چک لیست دیجیتال مارکتینگ

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=5399

4/5 - (10 امتیاز)

گسترش روابط مردم و کسب و کار های مختلف با یکدیگر به صورت آنلاین طی سال های اخیر، باعث شده است که بکارگیری استراتژی های بازاریابی آنلاین به منظور بهره گیری بیشتر از چنین تغییراتی به یکی از اهداف اصلی سازمان ها و شرکت ها تبدیل شود.

بازاریابی دیجیتالی یکی از بهترین راهکار ها برای رشد و توسعه ی انواع تجارت ها می باشد. با بازاریابی دیجیتالی، صاحبین کسب و کار های مختلف می توانند در انواع کانال های آنلاین حضور پیدا کنند و به تعداد مشتریان بیشتری دسترسی داشته باشند.

برای اینکه بتوانید در دیجیتال مارکتینگ روند رو به رشدی داشته باشید و به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنید، جمع آوری و سازماندهی یک چک لیست می تواند بسیار سودمند باشد.

چک لیست های دیجیتال مارکتینگ از عناصر مختلفی تشکیل شده اند که بسته به اهداف و مخاطبین هر سازمان و یا شرکت، این چک لیست می تواند متفاوت و متغیر باشد. البته عناصری هم هستند که در بازاریابی دیجیتالی هر نوع تجارتی ثابت هستند. در ادامه ی مقاله به بررسی این موارد خواهیم پرداخت.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

منظور از دیجیتال مارکتینگ استفاده از فناوری های جدید و استراتژی های مؤثر مانند وب سایت ها، بازاریابی در رسانه های اجتماعی، بازاریابی موتور های جستجو، تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک، بازاریابی محتوا، وبلاگ ها، ایمیل و برنامه های تلفن همراه به منظور دستیابی به مشتریان جدید و بیشتر و استحکام روابط با مشتریان فعلی و به طور کلی تعامل بیشتر با مشتریان و افزایش میزان فروش می باشد.

استراتژی های بازاریابی دیجیتالی بسته به نوع مشاغل، اهداف و نوع رابطه ی آنها را مشتریانشان از عناصر متفاوتی تشکیل می شوند.

بازاریابی دیجیتالی می تواند بسیار پیچیده و زمانبر باشد. به همین دلیل خیلی از صاحبین کسب و کار ها، دیجیتال مارکتینگ خود را به شرکت های مربوطه می سپارند.

با واگذاری طراحی وب خود به شرکت طراحی سایت دارکوب از خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت خود حداکثر بهره را ببرید.

چگونه از چک لیست دیجیتال مارکتینگ استفاده کنم؟

برای اینکه بتوانید از این چک لیست استفاده کنید و بیشترین بهره را ببرید در وهله ی اول باید هر کدام از موارد را به خوبی درک کنید و متوجه شوید که کدامیک برای استراتژی های بازاریابی آنلاین و کسب و کار شما بهتر است.

مشاغل مختلف هر کدام اهداف متفاوتی دارند و استفاده از تمام موارد چک لیست دیجیتال مارکتینگ در تمام تجارت ها شاید عملاً امکان پذیر نباشد. شما باید با توجه به هدف تجاری خود مواردی را انتخاب کنید که بیشترین منفعت را برای شما دارند.

اگر در بازاریابی آنلاین، تجربه ی خاصی ندارید، اولین کاری که باید انجام دهید، این است که اصول اولیه ی بازاریابی دیجیتالی را بدانید.

در واقع شما باید بدانید که موارد مختلف بازاریابی اینترنتی چگونه کار می کنند.

چک لیست دیجیتال مارکتینگ

چک لیست دیجیتال مارکتینگ

کانال های بازاریابی آنلاین

کانال های بازاریابی اینترنتی در واقع به دو دسته کانال های بازاریابی آنلاین و آفلاین تقسیم می شوند. شما باید برای تبلیغات محصولات و خدمات خود از کانال های بازاریابی اینترنتی استفاده کنید. شما برای استفاده از هر کدام از کانال ها باید تصمیم گیری کنید. البته لازم نیست از همه ی کانال ها استفاده کنید و می توانید از آنهایی استفاده کنید جایگاه بهتری در آن دارید.

برخی از کانال های رایج برای تبلیغات محصولات و خدمات در تجارت ها مختلف عبارتند از: وب سایت ها، بازاریابی محتوا و بازاریابی شبکه های اجتماعی، استفاده از تبلیغات به ازای هر کلیک و همچنین سئو.

برخی از موارد چک لیست دیجیتال مارکتینگ از طریق وب سایت

وب سایت ها در بازاریابی های آنلاین یک نقطه ی تمرکز هستند. شما باید بازاریابی وب سایت خود را بررسی کنید و اطمینان حاصل کنید که با اهداف بازاریابی آنلاین تجارت شما هماهنگ است.

طراحی وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید

شما باید وب سایتی داشته باشید که به خوبی به تبلیغات و معرفی برند، فرهنگ و دیدگاه شما پرداخته باشد.

وب سایت شما باید سرعت بارگذاری خوبه داشته باشد و ریسپانسیو باشد تا کاربران از هر دستگاهی بتوانند به مرور آن بپردازند. همچنین پیمایش وب سایت شما برای کاربران باید راحت باشد.

شرکت دارکوب با بیش از 15 سال سابقه طراحی سایت، ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و بهینه سازی وب سایت می باشد.

بهینه سازی ساختار وب سایت و سئو

وب سایت خود را بهینه کنید. وقتی ساختار وب سایت خود را بهینه کنید، می توانید ترافیک ارگانیک بیشتری از موتور های جستجو کسب کنید و نرخ تبدیل خود را ارتقاء دهید.

در بحث بازاریابی اینترنتی، پیاده سازی اصول سئو در وب سایت ها یک الزام می باشد.

با این کار می توانید تجربه ی کاربری بهتری ارائه دهید.

بهینه سازی نرخ تبدیل وب سایت

هدف نهایی از طراحی وب سایت، افزایش نرخ تبدیل است. تبدیل در تجارت های مختلف، به اشکال مختلف تعریف می شود. اگر صفحه ی شما در مورد فروش محصولات است، می توانید با بهینه سازی صفحات محصول، روند پرداخت، دادن امکان گزینه های مختلف پرداخت به کاربران، امنیت وب سایت و … به بهینه سازی نرخ تبدیل بپردازید.

باید اهداف تبدیل را برای خود تعریف کنید و بهینه سازی آنها بپردازید.

ارزیابی عملکرد وب سایت

در نهایت با استفاده از ابزار های مناسب مانند Google Analytics باید به تجزیه و تحلیل عملکرد وب سایت خود بپردازید.

چک لیست دیجیتال مارکتینگ

چک لیست دیجیتال مارکتینگ

چک لیست بازاریابی محتوا

برای اینکه در هر کدام از زمینه های بازاریابی آنلاین موفق باشید، باید محتوای با کیفیت ایجاد کنید. هدف از بازاریابی محتوا نیز دقیقاً همین است.

بازاریابی محتوا، فرآیند تولید محتوای با کیفیت به منظور جذب ترافیک بیشتر، فروش بیشتر و اطلاع رسانی بهتر است.

نیاز های کاربران خود را بشناسید و متناسب با آنها اقدام به تولید محتوا کنید

بازار را بشناسید و ببینید مخاطبان هدف شما به چه محتوایی بیشتر نیاز دارند.

مثلاً ببینید آیا مخاطبان هدف شما بیشتر به دنبال محتوای تصویری هستند و یا متنی؟ به دنبال خرید محصولی هستند و یا استفاده از یک سرویس؟

پس از شناسایی این موارد، متناسب با نیاز های مخاطبان خود تولید محتوا کنید. همچنین در این مرحله از کلمات کلیدی به طور مؤثر و مفید بهره ببرید.

تولید محتوای سئو دوستانه

پیاده سازی اصول سئو در محتوا نیاز به دانش و تجربه دارد. اصول سئو را بایستی به نحوی در محتوای خود پیاده سازی کنید که هم بتوانید رضایت کاربران را به دست آورید و هم نظر موتور های جستجو را جلب کنید. البته کسب رضایت کاربران بر موتور های جستجو مقدم است.

انتشار محتوا در هر کانال بازاریابی

پس از طی مراحل تولید محتوا، آن را در تمام بستر های آنلاین ممکن انتشار دهید. این موضوع دسترسی به وب سایت شما را برای کاربران آسانتر می کند.

چک لیست بازاریابی رسانه های اجتماعی

رسانه های اجتماعی آنچنان جای خود را در میان مردم باز کرده اند که خیلی از کسب و کار ها فقط از طریق فعالیت در این بستر ها کسب درآمد می کنند.

در تمام شبکه های اجتماعی یک صفحه ی تجاری ایجاد کنید

حضور در رسانه های اجتماعی مختلف مانند فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … می تواند دسترسی به شما را برای کاربران ساده تر کند.

بهینه سازی صفحات اجتماعی

در صفحات خود از محتوای بهینه استفاده کنید و فیلد آدرس و شماره تماس را خالی نگذارید.

بروزرسانی صفحات

خیلی از کاربران با دیدن مطالب قدیمی از خرید از شما منصرف می شوند. به طور مرتب در صفحات رسانه های اجتماعی خود مطالب جدید منتشر کنید.

نتیجه

سعی کنید تا جایی که امکان دارد از موارد مرتبط تری از چک لیست دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید تا بتوانید بیشترین منفعت را از حضور آنلاین خود ببرید.

هر چه در دیجیتال مارکتینگ، قوی تر عمل کنید، قادر خواهید بود به کسب و کار رونق بیشتری دهید و میزان فروش و درآمد خود را افزایش دهید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز