینه به طور مداوم جلوگیری شود و درآمدزایی نیز به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

سئو بیشتر از PPC کلیک ها را جذب می کند

اگرچه تبلیغات PPC بالا دست رتبه بندی ارگانیک قرار دارد، اما 71.33 % جستجو ها با کلیک بر روی نتیجه ارگانیک در صفحه اول انجام می شوند.

بیان دلیل این موضوع دشوار است، اگرچه منطقی ترین نتیجه اینست که کاربران به الگوریتم گوگل اعتماد دارند.

اما صرف نظر از این استدلال واقعیت اینست که اکثر کلیک ها برای هر جستجوی داده شده به یک نتیجه ارگانیک می رود.

سئو به روابط عمومی کمک می کند

اگرچه ممکن است سئو و روابط عمومی مانند استراتژی های بازاریابی کاملاً مجزا به نظر برسند، اما می توانید از آنها در کنار هم استفاده کنید تا نتیجه ای را که از eac میبینید به حداکثر برسانید.

بیشترین ارتباط بین سئو و روابط عمومی در ایجاد پیوند است

کسب لینک از وب سایت های معتبر یکی از مؤلفه های اصلی هر استراتژی سئو است. این بدان معناست که یکی از بزرگترین بخش های کار سئو کاران حرفه ای، شناسایی فرصت ها برای قرار دادن یا پوشش در بلاگ های صنعت، انتشارات خبری و سایر سایت های مرتبط است.

و با توجه به اینکه یک استراتژی روابط عمومی در نشریات برجسته و تأثیرگذار می تواند ترافیک زیادی را جذب کند، یک موقعیت و فرصت محسوب می شود.

می توانید از رقابت و رقبا جلوتر بروید

امروزه سئو به طور گسترده ای جزء اصلی استراتژی های بازاریابی تلقی می شود.

در حقیقت 61% از بازاریابان می گویند که بهبود سئو و بهبود حضور آنلاین آنها اولویت اصلی است.

این بدان معناست که رقبای شما احتمالاً از قبل اقدام به ایجاد رتبه های بالا در نتایج جستجو می کنند و با داشتن یک استراتژی سئو در مورد خود می توانید آنها را نگه دارید و از رقبای خود پیشی بگیرید.

نتیجه

امروز، سئو بخش اساسی از هر بازاریابی اینترنتی است. سئو بهترین راه برای بهتر دیده شدن آنلاین و دستیابی به مصرف کنندگان است. همچنین سئو مزایای زیادی ارائه می دهد که هیچ تاکتیک بازاریابی دیجیتالی دیگری ارائه نمی دهد.

 

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز