سئو در دوران هوش مصنوعی چگونه است؟

نوشته شده توسط سما کتیبه

آدرس کوتاه: https://sitedar.com/?p=20878

5/5 - (2 امتیاز)

در دنیای تکنولوژی امروز کمتر کسی وجود دارد که از هوش مصنوعی اطلاع نداشته باشد، مخصوصا اگر در حوزه سئو باشد و به عنوان متخصص سئو و کارشناس آن مشغول به فعالیت باشید، جدا از این هوش کامپیوتر به جنبه های مختلفی از زندگی همه ما ورود کرده است، حتی موتور های جستجو گوگل و الگوریتم های آن نیز براساس این هوش مصنوعی در حال فعالیت هستند و میتوانید از مزایای دیجیتال مارکتینگ با هوش مصنوعی نیز استفاده کنید.

در عصر حاضر و با ورود هوش مصنوعی عده ای از افراد به این فکر می کنند که شاید با حضور این هوش دیگر احتیاجی به حضور سئو کاران نباشد و این تکنولوژی به زودی جای این متخصصین را در این حوزه بگیرد و بازار کار سئو را مورد تحول و تغییر عظیمی قرار دهد، اما باید بدانیم واقعیت چیست؟ آیا واقعا با حضور هوش مصنوعی دیگر سئوکاران فعالیتی نخواهند داشت؟

در این مقاله قصد داریم به شما توضیح جامعی از سئو در دوران هوش مصنوعی و سئو با هوش مصنوعی قرار دهیم و به طور کلی بدانیم که هوش مصنوعی چیست و چه تاثیراتی بر سئو و همچنین حوزه فعالیت سئوکاران خواهد گذاشت؟ از شما می خواهیم تا انتهای این مقاله همراه شرکت دارکوب باشید تا پاسخ این ابهامات را بیابید.

هوش مصنوعی چیست؟

البته که اگر به دنبال این سوال باشید که سئو در دوران هوش مصنوعی چگونه است؟ باید در درجه اول تعریف درستی از هوش مصنوعی را بدانید تا بتوانید تاثیرات آن را متوجه شوید، هوش مصنوعی به زبان ساده و به بیان راحت این است که به ماشین های کامپیوتری گفته می شود که تعلیم می بینند برای انجام فعالیت هایی که هوش انسانی قادر به انجام آن ها است.

هوش مصنوعی نوعی هوش قدرتمند است که مانند انسان توانایی و قدرت فکر کردن دارد، جالب تر از همه این که هوش مصنوعی می تواند تجربه کند و حتی آموزش ببیند که فعالیت هایی را انجام دهد، به جرات می توان گفت که آینده متعلق به هوش مصنوعی و بازارهای حوزه آن است و این را می توان از سرمایه گذاری های کلانی که شرکت های بزرگ مانند ماکروسافت بر روی این حوزه انجام داده اند متوجه شد.

سئو در عصر هوش مصنوعی

با استفاده از هوش مصنوعی می توانید از منحنی سایر رقبا جلوتر حرکت کنید و هوش مصنوعی دقیقا همان ابزاری است که به شما در بازاریابی دیجیتال و دیجیتال مارکتینگ بسیار کمک کننده است که می توانید دانش خود را با آن اغدام کنید و تحول عظیمی را در سئو وب سایت خود به وجود بیاورید. چه خوب و چه بد باید بپذیریم که سئو با هوش مصنوعی به یک نیروی غالب در حال تبدیل است.

کارشناسان و متخصصان سئو سالیان طولانی است که با هوش مصنوعی الگوریتم های گوگل در حال دسته و پنجه نرم کردن هستند که این تلاش امروزه به بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ نیز کشیده شده است، بزرگ ترین شرکت های حوزه فناوری به سرعت در حال توسعه هوش مصنوعی در امر بازاریابی خود هستند و سعی می کنند کوی سبقت را از رقیبان خود بربایند.

رقابت شرکت ها و سازمان های مطرح و بزرگ در امر هوش مصنوعی بسیار تاثیر گذار بوده است به گونه ای که این امر منجر شده است چندین ابزار و هوش مصنوعی مولد را از جمله چت ربات های LLM، ادغام ربات های چت در پلتفرم های جستجو و محصولات جستجو مبتنی و مربوط به هوش مصنوعی شده است.

به علاوه این که هوش مصنوعی می تواند یکی از مخرب ترین ها در امر سئو و بازاریابی دیجیتال باشد، اخرین کتاب های منتشر شده در زمینه هوش مصنوعی و تحولات اخیر آن در زمینه بازاریابی و استراتژی های مربوط به آن این موارد را اثبات و ارائه کرده است.

توسعه بهترین روش های هوش مصنوعی

یکی از وظایف بسیار مهم و قابل اهمیتی که متخصصین سئو و کارشناسان ان لازم است به آن توجه کنند این است که باید بهترین روش های توسعه هوش مصنوعی را در مبنای کار خود قرار دهند و با ویژگی های هوش مصنوعی مولد که در راستای ارائه خدمات به کاربران است آشنا شوند و یاد بگیرند که این فناوری به چه طریقی عمل می کند و چگونه می توانند به سئو با هوش مصنوعی بپردازند.

لازم است که به عنوان یک کارشناس و متخصص در زمینه سئو بدانیم که چگونه در چندین جنبه با هوش مصنوعی در تعامل باشیم، در ادامه به چندین جنبه ای که لازم است توجه کنید می پردازیم.

  • بهینه سازی برای الگوریتم های موتور های جستجویی مانند گوگل
  • آنالیز کلمات کلیدی و استراتژی های جستجو که روش های توسعه هوش مصنوعی را در نظر می گیرند.
  • استفاده از ابزار هایی که هوش مصنوعی در اختیار کاربران قرار داده است به منظور بالا بردن بازدهی
  • قبول و درک این موضوع که هوش مصنوعی چه مواردی را قادر به پردازش و تدبیر است و در چه موادی به دستورات و سلایق انسانی احتیاج دارد.
  • انتخاب نام تجاری متفاوت از سایر رقبای کسب و کار خود که باعث شود ابزارهای هوش مصنوعی که باعث شود هزینه ها کاهش یابند و همچنین موانعی که بر سر راه بازاریابی دیجیتال شما وجود دارد.

رسیدن به بهترین شیوه ها و راه ها بین هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد به شما این پیام را می دهد و مشخص می کند که به موفقیت رسیده اید، چرا که این فناوری جزو تکنولوژی هایی است که دائما در حال پیشرفت هستند و نیاز ها و روند های کاربران در حال تغییر و به روز رسانی هستند.

پیش بینی سئو با نگاهی به هوش مصنوعی

گوگل فناوری های زیادی را در زمینه هوش مصنوعی به دنیا معرفی کرده است، شیوه انجام این روش به این گونه بوده است که فناوری های به وجود آمده را به صورت تدریجی وارد بازار کرده است و هرچه زمان بیشتری را سپری می کردند مدت زمان آزمایش بر روی این فناوری های نو ظهور بیشتر می شده است، برای این که درک بهتر و بیشتری را از تاثیر هوش مصنوعی بر سئو و همچنین روش های سئو با هوش مصنوعی بدانید باید پیشرفت ها و نسخه های اخیر را مطالعه کنید؛ مانند این که گوگل چگونه ویژگی ها و الگوریتم های مربوط به موتور های جستجو را تغییر می دهد.

برای این که بتوانید متوجه شوید سئو قرار به چه مسیری برود و چه راهی را طی کند تنها کافی است نگاهی به جایگاه و پیشرفت در حال حاضر سئو بکنید تا جایگاه آینده را بشناسید و این نکته را در نظر بگیرید که اکنون ما می توانیم حتی به ساخت سایت با هوش مصنوعی بپردازیم و جایگاه ویزه ای را با توجه به نکات کلیدی و اساسی به سئو برای وب سایت به وجود بیاوریم.

یکی از نکات کلیدی فهرست جستجوی موتورهای جستجوی گوگل این است که بدون کلیک کردن به گزینه خاصی به نیازهای کاربران پاسخ بدهند. این ویژگی ها که شامل پاسخ های هوش مصنوعی نیز می شود می تواند به دریافت ترافیک بیشتر و پاسخ به پرس و جو های خاص را دشوار تر کند.

البته که این توضیحات به این معنی نمی باشد که شما نمی توانید از این پرس و جوها به درستی و کاملی استفاده کنید، اما لازم و ضروری است که هدف کاربران را از جستجوی پرسش هایی که انجام می دهند به درستی شناسایی کنیدو استراتژی های مربوط به سئو را به طور خاص و مشخص برای به دست آوردن فهرست موتورهای جستجوی گوگل بسازید.

برای این منظور تنها کافی است که تاریخچه مربوط به هوش مصنوعی را کاوش و جستجو کنید و با دریافت گزارشات از روند هایی که انجام شده است اتفاقات بعدی که برای سئو در حال رخ دادن است را پیش بینی کنید.

تمرکز متخصصان سئو بر قدرت، اعتماد و نام تجاری

درست است که استفاده از هوش مصنوعی و ابزارهای آن ممکن است باعث ایجاد اختلال هایی شود، اما با وجود این اختلالات فرصت ها و موقعیت هایی را در اختیار کاربران و مخاطبین خود قرار می دهد که نمی توانیم آن ها را نادیده بگیریم، کارشناسان سئو لازم است که بیشترین تمرکز و مهارت خود را بر این موضوع بگذارند که با استفاده از ابزارهایی که هوش مصنوعی در اختیارشان قرار می دهد باعث تقویت و ثبت برند خود شوند و همچنین به سئو با هوش مصنوعی بپردازند.

با وجود تمام این ابزارها که به شما در ثبت برندتان کمک می کند، لازم است که بدانید از اهمیت و قابلیتی که اعتماد برای به وجود آوردن مشتری های وفادار برای شما به وجود می آورد نباید غافل شوید. به علاوه این که داشتن یک معماری اصولی در تولید محتوا و هم چنین استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می تواند باعث شود که کاربران و مخاطبین بیشتری را جذب کنید.

نکته دیگری که لازم است متخصصان سئو به آن توجه داشته باشند این است که به درک درستی از این موضوع برسند که چه وقت زمان مناسبی است برای این که هویت و برند خود را ثبت کنند تا بتوانند به این وسیله با ابزارهای قدرتمندی در ذهن کاربران و مخاطبین خود به صورت برجسته باقی بمانند و برند خود را ثبت کنند. به علاوه این که با ایجاد محتواهایی که با این ابزارهای هوش مصنوعی هماهنگی دارند به شما کمک می کند که در زمان مناسبی به خدمت رسانی به مخاطبین خود مشغول شوید.

آشنایی با بهترین ابزارهای هوش مصنوعی

یکی از مهم ترین فاکتورهایی که لازم است به آن توجه ویژه ای داشته باشید این است که بدانید هوش مصنوعی چگونه در روند کاری شما انجام می شود و دقیقا در چه مواردی به شما در بهبود و پیشرفت روند کاری کمک کننده است، به علاوه این که شما می توانید از ابزارهایی که هوش مصنوعی به بازار معرفی کرده است، برای ایجاد ارتباط سریع بین ایده هایی که دارید و همچنین کلمات کلیدی، تجزیه تحلیل آن ها و اشتراک گذاری و بسیاری دیگر از موارد موجود از آن ها استفاده کنید.

یکی از مهم ترین قابلیت هایی که هوش مصنوعی دارد و در اختیار ما قرار می دهد این است که ابزارهای موجود در آن روند های کاری را بسیار سرعت می بخشد اما نکته منفی که در این زمینه وجود دارد این است که هوش مصنوعی دقت عمل لازم را مانند یک انسان به همراه نخواهد داشت، پس بهتر است حتی در تسریع فرآیندها و فعالیت ها نظارت نیروی انسانی در این زمینه وجود داشته باشد.

به طور مثال برای کمک به سئو داخلی وب سایت می توانید با استفاده از ابزارهایی که هوش مصنوعی در اختیارتان قرار داده است، لینک های داخلی مفید و ارزنده ای را بسازید، چرا که این ابزارها برای ارزیابی سریع صفحات یک وب سایت و ایجاد و ارتباط معنایی بسیار کاربردی هستند، اما برای این که دچار خطاهایی که ممکن است از هوش مصنوعی سر بزند نشوید بهتر است در انتها یک نیروی انسانی تمام لینک سازی ها اعم از لینک سازی داخلی و حتی بک لینک سازی را مورد بررسی و تایید خود قرار دهد.

تاثیر هوش مصنوعی بر سئو

وقتی در حال جستجوی موضوعی در گوگل هستید، کلمه ای را درون صفحه جستجوی گوگل سرچ می کنید سپس الگوریتم های گوگل تلاش می کنند تا با آنالیز وب سایت و دقت در محتواهای آن ها مرتبط ترین و مناسب ترین نتایج را به شما نشان می دهد، چرا که الگوریتم های گوگل دیگر ربات های سابق نیستند و بسیار به ربات های انسان نما تبدیل شده اند. ربات های گوگل، الگوریتمی است که به خوبی نیازهای کاربران را درک می کند.

این تحولات عظیم و بزرگی که در عملکرد الگوریتم های گوگل به وجود آمده است همه از تاثیراتی است که هوش مصنوعی به وجود آورده است، درست زمانی که شما در حال جستجو عبارات و کلماتی در جستجوهای گوگل هستید و صفحه های یک وب سایت به شما نمایش داده می شود یکی از مصداق های  اثر گذاری مستقیم هوش مصنوعی بر سئو است. چرا که در واقع این روز ها ربات های گوگل بر پایه هوش مصنوعی در حال فعالیت هستند.

کاربرد های هوش مصنوعی

هوش مصنوعی و ابزارهای آن امروزه به عنوان یک دستیاره همه جانبه به کمک سئو آمده است و می توان این گونه تفسیر کرد که سئو و هوش مصنوعی به عنوان دو عضو جدا نشندنی از یکدیگر هستند که می توانید به سئو با هوش مصنوعی بپردازید، به تعبیری بهتر می توان این گونه گفت که هوش مصنوعی و سئو این روز ها به یکدیگر گره خورده اند و می توانند مانند دو همکار و یا حتی دو کارمند به خدمت شرکت ها و وب سایت های مختلف بیایند.

علت این همکاری این است که هوش مصنوعی دارای کاربردهای فراوانی است که بسیار برای خدمت رسانی به متخصصین سئو کمک کرده است از ساخت بک لینک با هوش مصنوعی گرفته تا تولید محتوا، از جمله این کاربرد ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

استراتژی سئو

یکی از مهم ترین فعالیت هایی که یک متخصص سئو ملزم به انجام آن است اینست که بتواند به طراحی یک استراتژی برای سئو وب سایت بپردازد، این که لازم است چه محتوایی تولید شود و پس از آن محتوای تولید شده در چه زمان منتشر شود که بازدید و بازده بهتری را برای وب سایت شما به وجود بیاورد و پس از آن توجه به این موضوع که چه نکاتی را لازم است رعایت کنید هم مهم است.

توجه به همه این نکات در دستور کار یک متخصص سئو باید باشد و استراتژی درستی برای سئو خود تعبیه کرده باشد، یکی از مهم ترین کاربرد هایی که هوش مصنوعی دارد این است که تدوین درستی برای استراتژی سئو وب سایت شما براساس داده هایی که از وب سایت شما گرفته است در اختیارتان قرار می دهد و می تواند برای پیدا کردن ایده های جدید با هوش مصنوعی از ابزارهای آن ها کمک بگیرید.

کلمات کلیدی

دومین فعالیت مهمی که یک متخصص سئو برای شما انجام می دهد این است که براساس نوع فعالیتتان کلمات کلیدی مناسب حوزه کاری شما را در اختیارتان قرار می دهد تا متناسب با آن ها به تولید محتوا بپردازید، یکی دیگر از کاربرد های هوش مصنوعی در سئو این است که به جای یک سئوکار به شما پیشنهاد کلمات کلیدی می دهد.

پیشنهاد کلمات کلیدی وظیفه ای است که شاید ساعت ها وقت یک سئوکار را بگیرد و لازم باشد برای آن زمان صرف کنید، ربات های هوش مصنوعی با قابلیت هایی که دارند به خوبی این وظیفه را انجام می دهند و با آنالیز وب سایت شما و وب سایت دیگر رقبا لیست کاملی از کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار می دهد.

تولید محتوا

سومین فعالیت مهمی که یک کارشناس سئو باید آن را به درستی انجام دهد این است که محتوای با کیفیت و مفیدی را تولید کند و یا یک تولید کننده محتوا با شرایط عالی را برای این منظور داشته باشد، ربات های هوش مصنوعی به درجه ای از پیشرفت رسیده اند که می توانند برای شما تولید محتوا کنند و به قدری این مبحث تولید محتوا با هوش مصنوعی گسترده است که لازم است حتما به بررسی و مطالعه آن بپردازید.

اما به طور مختصر کافی است بدانید که کلمه کلیدی مناسب را در اختیار هوش مصنوعی قرار دهید و پس از گذشت چند دقیقه محتوای متناسب با خواسته و نیاز شما را در اختیارتان قرار می دهد اما نکته مهمی که همیشه به آن اشاره می کنیم این است که لازم است بدانید محتوای تولید شده با هوش مصنوعی به کیفیت و خلاقیت محتوای تولید شده توسط انسان نمی باشد و لازم است که توسط یک فرد به بازبینی و بررسی های لازم قرار بگیرد.

بهینه سازی

آخرین کاربردی که قصد معرفی آن را از هوش مصنوعی داریم بهینه سازی محتوای وب سایت است، هوش مصنوعی و سئو دو یاری هستند که از بهینه سازی وب سایت و محتوا نمی توانیم آن ها را جدا کنیم، چرا که شما می توانید با استفاده از ربات های هوش مصنوعی تمام صفحات و مقالات نوشته شده خود را مورد بررسی و آنالیز قرار دهید.

پس از آن ربات های هوش مصنوعی نکات و ویژگی هایی را جهت بهینه سازی وب سایت و صفحات در اختیارتان قرار می دهد که بتوانید به وسیله آن محتوای وب سایت خود را بهینه کنید به بیانی بهتر شما می توانید سئو با هوش مصنوعی را تجربه کنید و زمان کمتری را برای سئو و بهینه سازی وب سایت خود خرج کنید.

به طور مثال در بعضی از مقالات پس از بررسی های لازم به این نتیجه می رسند که محتوای تولید شده اگر کوتاه تر باشد نتیجه بهتری را خواهد داشت، یا اینکه از شما بخواهند تصاویر را در مکان های خاصی قرار دهید و مواردی از این دست که همگی کمک بسیاری به بهینه سازی وب سایت شما خواهد کرد.

جایگزینی هوش مصنوعی با سئو

شاید شما هم شنیده باشید که هوش مصنوعی ممکن است به زودی جایگزینی برای سئو شود و یک تهدید جدی برای شغل سئوکاران شود، اما هرچه آن که در این مورد شنیده اید را کنار بگذارید، هوش مصنوعی هرگز نمی تواند جایگزینی برای سئو بشود چرا که خلاقیتی را که از یک انسان می توان توقع داشته باشیم را نمی توانیم از یک ربات هوش مصنوعی توقع داشته باشیم.

پس نمی توانیم توقع داشته باشیم که هوش مصنوعی جایگزین سئو شود، بلکه که به هوش مصنوعی باید به عنوان یک ابزار نگاه کنیم که به یک متخصص سئو برای انجام تمام فعالیت های سئو آن کمک کند و به عنوان یک دستیار در مواقع لزوم از آن استفاده می شود.

سخن آخر

در این مقاله تمام تلاش خود را کردیم که از آینده سئو در دورانی که هوش مصنوعی هرروزه در حال پیشرفت است اطلاعات دقیق و به روزی را در اختیار شما قرار دهیم، اگر یک سئوکار هستید پیشنهاد ما به شما این است که تا می توانید با ابزارهای هوش مصنوعی و به طور کلی ماهیت هوش مصنوعی آشنایی کامل پیدا کنید تا با پیشرفت هرروزه این ابزار و ربات های آن شما نیز توانایی های خود را به روز کرده باشید.

چرا که قطعا در سال های آتی سئوکارانی که توانایی و قابلیت استفاده از هوش مصنوعی را دارند در آینده نه چندان دور جاگزین سئوکاران با روش های قدیمی و سنتی خواهند شد، اگر برای بهبود وب سایت خود به دنبال انجام خدمات به روز سئو هستید بهتر است با کارشناسان شرکت دارکوب تماس گرفته و از مشاوره های رایگان آن ها جهت بهبود وب سایت خود کمک بگیرید.

اطلاعات تماس
شعبه 1 و آموزشگاه: تهران، سعادت آباد، چهار راه سرو، کوچه آریا، پلاک 4، طبقه 4، واحد 7
شعبه 2: تهران، سعادت آباد، ضلع جنوب غربی چهار راه سرو، پلاک 62، طبقه 5، واحد 12
تلفن ها: 02122083926 - 02122085386 - 02122082258 (9 الی 17 - پنج شنبه تا 13)
ایمیل: info@sitedar.com
اینستاگرام: darkoobwebdesign
افتخارات و مجوزها
  • جزو شرکت های خلاق معاونت علمی
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای
  • رتبه ۴ شورای عالی انفورماتیک
  • دارای مجوز آموزشگاه از فنی و حرفه ای
  • دارای مجوز نشر دیجیتال
  • دارای پروانه کانون آگهی و تبلیغاتی
  • پروانه کسب و کارهای مجازی
  • عضو انجمن کسب و کارهای اینترنتی
  • دارای نماد اعتماد الکترونیکی
پشتیبانی 24 ساعته 7 روز