کنیبالیزیشن کلمات کلیدی keyword cannibalization چیست؟

نوشته شده توسط مرضیه نوایی

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=14195

5/5 - (4 امتیاز)
محتوای تکراری

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی keyword cannibalization چیست؟

هر دارنده ی وب سایتی برای اینکه بتواند از طراحی سایت و کسب و کار آنلاین خود بهره بری خوبی داشته باشد بایستی بر روی سئو وب سایت سرمایه گذاری کند. پیاده سازی درست اصول سئو وب سایت باعث جلب اعتماد موتور های جستجو و جذب ترافیک ارگانیک و با کیفیت می شود. کنیبالیزیشن عبارات کلیدی شاید موضوعی باشد که کمتر به آن پرداخته شده است. keyword cannibalization می تواند به سئو سایت آسیب برساند. کنیبالیزیشن کلمات کلیدی زمانی اتفاق می افتد که کلمات کلیدی صفحات یک طراحی وب سایت با یکدیگر در رقابت هستند. keyword cannibalization باعث افت رتبه طراحی وب سایت می شود. این موضوع به خصوص برای طراحی سایت های تازه کار اهمیت بیشتری دارد.

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی چیست؟

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی زمانی رخ می دهد که چند مقاله با عبارات کلیدی مشابه در یک طراحی سایت منتشر می شوند. در چنین حالتی صفحات مختلف یک طراحی سایت برای کسب رتبه بالاتر در موتور های جستجو رقیب یکدیگر می شوند. این حالت می تواند رتبه طراحی سایت را تحت تأثیر قرار دهد. وقتی چند مقاله مختلف که موضوعات بسیار شبیه به یکدیگر دارند و با چند کلمه کلیدی مشابه بهینه سازی شده اند، keyword cannibalization به وجود می آید. در کنیبالیزیشن کلمات کلیدی، صفحات شانس یکدیگر را برای رتبه بندی از بین می برند. گوگل فقط یک یا دو نتیجه از یک طراحی سایت را برای جستجوی کاربران نمایش می دهد. اگر یک دامنه خیلی قوی باشد ممکن است سه نتیجه را نمایش دهد.

تأثیر کنیبالیزیشن عبارات کلیدی بر سئو وب سایت چیست؟

کنیبالیزیشن تأثیرات بدی بر سئو وب سایت دارد. keyword cannibalization باعث می شود یک طراحی وب سایت یا نتواند رتبه بگیرد و یا افت رتبه داشته باشد. گوگل با حضور کلمات کلیدی مشابه ممکن است نتواند تشخیص دهد که کدام صفحه برای یک جستجو باید رتبه بالاتری بگیرد. کنیبالیزیشن کلمات کلیدی همچنین باعث می شود تا فاکتور های دیگری مانند بک لینک ها و نرخ کلیک بین دو صفحه تقسیم شوند. به همین دلیل گوگل نمی تواند بفهمد که کدام صفحه مهم تر است. در نتیجه تمام صفحات رتبه پایینی به دست می آورند. کنیبالیزیشن عبارات کلیدی مثل این است که شما محتوای تکراری در طراحی وب سایت خود دارید.

چطور می توان keyword cannibalization را تشخیص داد؟

اگر طراحی وب سایت شما از کنیبالیزیشن عبارات کلیدی رنج می برد بایستی هر چه زودتر آن را تشخیص دهید و رفع کنید. تشخیص keyword cannibalization کار سختی نیست . برای تشخیص کنیبالیزیشن کلمات کلیدی هم می توانید از روش های دستی استفاده نمایید و هم از ابزار های رایگان و غیر رایگان مانند گوگل سرچ کنسول. تشخیص keyword cannibalization راحت است. برای تشخیص کنیبالیزیشن کلمات کلیدی می توانید از این روش استفاده نمایید: site:domain.com keyword البته بعد از استفاده از این روش نباید انتظار داشته باشید تنها یک صفحه از طراحی وب سایت شما نمایش داده شود. اگر یک عبارت کلیدی خاص در چند صفحه پیدا کردید کنیبالیزیشن رخ داده است.

کنیبالیزیشن کلمات کلیدی را چطور از بین ببرم؟

اگر طراحی وب سایت شما از کنیبالیزیشن رنج می برد بایستی اقدامات لازم برای رفع آن را انجام دهید.

لینک سازی

با لینک سازی داخلی از پست کم اهمیت تر به پست مهم تر می توانید به گوگل بفهمانید که کدام صفحه مهم تر است.

استفاده از تگ کنونیکال

تگ کنونیکال به گوگل می گوید که صفحه مورد نظر ارزشی ندارد و خزنده های موتور های جستجو را به صفحه ی هدف هدایت می کند. از تگ کنونیکال برای محتوای تکراری در یک طراحی وب سایت استفاده می شود. تگ کنونیکال برای معرفی صفحه ی اصلی به موتور های جستجو استفاده می شود. تگ کنونیکال به موتور های جستجو می گوید که به یک صفحه چگونه بخزند و یا محتوای یک صفحه چقدر مهم است. با تگ canonical می توان رتبه صفحه را بهبود داد. با تگ canonical مشکل وجود محتوای تکراری حل می شود. با تگ canonical می توان به موتور های جستجو فهماند که کدام صفحه URL نسخه ی اصلی است.

حذف صفحه

حذف صفحه ای که محتوای کم ارزشی دارد و برای کاربران ارزشی ایجاد نمی کند نیز می تواند به رفع مشکل کنیبالیزیشن کمک کند.

ریدایرکت 301

با ریدایرکت 301 می توانید به گوگل بگویید که به صفحه ی مورد نظر رجوع نکند و به صفحه ی دیگری که برایتان مهم تر است برود.

چرا سئو وب سایت مهم است؟

پیاده سازی اصول سئو وب سایت باعث می شود تا طراحی وب سایت شما برای موتور های جستجو بهینه شود و با کاربران سازگار شود. موتور های جستجو به تجربه کاربری اهمیت می دهند. اما موتور های جستجو انسان نیستند. آنها برای تشخیص اینکه کدام صفحه بهتر است و یا اینکه کدام صفحه باید در نتایج جستجوی کاربران نمایش داده شود الگوریتم های مختلفی دارد. دارندگان وب سایت ها با بهینه سازی سایتشان بر اساس قواعد موتور های جستجو می توانند به آنها بفهمانند که کدام صفحه ارزش بیشتری دارد. شما با سئو وب سایت می توانید طراحی سایتی بروز و آپدیت داشته باشید. سئو وب سایت یعنی بهینه سازی سایت بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم های جستجو. سئو وب سایت نسبت به راهکار های دیگر مانند دیجیتال مارکتینگ برای جذب کاربر ارزان تر است. فاکتور های مختلف سئو وب سایت قابل اندازه گیری و تجزیه و تحلیل است. ترافیکی که از سئو وب سایت به دست می آید ارگانیک و معمولاً ماندگار است. سئو وب سایت تکنیک های زیادی دارد. برخی از تکنیک های سئو وب سایت عبارتند از: تحلیل کلمات کلیدی، تولید محتوا، لینک سازی و ….

تحلیل کلمات کلیدی

کلمات کلیدی یا عبارات کلیدی، کلماتی هستند که کاربران برای دسترسی به یک طراحی وب سایت استفاده می کنند. تحلیل کلمات کلیدی یک کار تخصصی است. منظور از تحلیل کلمات کلیدی شناسایی عباراتی است که کاربران برای دستیبابی به یک طراحی وب سایت بیشتر مورد استفاده قرار می دهند. در تحلیل کلمات کلیدی مناسب ترین و مرتبط ترین کلمات انتخاب می شوند و در محتوای طراحی وب سایت استفاده می شوند. تحلیل کلمات کلیدی یکی از اصول سئو سایت است که به کسب رتبه های بالاتر موتور های جستجو کمک می کند. برای اینکه در تحلیل کلمات کلیدی موفق باشید بایستی کاربران خود را به خوبی بشناسید و بدانید آنها هنگام جستجو طراحی سایت شما از چه عباراتی استفاده می کنند. برای تحلیل کلمات کلیدی ابزار های مختلفی مانند Google Analytics و …. وجود دارد.

تولید محتوا

بعد تحلیل کلمات کلیدی بایستی از این عبارات در تولید محتوا سایت استفاده کنید. تولید محتوا بر اساس کلمات کلیدی منجر به دید بیشتر طراحی سایت شما می شود. تولید محتوا با کیفیت و ارزشمند در جذب کاربران و مشتریان بالقوه مؤثر است. تولید محتوا می تواند به صورت تولید محتوا متنی، تولید محتوا تصویری، تولید محتوا ویدئویی و …. باشد. بهینه سازی سایت یک فرآیند زمانبر است. به همین دلیل خیلی از صاحبین وب سایت ها ترجیح می دهند یک کارشناس سئو استخدام کنند و یا از خدمات سئو یک شرکت سئو استفاده نمایند. شرکت سئو دارکوب با بیش از دو دهه فعالیت ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت برای انواع کسب و کار های آنلاین می باشد.

آموزش سئو سایت

اگر طراحی وب سایت و کسب و کار آنلاین دارید آموزش سئو سایت را از هم اکنون شروع کنید. با آموزش سئو سایت می توانید رضایت مشتریان خود را جلب کنید و فروش آنلاین بیشتری داشته باشید. با آموزش سئو سایت از مبتدی تا پیشرفته می توانید اعتبار بیشتری برای تجارت آنلاین خود به دست آورید. با شرکت در دوره آموزش سئو سایت می توانید به یک متخصص سئو تبدیل شوید که خودش می تواند بر روی بهینه سازی سایت کار کند. اگرچه با وجود منابع مختلف در اینترنت می توانید اقدام به آموزش سئو سایت رایگان کنید اما استفاده از دوره های آموزشی این فرصت را در اختیار شما می گذارد تا ساده تر و سریع تر مطالب سئو وب سایت را یاد بگیرید و به طور عملی مباحث مختلف را تمرین کنید. آموزشگاه دارکوب با برخورداری از اساتید مجرب ارائه دهنده ی دوره های مختلف آموزش سئو سایت به صورت حضوری و آنلاین می باشد. دانشجویان پس از گذراندن دوره آموزش سئو سایت فرصت استخدام در شرکت دارکوب را دارند. شعبه های تهران، کیش، مازندران و امارات شرکت دارکوب از داوطلبین و علاقه مندان به طراحی وب سایت و سئو سایت دعوت به همکاری می نماید.

انتخاب عنوان محتوای وب سایت

انتخاب عنوان محتوای وب سایت بسیار مهم است. عنوان محتوای وب سایت اگر به درستی انتخاب شود به جذب کاربران کمک می کند. عنوان محتوای وب سایت باید کوتاه و شامل عبارات کلیدی باشد. استفاده از عبارات کلیدی در موضوع محتوای سایت توجه موتور های جستجو را جلب می کند. بهتر است طول عنوان محتوای وب سایت بین 50 تا 60 کلمه است. عنوان محتوای وب سایت باید جذاب و تأثیرگذار باشد. انتخاب موضوع محتوای سایت باید با دقت انجام شود. موضوع محتوای سایت در افزایش رنک طراحی وب سایت مؤثر است. در موضوع محتوای سایت سعی کنید یک ویژگی از برند تجاری خود را مطرح کنید.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری یکی از مشکلات سئو وب سایت است. مدیران وب سایت ها باید از وجود محتوای تکراری در طراحی وب سایت خود مطلع باشند و آن را رفع کنند. محتوای شبیه به هم بر رتبه بندی طراحی سایت تأثیر منفی دارد. وقتی تولید محتوا منحصر به فرد نباشد، مشکل محتوای تکراری به وجود می آید. منظور از محتوای تکراری این است که یک محتوا یکسان در دو صفحه با دو url مختلف وجود داشته باشد. محتوای شبیه به هم یا محتوای تکراری ممکن است در دو صفحه از طراحی وب سایت خودتان وجود داشته باشد و یا در دو طراحی سایت مختلف وجود داشته باشد. وجود محتوای تکراری و محتوای شبیه به هم باعث سردرگمی موتور های جستجو می شود. زیرا موتور های جستجو نمی توانند متوجه شوند کدام صفحه را رتبه بندی کنند. در چنین حالتی موتور های جستجو به تاریخ ایندکس صفحه توجه می کنند. برای اینکه محتوای شبیه به هم در طراحی سایت خود نداشته باشید بایستی تولید محتوا را تقویت کنید. یعنی اینکه سعی کنید در هر دو محتوای شبیه به هم بر روی عبارات کلیدی خاص و متمایز از دیگری تکیه کنید و مقاله یا محتوای تولید شده را ادیت کنید. به طور مثال اگر دو تا مقاله در طراحی وب سایت خود دارید که هر دو بر سئو وب سایت متمرکز هستند و بسیار شبیه به هم هستند می توانید یکی را برای عبارت کلیدی “آموزش سئو وب سایت” و دیگری را برای عبارت  “تکنیک های سئو” سایت تقویت کنید. خیلی از دارندگان وب سایت ها برای بهبود سئو سایت خود و تشخیص وجود هر گونه محتوای تکراری و محتوای شبیه به هم کارشناس سئو استخدام می کنند. یک کارشناس سئو با مهارت و تخصصی که دارد براحتی می تواند اصول سئو وب سایت را در انواع طراحی سایت پیاده سازی نماید. اگر برای شناسایی محتوای تکراری، محتوای شبیه به هم، ارتقا رنک سایت و …. نیاز به استخدام کارشناس سئو دارید در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات سئو سایت شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب با برخورداری از کادری حرفه ای ارائه دهنده ی خدمات سئو و طراحی سایت برای انواع صنایع می باشد.

کارشناس سئو کیست و چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

کارشناس سئو با توجه به آخرین تغییرات الگوریتم های موتور های جستجو و با به کارگیری اصول سئو کلاه سفید می تواند رنک طراحی سایت شما را ارتقاء دهد. مهمترین ویژگی که یک کارشناس سئو باید داشته باشد اهل مطالعه بودن است. یک کارشناس سئو با مطالعه مداوم باید سعی کند آخرین ترفند های سئو و بهینه سازی سایت را یاد بگیرد. یک کارشناس سئو باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشد تا بتواند وبسایت های انگلیسی زبان را براحتی مطالعه کند. بررسی سئو سایت زمانبر است بنابراین یک کارشناس سئو باید صبور باشد و پیشرفت های طراحی سایت را دائماً ارزیابی کند. استخدام کارشناس سئو می تواند تضمینی برای دریافت بالاترین میزان کیفیت سئو باشد. اگر برای کسب و کار آنلاین خود می خواهید کارشناس سئو استخدام کنید در صورت علاقه مندی می توانید از خدمات سئو شرکت سئو دارکوب استفاده نمایید. شرکت سئو دارکوب با داشتن تیم کارشناس سئو ارائه دهنده ی خدمات سئو سایت برای مشاغل مختلف می باشد.

چرا شرکت سئو استخدام کنم؟

یک شرکت سئو با داشتن منابع مختلف به بهترین نحو می تواند طراحی سایت شما را بهینه سازی کند. با استخدام یک شرکت سئو معتبر می توانید در فضای وب بیشتر دیده شوید. شرکت سئو با پیاده سازی بهترین و مناسب ترین اصول سئو و بهینه سازی سایت می تواند از موتور های جستجو مختلف برای وبسایت شما ترافیک ارگانیک و با کیفیت به دست آورد. یک شرکت سئو معتبر، طراحی سایت شما را از جهات مختلف آنالیز می کند و بازدهی سایت شما را افزایش می دهد.

بررسی سئو سایت چه فاکتور هایی دارد؟

بررسی سئو سایت فاکتور های مختلفی دارد. توجه به معیار های مختلف در بررسی سئو سایت باعث می شود تا بتوانید رتبه خوبی در موتور های جستجو برای طراحی سایت خود کسب کنید. برخی از جنبه های مختلف بررسی سئو سایت عبارتند از:

سرعت سایت

سرعت سایت هم برای کاربران و هم برای موتور های جستجو مهم است. سرعت سایت اگر خوب باشد تجربه کاربری خوبی ایجاد می کند. برای بررسی سرعت سایت ابزار های مختلفی وجود دارد.

ترافیک

یکی از مهمترین فاکتور ها در بررسی سئو سایت ترافیک ورودی است. با رعایت اصول سئو در طراحی سایت می توان میزان ترافیک ورودی را افزایش داد. هر چه ترافیک ورودی بیشتر باشد یعنی در پیاده سازی اصول سئو موفق تر بوده اید.

طول محتوا

در بررسی سئو سایت می توانید طول محتوا را نیز آنالیز کنید. بر اساس تحقیقات، طول محتوا بین 2500 تا 3500 کلمه بهتر است. محتوایی که کوتاه تر است در جذب کاربر ضعیف تر است.

میانگین زمان بر صفحه

میانگین زمان بر صفحه به کیفیت محتوا بستگی دارد. اگر میانگین زمان بر صفحه کم باشد بایستی بر روی کیفیت تولید محتوا طراحی سایت خود کار کنید.

بازاریابی محتوایی

در کنار پیاده سازی اصول سئو سایت، پیاده سازی ترفند های دیجیتال مارکتینگ در جذب ترافیک بیشتر نیز مؤثر است. یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی، بازاریابی محتوایی است. بازاریابی محتوایی یعنی تولید محتوا بگونه ای که کاربران تشویق به خرید محصولات و خدمات شما شوند. بازاریابی محتوایی یک کار تخصصی است و نیاز به استخدام کارشناس سئو دارد. اگر می خواهید بهترین بازاریابی محتوایی را داشته باشید در صورت تمایل می توانید از خدمات دیجیتال مارکتینگ شرکت دارکوب استفاده نمایید. شرکت دارکوب ارائه دهنده ی خدمات سئو، دیجیتال مارکتینگ، طراحی وب سایت و …. برای تمامی مشاغل می باشد.

خلاصه

پیاده سازی اصول سئو به بیشتر دیده شدن طراحی سایت ها و جذب ترافیک بیشتر کمک می کند. در بررسی سئو سایت فاکتور های مختلفی در نظر گرفته می شود. پیاده سازی اصول سئو ممکن است خطا داشته باشد. یکی از مشکلات سئو کنیبالیزیشن کلمات کلیدی است. keyword cannibalization مانند تولید محتوای تکراری در سایت است. کنیبالیزیشن کلمات کلیدی و تولید محتوای تکراری هر دو به سئو وب سایت آسیب می زنند. شناسایی آسیب های سئو وب سایت و رفع آنها به کسب رنک بالاتر کمک می کند. با بررسی سئو سایت از جهات مختلف می توانید وجود این مشکلات را شناسایی کنید و برای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهید. شرکت سئو دارکوب با برخورداری از تیم مجرب کارشناس سئو و با داشتن ابزار های مختلف ارائه دهنده ی خدمات سئو برای صنایع مختلف می باشد.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز