چه هنگام استفاده از وردپرس توصیه نمی شود؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=8547

5/5 - (1 امتیاز)

اگرچه وردپرس بیشترین سهام بازار را به خود اختصاص داده است، اما ممکن است گاهی استفاده از وردپرس انتخاب درستی نباشد. اینکه کاربران بدانند چه هنگام نباید از وردپرس استفاده کنند، می توانند باعث صرفه جویی در بودجه و زمان آنها شود.

افزونه های بسیار زیاد و متنوع وردپرس و گزینه های زیاد سفارشی سازی باعث شده تا بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان وب سایت ها به وردپرس علاقه مند شوند. بعلاوه وردپرس بسیار منعطف است. کاربران می توانند با استفاده از وردپرس هر نوع وب سایتی از یک وبلاگ ساده گرفته تا یک وب سایت پیچیده تجارت الکترونیک را راه اندازی کنند.

طراحی سایت با وردپرس اگرچه ویژگی های مثبت، خوب و زیادی دارد، اما شاید در برخی موارد استفاده از آن مناسب نباشد. این موضوعی است که می خواهیم در این مقاله مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.

وردپرس یک نرم افزار منبع باز است و طبق گزارشات بیش از 35% از وب سایت های کل دنیا بر اساس وردپرس ساخته شده اند. پنل بصری وردپرس استفاده از آن را بسیار ساده کرده است. ویژگی ها و امکانات خوب قالب های وردپرس بسیاری از کاربران را مجذوب خود کرده است. اما چرا با این همه ویژگی خوب گاهی استفاده از وردپرس توصیه نمی شود؟! اما پیش از پرداختن به این موضوع می خواهیم بدانیم سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوای وردپرس چیست؟

سیستم مدیریت محتوا یک پلتفرم است که امکان ساخت سایت و مدیریت و انتشار محتوا در اینترنت را برای کاربران مهیا می کند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتواست که رایگان و منبع باز است. هر کسی می تواند وردپرس را از سایت اصلی آن دانلود کند و اقدام به ساخت سایت نماید. برای ساخت سایت یا بایستی از سایت ساز ها استفاده نمایید و یا طراحی سایت خود را کدنویسی کنید. امروزه استفاده از سایت ساز ها و سیستم مدیریت محتوا رواج زیادی پیدا کرده است. زیرا طراحی سایت با سایت ساز ها و یا یک سیستم مدیریت محتوا به اندازه ی طراحی سایت های کدنویسی شده، کیفیت دارد و بعلاوه ساخت سایت با سایت ساز ها بسیار سریعتر و کم هزینه تر تمام می شود. سایت ساز ها طراحی سایت ارزان را برای کاربران مهیا می کنند.

با سیستم مدیریت محتوایی مانند وردپرس می توان انواع طراحی وبسایت ها را انجام داد: طراحی سایت شخصی، طراحی وبلاگ، طراحی سایت شرکتی، طراحی پورتال، طراحی سایت فروشگاهی و …. همچنین با یک سایت ساز فروشگاهی براحتی می توان اقدام به طراحی سایت فروشگاهی نمود. در وردپرس برای طراحی سایت فروشگاهی باید ابزارک مربوطه را دانلود نمایید. با سایت ساز ها طراحی سایت فوری و در کمترین زمان نیز ممکن است.

چرا نباید از وردپرس استفاده کنم؟

چه هنگام استفاده از وردپرس توصیه نمی شود؟

طراحی پورتال چیست؟

طراحی پورتال نوعی طراحی وب سایت است. در طراحی پورتال کاربران قادرند علاوه بر خواندن مطالب، کارهایی نیز در وب سایت انجام دهند. به طور مثال طراحی سایت فروشگاهی یک نوع طراحی پورتال محسوب می شود. در طراحی سایت فروشگاهی کاربران می توانند یک کالا را به سبد خرید خود اضافه، ثبت و خریداری کنند. در طراحی پورتال، داده ها و اطلاعات پراکنده جمع آوری می شوند و به صورت متمرکز دسته بندی می شوند. طراحی پورتال در سازمان ها و شرکت ها جایگاه بالا و اهمیت زیادی دارد. طراحی پورتال سازمانی یک نوع دیگر طراحی پورتال است. در طراحی پورتال سازمانی به کاربران مختلف سطوح دسترسی مختلف داده می شود تا بتوانند اقداماتی را در سایت انجام دهند.

طراحی سایت شرکتی چیست؟

در دنیای رقابتی آنلاین امروزی، طراحی سایت شرکتی یکی از مهمترین اقداماتی است که هر سازمان و شرکت بایستی انجام دهد. از طریق طراحی سایت شرکتی کاربران می توانند اطلاعات و داده های مربوط به شرکت ها را بخوانند. طراحی سایت شرکتی به طراحی سایتی گفته می شود که سازمان از طریق آن می تواند اقدام به معرفی محصولات و خدمات خود کند. به همین دلیل خیلی مهم است که طراحی سایت شرکتی کاربر پسند، قابل درک و قابل دسترس باشد. در طراحی سایت شرکتی امکان فروش وجود ندارد و کاربران فقط می توانند مطالب و محتوای سایت شما را ببینند. شرکت ها و سازمان ها اگر طراحی سایت شرکتی نداشته باشند، مطمئناً خیلی از کاربران خود را از دست می دهند. طراحی سایت شرکتی برای برقراری ارتباط و تعامل با کاربران ضروری است.

طراحی سایت فروشگاهی چیست؟

در طراحی سایت فروشگاهی، امکان فروش و ثبت فروش برای کاربران وجود دارد. طراحی سایت فروشگاهی در کنار طراحی سایت شرکتی می تواند تضمینی بر موفقیت یک کسب و کار و تجارت باشد. طراحی سایت فروشگاهی مانند راه اندازی یک شعبه جدید به صورت آنلاین می باشد. هر چه بر روی ظاهر و مسائل فنی طراحی سایت فروشگاهی خود کار کنید در جذب کاربر، افزایش نرخ تبدیل و فروش موفق تر خواهید بود.

چرا استفاده از وردپرس توصیه نمی شود؟

وردپرس در ابتدا برای راه اندازی وبلاگ به بازار عرضه شد. در واقع برای ساخت پست و انتشار آن در بستر اینترنت. کم کم وردپرس پیشرفت کرد و برای ساخت وب سایت های پیچیده نیز مورد استفاده قرار گرفت. وردپرس یک پلتفرم بسیار عالی برای ساخت و مدیریت سایت است، اما در موارد ذیل استفاده از وردپرس توصیه نمی شود.

وقتی کسی مسئول حفاظت از وب سایت نیست، استفاده از وردپرس توصیه نمی شود

وب سایت ها نیاز به بروزرسانی مرتب دارند. شاید این موضوع برای کاربران قابل درک باشد. اما گاهی این بروزرسانی ها و رفع مشکلات، عمیق است. گاهی خیلی از المان های یک سایت وردپرس نیاز به رفع مشکل دارد. به خصوص در مورد وب سایت های قدیمی این موضوع خیلی بیشتر حس می شود. گاهی لازم است افزونه ها، قالب و هسته ی وردپرس رفع ایراد شوند. اگر ایرادات رفع نشود و بروزرسانی ها انجام نشود، سایت وردپرس شما از نظر امنیتی به خطر می افتد. گاهی این رفع مشکل ها سخت و زمانبر است و هزینه هایی نیز دربر دارد.

حقیقت این است که یک وب سایت وردپرس باید مرتباً بروزرسانی شود. اگر بروزرسانی ها به طور مرتب انجام نشود، سایت مورد تهدید حمله ها و نابودی قرار می گیرد. بنابراین اگر سازمانی نمی خواهد برای نگهداری سایت وردپرس خود هزینه کند، بهتر است از پلتفرم وردپرس برای ساخت سایت خود استفاده نکند. در چنین موقعیت هایی ساخت یک وب سایت HTML ثابت و یا استفاده از یک پلتفرم مدیریت محتوای سفارشی گزینه های بهتری هستند. اگرچه وردپرس این قدرت را دارد که به صورت اتوماتیک بروزرسانی شود، اما خیلی مهم است که یک نفر بر عملکرد سایت نظارت داشته باشد، تا اگر احیاناً مشکلی به وجود آمد به همان صورت باقی نماند.

طراحی

وردپرس قالب های زیادی برای طراحی سایت ارائه می دهد. یک قالب یک ظاهر طراحی شده است که بر روی اکانت وردپرس کاربر نصب می شود. قالب ها شامل طرح رنگی، مکان های ویجت ها، طرح بندی ها، قلم ها و سایر جزئیات استایل صفحه هستند. بسیاری از این قالب ها رایگان هستند. استفاده از قالب های رایگان برای برخورداری از طراحی سایت ارزان ایده ی خوبی است. طراحی سایت ارزان در وردپرس با قالب های رایگان برای افرادی که نمی خواهند برای طراحی سایت خود هزینه ی زیادی صرف کنند، بسیار جذاب است. اما مشکل زمانی پیش می آید که کاربران متوجه می شوند قالب رایگانی که انتخاب کرده اند با هویت تجاری آنها همخوانی ندارد و نمی تواند اهداف و نیاز های تجاری آنها را برآورده کند. در چنین حالتی بایستی اقدام به سفارشی سازی طراحی سایت و یا نصب افزونه های بیشتر برای راه اندازی عملکرد هایی که می خواهند، کنند. این موضوع گاهی هم زمانبر و هزینه بر باشد.

به طور کلی قالب های رایگان وردپرس طرح های ساده و قابلیت های محدودی دارند. از سوی دیگر اگر از قالبی استفاده کنید که عملکرد های زیادی را در طراحی سایت تأمین می کند، اگرچه شاید جالب به نظر برسد، اما از نظر فنی می تواند سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد. چنین قالب هایی معمولاً سنگین هستند و باعث بارگذاری کند صفحه می شوند.

استفاده از قالب های رایگان وردپرس شانس برجسته سازی برند تجاری شما را براحتی از بین می برند. زیرا این احتمال خیلی زیاد است که کاربران دیگری نیز از همان قالب برای طراحی سایت خود استفاده کرده باشند. در این صورت طراحی سایت شما خیلی مبتدی به نظر خواهد رسید. اگر می خواهید در میان رقبای خود بدرخشید، بایستی از گزینه های سفارشی سازی استفاده کنید. استفاده از گزینه های سفارشی سازی گاهی نیازمند استخدام یک طراح سایت است. در مجموع استفاده از قالب های رایگان وردپرس برای افرادی که به دنبال طراحی های سفارشی و حرفه ای هستند، پیشنهاد نمی شود.

چرا نباید از سیستم مدیریت محتوای وردپرس برای طراحی سایت استفاده کنم؟

چه هنگام استفاده از وردپرس توصیه نمی شود؟

کاربران تمایلی به یادگیری عملکرد های داخلی سیستم مدیریت محتوای وردپرس ندارند

وردپرس دائماً در حال پیشرفت است. اگرچه وردپرس یادگیری را برای کاربران مبتدی ساده کرده است، اما برای برخی از کاربران هنوز هم کار کردن با وردپرس سخت است.

برای اینکه کاربران بتوانند به طور مؤثر وب سایت وردپرس خود و مطالب آن را مدیریت کنند بایستی کار کردن با ابزارک ها را بدانند و به طور مستمر در حال یادگیری باشند. اگر یادگیری برایتان سخت است، استفاده از یک پلتفرم بسیار ساده که پیشرفتی هم ندارد، گزینه ی بهتری است.

عملکرد

گسترش هر نوع عملکردی در طراحی سایت با وردپرس ساده و امکان پذیر است. وردپرس حاوی ابزارک های زیادی می باشد که هر نوع عملکردی را می تواند به وب سایت ها اضافه کند. اما باید در نظر داشته باشید که اضافه کردن پلاگین های خیلی زیاد در صفحه باعث کاهش سرعت سایت شما می شود. بعلاوه گاهی این ابزارک ها با هم تداخل پیدا می کنند. ابزارک ها توسط اشخاص مختلفی ساخته می شوند و به سایت ساز وردپرس اضافه می شوند. برخی از ابزارک ها با هم همخوانی ندارند. برای ساخت سایت وردپرس با ابزارک های مناسب گاهی نیاز به صرف هزینه و زمان دارید. حتی شاید لازم باشد با یک طراح سایت مجرب مشورت کنید.

سئو

سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهمترین بخش هر طراحی سایتی است. با بهینه سازی سایت می توانید دید بهتری در موتور های جستجو به دست آورید و ترافیک بیشتری به طراحی سایت خود جذب کنید. اگرچه وردپرس اساساً سئو بیس است، اما بایستی در نظر داشته باشید که وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای منبع باز است. بهینه سازی تمام موارد به صورت اتوماتیک در وردپرس گاهی مهیا نمی شود. البته وردپرس برای بهینه سازی قوی ابزار هایی ارائه داده است. مهمترین ابزار سئو در وردپرس Yoast می باشد. برای اینکه طراحی سایت وردپرس خود را از نظر سئو بهینه کنید، بایستی پلاگین های مربوطه بارگذاری کنید. این موضوع شاید کمی سرعت سایت شما را تحت تأثیر قرار دهد.

برای اینکه در طراحی سایت با وردپرس موفق باشید و اصول سئو را در سایت وردپرس خود پیاده سازی نمایید، دائماً بایستی آن را بروزرسانی کنید. از آنجا که پیاده سازی اصول سئو نیاز به دانش فنی و مهارت دارد انجام سئو شاید برای همه ی افراد مقدور نباشد. اگر می خواهید خودتان سئو سایتتان را انجام دهید بایستی مرتباً در حال یادگیری باشید. این کار می تواند زمانبر و خسته کننده باشد. به همین دلیل بهتر است با یک متخصص سئو مشورت کنید و یا برای بهینه سازی سایت خود یک شرکت طراحی سایت معتبر استخدام کنید. استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر و یا متخصص سئو مجرب هزینه هایی دربر دارد.

نتیجه

طراحی سایت در دنیای دیجیتالی و به شدت رقابتی امروز برای هر کسب و کاری به یک الزام تبدیل شده است. طراحی سایت به طور کلی به دو روش انجام می شود. طراحی وبسایت از طریق کدنویسی و یا از طریق یک پلتفرم طراحی وب سایت. اتنخاب یک سیستم مدیریت محتوای خوب در موفقیت سایت نقش بسزایی دارد. یکی از محبوب ترین پلتفرم های طراحی سایت، وردپرس است. بر اساس گزارشات بیش از 35% از وب سایت های کل دنیا بر اساس سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد. وردپرس یک نرم افزار منبع باز، رایگان و بسیار منعطف است که قالب ها و پلاگین های زیادی را برای انواع طراحی سایت از طراحی وبلاگ گرفته تا طراحی سایت شرکتی، طراحی سایت فروشگاهی، طراحی پورتال و …. ارائه می دهد. اما وردپرس با تمام نقاط قوتی که دارد، در برخی موارد شاید انتخاب مناسبی نباشد.

به طور مثال، وردپرس دائماً در حال پیشرفت است. افرادی که نمی خواهند خود را ملزم به یادگیری افزونه ها و عملکرد های داخلی وردپرس کنند، بهتر است از این پلتفرم استفاده نکنند. وردپرس همچنین به کاربرانی که نمی خواهند برای بروزرسانی وب سایت خود زمان و هزینه ای صرف کنند، مناسب نیست. استفاده از قالب های رایگان وردپرس اگرچه طراحی سایت ارزان را تأمین می کند، اما شاید مزیت رقابتی منحصر به فرد بودن را از بین ببرد. به همین دلیل استفاده از قالب های رایگان وردپرس به کاربرانی که به دنبال طراحی سایت یکتا و حرفه ای هستند، پیشنهاد نمی شود.

اگر به دنبال طراحی سایت فوری و حرفه ای هستید، با سفارش طراحی سایت و سئو سایت خود به یک شرکت معتبر می توانید بالاترین میزان کیفیت را دریافت نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای و مجرب، طراحی سایت و سئو سایت صنایع مختلف را می پذیرد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز