چه محتوایی برای سئو مناسب است

نوشته شده توسط خانم بربروشان

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9173

5/5 - (1 امتیاز)

بدون شک تولید محتوا مهمترین کاری است که باید برای وب سایت انجام داد. محتوا عامل اصلی در جذب مخاطب و رتبه بندی بهتر در گوگل است. به همین دلیل محتوا تاثیر بسزایی بر سئو دارد. با این بسیاری از افراد از اهمیت محتوا غافل می شوند و تولید محتوای مناسبی برای وب سایت خود ندارند. در این باره باید گفت هر محتوایی برای سئو و کاربران مناسب نیست و شما تنها با تولید محتوا نمی توانید به اهدافتان برسید. به همین دلیل در این مقاله سعی داریم به تولید محتوا مناسب برای سئو بپردازیم. به یاد داشته باشید تولید محتوا یکی از ارکان اصلی برای دیجیتال مارکتینگ است.

محتوای مناسب سئو

همانطور که می دانید سئو به معنای بهینه سازی موتور های جستجو SEO: Search Engine Optimization می باشد. هدف از انجام سئو، رتبه بندی بهتر وب سایت ها در گوگل است. اما در راستای بهینه سازی سایت برای گوگل، رتبه سایت در دیگر موتورهای جستجو نیز بهبود می یابد.

گوگل با هدف معرفی وب سایت های با کیفیت به کاربران خود، اقدام به رتبه بندی وب سایت ها می کند. اغلب کسانی که وب سایت دارند، با بهینه سازی سایت و سئو وب سایت آشنا هستند. سئو شامل بیش از 100 فاکتور مختلف است که پرداختن به همه آنها در این نوشتار نمی گنجد.

فراموش نکنید، سئو امری یکباره نیست و شما برای تثبیت جایگاه خود در گوگل باید برخی از فاکتور های سئو را مدام انجام دهید. یکی از این فاکتورهای مهم که باید در انجام آن دقت نمود، تولید محتوا است. برای آنکه جایگاه خود را در صفحه نتایج گوگل همیشه ثابت نگاه دارید باید به صورت مداوم به تولید محتوا و بازاریابی محتوایی بپردازید. به همین دلیل بسیاری از وب مستر ها برای این امر مهم اقدام به استخدام تولید کننده محتوا می کنند.

منظور از محتوا هر گونه اطلاعاتی است که در یک سایت وجود دارد. این محتوا می تواند عکس، ویدئو، انیمیشن و مقاله باشد. منظور از محتوای سئو نیز محتوایی است که با هدف جذب ترافیک موتور های جستجو ایجاد شود. با تولید محتوای مناسب سئو به راحتی می توان ترافیک بالا و در نتیجه فروش خوبی بدست آورد.

برای تولید محتوا باید استراتژی خاصی را اتخاذ نمود. به همین دلیل تولید محتوا نیاز به برنامه ریزی و انجام فعالیت هایی پیش از تولید دارد. این فعالیت ها عبارتند از:

  • تحقیق در مورد کلمات کلیدی: برای تولید محتوای مناسب سئو قبل از هر چیز باید کلمات کلیدی مرتبط و مناسب وب سایت را جمع آوری نمود. کلمات کلیدی نیز یکی از مهمترین پایه های سئو در وب سایت ها هستند و باید در انتخاب آنها دقت شود. با یافتن کلمات کلیدی مناسب وبسایت خود می توانید بسیار راحت تر به تولید محتوا بپردازید. شما باید بر کلمات کلیدی که مقدار مشخصی از حجم جستجو برای آنها وجود دارد تمرکز کنید. یعنی در مورد موضوعاتی تولید محتوا کنید که بیشترین جستجو توسط کاربران را دارند.
  • بهینه سازی کلمات کلیدی: با آنکه استفاده از کلمات کلیدی در وب سایت و محتوا بسیار مهم است، اما باید در استفاده از آنها دقت لازم را داشت. توجه به چگالی کلمات کلیدی و تعداد آنها در یک محتوا بسیار مهم می باشد. برخی مواقع در صورت استفاده نادرست و مکرر از کلمات کلیدی در محتوا، نتیجه منفی حاصل می شود.
  • سازماندهی محتوا: همانطور که گفته شد تولید محتوا نه تنها برای گوگل مهم است بلکه برای جذب کاربران نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است. به همین دلیل در تولید محتوا باید کاربران را نیز در نظر گرفت. قبل از تولید محتوا بخش بندی های مختلفی را برای محتوا در سایت ایجاد نمایید. محتوا باید در تمامی صفحات وب سایت درج شود به همین دلیل سازماندهی آن بسیار مهم است.
  • به اشتراک گذاری محتوا: قبل از تولید محتوا به یاد داشته باشید که این محتوا باید در کانال های بازاریابی دیجیتال، به اشتراک گذاشته شود. به همین دلیل باید محتوای مناسب به اشتراک گذاری تولید نمود. به عنوان مثال حتما برای محتوای تولید شده از تصاویر مختلف و مرتبط استفاده کنید. محتوا فقط نوشتار و مقاله نیست بلکه باید تلفیقی از عکس، ویدئو و نوشتار باشد. جذابیت بصری محتوا برای کاربران بسیار مهم است. وقتی محتوا به اشتراک گذاشته شود، بازدید کنندگان صفحات سایت افزایش می یابند. همچنین در طول تولید محتوا به یاد داشته باشید که باید از پیوند های داخلی و خارجی نیز در آن استفاده شود. به اشتراک گذاری فقط مختص به شبکه های اجتماعی نیست، بلکه یک محتوا می تواند در صفحات داخلی یا خارجی وب سایت های دیگر به اشتراک گذاشته شود.

بار ها گفته ایم که تنها هدف ما از تولید محتوا بهبود رتبه بندی در موتور های جستجو نیست، بلکه کاربران را نیز باید مورد هدف خود قرار دهیم. محتوای مناسب سئو باید برای کاربران نیز جذاب باشد. چرا که بسیاری از افراد در تولید محتوا فقط گوگل و تکنیک های سئو را مد نظر قرار می دهند به همین دلیل محتوای آنها جذابیتی برای کاربران ندارد. در نتیجه نرخ کلیک آنها کاهش یافته که این عامل نیز بر رتبه بندی تاثیر منفی خواهد داشت. پس فراموش نکنید هدف از تولید محتوای سئو علاوه بر رتبه بندی بهتر جذب مخاطب نیز است. این جمله یکی از اهداف مهم در بازاریابی اینترنتی می باشد.

انواع محتوای سئو

شما می توانید هر گونه محتوایی را برای سئو تولید کنید. همانطور که در بالا گفته شد محتوا انواع مختلفی دارد و می تواند یکی از انواع زیر باشد:

  • صفحات محصول: اگر وب سایت فروشگاهی دارید، هر یک از صفحات محصولات و کالا ها می تواند یک نوع محتوای مناسب سئو و یا یک صفحه ورود landing page برای تبلیغات کلیکی PPC باشد.
  • پست های وبلاگ: وبلاگ یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد محتوای برنامه ریزی شده است. پست های وبلاگ بیشتر از صفحات محصول می توانند برای سئو مناسب باشند و احتمال جذب پیوند بیشتری دارند. پس از تولید محتوا برای پست وبلاگ غافل نشوید. تولید محتوای منظم برای این بخش تاثیر بسزایی در جذب مخاطب و رتبه بندی بهتر در گوگل دارد.
    مقالات: ایجاد بخش مقالات در هر وب سایت لازم و ضروری است. مقالات می توانند پیرامون هر موضوعی مرتبط با سایت تولید شوند.
  • راهنما ها: بسیاری از وب سایت ها برای راهنمایی بیشتر مخاطبان خود صفحه راهنما ایجاد می کنند. این صفحه در اغلب وب سایت ها با نام پرسش و پاسخ، نحوه کار با سایت و … ایجاد می شود. با ایجاد یک راهنمای کامل در وب سایت خود می توانید به کاربران کمک کنید.
  • ویدئو ها: تعداد فیلم ها و کلیپ ها معمولا در بسیاری از وب سایت ها کم است. با ایجاد فیلم های کوتاه و کم حجم در صفحات سایت می توانید رتبه بهتری بدست بیاورید. بسته به نوع سایت یا کسب و کار شما، ویدئو ها می توانند راهی عالی برای جذب مخاطب باشند. همچنین ویدئو های آموزشی بهترین نوع فیلم ها هستند یا فیلم هایی در مورد نحوه عملکرد کسب و کار شما، انواع ویدئو هایی هستند که مخاطبان بسیاری را به خود جذب می کنند. فراموش نکنید برای آنکه ویدئو شما برای سئو مناسب باشد باید برای آن یک متن مناسب در نظر بگیرید.
  • اینفوگرافیک: اینفوگرافیک ها تصاویری معمولا با سایز بزرگ که حاوی داده های زیادی (اغلب به شکل نمودار) در یک موضوع واحد هستند، که می توانند به خوبی تعداد زیادی از صفحات و پیوند ها را جمع آوری کنند. با این حال، از آنجا که بسیاری از محتوا در اینفوگرافیک جاسازی شده است، به عنوان متن توسط موتور های جستجو قابل خواندن نیست، به همین مهم است که بقیه صفحه را با دقت بهینه سازی کنید. با این حال این نوع تصاویر برای کاربران بسیار جذاب است و همانطور که گفته شد می تواند پیوند ورودی زیادی بدست بیاورد یا توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود.
  • نمایش اسلایدر: اسلایدر ها راهی برای نمایش مجموعه ای از تصاویر مرتبط است. گاهی اوقات تصاویر مهمتر از متن هستند و به خوبی می توانند باعث تعامل با کاربر شوند.
  • واژه نامه ها: بدون شک این نوع محتوا برای کاربران و موتور های جستجو بسیار جذاب است، چرا که بسیاری از جستجو های مردم برای دانستن اصطلاحات یا معانی کلماتی خاص انجام می شود. اگر در یک حوزه خاص فعالیت دارید، می توانید با ایجاد واژه نامه های مختلف در ارتباط با صنعت خود ترافیک بالایی جذب کنید. به عنوان مثال: اصطلاحات آشپزی، پزشکی، مد و معماری و …
  • دایرکتوری ها: یک فهرست طبقه بندی شده پیرامون هر موضوعی می تواند دایرکتوری مفید برای مخاطبان باشد. به عنوان مثال دایرکتوری مشاغل، فهرست مراکز خرید، آدرس پارک ها و مکان های دیدنی و …

موارد گفته شد تنها بخشی از محتوای مناسب سئو هستند، شما می توانید تولید محتوای خود را محدود به این موارد نکنید. جمع آوری هر نوع محتوا که برای کاربران مفید باشد می تواند بر اساس سئو تولید شود.

استراتژی تولید محتوای سئو

اگر تا به امروز تولید محتوا برای سایت را بدون هیچ چهارچوب و قانون خاصی انجام داده اید، حال فرصت آن است که تغییری به شیوه کار خود دهید. چرا که بدون پایبندی به اصول سئو در تولید محتوا با هدف جذب ترافیک موفق نخواهید شد. اتخاذ استراتژی تولید محتوای سئو بسیار مهم است. برای رسیدن به این امر مهم لازم است:

  • ابتدا اهداف خود را مشخص کنید: تولید محتوا می تواند با هدف: جذب مخاطب، رتبه بندی در گوگل، فروش بیشتر، افزایش نرخ کلیک و … انجام شود. اگر هدف شما رتبه بندی بهتر در گوگل باشد به اهداف دیگر هم خواهید رسید فقط به یاد داشته باشید، جذب رضایت مخاطب نیز در تولید محتوا حائز اهمیت است. همچنین از همان ابتدا برای خود مشخص کنید که قصد دارید چه نوع محتوایی برای سایت تولید کنید. این کار برای برنامه ریزی و استراتژی بسیار مهم است. در نظر گرفتن نوع محتوا بستگی به اهداف شما دارد.
  • در نظر گرفتن مخاطب: قبل از هر چیز باید مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید. شناسایی رده سنی، سلایق و علایق آنها بسیار مهم است. با نظر سنجی و نرم افزار های تجزیه و تحلیل می توان تا حد زیادی مخاطبان هدف را شناسایی نمود. این کار باعث می شود تولید محتوا بر اساس سلیقه مخاطب انجام گیرد که در نهایت باعث جذب بیشتر آنها خواهد شد.
  • یک تقویم تحریریه ایجاد کنید: هنگامی که بدانید مخاطبان هدف سایت چه کسانی هستند، می توانید شروع به تهیه یک تقویم سرمقاله کنید. تقویم سرمقاله برنامه ای است که تعیین می کند چه زمانی محتوای جدید را منتشر کنید و این محتوا چه نوعی باشد. این کار به شما کمک می کند تا به یک برنامه منظم پایبند باشید. (ایجاد یک محتوای جدید به طور منظم در صورت داشتن یک وبلاگ بسیار مهم است) و همچنین شما را برای یافتن موضوعی برای محتوای جدید یاری می کند.
  • تجزیه و تحلیل: در نهایت برای ارزیابی عملکرد خود از تولید محتوا باید به صورت مکرر، با استفاده از نرم افزار های مختلف به تجزیه و تحلیل محتوای خود بپردازید. با استفاده از گوگل وبمستر تولز یا کنسول گوگل می توانید میزان بازدید صفحات، تعداد کلیک ها و … را ارزیابی نمایید. این کار به تولید محتوای بهتر کمک شایانی می کند.

به یاد داشته باشید تولید محتوا مناسب سئو یک امر کاملا تخصصی است و شما عزیزان می توانید برای پرداختن به این موضوع مهم با کارشناسان ما در شرکت طراحی وب سایت دارکوب تماس حاصل نماید. همچنین برای مشاوره رایگان می توانید به صورت آنلاین یا حضوری با مشاوران ما در ارتباط باشید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز