کارآموزی طراحی سایت وردپرس

نوشته شده توسط فائزه محمودی فرد

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=17299

5/5 - (1 امتیاز)

برای کسب مهارت در هر کاری لازم به تعلیم دارید.

به طور کلی افراد ابتدا برای توانایی کار در یک حرفه نیاز به آموزش دیدن دارند. طراحی سایت نیز یکی از کسب و کارهایی ست که به آموزش نیاز دارد. در واقع دوره های کارآموزی از بهترین دوره هایی ست که با شرکت در آن ها می توانید مهارت کسب کرده و کار کنید و در نتیجه به درآمد برسید. در این مقاله قصد داریم در مورد کارآموزی طراحی سایت وردپرس صحبت نماییم.

کارآموزی

معمولا اکثر افراد تمایل دارند برای کسب دانش در حیطه ی یه کسب و کار که به آن علاقمند هستند دانش و اطلاعات خود را کامل نمایند به آن ها توصیه می شود در یک دوره ی کارآموزی مربوط به آن کسب و کار شرکت نمایند. در واقع دوره های کارآموزی به افراد کمک می کند که بتوانند مهارت خود را افزایش دهند. به یک دوره ی ثابت از تجربه ی کار عملی کارآموزی گفته می شود. با شرکت کردن در دوره های کارآموزی می توانید با استفاده از آزمون و خطا ایرادات خود را مشاهده نمایید و سعی در اصلاح آن ها کنید همچنین در ازای کاری که انجام می دهید می توانید دستمزدی را دریافت نمایید. به طور کلی کارآموزی طراحی وب سایت برای دانشجویان یا افراد فارغ التحصیل بسیار مناسب می باشد.

کارآموزی طراحی سایت

طراحی سایت نیز مانند هر کسب و کاری دارای دوره های کارآموزی می باشد. در صورتی که تمایل دارید در حرفه ی طراحی سایت مهارت کسب نموده و به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید بهتر است در دوره های کارآموزی شرکت نمایید. به افرادی که در دوره های مربوط به کارآموزی طراحی سایت شرکت می کنند کارآموز طراحی سایت گفته می شود. در واقع کارآموزی یعنی ایجاد تجربه های واقعی بدون ترس بهتر است بگوئیم کارآموزی فرصتی برای انجام آزمون و خطا می باشد به طور کلی با شرکت در دوره های کارآموزی می توانید اشتباهات خود را اصلاح نمایید.

طراحی سایت

امروزه تعداد وب سایت ها در بستر فضای اینترنت رو به افزایش است اکثر کسب و کارهای فیزیکی به صورت مجازی نیز کسب و کار خود را ادامه می دهند در واقع کسب و کارهای فیزیکی دارای محدودیت زمانی و مکانی هستند به این صورت که فقط افرادی که به صورت حضوری به آنها مراجعه می کنند می توانند خرید نمایند همچنین ساعات کاری آن ها در طول شبانه روز به صورت محدود است و افراد و مشتریان فقط در ساعات خاصی از روز می توانند به آن جا مراجعه نمایند. اما با داشتن یک وب سایت دیگر فروشگاه آن ها دارای محدودیت زمانی و مکانی نیست و افراد در هر زمانی از شبانه روز و در هر مکانی که باشند می توانند به سایت مراجعه کرده و خریدات خود را انجام دهند این باعث شده که درآمد فروشگاه و همچنین تعداد مشتریان آن افزایش پیدا کند. برای طراحی وب سایت از دو روش می توان استفاده نمود یکی از این روش ها طراحی سایت با استفاده از کدنویسی ست و روش دیگر طراحی سایت با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا است. یکی از پر طرفدارترین سیستم های مدیریت محتوا سیستم مدیریت محتوای وردپرس است. اکثر برنامه نویسان وب روش طراحی سایت با وردپرس را می پسندند. در ادامه بیشتر در مورد این روش توضیح می دهیم.

مراحل روش طراحی سایت با وردپرس

بیشتر وب سایت ها با استفاده از وردپرس ساخته شده اند در واقع استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس رایگان می باشد. طراحی سایت با استفاده از وردپرس به هیچ گونه کدنویسی نیاز ندارد و به سادگی قابل انجام است. با استفاده از این سیستم می توانید هر نوع امکاناتی را که برای سایت خود لازم می دانید در قالب افزونه به سایت خود اضافه نمایید.  برای طراحی سایت با وردپرس ابتدا می بایست اقدام به خرید و ثبت دامنه نمایید در واقع دامنه همان آدرس اینترنتی سایت شماست، با استفاده از این آدرس است که افراد می توانند آن را جست و جو کرده و به سایت شما وارد شوند. زمانی که دامنه ی سایت خود را ثبت نمودید می بایست اقدام به فضای میزبانی یا هاست نمایید. در واقع هاست فضایی ست که اطلاعات سایت شما بر روی آن ذخیره سازی می شوند. حال نوبت نصب وردپرس است بعد از این کار لازم است طراحی قالب وردپرس را انجام دهید و یا اینکه از قالب های آماده ی رایگان استفاده نمایید در غیر این صورت نیز می توانید اقدام به خرید قالب مورد نظر خود نمایید. بعد از این کار نوبت به تولید محتوای برای وب سایت می رسد. محتوای یک سایت وردپرسی عبارت است از برگه ها و پست ها. برگه در واقع همان صفحات ثابت سایت می باشند و پست ها همان مقاله ها هستند که بخش بیشتر سایت را شامل می شوند. بعد از انجام این مراحل نوبت به مهم ترین مرحله ی طراحی سایت با استفاده از وردپرس می رسد که شخصی سازی سایت نام دارد با استفاده از این کار می توانید قالب خود را بر اساس نیازها و نظر خود سفارشی نمایید. در واقع سفارشی سازی سایت شامل مواردی چون: تغییر عنوان سایت، اضافه نمودن منو به سایت، شخصی سازی صفحه ی اصلی و تنظیم کامنت های سایت می باشد.

قالب وردپرس

همانطور که می دانید قالب و نمای سایت تاثیر زیادی در جذب مخاطب و در نتیجه افزایش فروش سایت دارد. در سایت ها ی مختلف قالب های پولی و رایگان آماده زیادی وجود دارد اما اکثر صاحبان کسب و کارها تمایل دارند اقدام به تولید قالب وردپرس نمایند. قالب ها را می توانید بدون استفاده از کدنویسی نیز تولید نمایید. در واقع قالب های وردپرس از بخش های مختلفی ساخته شده اند که هر بخش کار مخصوص به خود را انجام می دهد. به طور کلی یکی از مراحل مهم در طراحی سایت با وردپرس انتخاب یا ساخت قالب وردپرس مناسب برای سایت است. برای طراحی قالب وردپرسی سایت لازم است دانش برنامه نویسی داشته باشید و یا می توانید از قالب های وردپرس رایگان استفاده نمایید. در واقع قالب زیبایی و استایل ویژه ای را با استفاده از ترکیب رنگ ها فونت ها و فرمت های طراحی برای وب سایت شما ایجاد می کند علاوه بر این به شما این اجازه را می دهد که از منوها و سریرگ های شناور و همچنین امکان عضویت کاربران در وب سایت و ساخت فروشگاه آنلاین بهره مند شوید.

پلاگین نویسی وردپرس

افزونه یا پلاگین نویسی وردپرس ابزاری در وب سایت های وردپرسی هستند که به این دلیل ساخته شده اند که هر عملکردی را که یک سایت وردپرس به آن نیاز دارد انجام دهند. افزونه های وردپرس باعث می شوند که بتوانید ویژگی های سفارشی را به وب سایت خود اضافه نمایید. در واقع افزونه های وردپرس مانند برنامه هایی برای وب سایت وردپرسی هستند. افزونه ها به دلیل نیاز کاربران وردپرس ساخته شده اند تا بتوانند نیازهای کاربران را رفع نمایند.

کارآموز وردپرس

یکی از بهترین روش ها برای شروع کار و فعالیت در  حرفه ی طراحی وب سایت استخدام کارآموز وردپرس می باشد. در واقع وردپرس یکی از بهترین و پر طرفدار ترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان است که وب سایت های بسیاری با استفاده از آن ساخته شده اند. رایگان بودن استفاده از این سیستم مدیرت محتوا باعث شده توسعه دهندگان بتوانند بر روی آن کار کنند و باگ های آن را از بین ببرند. با توجه به این موضوع کارآموزی وردپرس می تواند آینده ی خوبی داشته باشد. همانطور که می دانید یکی از مهم ترین کاربردهای اینترنت در وب سایت است وب سایت ها نیز بر پایه وردپرس ساخته شده اند. بنابراین شرایط کاری زیادی بر روی این سیستم وجود دارد. یکی از جذاب ترین بخش در کار طراحی سایت با استفاده از وردپرس انجام این کار به صورت دورکاری ست. امروزه با توجه به این که بیشتر کسب و کارها به صورت آنلاین و در فضای اینترنت فعالیت می کنند و پایه و اساس کسب و کار اینترنتی آن ها وب سایت است در صورتی که شخصی در زمینه ی طراحی وب سایت مهارت و تخصص داشته باشد می تواند به درآمد خوبی از این طریق دست پیدا کند. بنابراین با استفاده از کارآموزی طراحی سایت دورکاری می توانید در منزل و یا هر جای دیگر به درآمد برسید.

فریلنسر کیست؟

فریلنسر اصطلاحی ست به معنای آزاد کار یعنی هر زمانی که بخواهند مشغول به کار می شوند و هیچ گونه تعهدی به شرکت یا مجموعه ی خاصی ندارند. گاهی اوقات شرکت ها و موسسات فریلنسرها را به افراد معرفی می کنند اما بعضی از فریلنسرها از طریق انجمن ها و وب سایت های معتبر فعالیت می کنند. دستمزد فریلنسرها با توجه به میزان مهارت، تجربه و زمینه ی کاری آن ها تعیین شده و پرداخت می شود. این روش یکی از مناسب ترین روش ها برای افرادی ست که می خواهند برای خودشان کار کنند فریلنسرها می توانند در صورت امکان برای چندین نفر کار کنند. در ادامه برخی از ویژگی های یک فریلنسر موفق را بیان می کنیم:

  • برنامه ریزی: یک فریلنسر برای این که بتواند کارها را دقیق انجام دهد باید برنامه ریزی داشته باشد. زیرا به طور کلی یک فریلنسر کارفرما ندارد که از او دستور بگیرد بنابراین خودش باید بتواند با برنامه ریزی درست کارها را به بهترین شکل انجام دهد.
  • دارای مهارت ارتباطی مناسب: یکی از مهم ترین ویژگی هایی که یک فریلنسر باید داشته باشد مهارت در ارتباط با دیگر افراد است چرا که قرار است خودش پروژه ها را دریافت نمایند بنابراین می بایست بتواند ارتباط خوبی با دیگران برقرار نماید تا در کارش موفق شود.
  • مطالعه منظم و به روز بودن: یکی دیگر از ویژگی های این افراد داشتن مطالعه ی منظم است فریلنسرها باید اطلاعات خود را به روز رسانی نمایند.
  • سرعت در انجام کار: یکی از عوامل موفقیت یک فریلنسر داشتن سرعت بالا در انجام کارهاست در صورتی که یک فریلنسر بتواند با سرعت بالا کارها را انجام دهد می تواند هزینه ی بیشتری را در ازای آن دریافت نماید و مشتری های بیشتری به او مراجعه نمایند.

کارآموز وردپرس دورکاری

افرادی که به حرفه ی طراحی وب سایت علاقمند هستند می توانند با شرکت در کلاس های آنلاین آموزش طراحی سایت و یا تهیه فیلم های مربوط به این کار مهارت خود را افزایش دهند و سپس شروع به کسب درآمد نمایند. در واقع با به دست آوردن مهارت در زمینه ی طراحی وب سایت می توانند به صورت دورکاری برای یک شرکت و یا به طور شخصی و برای خود فعالیت نمایند و به درآمد خوبی برسند. در شرکت های معتبر مانند شرکت طراحی سایت دارکوب می توانید به عنوان کارآموز وردپرس دورکاری به صورت حضوری در دوره هایی که برگزار می کند شرکت نمایید و یا این که دوره های ضبط شده را خریداری کنید. وب سایت هایی که با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس ساخته می شوند به مراقبت نیاز دارند زیرا ممکن است بعدا نیاز باشد امکاناتی به آن افزوده شود. بنابراین شرکت ها به متخصصان و افراد ماهر در کار وردپرس نیاز دارند.

استخدام کارآموز وردپرس در ایران

شرکت های زیادی هستند که تمایل دارند طراح سایت وردپرسی استخدام نمایند تا این افراد کارهای رفع مشکلات سایت و پشتیبانی سایت را برای آن ها انجام دهند در واقع آن ها به دنبال افراد کارآموز وردپرس و وردپرس کار مبتدی هستند. همانطور که قبلا بیان شد وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوای رایگان و پر طرفدار است به دلیل این که طراحی سایت با آن راحت است و به کد نویسی نیز نیازی ندارد. برای استخدام کارآموز وردپرس در تهران باید از افرادی استخدام شود که این سیستم مدیریت محتوا را به خوبی بشناسند.

استخدام وردپرس کار

افرادی که می توانند با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کار طراحی سایت انجام دهند در شرکت های طراحی سایت استخدام می شوند. به طور کلی شرکت های زیادی برای طراحی سایت وجود دارد یکی از معتبرترین شرکت های مربوط به طراحی سایت شرکت دارکوب می باشد شما می توانید در سایت آموزشگاه دارکوب ثبت نام نمایید و از خدمات آن بهره مند شوید. همچنین این شرکت که در تهران قرار دارد از میان کارآموزان طراحی سایت استخدام می کند و همینطور اقدام به استخدام وردپرس کار پروژه ای نیز می کند.

درآمد وردپرس کار

افرادی که به طراحی سایت با وردپرس مسلط هستند و یا علاقمندند وارد این حرفه شوند این سوال برایشان پیش می آید که درآمد یا حقوق وردپرس کار در ایران چقدر است. بهتر است بگوییم درآمد طراحی سایت در ایران متغیر است. در واقع تعیین هزینه ی طراحی سایت با وردپرس به شرکت طراحی سایت و نوع سیستم و همچنین نوع زبان برنامه نویسی بستگی دارد. به طور کلی روش های مختلفی برای طراحی وب سایت وجود دارد که هزینه ی طراحی سایت با هر کدام از این روش ها متفاوت است. قبلا یکی از مرسوم ترین روش ها برای طراحی سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بوده است به مرور زمان و با شناخته شدن سیستم های مدیریت محتوا به ویژه سیستم مدیریت محتوای وردپرس بیشتر از این روش برای طراحی سایت استفاده شد. یکی دیگر از زبان های برنامه نویسی پر استفاده برای طراحی سایت زبان برنامه نویسی پایتون است از پایتون مانند پی اچ پی برای طراحی بک اند سایت استفاده می شود. در واقع وب سایت هایی که بر پایه ی فرم ها ساخته می شوند و در آن ها اطلاعات با کاربران زیاد است و به صورت وب اپلیکیشن هستند با استفاده از زبان برنامه نویسی پایتون ساخته می شوند. زبان دیگری که با استفاده از می توانید یک وب سایت را به صورت کامل طراحی نمایید جاوااسکریپت است. درآمد طراحی سایت با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوااسکریپت از درآمد طراحی سایت با استفاده از سایر زبان های برنامه نویسی بیشتر است. روش دیگر طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است این روش از سایر روش ها مرسوم و متداول تر است زیرا طراحی سایت با استفاده از این روش هم آسان است هم این که کم هزینه است و انواع وب سایت ها را با استفاده از آن می توان طراحی نمود. بهتر است بگویم که پر درآمد ترین ابزار سایت ساز سیستم مدیریت محتوای وردپرس است طراحی سایت با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا نیز روش های مختلفی دارد که درآمد آن ها نیز با هم متفاوت است.

سخن پایانی

در این مقاله در مورد کارآموزی طراحی سایت وردپرس و به طور کلی در مورد کارآموزی صحبت نمودیم. با شرکت در دوره های کارآموزی مربوط به طراحی سایت پس از گذراندن دوره و یادگیری این حرفه می توانید در شرکت برگزار کننده ی دوره و یا سایر شرکت های طراحی سایت استخدام شوید و با کار کردن و پرفتن پروژه به صورت حضوری و یا دور کاری به درآمد خوبی برسید. شرکت طراحی سایت دارکوب یکی از شرکت های مربوط به طراحی سایت است که دوره های آموزش طراحی وب سایت را در آموزشگاه دارکوب برگزار می کند. پس از گذراندن دوره ی کارآموزی در این شرکت می توانید استخدام شوید حتی در حین دوره این امکان وجود دارد که به صورت کارآموز وردپرس استخدام شده و به درآمد برسید. همچنین در سایت شرکت طراحی سایت دارکوب می توانید قالب وردپرس مورد نظر خود را با قیمت مناسب خریداری نمایید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز