چگونگی تهیه خلاصه طراحی سایت

نوشته شده توسط مرضیه نوایی لواسانی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=9097

5/5 - (1 امتیاز)

چگونگی تهیه خلاصه طراحی سایت مهم است. زیرا مستقیماً بر کاربران شما اثر می گذارد. با تهیه خلاصه طراحی سایت می توانید یک طراحی وب سایت عالی و کاربردی داشته باشید. با یک طراحی سایت خوب و شگفت انگیز می توانید هر چه بهتر خدمات و محصولات خود را به مخاطبان خود در سراسر دنیا عرضه کنید. وب سایت شما به معنای یک ویترین جهانی است که از طریق آن می توانید به صورت 24 ساعته و در تمام ایام هفته با کاربران خود در ارتباط باشید.

وب سایت شما مانند یک تبلیغات آنلاین برای کسب و کار شما می باشد. طراحی وب سایت شما یک موقعیت خوب برای معرفی برند تجاری شماست. از سوی دیگر وب سایت شما بایستی نیاز های تجاری شما را برآورده کند. با طراحی سایت، شما این فرصت را دارید تا کسب و کار خود را در دنیا توسعه دهید. کاربران شما نیز این فرصت را دارند تا بیشتر با محصولات و خدمات شما آشنا شوند.

بنابراین برای اینکه یک طراحی وب سایت کاربردی داشته باشید، وقت بگذارید و خلاصه طراحی سایت، اهداف و نیاز های تجاری و الزامات طراحی وب سایت خود را به خوبی تهیه کنید. خیلی مهم است که خلاصه طراحی سایت خود را پیش از شروع پروژه تهیه کنید. اگر می خواهید کاربران زیادی را به طراحی وب سایت خود جذب کنید، نرخ تبدیل خوبی داشته باشید و موقعیت های کسب درآمد بیشتری به دست آورید به طراحی سایت و تهیه خلاصه طراحی سایت خود اهمیت دهید.

چرا به یک خلاصه طراحی نیاز دارید؟

خلاصه طراحی سایت و داشتن هدف برای سفارشی سازی مهم است. اگر هدفتان از طراحی سایت روشن نباشد و یا خلاصه طراحی سایتتان مشخص نباشد، احتمال اینکه به مشکل بخورید زیاد است. بعلاوه مدت زمان بیشتری را بایستی بر روی طراحی سایت و رفع مشکلات بگذارید. روشن بودن هدف چه برای طراحی سایت و چه برای بازطراحی سایت مهم است.

پروپوزال طراحی سایت (پیشنهاد طراحی سایت) چیست؟

پروپوزال طراحی سایت، مطلبی در مورد کسب و کار شما می باشد. در پروپوزال طراحی سایت شما بایستی از اهداف خود برای طراحی سایت صحبت کنید. یک پروپوزال طراحی سایت نباید خیلی طولانی و خسته کننده باشد. پروپوزال طراحی سایت باید خلاصه اما در عین حال جامع و کامل باشد. با ارائه اطلاعات درست و مناسب در پروپوزال طراحی سایت، طراح سایت راحتتر می تواند زمان و بودجه مورد نیاز را برآورد کند. یک پیشنهاد طراحی سایت یا پروپوزال طراحی سایت بایستی شامل اطلاعاتی از قبیل: خلاصه، سابقه ی سازمان، اهداف، زمان تحویل پروژه، نقشه سایت، الزامات فنی و کاربردی و ….

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نوشتن پیشنهاد طراحی سایت و یا پروپوزال طراحی سایت در صورت تمایل می توانید از خدمات مشاوره و تخصصی شرکت دارکوب بهره مند شوید.

تهیه خلاصه و پروپوزال طراحی سایت

چگونگی تهیه خلاصه سایت

چگونگی ایجاد خلاصه طراحی وب سایت

اگر خلاصه طراحی وبسایت مشخص و روشن باشد، طراح سایت و توسعه دهنده سایت با چالش های کمتری روبرو می شود. برای تهیه خلاصه طراحی وبسایت حداقل بایستی 3 ساعت وقت بگذارید. بسته به بزرگی پروژه طراحی سایت و میزان جزئیات، تهیه خلاصه طراحی ممکن است یک یا چند صفحه باشد.

مرور کلی پروژه طراحی سایت

طراح و توسعه دهنده ی سایت بایستی بداند که آیا مناسب پروژه طراحی وب سایت شما هست یا نه! نیاز های تجاری و طراحی سایت و بودجه ای که برای این کار در نظر دارید را مشخص کنید. مشخص کردن این موضوع به طراح وبسایت کمک زیادی می کند.

پروفایل شرکت

مشخص کردن پروفایل و نمای کلی شرکت و مخاطبان هدف به طراح و توسعه دهنده ی سایت کمک می کند تا دید بهتری نسبت به کسب و کار شما داشته باشد. بهتر است توضیح مختصری در مورد کسب و کار خود به طراح سایت ارائه دهید.

  • در مورد مخاطبان هدف خود اطلاعاتی به وی ارائه دهید.
  • آدرس وب سایت و پلتفرم طراحی سایت خود را به طراح و توسعه دهنده سایت ارائه دهید.
  • مشخص کنید که در پروژه طراحی سایت شما چه کسانی سهیم و ذینفع هستند.

لازم نیست که جزئیات خیلی زیادی از کسب و کار خود در اختیار طراح و توسعه دهنده ی سایت قرار دهید. اما اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مهم و کلیدی که حتما باید گفته شود را بیان کرده اید.

مشخص کردن اهداف و الزامات در طراحی سایت

وقتی صحبت از یک طراحی وب سایت جدید می شود، اولین سؤالی که بایستی از خودتان بپرسید این است که چرا می خواهید وب سایت داشته باشید. مشخص کردن هدف بر طراحی سایت شما اثر می گذارد. طراحی سایت های مختلف اهداف متفاوتی دارند. به تبع اهداف مختلف، طراحی ها متفاوت از یکدیگرند. به طور مثال خرید و فروش، آگاهی از برند، افزایش تماس های تلفنی و … برخی از اهداف طراحی وب سایت ها است. اگر هدف شما از طراحی وبسایت جذب کاربر بیشتر است بایستی بر روی المان هایی که تعامل کاربر را دربر دارند، تمرکز کنید. اما اگر هدفتان از طراحی وبسایت آگاهی سازی است، بایستی بیشتر بر معرفی برند و کمک به کاربران برای شناخت برندتان تمرکز کنید.

مشخص کردن مخاطبان هدف

مشخص کردن مخاطبان به ایجاد یک طراحی جذاب که نرخ تبدیل بالایی دارد، کمک می کند. رفتار و سلیقه و علایق مخاطبان شما بر ساختار وب سایت شما مؤثر است. طراح سایت با شناخت کاربران شما بهتر می تواند تصمیم بگیرد که چه المان هایی را در طراحی سایت شما در نظر بگرید. شناخت کاربران هدف نه تنها بر طراحی سایت بلکه بر هر جنبه از کسب و کار شما اثر می گذارد.

الزامات فنی در تهیه خلاصه طراحی سایت

هر طراحی سایت به یک سری الزامات فنی نیاز دارد. آگاهی از این الزامات فنی برای هر کسی که به دنبال طراحی وبسایت و استفاده از خدمات طراحی سایت است، مهم است.

نام دامنه

در مرحله اول طراحی وب سایت بایستی یک نام دامنه انتخاب کنید. کاربران شما با استفاده از نام دامنه به وب سایت شما دسترسی پیدا می کنند.

میزبانی سایت

میزبانی به سرور یا کامپیوتری گفته می شود که اطلاعات طراحی سایت شما برای نمایش به کاربران در آنجا ذخیره می شود. میزبانی های متفاوتی برای وب سایت ها وجود دارد. میزبان سایت خود را باید با توجه به اینکه چه تعداد کاربر دارید و اینکه چقدر فضا برای داده های خود نیاز دارید، انتخاب کنید. برخی از رایج ترین میزبانی ها عبارتند از:

میزبانی مشترک

در میزبانی مشترک فضای سرور به چند طراحی سایت اختصاص داده می شود.

میزبانی اختصاصی

در میزبانی اختصاصی فضای سرور به یک طراحی سایت تعلق دارد. میزبانی اختصاصی برای شرکت های بزرگ که کاربران زیاد و اطلاعات زیادی برای ذخیره سازی دارند، مناسب است.

پلتفرم طراحی سایت

پلتفرم های طراحی سایت زیادی در بازار وجود دارد. اما یکی از محبوب ترین و رایج ترین پلتفرم ها برای طراحی سایت، وردپرس است. وردپرس در کل دنیا بسیار محبوب است. بر اساس مطالعات بیش از 35% از کل وب سایت های دنیا بر اساس پلتفرم وردپرس طراحی شده اند. وردپرس رایگان است. وردپرس حاوی انواع و اقسام قالب و پلاگین است. با این پلتفرم می توان براحتی هر نوع طراحی وب سایتی انجام داد.

سرعت وب سایت

سرعت وب سایت یکی از الزامات هر طراحی وب سایتی است. بهبود سرعت وب سایت باعث ارائه ی تجربه کاربری خوب می شود. وقتی کاربران از یک وب سایت راضی باشند، احتمال اینکه جذب آن سایت شوند، بیشتر می شود. بر اساس گزارشات، سرعت وب سایت خوب بایستی کمتر از 3 ثانیه باشد. اگر سرعت سایتتان زیاد است با فشرده سازی تصاویر، ویدئو ها و استفاده از پلاگین های لازم بایستی سرعت سایتتان را بهبود ببخشید.

گواهی SSL

استفاده از پروتکل https به جای http به جلب اعتماد کاربران کمک زیادی می کند. برای اینکه بتوانید از http به https مهاجرت کنید بایستی گواهی SSL تهیه کنید. اگرچه پروتکل https به امنیت بیشتر سایت کمک می کند، اما در فاکتور های رتبه بندی سئو این قاعده نسبت به تولید محتوای با کیفیت، ارزش کمتری دارند. موتور های جستجو برای رتبه بندی سایت ها به کیفیت محتوای تولید شده اهمیت بیشتری می دهند. بعد از بررسی فاکتور های مهمتر مانند محتوای با کیفیت، داشتن گواهی SSL بررسی می شود.

سئو

سئو به معنای بهینه سازی سایت برای کاربران و موتور های جستجو می باشد. پیاده سازی اصول سئو و ترفند های بهینه سازی سایت به موتور های جستجو کمک می کند تا درک کنند که یک صفحه در مورد چیست. سئو به کاربران کمک می کند تا راحتتر یک صفحه وب سایت را پیدا کنند. سئو و بهینه سازی سایت قواعد زیادی دارد. سئو به طور مداوم در حال تغییر است. گوگل و سایر موتور های جستجو می خواهند که کاربران بهترین UX را به دست آورند. آنها می خواهند که اطلاعات ارزشمند و دقیقی به گزارش جستجوی کاربران بازگردانند. به همین دلیل الگوریتم های جستجو دائماً در حال بهبود و تغییر هستند. پیاده سازی جدیدترین اصول سئو به این خواسته ی موتور های جستجو کمک زیادی می کند.

اگر برای پیاده سازی اصول سئو خودتان به اندازه کافی مهارت ندارید، بهترین راهکار استخدام یک شرکت طراحی سایت معتبر است. یک شرکت طراحی سایت معتبر با داشتن منابع متعدد و اطلاع از آخرین تغییرات الگوریتم های جستجو موتور های جستجو می تواند بالاترین میزان کیفیت را ارائه دهد. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای صنایع مختلف می باشد.

ریسپانسیو سازی

کاربران تلفن همراه روز به روز در حال افزایش هستند. به همین دلیل ریسپانسیو سازی سایت ها به یکی از الزامات تبدیل شده که در هر طراحی وب سایتی بایستی در نظر گرفته شود. ریسپانسیو سازی باعث می شود که طراحی وب سایت شما در هر مرورگری و از هر دستگاهی (گوشی های همراه، تبلت ها و کامپیوتر های رومیزی) قابل مشاهده باشد. ریسپانسیو سازی به یکی از فاکتور های سئو تبدیل شده است. ریسپانسیو سازی به ایجاد UX بهتر و جذب کاربر منجر می شود.

با سفارش طراحی سایت خود به شرکت دارکوب می توانید از یک وب سایت عالی، کاربردی و ریسپانسیو بهره مند شوید. شرکت طراحی سایت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

پیمایش ساده سایت

پیمایش ساده سایت باعث می شود که سایت برای کاربر قابل درک باشد. با پیمایش راحت سایت کاربر متوجه می شود که در کدام قسمت سایت قرار دارد و چطور می تواند به صفحه و قسمتی که می خواهد، برود.

بازبینی و تجزیه و تحلیل سایت

اطلاع داشتن از عملکرد سایت به دارندگان وب سایت ها کمک می کند تا متوجه نقاط ضعف و قدرت طراحی سایت خود شوند. برای تجزیه و تحلیل سایت ابزار های گوناگونی وجود دارد.

پیشنهاد طراحی سایت

چگونگی تهیه خلاصه طراحی سایت

پالت رنگی طراحی سایت

اگر از قبل لوگو دارید، بهتر است پالت رنگی طراحی سایت خود را مطابق با لوگو سایت انتخاب کنید. طرح رنگی که انتخاب می کنید را در سراسر سایت رعایت کنید. پالت رنگی طراحی سایت، بهتر است ترکیبی از چند رنگ محدود باشد. سه تا چهار رنگ ایده آل است. وب سایت های رنگارنگ و یا خیلی بی روح خسته کننده هستند.

فضاهای سفید

از فضاهای سفید به درستی در سایت خود استفاده کنید. استفاده درست از فضاهای سفید باعث می شود تا خوانایی مطالب بهتر، پیمایش سایت ساده تر و بهم ریختگی سایت کمتر شود.

فونت ها

فونت هایی که می خواهید در طراحی سایت خود استفاده کنید باید با لوگو و آرم تجاری شما هماهنگ باشد. استفاده از فونت های هماهنگ به حفظ نام تجاری برند شما کمک می کند. فونت ها در خوانایی مطالب وب سایت بسیار مؤثرند. بهتر است از فونت های فانتزی که خوانایی که خوبی ندارند، استفاده نکنید.

محتوای وب سایت

یکی از مهمترین فاکتور های سئو تولید محتوی با کیفیت است. کاربران برای یافتن پاسخی برای سؤالات خود به طراحی سایت ها مراجعه می کنند. محتوای سایت فرمت های مختلفی دارد، مانند تصاویر، ویدئو ها، مقالات و …. محتوای وب سایت بایستی تازه و بروز باشد. محتوای جدید و بروز در جذب کاربران بسیار مؤثر است.

تصاویر

تصاویر در جذب کاربر تأثیر زیادی دارند. برای طراحی سایت خود از تصاویر مرتبط و با کیفیت و جذاب استفاده کنید.

قالب سایت

استفاده از قالب سایت یک راه ساده برای ایجاد یک وب سایت حرفه ای، بدون نیاز به استخدام طراح و توسعه دهنده ی سایت می باشد. قالب سایت های گوناگون ویژگی های مختلفی دارند. برای تهیه قالب سایت، قالبی تهیه کنید که بیشترین هماهنگی با اهداف و نیاز های تجاری شما را دارد.

صفحات ضروری در طراحی سایت

در طراحی سایت علاوه بر زیبایی و جذابیت، وجود محتوای با کیفیت نیز ضروری است. محتوا و صفحات ضروری در هر طراحی سایتی عبارتند از:

صفحه درباره ما

در صفحه درباره ما می توانید از سابقه برند تجاری و یا محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، صحبت کنید. وجود این صفحه باعث جلب اعتماد بیشتر کاربران می شود. صفحه درباره ما بایستی شامل موارد ذیل باشد:

  • چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید
  • مزیت شما نسبت به رقبایتان چیست
  • چگونگی برقراری تماس با شما
  • و ….

صفحه تماس با ما

پیوند صفحه تماس با ما در صفحه اصلی باید کاملاً مشخص و واضح باشد. در این صفحه بایستی اطلاعات تماس مانند شماره تماس، شماره فکس، ایمیل، آدرس اینترنتی وب سایت خودتان و …. را به درستی و دقیق وارد نمایید.

صفحه سؤالات متداول

صفحه سؤالات متداول می تواند یکی از بهترین ابزار های فروش کسب و کار شما باشد. خیلی از کاربران این صفحه را نادیده می گیرند، در حالیکه در افزایش نرخ تبدیل نقش بسزایی دارد. کاربران در این صفحه می توانند اطلاعات خوبی در مورد محصولات و خدمات شما به دست آورند. دارندگان وب سایت ها با استفاده از این صفحه می توانند ویژگی ممتاز خود را به نمایش بگذارند.

صفحه خدمات یا محصولات

اگرچه وجود این صفحه در طراحی وب سایت بدیهی به نظر می رسد، اما در این صفحه می توانید اطلاعات دقیقی از محصولات و یا خدماتی که ارائه می دهید در اختیار کاربران قرار دهید. این صفحه یک ابزار عالی برای سئو است. با استفاده از کلمات کلیدی درباره ی محصولات و خدمات خود در این صفحه می توانید دسترسی کاربران به وب سایت خود را بهبود دهید.

نتیجه

طراحی سایت به یکی از الزامات کسب و کار ها تبدیل شده است. طراحی سایت به منزله ی یک ویترین جهانی است. اگر به دنبال استفاده ار خدمات طراحی سایت هستید، بایستی خلاصه نویسی و چگونگی تهیه پروپوزال طراحی سایت و پیشنهاد طراحی سایت را بدانید. آگاهی در مورد تهیه پیشنهاد طراحی سایت به طراح و توسعه دهنده ی طراحی سایت کمک می کند تا دید بازتری نسبت به کسب و کار شما داشته باشد. در پیشنهاد طراحی سایت خود بایستی اطلاعاتی از قبیل اهداف، مدت زمان مورد نظرتان برای تحویل پروژه، بودجه و ….. را مشخص کنید.

اگر به دنبال طراحی سایت برای کسب و کار خود هستید در صورت تمایل می توانید سفارش طراحی سایت خود را به شرکت دارکوب دهید. شرکت دارکوب با بیش از 19 سال سابقه کار ارائه دهنده ی خدمات طراحی سایت و سئو سایت برای مشاغل گوناگون می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز